Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 4:14 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2010 10:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Сега разгледах в подробности полета на финландеца. Ми той е летял точно в коридора за кацане още от Асеновград на летище Крумово-Пловдив, а после си е позволил да прелети, на около 800 м височина точно по дължина на полосата на летището от край до край... :roll: Лоша работа. Дано да няма последствия!
И ние най-редовно летим там, но от Асеновград до Пловдив на запад не преминаваме в дясно от пътя между двата града. Има достатъчно равнина там, пък и планина, за да се мушиш точно в зоната и над самото летище. Когато започне да дава равнината, което се случва сравнително рядко, се лети около КЦМ-то и в ляво от Пловдив. Тракийската равнина е равна, като тепсия, няма хълмове и дерета, за да търсиш специално място за термика. Ако има кумулуси, за да те ориентират добре, ако няма, летиш си направо и в ляво от пътя по-далече от летището, и чакаш да чукне. Той най-вероятно е летял на източен вятър. Странно, че тъкмо е хванал Средна гора, която е много термична се е удавил.
Овчите хълмове край Овчеполци, може би стават за летене, но просто няма кой да се разкарва, за да лети от там при такива мижави денивелации. Мишо на времето ги пробва няколко пъти, но нещо не ги хареса, а и един път си беше заключил колата с ключовете вътре, та викахме ключар от Пазарджик. :wink:
На около километър на изток пред Овчите хълмове е летище Черногорово. Там има два безмоторни планера Бланик, които много рядко летят. Полосата е тревна, но се поддържа криво ляво. Ако там се вдигнеш с лебедка на 600-700 м над равнината имаш шансове да хванеш Средна гора и да направиш много хубав полет. Пак казвам Средна гора е изключително термична, но няма никакви стартове до сега по нея. Няма кой да ги търси там. Ние сме трима пилоти от Пазарджик, аз, попа и Пачо, но предпочитаме Родопите, защото са доста по-близо. Но тази година и тримата не летим. Попа е много зает със служби и погребения, аз съм още с патерици, а Пачо няма пари и крило...

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2010 11:45 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
ВладиЧ написа:
... Лоша работа. Дано да няма последствия!...


Не съм специалист по радари, но от това което знам мога да предположа, че парапланера за тях би трябвало да представлява идеален "стелт"(няма нищо метално, съотвено какво да отразява радиовълните) и едва ли може да бъде видян като така. Затова мисля, че ако никой не е регистрирал визуално прелитането, то едва ли радарите на летищата нещо са видели.

Предполагам, че парамотор или делта би трябвало да се вижда радарно понеже има доста "железа" по тях, но са все още нищожни като ефективна отразяваща повърхност сравнени с тази на един самолет, така че и с тях мисля нещата не са прости, особено когато са ниско.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2010 12:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
За съжаление всичко се вижда... :roll: Специално сме питали за това. Няма значение дали е метално, или не операторите го виждат с подробности и съобщават, а ръководството решава, какво да прави. :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2010 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Нищо се не види на радара, аз пък съм говорил лично с оператора на Графа. Не могат да ме видят дори със самолета, защото е направен от стъклопластови и други там не метални материали, а и е малък. Питах ги специално защото се случва да минавам през техния район и да ги търся по радиото, а те да не отговарят и да се чудя дали поне ме следят за зор заман ако нещо потрябва. Ако нямаш транспондер (просто казано - радио, което да отговори когато го облъчи лъча на радара) просто не съществуваш.

За друго да не говорим - парапланера е абсолютно гарантирано невидим.

Разбира се ако те видят от кулата (визуално) да минаваш и недай си боже в този момент има самолет и се счете, че си застрашавал по някакъв начин трафика ще стане голям скандал.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2010 10:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
На 5-ти и 6-ти минах през Инсбрук. Там си мислих да се метна на лифта и да си локетя из Алпите. Жената беше с мен и имаше кой да ме прибира. Докато се разхождахме из града разбрах, че летището е доста натоварено и ми минаха всякакви мераци за летене без да се консултирам с месните колеги. Питах из иа града и на летището къде мога да ги намеря, но без успех. Така разбрах колко е готино да си летиш в БГ. Гледайте да не се прецакаме сами. През Шумен минаха две германчета и най-подрабно им обясних за летище Варна. Обяснявайте на гостите си добре как да не влизат в конфронтация с летищата, че ще ни наложат западните правила и ще стане трудно летенето.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Последна промяна Х А Р И на Вто Сеп 21, 2010 7:18 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 1:35 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
ВладиЧ написа:
За съжаление всичко се вижда... :roll: Специално сме питали за това. Няма значение дали е метално, или не операторите го виждат с подробности и съобщават, а ръководството решава, какво да прави. :roll:

До колкото знам за повечето военни радари е необходима минимум 3кв.м ефективна отразяваща повърхност (от метал :wink: ), за да бъде засечен летящият обект.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 7:35 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
За воените радари не знам. Не съм специалист. Но аз лично съм питал оператор, който наблюдава небето над Графа, като му излезнах със същата теория, че по мен няма нищо метално освен карабинерите и той не може да ме види с радара. Това го накара да се разсмее и той ми каза, "Всичко се вижда", без да ми дава обяснения как, и по какъв начин го правят.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 8:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Влади, преди 20-на дни беше неизправен транспондера на пипистрела. Как ли не го въртях дежурния да ме "види", каза, че не ме вижда нито на първичния радар (т.е. от отражение) нито на вторичния (т.е. от транспондера). Ако много се напънат и имат оборудване и точно в този момент говориш с някой по твоето радио могат да те засекат приблизително къде си по радиото.

Освен това парапланер във въздуха много трудно се вижда, ако не знаеш точно къде да гледаш.

Така че остави тази работа, никой не може да те види. Това е и голямата опасност - ако някой лети със самолет и изведнъж види парапланер просто ще му се дръпне г****о, би било голям шок - дори да си на безопасно разстояние откъде да знаеш няма ли и други? Точно щото не се вижда е много опасно. Затова правилата по света са - има отделена зона, в нея летят парапланеристи и друг не може да припари. Да, ама питайте ме мен какво е да летиш само в отделената ти зона - обикновено условията са СУПЕР ИЗВЪН ЗОНАТА, а точно където си ти - синя дупка ;-). Най-термичното място около Долна Баня е района на летище София - цялата равнина работи изключително често ;-)!!!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 8:54 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Съмнявам се, че летище Долна Баня има обурудването, което ползват на Графа. :wink:
Иначе аз радио не нося. Не съм любител на мохабетите във въздуха, когато летя, а не обичам и други ентусиасти да ми надуват главата по радиостанцията. :)
Викаш абсолютно невидими сме били?!?! :roll: На мен ми се струва, че ще е голяма грешка да лежим на тази кълка, колкото и да ни се иска, и колкото и изгодно да е това за нас. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 9:52 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Владич, на Долна Баня имат само очи и никакво друго оборудване ;-).

Но за радара съм убеден, че парапланера е невидим. 99.9% съм сигурен, че дори мотоделтите не могат да ги видят.

Но и преди съм писал, не препоръчвам никому да лети в района без да се обади (не че има кой знае откъде да се лети с парапланер в района), защото на Долна Баня се лети активно през цялата седмица и особено през уикендите.

Това лято Спас прелетя в района на Д.Б. от Добростан. Просто ми се обади по телефона от въздуха, а аз звъннах на летището и им казах откъде ще мине и се разбрахме всички.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 10:04 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Позволявам си и аз да се намеся в този "спор" ;-)

Владич, че не се виждаме, не се виждаме. Това е сигурно. Дори и ти, с пироните в задника, пак няма да се виждаш. Просто и пироните не са достатъчни за да създадат радио отражение ... ;-)

Обаче си напълно прав, че не трябва да лежим "на тази кълка", защото, особено ако някой визуално забележи парапланер в район на действащо летище, ще вдигне такава врява, че може целия спорт да пострада сериозно. Добре ще е някой сведущ да направи една карта на зоните на основните действащи летища в БГ (военни и цивилни), за да знаят всички летящи къде не бива да се навират ... :roll:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 10:42 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Доколкото ми е известно преди доста време са правени опити за правене на такава карта, но е имало абсолютна незаинтересованост и дебелащина от страна на военните и летищата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 11:43 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
картата няма нужда никой да я прави защото е направена и публикувана на официалния сайт в секция документи - казва се "Карта на долното въздушно пространство"

тази карта конкретно е без никакви пояснения и легенда - предполага се че който я чете знае за какво става въпрос... имам друга карта която е направена малко по- като за лаици, ще я публикувам и нея съвсем скоро

лошото е че на нито едната от двете карти не е изрично дадено въздушното пространство клас G - това е пространството в което можем да летим ние (без транспондер и без радиовръзка с РВД). къде е това пространство се подразбира, но би било хубаво да имаме и карта на която да е ясно обозначено. когато си заделим зона също е ОК


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 12:12 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Знам, че да се дава акъл е най-лесно ;-) но за съжаление не мога да помогна (не разбирам много от GPS-и): не може ли, на базата на картата, за която говори Даниел, да се направи файлче с отправните точки на забранените зони, и крос кънтри летачите (практически всички летят с GPS) просто да си ги качат в GPS-ите и да знаят от какво да бягат ... :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 12:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Даниеле, ако има кой да си поиграе да направи 3D модел в Гугъл Earth мога да му обясня (и да дам) как се разчита VFR картата на България и къде са G пространствата и къде C (които са особено проблемните зони).

Освен тези зони има и ОПАСНИ зони, за които вероятно малко парапланеристи знаят и които са наистина опасни.

Например, в района на Враца е 242 зона, където има действащ ракетен полигон. Тази седмица, на 14ти, деня нямаше никакъв шанс да преразвие и беше един от най-хубавите за летене дни тази година. Прелетях от Долна Баня до Монтана, където летяхме безмоторно с Гущера, беше СУПЕР. Та по време на прелета, когато минавах покрай Враца бях изрично инструктиран от РВД да заобиколя района на полигона, защото там в момента имаха стрелби и опасната зона е до FL100, което е около 3000 метра. По какво стреляха не знам, ама представяш ли си да гръмне снаряд покрай тебе.

Та и тези зони трябва да се знаят. Ако се лети законно пък, ще се получават и известявания от летящите когато зоните бъдат активирани (а в нормалния случай те се активират заради СВ-та и е меко казано полезно да ти кажат, че е преразвило, когато си отдолу и неможеш да го прецениш сам). СВ-тата се виждат на радара и между другото вече има цивилен достъп до метео радарите на София и Варна - стига да си законен летателен център, дават акаунтите персонално.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов