Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:18 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Юни 2010
МнениеПубликувано на: Пон Юни 07, 2010 5:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
В съботата летяхме и на Околчица и на Пъстрина. Както казват местните - понякога става за навсякъде, понякога за никъде.
Вечерта разви Цб, а през нощта преваля.

В неделята летахме на Околчина. И двата дена базата бе около 100-200 метра над старта и имаше големи засенчвания, но и добри прозорци за вадене.

Днес (понеделник) бе страхотен 200+ км ден в северна България. Цялата бе нацвъкана с кумулуси.
Ние се отбелязахме на Беклемето, където без усилия можеше да се изкара цял ден в небето. Бе трудно да се слезе. Пошегувах се с един ученик който искаше да каца, че трябва да изчака 2 дена за да спадне вятъра и му обещах да му донеса ядене във въздуха като огладнее.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 07, 2010 6:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
ха ха ха - ако е бил от притеснителните със сигурност не му е прозвучало обнадеждаващо :) Иначе страхотни снимки от Околчица :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: юни 2010
МнениеПубликувано на: Вто Юни 08, 2010 12:00 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
niki написа:
Днес (понеделник) бе страхотен 200+ км ден в северна България. Цялата бе нацвъкана с кумулуси.


По добрите условия бяха на СЗ.
СИ България бе прекалено силно, дори за лебедка не ставаше.
Поривите бяха зверски.
След 4 часа отслабна и го пробвахме.
Резултата - кратък, но бърз прелет от Градище /СЗ Шумен/ до Сунгуларе.
В цифри - 62 км за час и 40. Прелетна скорост 38 км/час.
База 2200. През целия прелет до удавянето в южна БГ не съм падал под 1700.

Всичко щеше да е перфектно, ако вместо 4 и нещо бяхме излетели в 11.
Това обаче е било възможно нейде из Румънско или централна или западна БГ.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 7:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
Вчера добре си полетяхме на Невша
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/381


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: I love Vitosha!
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 9:20 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
http://picasaweb.google.com/roskobosko73/ILovaVitosha#

I love Vitosha!!!! :lol:

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 9:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Браво Коце, ти си нашата гордост :)

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 8:59 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Два страхотни дена в Стара Планина.
Вчера отидохме да реем на тревистите склонове на запад от арката на Беклемето. След като прекарахме няколко часа в снимане на учебни материали и забавни изпълнения, успях да излетя и да се понабера. След картка консултация с Ники, пуснах да прелитам през Беклемето с 400 м. като очаквах силно сваляне от южната страна, за моя приятна изненада обаче ме посрещна ЮИ вятър, и успях с 3 термики в комбинация с конвергентни зони да се прибера до СОПОТ. Деня изглеждаше рекорден, но просто бях закъснял с излитането. Към София имаше добре оформена улица която обаче беше започнала да се разпада когато вече бях под нея.
Над кацалото реших да потренирам колапси и тъкове и успях да изфабрикувам челен тък към мактуист, сега разбрах защо крилото е компе. клас.

Днес отново позъкаснях с излитането, където и да отидех попадах в сянка, и тъкмо когато си пеех "има дни във който не върви" и се отправях на глайд за кацалото успях да закача нещо спасително което ме изведе до базата на 2300, реших да не спирам до базата и продължих до 3200 в облака, след като качването стана подозрително добро и вече бях вир вода реших че е време да излизам (парен каша духа :) ) пуснах към равнината с 60 км/ч по вятъра на трим, и не след дълго райските потрти се отвоиха за да ми покажат неземна картина - облаците в равнината бяха под мен, до върха на облака са ми оставали около 500 м. а около мене пухкавите гиганти растяха с бавни темпове - уникална красота! Видях добре оформен "карфиол" на средата на равнината и реших че сега е момента да пробвам реене на облак, и стана, успях да се закрепя от северната страна на облака като се усещаше че качването не е тремично защото беше с относително постоянна стойност по цялото протежение пред облака без да има нужда да влизам в мъгелите.
Пофлиртувах още малко с нежните пухчета, насладих се на красотата на сянката си и магическото хало около нея и реших че не ми се прави задача днес, с бърз глайд и малко уинговъри и лупинги се прибрах. Житейският извод за днес е че трябват само 5 наситени с красота минути за да ти осмислят деня :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 11, 2010 9:08 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 1:08 pm
Мнения: 59
Местоположение: Велико Търново
Име: Георги Петров
Браво Иво! Благодаря че сподели преживяното! Ей така се лети над базата. Има си начин да се лети и в облак, но трябва правилен подход. Айде скоро да ме водиш нанякъде.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 12, 2010 5:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Пусни някоя снимка ако си направил...

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Днес на Боровец
МнениеПубликувано на: Нед Юни 13, 2010 7:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Днес летях с Пипистрела от Долна Баня през Боровец до 7те езера. По пътя се срещнахме с трима парапланеристи над Боровец (първоначално с един, на връщане с още двама).

Не съм сигурен, че досега е имало близки контакти между мотоглайдер и парапланер. Надявам се да не съм стреснал колегите, аз самият седях предостатъчно надалече и не мисля, че е имало и най-малка опастност или сближаване.

Тъй като самолета, с който летя е горноплощник, бих искал да предупредя, че ми е доста трудно да виждам парапланеристи, които са отстрани и отгоре. Не вярвам да не сте ме видяли мен. Допълнително моля имайте в предвид, че летя с 80 до 110-120 в термиките. Реално се налага да ви пазя аз, защото ако ви налетя едва ли ще можете да направите нещо. За 2 години това е първата ми среща с парапланер в термика. Щеше да е хубаво ако имахме радио връзка, тогава нямаше да има никакъв проблем. За съжаление имам радио само на air band-а и не се сещам да си вземам токито.

Тези които летят (или летяха днес) на Боровец каква честота ползвате?

Иначе деня беше странен. Базата над билото на Рила беше над 3000. До 14 ч. нямаше почти никакви термики. От Долна Баня до Боровец беше супер мазно и то в 14 ч. Над комплекса Боровец успях да се закача за първата термика и се извадих приблизително на височината на горната лифтена станция на кабинковата линия, над средната станция. Гледайки парапланериста, а и вероятно поради недотам добрите ми термичарски умения изгубих термиката и продължих към 7те езера, но се удавих мощно. Под средата на баира отново нямаше нищо и се наложи пак да запусна двигателя. Издинах се отново над средата и по някое време пак се събрахме с колегата, с който летяхме над Боровец. Близо до билото ми е трудно да въртя, защото летя с голяма скорост и не ми стиска да летя над дърветата, а и там няма използваеми за самолет термики. За мое съжаление се наложи да ползвам двигателя още малко, докато се закачих пак, някъде над 2000 м надморска височина. От там обаче - директно в рая ;-). Ще кача малко видео по-късно днес. Набрах се до около 2800, стигнах си крайната цел и тръгнах на обратно. Някъде от към Витоша идваше CB и не беше умно да се продължава, а над билото конвергентната зона поддържаше чудесно. На глайд стигнах направо до Боровец (по пътя спрях веднъж, но не струваше). Летях много близо и на нивото на билото, беше изключително красиво, както ще можете да се уверите лично на обещаното видео. Навътре в Рила и имаше голям конгестус, беше като стена вдясно от маршрута ми ;-).

Над Боровец имаше добра термика, там срещнах другите двама колеги с парапланери ;-). Единия тънеше здраво в дерето, помахах му с крила, другия се вадеше - докато си въртях моята термика ме изненада, не го бях видял, а сме се разминали.

След Боровец беше синьо и си стигнах до Долна Баня с над 1000 м. над летището. С една - две хулигански маневри свалих височината и кацнах на глайд.

Чуден полет, 2 часа точно.

Предполагам, че на тези които са летяли днес ще им е интересно да видят полета откъм самолета ;-).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Видео
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 2:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
... обещаното видео.

Сори за контражура, но е много трудно да държиш термика и да гледаш какво излиза на камерата на телефона ;-)...

http://www.youtube.com/watch?v=IriH45TMnhU


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Sel miss Teodora Veli4kova te e zadebnala mi se struva
http://www.facebook.com/#!/photo.php?pi ... 0748154638

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пон Юни 14, 2010 6:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
мдам, май съм аз ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 17, 2010 12:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
sel, според информация от колега непарапланерист, двете крила, които си срещнал, са излетели от Мусала.

И един въпрос: еднакво добре ли лети Пипистрела без мотор с пасажер и съответно без?

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Чет Юни 17, 2010 10:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Или са излетели от Мусала или от най-горната лифтена станция.

Пипистрела лети много по-добре когато съм сам в него. Когато сме двама, катери по-зле в термиките (хвърчи с по-голяма скорост, съответно завоя е по-широк, а и пропадането естествено е по-голямо), но хвърчи по-ефективно между тях.

Т.е. все едно баласт. Сериозните безмоторници могат да качат десетки кила воден баласт и когато условията позволяват (т.е. са достатъчно силни) водния баласт е от голямо значение по състезанията.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов