В събота (14.05.05г) небето беше плътно захлупено и ниско. След консултации по телефона с Пловдив, Асеновград и Сопот, където се оказа същото, не остана друго освен да чакаме. Към 12 часа от асеновградската група получихме обнадеждаваща информация ,че на Добростан започва да разкъсва и на старта раздухва слаб изток, което е чело за там. Метнахме се с Пачо на ремонтираният ми вече джип и потеглихме нататък. До Асеновград облаците бяха толкова плътни и ниски ,че Родопите изобщо не се виждаха
След това към с.Червен изгря слънце и небето се оказа чисто над старта на Добростан. Вятъра беше около 3-4м/сек И, СИ. На старта беше почти цялата асеновградска агитка, 3-4 летателя от Пловдив и ние двамата с Пачо представители от Пазарджик. След 14,30 ч. започнахме да разпъваме и да излитаме един след друг. Аз излетях четвърти по ред към 15 часа, след първите трима. Хванах надясно "Пецановият ръб" за да уловя дежурните термики по него за източен вятър, но се оказа че там няма нищо. Повъртях малко и почаках, като губех височина. Старта на Добростан е около 1170м нмв (поне толкова ми показваше висотомера, когато излитах), а аз вече бях на 900м нмв. Завих наляво и потеглих на северозапад в посока Асеновград, като тръгнах да прелитам голямото дере пред старта. Прелетях го на спиид, но потънах до 600м нмв и започнах да се ориентирам към кацалката. Пачо беше излетял след мен и го виждах, как се е набрал поне 300м над старта. Реших че съм избързал със старта си и се нарекох наум с не много ласкави имена
Свих надясно към с.Горнослав, край което е кацалката и в този момент вариото ми се обади с +0,2. Захапах термиката без колебание и започнах да се навинтвам. Вдигането бавно се увеличи, стигна до +3 и след 10-15 мин бях, на север от старта, на 1300м нмв. Вече без колебание потеглих към Асеновград. Прелетях трите дерета минах и трите ръба, като в деретата потъвах и ги прелитах на спиид, а на ръбовете се вадех, като подържах максимум, от около 1300м нмв. Изскочих над последният ръб преди да хвана билото, което води до Асеновград и се насочих към едно голо място на около 80--100 метра над терена ориентирано на изток, за да пробвам, да хвана поредната термика. И наистина там имаше термика. Започнах поредното въртене и набиране, и по едно време под мен на около 100 метра изскочи Пачо. Започнахме да въртим заедно, като от време на време си викахме и разменяхме информация.
Викането в полет за контакт с другите летящи си е класика в жанра. В тази термика имах вдигане до +3,2 м/сек и успях да се набера до 1520м нмв. Разделихме се с Пачо. Той потегли на югоизток към старта , а аз на северозапад към Асеновград. Тук Родопите имат няколко успоредни била в посока изток-запад, като първото се издига направо от равнината, второто е по-високо и успоредно на първото, след това е дерето с пътя към Бачково и Смолян, и след това трето било и т.н. Аз реших да летя по второто, (досега следвах първото било). Взех това решение, защото това било е по-високо и стръмно, и вероятно щях да имам по-силни вдигания. Обърнах на югзапад и се забих в планината. Трябваше да прелетя едно много стръмно и голямо дере ориентирано в посока почти север--юг. Другите дерета, които прекосих бяха ориентирани почти изток--запад. Та както вече казах обърнах се на югозапад и изпомпих спиида. Още не бях минал и една трета от дерето, и парапланера ми стана много неспокоен. Започна яко друсане и подхвърляне насам--натам. Вариото ми през 3 сек. виеше ту на сваляне, ту на качване. Най-вероятно се бях набутал в някакви ротори и турбуленции, поради посоката на вятъра и направлението на дерето. Това хич не ми хареса и обърнах обратно крилото от там, от където бях дошъл. Измъкнах се без колапси, пак на първото било, но вече бях на 1000м нмв. Вятъра беше станал чист изток. Обърнах крилото към Асеновград, който виждах вече пред мен и поех, почти по билото на спиид система. Летях леко странично (на крабинг), като въпреки спиида пропадах много бавно с -0,2,-0,3 м/сек. Този рид се спуска плавно към Асеновград, и отгоре изглежда, като клин забит почти до центъра на града. И аз се спусках по него. В края на билото бях на 870 м нмв. Зад града виждах ясно отсрещният склон на Родопите, след пътя за Бачково- Смолян, на около половин километър от мен. Можех да прелетя до там, но склонът беше гъсто обрасъл с дървета ,а къщите започваха веднага под дърветата, и ако потънех нямаше къде да кацна, освен в реката, която дели града. Започнах да се колебая дали да прелетя. В такива случай обикновенно спазвам правилото-" Колебаеш ли се, то отговора е, не!" Отказах се да прелитам града. В последствие се оказа, че съм постъпил правилно. За да се прелети града трябвало най-малко 1200м нмв. И понеже вече бях навлязъл в Асеновград, в дясно от мен между блоковете видях голяма площадка, почти колкото стадион, която ме устройваше за кацане. След малко се приземих спокойно почти в центъра на площадката. Бях летял 1час и 15 минути. Имах вдигания +3,2м/сек и сваляния -3,8 м/сек, което не е много добре за хубав прелет. Много по-добре е, когато вдигането е повече от свалянето. Максималната набрана височина ми беше 1520м нмв, а километрите и средната скорост не можах да отчета, защото батериите на GPS-а ми свършиха по средата на полета. Обадих се на Пачо, а той ми каза, че е успял да се върне на старта и е кацнал там. Това беше идеално, защото нямаше да разкарваме нашите приятели от Асеновград, да ни качват пак на старта, за да приберем джипа. След известно време се събрахме, почти цялата агитка, която беше на старта на бира и раздумка в едно кафе в града. После потеглихме към Пазарджик.
Има доста летатели в България, на които "постиженията ми" ще предизвикат само леки усмивки, но всеки е започнал така, малко по малко. А аз нямам намерение да спирам и да се отказвам