Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 4:02 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 2:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
В GoogleEarth няма много полза да се прави модел защото никой не лети с компютъра си - има смисъл да се направи AirMap във формат като за GARMIN, но това не е толкова лесно и трябва да се направи заедно с някой от РВД - този някой трябва да извади данните от тяхната система в подходящ формат така че да може да се компилира картата.

Ще помислим с Гошко как може да се направи всичко това....


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 9:10 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Аз разполагам с ВФР картата и в електронен вариант, единия е в PocketFMS(.com) другия е сканирана на файл.

В първия вариант ме съмнява, че може да се експортират данни, но най-малко може да се посочи зоната с мишката и да се видят координатите на ръбовете, а те са с малко многоъгълници но със съвсем малко върхове.

А сканираната карта може да се закачи и калибрира примерно в Ози...

А от Google Earth също ще има полза, защото ще направи информацията общодостъпна. От там може да се принтира или поне да се разгледа. Не са толкова много зоните и лесно се запомнят.

Третия перфектен и професионален, но струващ пари начин е да летиш с гпс върху windows ce устройство и да си ползваш pocketfms, каквото именно имаме в самолета...

И за още нещо се сетих - на летището имаме гармини за самолет, които имат вфр карта на българия в тях - не може ли някак да се смъкне от там и да се ползва на друг гармин?

Но пак повтарям, списъка с координатите не е голям. Всеки ГПС с карта има възможност да си вкараш твои зони, а дори моето компетино, което няма карта има възможност да му се вкарат зоните и като приближиш може да ти пищи - функцията е ТОЧНО за контролирани пространства!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 20, 2010 11:32 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
Малко красиви снимки с облачната пелена на Сопот привечер от събота. Амбицирах се от Косъо с тандема и реших да мина равнината на глайд над инверсията. Беше наистина мистично
http://picasaweb.google.com/roskobosko7 ... sionLayer#

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Не мисля че има такъв проблем с летище Пловдив, защото едва
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 10:30 am 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 38
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
"Не мисля че има такъв проблем с летище Пловдив, защото едва ли има и един самолет на ден там, пък същевременно заема огромно въздушно пространство. Малко тъпо е някой да си заплюва някаква територия дето не я използва и го мързи да я управлява за всички желаещи да я ползват. "

Факти:
Вчера: един пътнически самолет 14:30 , дестинация Летище Пловдив; заход над Асеновград северна инд. зона
Днес: пътнически самолет; 11:30 - заход над Асеновград

Хеликоптери: целодневно - около и над пътя Асеновград - Пловдив на височина заход за кацане на парапланер;

От 01.11.2010 - Ryan Air - редовни полети до летище Пловдив от Лондон; 2 пъти в седмицата;

Хубавите прелети са страхотно нещо, поздравления за пилота, но ако някога се наложи пътнически самолет да се отклонява заради парапланерист целият ни спорт може да пострада, не само "местните пилоти".


Успешни полети.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Много сте се загрижили за спорта нещо :) я по добре пуснете по един траклог в тази тема, да го обсъдим и коментираме,някой четящ може да научи нещо.
Иначе трафика наистина е потресаващ-цял самолет на ден,как да не се загрижи човек

:lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 5:06 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ами Пловдив все пак не е Париж, и въпреки че и двете имена започват с П, тук трафика е слаб. Но това не значи, че може с параплани да се лети над действащи международни летища...
Колкото до траколози, ежедневни снимки, или примерно 15 минутен филм за 10 минутен полет... От клуб Тангра-Асеновград не са големи фенове на подобни "екстри". Тук просто се лети, почти ежедневно. Това е. Какво има толкова да се обсъжда? :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2010 10:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
ВладиЧ написа:
...Но това не значи, че може с параплани да се лети над действащи международни летища...


Е стана ясно че може :twisted:.
Нищо лично към никого ама хора, все още става за летене а вие изписахте 4 страници глупости вместо да цъкнете тихичко с език и да си траете. Пак казвам - нищо лично към никого ама - много плямпате.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 22, 2010 7:33 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 30, 2008 11:38 am
Мнения: 38
Местоположение: Asenovgrad
Име: Гергана Толева
kaloian написа:
Много сте се загрижили за спорта нещо :) я по добре пуснете по един траклог в тази тема, да го обсъдим и коментираме,някой четящ може да научи нещо.
Иначе трафика наистина е потресаващ-цял самолет на ден,как да не се загрижи човек

:lol:


Подигравките в случая са неуместни, загрижили сме се за спорта,
защото искам като ми се лети да си литна :) Който има нужда да пуска траклогове, за мен летенето си е удоволствие.
Ако пренебрегваме правилата, може да няма какво да коментираме.

Като отидем на Сопот си плащаме лифта (такава е практиката).
Граф Игнатиево е летището, от където американските пилоти в България извършват тренировките си (факт).

Въпроса е, че ако нещо стане военната и гражданската авиация толкова бързо ще ни свият перките
и ще ни нарисуват с изтребителите си такава хубава фигурка с цветен пушек във въздуха, че ще се вижда от всички стартове в България.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 22, 2010 10:43 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Днес се изкефих много. Летях над, може би най красивия раьон в Източна БГ.
Няма самолети , няма големи градове, няма натоварен трафик, само природа и спокойствие. :)

Малко снимки от полета:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2010 8:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Браво Бончо
и при нас бе много як ден. Макар и зле за тандемния бизнес. Трябваше усилено да търсим низходящи, че следващия пасажер чака.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2010 9:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
Хорица не съм много запознат с вашия спорт ама относно това дето обсъждахте по-горе за картите....
За гармин съм правил карти преди 3-4 години и практиката беше следната
отваря се един нов файл в AutoCad.
Геореферира се с georefimg (модул за аутокада безплатен)
изчертава се картата (най лесно е отдолу да имаш няква сканирана растерна, та изчертаваш върху нея) след което се експортваше от аутокада не помня вече по някъв специален начин и с cgpsmapper се компилира за гармин...
по тоя начин имаш директно .img файл :) който си качваш в гармина
имаше безплатна версия на cgpsmapper-а която не поддържа рутиране ама на вас във въздуха рутиране не ви и трябва :). Надявам се да съм ви бил от полза ако решите да си правите такава карта за гармините


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2010 9:49 am 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
Страхотни снимки, Бончо!
Чувах те по радиото 2-3 пъти, но като те виках не отговаряше - явно връзката е била лоша.
На Партизани също беше много добър деня. Този старт за пореден път се доказва като един от най-добрите в източна България. При база 1500м. не бих се решил да прекося планината другаде. Сега си погледнах дневника - седем пъти съм ходил на това място и осем пъти съм летял и съм се вадил (единия път след кратък прелет до Дъскотна с Коцето се върнахме с влака и летяхме още един час в района - до 7 вечерта!), не съм се давил нито веднъж там. Няма такова място! И е невероятно красиво. Трябва да взема и аз фотоапарат някой път.
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/960

_________________
Веселин Великов


Последна промяна Вей-high-вей на Чет Сеп 23, 2010 10:16 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2010 9:58 am 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
А това е от миналата седмица:
http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/923

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2010 11:57 am 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
ВладиЧ написа:
Колкото до траколози, ежедневни снимки, или примерно 15 минутен филм за 10 минутен полет... От клуб Тангра-Асеновград не са големи фенове на подобни "екстри". Тук просто се лети, почти ежедневно. Това е. Какво има толкова да се обсъжда? :wink:

Мисля че идеята на този форум е именно да се обсъждат полети... Естествено, който иска може да лети и без да обсъжда.
Ама тук май повечето само обсъждат...

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 69 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов