Name*
Email*
(Will not be displayed)
Error Message

  
Are you sure you want to delete this comment?ДА Cancel
Save changes Cancel
Leave a comment
Comments are enabled for this flight
This is the RSS link for this flight\'s comments
Copy Paste it into your RSS reader
Translate to

Първа среща на ДБДУ с ЦБ и курбан супинг на ханчето на Певците. Облака едрееше мързеливо над Карлово, но когато почнаха да цъфтят кумулуси под огромната по-висока база се замислих колко да наглея. Не можех да преценя защо се получават, но като видях дъжда над Дъбене разбрах, че машината се е задействала. Образува се вал от по- ниските облаци, свързващ Стара Планина със Средна Гора, който ме накара да се оттегля дипломатично на запад, където орографската шапка визуализираше падащ С вятър и това ме държеше спокоен, защото низходящите подтискат облакообразуването. Все пак добре че не продължих към Клисура, че там щях да се озова в капана на терена, а и облака много бързо стигна и се доразви там. Съчета се шквала от основният облак и от падащият вятър (основният вятър за деня бе слаб-умерен СИ). Кацнах вертикално в падащият от С вятър и след 2 минути удари шквала от И. После як дъжд с градушка, но братлето бе пръв. Нямах особени притесния през целият полет, защото добре прецених, че скоростта на вала се движи по-бавно от моята скорост (мисля че ЦБ-тата от изток се задържат и захранват повече от терена и съответно са по-бавни от ЦБ-тата дето идват от З). Това ЦБ имаше в предната си част много ядра на нестабилност и отново разбрах колко е важно да се запази спокойствие като почнеш да навлизаш във все по-силно качване и в един момент да не ти издържат нервите и да почнеш да въртиш спирала баш там. Ядрата са достатъчно големи и разпознаваеми и можеш да се върнеш обратно в по-слабите качвания или да ги обходиш и намериш други слаби качвания, където да си правиш спиралата, иначе няма да издържиш дълго на претоварването ако правиш спирала в силно качване. Претоварването е функция на времето. За части от секундата се издържа и над 10G, но ако трябва да въртиш минути спирала, то и 2G са достатъчни да ти падне пердето и изгубиш образ.

Допълнително нямах притеснения, защото вчера правих за първи път контролируема спирала с ДБДУ-то. Учителят отново се оказа прав, като от години ми насочваше вниманието за ролята на тангажа при спиралата. Така, за първи път постигнах управление на спиралата, чрез тангажа и за разлика от спирачките, където се минава през вторични процеси, то с ДБДУ-то се постигна директно и много много прецизно управление на спиралата и претоварването. Май още не осъзнаваме пълно на какво съкровище сме попаднали.

https://www.youtube.com/watch?v=31USeeCKM4w

https://www.youtube.com/watch?v=eKqcFTzl3JM

БългарияНиколай Йотов @ 2019-06-03 04:43:32 GMT Език Translate   
Reply

    Ники какъв е тоя Джин ? Прилича на ниска 1/2-ка.  Защо слагаш тъмни очила в дебелата сянка  ,а когато пече слънце си без ?

БългарияЯсен Христов @ 2019-06-03 19:02:48 GMT Език Translate   
Reply

GIN Sprint M 90-110 (аз съм 70 т.е. 5 кг под долна граница). 

Нпоследък се подсещам да си пазя очите от слънцето и вятъра и когато си купя поредният чифт очила ги слагам.

БългарияНиколай Йотов @ 2019-06-06 19:40:28 GMT Език Translate   
Reply