Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:56 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Септември 2010
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2010 7:54 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
В петъка имаше хубави условия на Сопот.
Интересното бе че Равнец бълбукаше, но не позволяваше да се извадим до апетитната база отгоре. По късно успяхме, но от равината.
Благодаря на Димитър Миладинов за добрата компания и хубавия полет:
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/892



Премествам мнение на Георги Добрич, което първоначално е публикувано в неподходяща тема:

Днес на Витановци волю неволю изпробвах един урок от Speed to Fly Smile
След кратко чистене из нас и докато съхне силикона изпод огледалото...решихме да идем да огледаме Пернишките баири. Нали е криза пържоли не взехме, а само някакви големи бухчи.. и носейки ги на гръб..ей ни на старта на Витановцииии ( пълна случайност Smile )
Докато се поприготвим, взе че понапече и тръгнаха някакви пориви..доста дългички (според моите разбирания). Излетя първо колегата с Вега2 (Ники..не се хили Smile ) после и аз - държейки крилото право нагоре. С няколко S-ки понабрахме височина и се престрашихме да позавъртим....Що го пиша тва ли - ми защото ми хареса как един баир с 60 деневилация и малко упоритост може да се получи хубаво термично летене и защото наяве разбрах как баир с плосък старт къса термиките и как не трябва да се оставям да се отнасям толкова назад. В резултат останах под термиката и......абе не са лоши тия слънчогледи Smile. Колегата внимаваше повече и беше центрирал доста добре....ама тия от ЦЕЗ, ЕОН и ЕВН му дръпнаха тока ...та хайде и той в слънчогледите. (за хубаво или лошо - ключовете за колата бяха в него)
После позасили и си ставаше за мазно реене....ама къде ти омръзна ни та ходихме да кайтваме.
Както и да е - подтвърдих това което друг познат ми разказа за Витановци - "А,Б,В на хвърковците по шопско" Smile
Хайде "Наздраве"... и дано утре също пусне гювеч Smile

_________________
www.nest.bg


Последна промяна niki на Пон Окт 11, 2010 2:48 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 07, 2010 9:57 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
В понеделника след много чудене къде да летим се качихме на Околчица. Вятъра беше или никакъв или въртеше от всички страни, във въздуха термиките бяха доста, но много надробени. Получи се добро летене въпреки трудните условия, Димо и Цецо от Враца отново показаха класа и стигнаха до Берковица - Монтана.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2010 7:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Днес се Раз-це-пих-ме на Рогачево,
определено аз такъв ден на този баир не съм имал
3ч поне отпрахме горе в облаците
база 550м :) нацвъкани кумулуси навсякаде
на моменти даже нямаше нужда да въртиш
а само да гледаш да не те дръпне някой :)
набирания вътре, гледки .. чудо
някой летя и на Албена
Миро прехвърли от Кранево до Рогачево
летяло се е и на Черноморец
ставаше до тъмно

Съжалих на стотина пъти че си оставих фотото в колата

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 4:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Лесен за запомняне. Стар комунистически празник, но и през който направих първата си каскада, насукване, яко пропадане и оправяне за да си продължа прелета. Чувал съм от други, че не е добре да се каца след такава емоция. Бяхме се извадили вече с Доки, Боне и Юри от Русе. По описание на Доки съм бил на около 200 метра над него. Явно въртейки по слабо качване, разширявайки завоя за да намеря по-добро съм се нацентрил в ротора на по-яка термика. След като ме издруса нещо здраво очаквах да съм с по-масивен колапс който само трябва да оправя и да си продължа полета. Ама като погледнах крилото разбрах, че друго освен колапс няма. Крилото беше на топка и навсякъде се показваха я камери, я изтичаштия ръб. Дърпам яко управленията за да мина в режим на пълен срив и оттам да почна с оправянето. Отначало нищо не се получава. Явно пропадам в гадната зона на турболенцията зад термиката. За момент отпратих поглед към града за да видя каква ми е височината и дали скоро ще дойде момента за запасен. Охооо, височина много. Над половин километър. Дърпам и отпущам плавно за да не се цопна в крилото, и хоп ето го центроплана ми, вече се показа. Аха, само че защо се мъчи да лети назад това крило? Явно съм се насукал. Това, че иска да лети назад въобще не ми пречи. Само нека продължи да се оправя. Отпуснах докрая плавно управленията и нещата лека-полека тръгнаха да се оправят. Пак придърпах управленията, този път малко. Двете страни започнаха да излизат почти симетрично, което контролирах с управленията. Мога да кажа, че всичко ставаше инстиктивно. С излизането на оставащите колапси се разсуках и вече оглеждах крилото за щети по него. Всички върви си бяха на мястото и нищо не ми пречеше да си продължа полета. Донабрахме се и пуснахме. Общо взето съм загубил около 200 метра за да сляза до равнището на Доктора. Знам и по-лесни начини за загубване на височина, ама този ден стана по този начин. За някои денаят е 9-ти септември, за други денят на първата каскада.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 4:54 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 19, 2006 9:58 pm
Мнения: 182
Местоположение: България -София
Име: Еленко Божков
Хари, като ти четох преразказа за деветосептемврийската манифестация от вчера се спекох и си представям на тебе какво ти е било..... Колко време продължи до пълното оправяне?

_________________
Ozone - DELTA 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 5:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
По преценка на другите около 20-25 секунди. На мен ми се видя доста по-малко. Не повече от 10-15. Като направя сметка не съм пропадал с повече от 10-15 м/с. Но като гледах крилото как се мятъше, беше повече и времето до запасния не беше повече от 30 секунди. Този път манифестацията беше вертикална.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Бях пряк свидетел , всичко стана пред мен на около 50м. Яд ме е че не бях извадил камерата .
Хари си направи безплатен Сиф Курс, със всичките му екстри :)
Само тъмблинг не успя да направи .
Беше някаква многоядрена термика със супер силни ядра и яки низходящи между тях . В един момент крилото на Хари се удари в силен и турболентен поток. Изгуби налягане за момент, и за жалост в този момент, Хари леко го обра. Влезе в срив, и както си беше намачкано ,започна да пропада вертикално. Крилото се сгърчи няколко пъти, но страното че не искаше да се напълни и да тръгне да лети( може би защото Хари беше все още в този турболентен поток). При едната камбана се опита да го насуче в коланите, но Хари го овладя, и не му позволи , нито да се изстреля напред,нито да го насуче. Справи се чудесно със ситуацията.

Хубавото беше че имаше височина и не се наложи да отвря запасен.

Извода: не оставяйте крилото си без скорост :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 9:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Боне, в случая скороста на крилото не беше малка защото въртях почти само с тяло и почти не използвах управленята. Също бях и 5 килограма под горна граница на крилото, така че беше добре натоварено. При този начин на въртене съвсем леко обирам вътрешното управление. Летяли сме и при по-турболентни условия, но за пръв път попадам на такава разлика в потоците на вдигане и сваляне, която съчетана с въпросната турболенция си напраби майтап с мене. Общо взето се зарадвах че Авакса не се окравати което говори за добрата му техническа изработка. Надявам се всеки който попадне в такава ситуация да има достатъчно височина за да се оправи преди да посегне към запасния. Но има и друго. Ако видите, че крилото не се оправя и всички опити за вършват без успех не чакайте последните 200 метра за запасния. Понякога трябват 220, ако ми разбирате намека.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 9:38 pm 
Хари, на какво положение са ти тримерите? Щото съм с наблюдения, че поведението на крилото е доста различно при отпуснати докрай и при обрани повече от половината.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 10, 2010 10:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
Не е от тримерите - при аналогичен случай на Витоша (многоядрена турболентна термика на 200 м над склона) крилото ми се изпразни напълно, после направи челен тък, при опита да го отворя влезе в негативна (щото нямаше нялягане и скорост) и след това скочи напред със 60% колапс, крават, неконтролируема спирала с камерите надолу (вързано) и запасен на 40 м от земята... Всичко това за няма и 5 секунди... Хари се е справил перфектно, а и е имал височина, евала :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 7:30 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Тримерите не ги обирам повече от 20-25% и то само ако пусна на глайд. Тогава лети с най-добро качество спрямо скороста. Когато въртя по-тясна термика обикновенно обирам вътрешния тример на 25% а външния го отпуща докрай. Така върти по-тясно и плоско, без да натоварвам вътрешното управление много(с него само коригирам колко да затегна в термиката). В случая тримерите бяха отпуснати докрай и може би това позволи по-бързото оправяне. Хубаво е когато имаш 1000 метра под себе си. Още по-добре ще да са 2000, ама тази година базата рядко ни пуща дотам.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 10:41 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Хубавото на компетишъните е, че много летят. Лошото им е, че имат навика да те изненадват, особено в силни условия, точно когато се лети здраво, и че в никакъв случай не се оправят сами. Ти трябва сам да си ги оправиш. Е губиш там 100-200 метра височина и си продължаваш полета и забавлението... :wink:...
Много лошо обаче става, когато тези метри, дето ти трябват, за да си оправиш крилото ги няма под теб. :roll: Тогава те чакат няколко месеца лежане по болници и много други неприятности. Аз съм пресен пример за това положение. :wink:
Добре, че си имал височина и всичко се е разминало!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 1:35 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
ВладиЧ написа:
Много лошо обаче става, когато тези метри, дето ти трябват, за да си оправиш крилото ги няма под теб. :roll: Тогава те чакат няколко месеца лежане по болници и много други неприятности. Аз съм пресен пример за това положение. :wink:
Добре, че си имал височина и всичко се е разминало!

Прав си до болка! :(


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: и нещо позитвно :)
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 11, 2010 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 05, 2007 5:21 pm
Мнения: 103
Местоположение: София
В сряда беше последния хубав ден за летене около София, ето и репортаж: http://vimeo.com/14884313


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2010 7:28 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
В понеделник бе хубаво на Скалско, а вчера летяхме още по-добре на Добростан.
Финландеца Кари Рамо отвори нова посока и стигна почти до Стрелча:
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/917

Като ходихме да го прибираме ми хареса хълмистата верига до Овчеполци. Има добри фунии за И и Ю, добър хребет за реене на СИ (вероятно и за ЮЗ от другата страна) и малко тесен склон за СЗ. Денивелацията е около 100-150 метра.

До съседното Смилец има нещо подобно на Витановци за СЗ.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов