Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 2:14 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Възможен ли е полет в България от 300 и повече километра?
Не 19%  19%  [ 9 ]
Да 79%  79%  [ 38 ]
Нямам мнение 2%  2%  [ 1 ]
Общо гласове : 48
Автор Съобщение
 Заглавие: 300+ в България?
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 7:51 am 
Възможен ли е полет в България от 300 и повече километра?
Пускам тази тема, за да обсъдим евентуално условията за такъв полет.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 11:18 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
възможен е и ще бъде направен скоро - вече имаме необходимите знания, опит, крила и места за стартиране така че аз очаквам следващата (най-късно по-следващата) година да стане факт. разбира се това ще е при североизточен вятър, от Невша и в посока към Кърджали или Гърция :D ако някой пита защо, не може ли да стане към Плевен примерно? не може защото само североизточните условия дават прелетни скорости близки до или над 40 км/ч... за 300 км трябва да се лети 7.5 часа при 40 прелетна скорост. няма проблеми при източно време да се излети в 12:00 и да се кацне в 19:30, но условията ще позволят най-много 35-6 км/ч прелетна скорост което прави 270 км. знаем че на юг условията работят добре до късно (аз съм кацал в 19:45), но освен това има и достатъчно силни ветрове! максимума който аз съм постигал като прелетна скорост е 38 км/ч, но с новите крила и новите пилоти (от типа на Ясен) могат да направят 42-45 и така ще стане минаването на границата от 300 км :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 1:07 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Нямам време да потърся клипа, но на подобен въпрос към Хвърчи по отношение на космоса имаше абсолютно положителен отговор:)

Няма нищо невъзможно:)

_________________
Eden 4 Orange (оранжевото дяволче)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 3:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
И на мен ми се върти подобна идея, но със старт от Видин. И разбира се с делта. Със старото ми хвърчило Sensor 510, произведено 88 година прелетната ми скорост беше 20 км. в час :)))))странично на вятъра. Както и да е - оптимист съм!

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 4:12 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
300 км са си напълно постижими и то не е задължително да е СИ.
В деня, в който направих рекорда излетях в 1 часа. Това са 2 часа
по-късно от когато започваха условията. Като прибавим, че крилото ми бе с качество
доста по-слабо от сегашните точилки и факта, че
съм бавен пилот - сами пресметнете дори при И-ЮИ дали може
да се направи 300+ км.

Според мен отговора не е "Да", а "Кога" :D

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 9:20 pm 
Ще ме наточите вие да си подобря републиканския рекорд.
Докторе, обади се, като дойде деня - да литна с теб. Малко ще съм по-бърз, ама ще те изчаквам.
Ей Мерклията, я обясни 20 км в страничен вятър, че тук голям смях падна? Я ела да те пробвам, можеш ли прелетя 20 км? Докторе удоволствие ще е за мене, да летим заедно. Мисля, че нямаш нищо напротив?


Върнете се в началото
     +0 / -1 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 9:47 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
той имаше предвид че е летял странично на вятъра (който не се знае колко е бил като скорост) и е постигнал 20 км/ч прелетна скорост за целия прелет


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 10:28 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
million_miracles написа:
И на мен ми се върти подобна идея, но със старт от Видин. И разбира се с делта. Със старото ми хвърчило Sensor 510, произведено 88 година прелетната ми скорост беше 20 км. в час :)))))странично на вятъра. Както и да е - оптимист съм!


Може би старт от Белоградчик, телевизионната кула! Има асфалтиран път до горе. Мисля, че става за ЗСЗ. Доколкото знам, делтапланеристи са правили опити да летят там.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 30, 2010 11:20 am 
Знам, че Антон и сопотчани са летели за рекламен филм от Белоградчик - от временно изградена рампа - с ужасяващо смешни и трагични кацаниа до и в града.
Всъшност аз не знам защо трябва да се мери скорост в страничен вятър - защото винаги сме мерили скоростта на прелета.

От моя опит съм се убедил, че за дълъг прелет трябва да си на мястото, откъдето ще стартираш и да издебнеш точния ден. Моите наи-дълги прелети съм ги прелитал само на състезания или на тренировките преди състезанията.- тогава се лети всеки летателен ден и пилотът е наточен и концентриран за дълго летене. А и компанията на останалите състезатели е увличаща.

Колкото до БГ - струва ми се, че шуменци първи ще прелетят 300 км - защото те "живеят" на старта и им отнема не повече от 30 мин да се качат и излетят.
Аз залагам на Доктора и Бончо, но може да има и изненада.

Има и още една особеност - ча за да се признае рекорд - не трябва да се прелита през контролиран въздух без разрешение. Иначе си е само постижение - с нарушение. Където аз летя днес много от пилотите са качили на ГПСа си картата с контролираните пространства и ги заобикалят.

В БГ наи-ранните добри условия за дълъг прелет съм изпитвал след 11 - по скоро към 11.30 часа. И понеже се лети с гръбен вятър през по-голямата част от прелета - то в тези дни тои е бил силен и начупваше термиките. Със състезателно и тунинговано крило би могло да се прелетят 300 км с делта за 5-6 часа от Пъстрина или от Шумен - но трябва пилотът да е там и да дебне.

За такъв полет аз няма да разчитам на винде, по скоро на моторно шлепване, за да се откача на високо в първата термика и веднага да поема в базата.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 30, 2010 6:27 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Ако измерим в Google Earth разстоянията по диагонал на четирите краища на България, от Видин към Малко Търново посоката е по-къса отколкото от Дуранкулак към Беласица. Така че ако се пробва от брега на Шабла теоретично може да се направят 529 км по права линия do Беласица .Както отбеляза Огги обаче, има въздушни пространства за заобикаляне, които може да забавят играта.правата линия минава баш през Пловдив. Аз също вярвам че момчетата от Шумен и Варна имат най големи шансове, дори от техния любим старт Невша, да минат 300-те километра. Вятъра обаче дали ще уцелят да е винаги североизточен по цялото трасе, това е божа работа. Може би да се прегледат метео-картите за да се види има ли такива дни, в които по цяла България да духа североизток и в същото време да е термичен ден. А ако се организират примерно да имат по трасето други планери само да индикират термиките по пътя, за да не си губят време да гадаят напред става ли не става ли, ще спечелят още време. Не случайно големите състезатели гледат да излетят малко след първата група, за да имат индикатори по трасето. Големия рекорд на Манфред Ръмер беше направен по време на специално организиран лагер за рекордно летене, по-късно други пилоти също направиха много близки до рекорда полети пак по време на такива лагери в Запата, Тексас. А Антон ще ме изкефи много ако си подобри рекорда ...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: 300km
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 30, 2010 8:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Невша-Враца=300км. Врачанската планина може да добави още 10-15км склон на залез. За постигане на 40км/ч средна прелетна скорост ще е нужен поне 6м/с Източен вятър. Посоката е чист Запад (270) и не се минава през забранени зони, освен летището на Горна Оряховица.

За 300км при СИ вятър и старт от Невша трябва да се мине границата с Гърция около Свиленград и да се кацне на брега на Бяло море. Доста по-трудно е.

Както каза Доктора въпроса е "Кога". Всяка година е различна, но мисля че късната пролет е най-подходяща за рекорден прелет.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 02, 2010 6:54 am 
Благодаря за мненията ви. Надявам се, че положителната оценка ще направи националният ни рекорд в най-скоро време 300+. Ето и един материал, който съм подготвил.

През 1930 година се създава ISTUS (Internationalen Studienkommission für den motorlosen Flug)- Международна комисия за изследване на безмоторните полети. Заедно с Международната федерация за спортна авиация(FAI), тя започва борба за установяване на върхови постижения в безмоторното летене.
През 1934-1935 година организацията насочва интереса си към България. Пилоти от много страни започват да посещават страната. Основният им интерес е изучаването на Стара планина, като една планинска верига с много по-голяма дължина, от колкото ширина и много подходяща за образуване на планински вълни. Извършват се изследователски полети с балони, дирижабли и безмоторни самолети. Резултати не са известни, тъй като светът е пред Втората световна война, а повечето участници в изследванията са германски офицери.
През 1938-1939 година изследванията са прекъснати. Организацията спира своята дейност.
През 1948 година след Втората световна война организацията се възстановява под ново име OSTIV(Organisation Scientifique et Technique Internationale du Vol à Voil)-Международна научна и техническа организация за безмоторни полети.
Водейки се на основният принцип на един от пионерите на авиационната метеорология Walter Georgi в неговият труд „Изследвания и полети(FORSCHEN und FLIEGEN)“ се създава една малка група част от OSTIV, по проекта „Mountain Wave Project“ за местните метеорологични явления и разпространението им в световен мащаб, като се изследва произхода и развитието на им. Основни задачи на участниците в групата са:да се включат в изпълнението на безмоторни рекордни полети, както и в даването на консултации, обучение и издаване на ръководство.
Основната цел на MWP или Турболентен изследователски проект е събиране на глобални данни и анализ на „Планинските вълни“ и свързаните с тях роторни ленти.
Това е една схемичка илюстрираща обтичането на планински вериги, подходящи за планински вълни.


Изображение

Основното в нея е, че се вижда пространството или както аз го наричам „тунела“ в който трябва да се „качи“ на планинската вълна, безмоторният летателен апарат.

Очаквам да съобщите вашите мнения по въпроса:
Възможно ли е, да се използва планинската вълна над билото на Стара планина, за поставяне на рекорд с парапланер?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 02, 2010 9:55 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Според мен отговора на този въпрос е "не",
защото скоростта на парапланерите е прекалено ниска.
Вълните се образуват при силен вятър поне над 25 км в час.
Като прибавим и градиента във височина, когато рееш на вълна
не след дълго разбираш, че след 500-600 метра качена височина
дори на спид те издухва назад.

Дори условията да са перфектни за пара, т.е. вълната да се образува
при сравнително не толкова силен вятър, парапланериста може да я ползва
за поставяне на височинен рекорд, но не и за дълга дистанция.
Причината за това е, че трябва да се плъзга настрани и то с
голям процент орентация срещу вятъра, поради което прелетната
скорост ще е отчайващо бавна.

Може да греша, но вълновите качвания са за безмоторниците.
Дори повечето делти не могат да ги ползват.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 02, 2010 11:59 am 
За парпланерите ще е трудно, но не невъзможно да летят във вълна.
Oт опита ми в България знам, че вълните там се образуват наи-вече от Витоша. Безмоторниците организираха тренировъчни лагер школи през пролетта при югозападни ветрове от Божурище.
Аз попаднах във вълна с делтапланера ми над Панчерево и набрах 4500 м - преди да се плъзна по вълната и прелетя над язовир Искър. Интересното е, че излетяхме от Резена на Витоша при сравнително слаб насрещен западен вятър - 3-4 м/с, които в последствие се засили от и когато кацах същия ден над гара Септември - вятърът при земята бе вече доста силен.

Ако не се лъжа, Гошо Янков. командир на Ту 154, безмоторен и делта пилот, притежава височинния рекорд на България с безмоторник. Тои имаше план за супер прелет с безмоторник на вълна - от София до Москва. Тъй като при полетите си с Ту-154 във вълново време е усещал синусоидата на вълната през целия полет до Москва. Този план засега e неизпълнен.

В северна Швеция има място, където делтите са летели във вълна при умерен по сила вятър. Преди малко звъннах на Гунар Ремер - делта инструктор, които летя 2 лета в България. Тои и други са попадали във вълна при слаб вятър на старта. Спомена, че в Оре - друг северен зимен курорт парапланерите също са летяли на вълна. Звъннах и на Ларс, които е инструктора в Оре и тои потвърди, че с парапланер са набирали във вълна - нагоре и назад. Но са попадали случаино там. И на старта вятърът е варирал между 3 до 10 м/с.

Та ако парапланерист попадне в качване, което е абсолютно спокоино, като че ли въздухът е спрял и вариометърът писка с постоянна скорост нагоре, ако погледне нагоре назад и забележи лентикуларис-облак-леща, да знае, че е попаднал във вълна.
С делтата аз летях вълната като на склон - с пълно изпъната напречка. Скоростта ми е била към 37-40 км/ч. Модерните парапланери могат да поддържат тази скорост - и ще могат да се възползват от качването. Само да не попаднат в ротора под и зад вълната - където няма да е никак приятно. :shock:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Окт 03, 2010 5:58 am 
antonov anton написа:
Ще ме наточите вие да си подобря републиканския рекорд.

Извинявайте за невежеството, но бихте ли дали, подробности за републиканския ви рекорд.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов