Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 8:28 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Фър-кац
МнениеПубликувано на: Сря Юни 11, 2008 11:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 07, 2007 10:38 pm
Мнения: 58
Местоположение: Yambol
Не обичам да пиша във форума,но това което ми се случи вчера мисля,че заслужава да бъде споменато :D Към 15.30 отидохме на хълма до село Глуфишево.Аз и още 2 момчета от Ямбол-Косьо и Владко.Косьо има към 3-4 часа склон,Владко наполовина :( Като спряхме в подножието-вятър никъкъв :evil: На старта -без разлика.Много слаби балони от време на време.Някаде зад Синилка навътре в планината едно ЦВ яко валеше.Два кумулуса се формираха току пред баира.И толкова-нищо друго поне на 20-25 км.Докато поразчиствахме от новопоникналите бодили старта се появи леко чело-2-3 м/с.Излетях и задържах на склона.След мен и Владко и последен Косьо.С балони вдигах стотина метра и толкова :( На поредния заход хванах една 2-ка и гас на горе!Докато се кефех,че съм се извадил(бях на 1000-1100 м)погледнах да видя какво става с останалите.Много изненадан установих,че те също вдигат яко нагоре.Нивата току пред старта приличаше на водовъртеж.Пропуснах да спомена,че имахме само 2 радиостанции,и идея нямах в кои е другата :(
Изкрещях в радиото'изчезваите веднага от там' и скочих в/у спиида.
2 мин след това започна мощно да вали.Владко беше доста високо и ме следваше,но Косьо беше в ротора зад баира и понасяше 'серия' от 20-30% колапси.Чух някои да вика по радиото"как да сляза,как да сляза"Другото радио беше във Владко.Междувременно продължавах да катеря с 1.5-2 :D Започнах да обяснявам по радиото на Владко как да направи уши.Оказа се доста трудно :shock: След поне 5 мин обяснения наи сетне стана,и тои запо4на да пропада.Прелитаики някаде на 5-6 км след Кермен погледнах за Косьо.УЖАС :shock: Пича върти току в ЦБ-то!!!Извадих ГСМ-а и го набрах-веднага изчезваи от там!!!!!!!!!!!и връзката прекъсна.Явно имаше ефект,защото изправи и тръгна след мен.Бях на 1500, а тои поне на 2000!Зад нас-гърми и трещи.Започнах да губя височина.Владко беше току до земята,готов за кацане.Поне за него нямаше да се притеснявам!Излязохме доста пред ЦБ-то,някъде преди Нова Загора.Пред мен-прекрасно облаче.Минавам под него,хващам една 4-ка от около 750-800 м и гас на горе.Виждам Косьо някъде на 2-3 км зад мен,доста пред ЦБ-то вече.Стигам базата на 2100,изправям,натискам спиид и продължавам да качвам с 3,5-4.Навсякъде!!!Уши,спиид и...качването пада на 2-2,5 :D Отдавна съм в облака и гледам да не се отклонявам от курса-Запад.На 2700 излизам някъде странично и....няма такава гледка!!!!!!!!!!!НЯМА :D Косьо съм го загубил от поглед отдавна,и само се надявам да е кацнал успешно.(Пропуснах да спомена,нещо което разбрах по късно.Косьо босио при излитането е скъсал едното управление,и е летял с Д линия през цялото време :D :D :D )Купон!Някъде преди Ст.Загора установих,че облакът,от които излязох преди 10 мин се опитва да подобри рекорда за литър на м2 от последните години,и да запълни поне 30% от озоновата дупка :D Прелитам Ст.Загора насо4ваики се към друго готино облаче,но уви -едно низходящо ме сваля бързо на земята точно до началото на околовръстното.Звъня веднага да разбера какво е станало с останалите-всичко е ок.Специални поздрави на Камен и Веско от Ст Загора за съдеиствието.
И като си помисля,че се чудих да си обличам ли изобщо гащиризона :)

_________________
Carpe diem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 1:03 am 
Offline

Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 9:58 pm
Мнения: 2
Местоположение: Ямбол
Здравейте и от мен. Аз съм Косьо, с Владо докато пъплихме на горе по баира се базикахме дали да правим състезание, кой ще направи повече пави полетчета. ИЗлитането вече прочетохте как става от по-горния текс. Излитам последен, като виждам над Сливен започва да вали, не направих и 2 захода по склона и нашия приятел ЦБ започна да тегли здраво на горе. Трябва да отбележа че нямам GPS нито Варио- метър и всички ориентири ми идват по собствена преценка.. :D още с напускането си на склона се оказа че не сам достатъчно високо и " си получих заслуженото " :shock: имаше яки поредици от колабси и люлеене в сички посоки, крилото се чудеше на къде да тръгне. Някак си оспях да се задържа в въздуха и отново на горе :) :) :) през по голямата част от полета се движех заедно с бурята - аз напред и тя след мен.. стоя на периферията на ЦБ и там си ме вдига доволно, само че постояно се сблъсквам с различни ваздушни течения и яко турболенция повъртях си малко да наваксам с височината и се осещам че сам доста над братлетата а уж бях доста под тях...
в този момент ме заваля Дъжд, облака ме беше настигнал , пускам смело на преред и си държа една и съща височина. Владо видях как направи уши и доста време ги държа докато загуби височина. Камен го видях как от нова загора беше паднал доста под мен ( аз си нямам на идея на каква височина сам - по моя приценка - ВИСОКО :D ) над една нива много добре центрита термика и се изстреля право на горе , но между мен и него се сформира огромен облак и отново много тъмен , подобен на този от които бягах през цялото време.. а аз сам доста високо.. виждам маглата от облаците да приближава.. и зех решението да пропусна влизането в този облак... а тои продължаваше да ме дига доста мазничко. легнах изцяло на лявата страна, опънах левия Д колан , защото още при излитането едната спирачка ми остана в рътката.. и направих 3- 4 витки на спирала.. шашнах се малко защото крилото много бързо се ускори опънах другия Д колан :D и с малак колабс излезнахме от ситуацията .. нямам си на идя колко сам пропаднал и колко височина сам загубил но пуснах на Юг по едни сенчести места кадето прецених че няма да дига .. и полекичка на доло... може би сам свалил до кам 500 м ( груба преценка ) и се осетих че не ми се каца :D и пак по вятъра.. въртях някакви термики но ми беше доста трудно защото ме удрят от ляво от дясно.. и не мога да усетя толкова каде вдига постояно и каде вече не , усеща се само 1 вия момента като те удари на горе набирах по малко от тук от там... но мн трудно без да катеря особено на горе и така изчезнаха и ниските термики... и смело на пред и надоло :x а кацнах отново в периферията.. на някакав серьозен облак извъртам срещу вятъра.. и се движа с много голяма скорост назад :D :D :D моя преценка 2м/с наистина мн серьозно назад и някакво низходящо ме свали за секунди кам земята получи се трвърдо кацане срещу вятъра с движение на зад.. опитах се с присвити крака на зад да омекотя удара ( добре че подвисната ми е с ОГРОМНИ протектори) :wink: на дупе, каската издрънча и с още няколко калбета на зад се призимих благополучно :) кацнах горе долу по средата между Стара и Нова загора с. Хан Аспарухово

Тъкмо преди няколко дена бях гледал учебен филм за първия XC полет в повечето случеи, тои не е планиран ! :D 8) :D
Поздрави от Ямбол - Косьо

_________________
Live FREE or DIE !!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 5:58 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
... мале, мале.

Всички сте за убиване, добре че не сте се отрепали...

Освен ако от въпросния облак не е гърмяло, мисля че не е било СВ.

Заслужавате хубав пердах.

Радвайте се на живота, но не се гордейте с късмета - основно за Косьо, който не е кацнал ВЕДНАГА след скъсването на управлението.

Онзи ден прочетох нещо някъде, което много ме впечатли - "Живота не е подарък, а заем".


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Ей ше се убиете с тия чаршафи дето се фърляте от тия баири ....

Гледайте сега .. аз като започнах да се уча, моя инструктор ми каза "Гледай да напълниш торбата с опит преди да изпразниш торбата с късмета". Та така... И аз съм имал подобен инцидент 1 юли 2006 можете да видите в архивите тук , който завърши в Южния парк.

Внимавайте :-)

Още нещо .. по добре летете екипирани. повече информация няма да ви навреди .

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 1:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
От тези разговори още веднъж виждам до какво води самоукото летене. Т.е. летенето без курсове от опитни инструктори.

Зачи вчера се събрахме на "Промоцийките" да пием по бира с Камен.
Облакът с който са се борили до Глуфишево се е образувал буквално от нивите отпред за светкавично време (около 10 минути) и наистина за нови пилоти може и да не се измъкнат от примката му...
Ама само до там ги оправдавам...
От там нататъка не са само за пердах, ами са си за един як бой или/и х... :x :x :x
Добре че нещата са свършили благополучно за всеки един от тях. Мисля вече че са си изпразнили торбите с късмета, даже имат и да връщат малко. Затова от тук нататъка въобще нетрябва да подценяват летенето.

Незнам как това момче Владо се е сдобил с крило клас 2 (GIN Bandit), ама НЕТРЯБВА да лети с него, защото най малко е направил всичко на всичко 10 полета и още повече - незнае как се правят "уши". Не познавам момчето, в последствие разбрах че това крило му е подарък и ми се струва че този дето му го е подарил не го харесва много.

Косьо пък "не му се кацало " и айдеее пак в облака. Е добре де и най опитните не се врът м/у шамарите, а ти какъв чеп търсиш там и се бъзикаш с природата. А още почече с какъв КУРаж летиш без управление. Знай че вече нямаш "късмет в торбата"

ВСИЧКО повтарям ВСИЧКО в авиацията, била тя голяма, малка или още по малка, е писано с КРЪВ...

Ей опичайте си агъла момци, не си правете експерименти с тези неща...четете,питайте а най добре си изкарайте по един курс.

http://paragliding-bulgaria.com/article ... =bg&pg=107

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 9:01 pm 
Сашо,мисля,че отговора за всички,които пишат подобни разкази е:" Няма как да се страхуваш от нещо,което не разбираш или осъзнаваш".Именно на това отдавам "куража" на младите мотоциклетисти,качили се за пръв път на мотор да карат с повече от 200км/ч или на надъханите начинаещи пилоти,които си мислят,че светът се върти около тях и че за около 3 дни щемогат да правят всички фигури ;).
Бъдете здрави момчета !


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: seq
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 9:46 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
4estito :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Аз ще ви дам един пример за още по-бърз напредък в ХС прелетите.
Преди две години Данчо-прелета (от тоя случай му излезе прякора),
след 8 полета на могилата, прави първите си парашутки от платото.

Няколко дни след това отива на Градище (баир до Шумен с денивелация 30-40 метра), за да си пробва новата сбруя.
В началото няма никакъв вятър и докато излети, трябва да каца веднага
и няма време да се намсти в седалката.
На третото качване обаче раздухва и той успява да се намести и дори
да чукне леко склонче.
Вдига го добре, дори прекалено и той решава да се отдалечи от баира,
за да свали височина.
Прави го, но нищо подобно не се случва. Продължава да катери нагоре.
Облака над него ства много голям и много тъмен. Чак тогава го забелязва.
Тръгва да плъзга към слънчева част, но облака го засмуква и той загубва
ориентация. Уреди - нула, облекло - липсва, теория - също. Започва да го вали.
Паниката го обхваща, студът сковава ръцете му, не знае какво да прави.
След 20 минути излиза от облака заедно с дъжда, вижда голям град под
себе си и каца до ОМВ-бензиностанция. От бензинаджийките разбира,
че това е Търговище.
След този случай си продаде екипировката и спря да лети.

Той и досега ни е рекордьора за най-динамична летателна кариера.
8 полета от учебен хълм, 2 полета от платото, прелет до търговище,
отказване от летене.
Май само акрото е пропуснал. :D

Саге е оф-роудър и кара джипки и мотори из горите.
Казва, че летенето му липсва, но и го плаши едновременно.

Има една хубава българска поговорка "По-полеко, че по-надалеко".

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2008 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 9:58 pm
Мнения: 2
Местоположение: Ямбол
Пичове чета абсолютно всяко Инфо което намирам за Paragliding. Не се и съмнявам че има още много да уча и има хора които биха могли да ме научат по бързо и безопасно, но това си е въпрос на личен избор. Облакът със сигурност си беше CB , виждаха се светкавици но аз не сам се навирал до такава степен в него. Чел сам доста за тях и разказите на отцелелите засмукани от ЦБ. Имам си на идея за какво става на дума. Благодаря за поздравленията а упреците си ги знам :wink: :D :D :D

_________________
Live FREE or DIE !!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 13, 2008 10:18 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Вчера привечер (към 6 и нещо) на Тополица времето изглеждаше умряло, макс. 1м/с чело, много спокойно, слънчево. С Митко решихме да се извозим до кацалката и да си ходим за Бургас. Разпънах си крилото и зачаках лек полъха за да излетя. Най-накрая го дочаках и излетях. И изведнъж се разклатих много сериозно в сбруята и започнах да катеря с 2-3 м/с нагоре. Продължих вляво от старта и качването се усили още. До ветрогенераторите вече летях нагоре и леко назаде. Бях в недоумение какво се случва :roll: . На старта нямаше никакъв вятър, а мен ме натискаше кораво от запад, но същевременно нямаше усещане за силен вятър. Беше доста спокойно. Помислих си, че пак ще има нощни термики. Започнах да се изстрелвам нагоре/назад още по-силно, вариото пищеше. Митко излетя. Интокса му направи няколко 70-80% асиметрии около старта и тъкмо му изкрещях по станцията да не идва към мене...беше късно. Изведнъж започна да мирише МНОГО СИЛНО НА ДЪЖД :shock: . Инстиктивно погледнах нагоре/наоколо за някакви конгестуси или цебета. Нямаше грам облак в близките 30-40км, ясно и слънчево :? . МИРИЗМАТА СТАВАШЕ ВСЕ ПО-СИЛНА. НЕЩО СЕ СЛУЧВАШЕ НО НЕ ЗНАЕХ ВЪОБЩЕ КАКВО СТАВА?! :? Имаше 2 възможности - да тръгна към Айтос или да се боря да стигна до кацалката. В този момент Митко беше вече до Източния старт и се мъчеше да пробие на ЮЗ. Аз настъпих спида до дупка и лека-полека тръгнах напред/надолу. Едва додрапах до поляната и накрая кацнах. :) Митко също се приземи благополучно, източно от мене. След малко ми звънна Галин-Полицая и ми каза какво е ставало в Бургас. Разказах му случката. Галин прегледа разни сондажи, метеограми и спътникови снимки и ми обясни горе-долу за какво явление става въпрос. После се разбра че на 50км от нас, вблизост до Ямбол е имало мощно ЦБ, кето вероятно има пръст в цялата тази работа. После гледахме записите от видеокамерата ми...излитането на митко беше кошмарно. Нека Галин обясни за какво точно е станало въпрос в тази ситуация. :arrow:

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: za CB-tata
МнениеПубликувано на: Пет Юни 27, 2008 5:40 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Не се сдаржaм да коментирам, заштото виждам че момчетата са от Ямбол, които ми е роден град, и от една страна се радвам че има кои да лети и там, но от друга страна наистина сам притеснен за тяхната безопасност. Разбира се, всеки си взима решениа сам за себе си, но е добре да се вслушвате в савета на по-старите и по-опитните.
Момчета, от мене го запомнете: Видите ли ниакаде ЦБ, ако ште да е на 50 км, да знаете че и при вас мое да се образува и то за минути..просто атмосферата при вас наи-вероиатно има саштата влажност и саштиа градиент на температура, така че дори да е чисто над вас, може да се образува за секунди. Оттам нататака, мислете какви са шансовете ви да оцелеете или да избягате от това чудо...за мене е абсолиутна руска рулетка да се опитвате да летите в такива условия...
Аз сам бил свидетел на доста хора, засмукани от ЦБ и вдигнати до 5-6000 метра , обледенени и по чудо слезли живи, и мога да ви увериа, че тези хора не биха искали НИКОГА това да им се случи отново...Имаме и загинал човек ( Ицо Икара от Пловдив) , загинал от CB на Сопот.
Това дето го пиша сега, дори не е за вас вече, вие сте си драпнали заклиучениата, но за ониа, които четеики вашите постинги, биха си помислили че това е ОК....е, НЕ Е ОК...
Мислете за това , че ако не даи боже се случи наи-лошото, цялата парапланеристка обштност губи авторитет и тежест пред обштеството, да не говорим за близките ви и т.н. Два смартни случаиа наведнаж ште са достатачни да опетниат името на спорта за 20 години напред.

Пускам ви сашто и цитат от мои постинг вав раздел "Литература" по повод летене в силни и турбулентни условиа. Иначе ви стискам палци и желая успешни полети и далголетие.





"Силни ветрове, сас силно сланчево нагряване, варху пресечен терен, е просто една неприемлива летателна ситуациа за Hang-glider....Като небезопасна ситуация имаме предвид не това ,че не може да летите, но че полета ште баде некомфортен, и ако давате много шансове на природата да ви саздаде тежки проблеми, накрая тя ште ви вазнагради....20 вазела вятар, които често се използва за склоново реене, се оказва отвад безопасната граница за всичко освен наи-консервативен полет на идеални места....Един делтапланер не може да баде летян наистина безопасно освен ако турбуленциата е значително по-малка от неговата минимална скорост на летене. Това ште ограничи полетите до ветрове от 10 вазела, и понякога дори по-малко."

По-нататак Мике Меиер обиаснява че тези саждениа , макар да са правени през 1970те, са все оште валидни и особено важни и за парагледерите.
оште малко превод:

"Молиа забележете че ние не се опитваме да кажем на никого какво да прави или да не прави. Ние вярваме в свободата на избора. Ние не сме особено загрижени за пилоти, които вземат едно неинформирано и сазнателно решение да приемат значителен риск в замяна на нешто, което те вазприемат като една значителна отплата.( ...) Това което ни безпокои е, че пилотите по принцип имат тенденциа да гледат на каквото е направено от другите-в областта на вземане на решения -като на един стандарт за това какво е правилно и препорачително.
В интерест на това да загубим колкото мое по-малко приятели в бадеште ( и ние приемаме всеки пилот за приятел)
ние просто искаме да посочим че (по наше мнение) тварде много пилоти са, понастояштем, далеч зад линията на безопасност в смисал на вятар и условиа за летене в които те избират да летят ( и, в много случаи, маниоврите които си избират да правят)

Благодаря за изслушването.

ПС. Превода ми е малко дарвен, но запазва саштността на техта. Знам че може да се кае и по-кратко и по-елегантно, ама за без пари толкова:-)))

Мисалта ми е, особено за "заиците" да разберат нешто, което някак си не се набляга при обучението им. Скоростта на вятара не е важна само в смисал дали става да се "пробие" с парапланера или дали ште ви издуха зад склона...( това сашто де). Много по-важно е да се разбере че големината на аеродинамичните сили расте сас квадрата на скоростта, ( вижте в тефтерите си формулата за подемна сила) т.е. турбуленцията става много по-силна с усилването на вятара и рисковете стават много по-големи. Затова не мислете че трябва непременно да си "мерите оная работа" с някои пилоти, които се правят на велики и летят в сложни условия. Вземаите си решениа за себе си базираики се на правилната теория.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: dopalnenie
МнениеПубликувано на: Пет Юни 27, 2008 5:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Сега сигурно ште си кажете: Еи, пишман станахме задето писахме в този форум, ебати форума, ебати досадните писачи, човек едно нешто да не сподели с другите :-)))))
Ама в краиа на краиштата форума е за това, да си обменяме мисли и преживяваниа и да си ги обсаждаме и всеки да се поучава и да се забавлява донякаде. Така че недеите да се чувствате като изправени на стената, каквото станало , станало..важното е да сте живи и здрави, за да продалжaва веселбата с летенето...
В този смисал искам да споделя, че летенето с такива безмоторни нешта винаги е било един много крехак баланс между скучното, но безопасно летене ( условия) и по-интересното, но сварзано с повече риск летене в силни термични и динамични условиа. И вие като пилоти сте тези, които правите избора...Да летя, или да не летя...да бада или да не бада....то be, оr nот то bе...two beer, or not two beer...
( Shakesbeer)
Наистина ви желая всичко хубаво и ако трябва ходете повече до Сопот, учете се от добрите инструктори и попиваите от опита на по-старите пилоти.Четете много за метеорология и се опитваите да прилагате наученото от книгите в деиствителните атмосферни условиа. Понякога е добре да идете на баира, да видите че е потенциално опасно, и да проследите развитието на ЦБ от земята, и после да си пиете студената биричка и да си казвате" Еее-и, и този ден много хора останахме живи:-)))

Да ви напомня една мисал от книга на Denis Pagan...
"Има стари пилоти, има и смели пилоти..но няма стари, смели пилоти"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов