Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:21 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Сря Юни 22, 2011 6:50 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Минах през облака и се натъкнах на интересен факт който може да не е валиден при всички летящи, но нека всеки попаднал при такава ситуация да знае. В облака набрах около 1000 метра и когато пусках на глайд за да изляза от него постоянно имах чувството, че крилото ме изпреварва и инстиктивно ме караше да му дърпам юздите. Да, но това е грешно изчисление на вестибуларния апарат понеже нямах визуална представа спрямо земята. Затова, ако някой попадне в такава ситуация, нека не напъва спирачките защото може да си срине крилото и да влезе в разни акро преживявания. Не е добра идея да се срива крило след като сте били доста време в облак, защото плата се е увлажнил и крилото ще възвърне нормалната си форма по-трудно. Същото е и с мокър запасен. Ще остане на топка и няма да се отвори.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Чет Юни 23, 2011 7:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
leonardo/flight/1954

Учудващо как условията спрямо вчера се подобриха, а уж преди идването на фронта въздушната маса остарявала.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Чет Юни 23, 2011 9:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Шумен - Брадвари - 74 км.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Съб Юни 25, 2011 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Еххх, magic place ... СОПОТ! :)

След като неуспях да летя в четвъртък поради формални задължения от политико-социален характер (ей ама как го казах само :) ), вчера почти се бях примирил със съдбата си че пак няма да успея да летя защото трябваше да посрещам ученици. Лифта обаче забави последното въртене, учениците си трънаха по-рано и аз реших да си направя една тренировка за каляване на нервите по залез, или казано по-друг начин - кой ще кацне последен :). Качихме се последната групичка хора с последният лифт и в 17:50 вече заобикалях малката брезичка на източният ръкав така както обчам - в следобедни условия на 1 педя от короната :). На централното било на около 2600 имаше крсив кумулус създаден от влизащата предфронтова нестабилност. След 10 мин. игра пред старта успях да се задържа в една +1-чка и с брутално спокойствие започнах да се изнасям бааавно към билото. Точно над Добрила единичката започна да се разкъсва и крилото започна да прави странни движения сякаш се блъска в таван, първо си помислих че има лек срез на вятъра защото бях над височината на билото и беше нормално да усещам смясване със северен вятър, но както разбрах след няколко минутки това всъщност беше инверсията. Слабото балонче което ме бе извело до 2500 започна да се процежда като през тензух между пластовете стабилен въздух, а отгоре облака който все още не бях стигнал изглеждаше все едно се формира от 4-ка. Ядрото на 1-чката започна да шава във всички посоки и да се турболизира докато се процеждаше през пластовете като в горещ инверсионен ден, следването на ядрото беше трудно и хаотично, изведнъж обаче 1-чката стана 2, 3, 4 и се оформи като един прекрасен балон - инверсията бе пробита! След 4 врътки вече започнах да влизам в облака и да си представям гледката която ще се открие когато го пробия. За съжалене обаче доста отдавна не бях влизал в облак и след около 200 - 300 метра започнах леко да се дезориентирам и пуснах на Юг. Не се бях излъгал за гледката - сякаш Бог дръпна завесата и ми каза - "Виж какви чудеса мога да сътворя! Красиво е нали!?" - От двете ми страни облака беше образувал 2 кули високи по около 200 метра, мъгелите около мен се завихряха във вълшебни форми, слънцето залязваше някъде ниско над хоризонта, всички цветове бяха кристално ясни и наситени и само лилавата линия на инверсията разделяше Рая от долната земя! Обърнах се назад и видях че на метри от мен сянката ми ме преследваше обгърната в магическо хало с цветовете на дъгата. Думите не бяха достатъчни - затова крещях! :) Беше 18:40, а аз бях в Рая на 3151 м. В равнината облаците се формираха под мен, затова отидох да пофлиртувам с тях, започнах бавно да слизам обратно към поляната която за момента изглеждаше като петно с големина от 5 стотинки. Пусках на глайд в произволни посоки, наслаждавайки се на оранжавите цветове на залеза върху причудливите форми на планината. Към 19:30 минах над боровата гора над Сопот за да проверя дали наисина вечер гората откъсва термика - да имаше едно слабо 0,5, но след подобна гледка просто не ми се заиграваше и с него, направих победоносният си глайд над града - земята излъчваше топлина, а magic lift-а беше намалил гравитацията и навякъде пропадах с -0,5. Последните 100 метра ги губих повече от 10 мин. В 19:41 кацах последен с падащият вятър, и ухилено си събрах крилото.
Дълго описание за не толкова дълъг полет, но за пореден път се убеждвам че не е нужно да прелетиш много километри за да изпиташ нещо уникално.
Единствено малко съжалих че не бях взел камерата, но дали пък щеше да се случи всичко това ако я бях взел, или щях да заснема само поредната парашутка. C'est la vie!

http://forum.skynomad.net/leonardo/flight/1960

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +17 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 1:56 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Страхотен разказ!
Пожелавам ти по-често да ти случва по нещо толкова красиво, за което чак да искаш да споделиш :lol:

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 3:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Сега ми остана време да разкажа и за моя пръв ХС полет от Витоша.
Последните няколко дена ( сряда-четвъртък - петък ) имаше страхотни условия на Витоша и можеше да се лети с часове.
В петък се качихме с Асен на Комини към 13.00 - вече имаше пилоти на старта, които се бяха приготвили и излетяха. В планината и пред старта нямаше нищо освен хубави низходящи, които не оставаха друга възможност освен да се пусне на глайд към кацалката. Напред в равнината условията бяха съвсем различни. Качествени термики, които извадиха пилотите доста нависоко. Без особено бавене се приготвихме и излетяхме и ние. Веднага се отправих напред към поляните нямаше смисъл да губя време да търся слаби и накъсани качвания пред старта. Роската беше излетял преди нас от Вълчата скала и доста време се бори с едни балони докато намери хубавото качване.
Бяхме се уговорили предварително с Асен за евентуален прелет и нямах търпение да намеря термиката. Малко помотване насам - натам и не след дълго успях да центрирам една хубава 3-ка, която ме извади почти до базата на 2900. За първи път се вадех толкова нависоко на Витоша и гледката ме очарова. Планината се разкри пред мен с цялата си прелест - зелени поляни, хълмове ( които са върхове погледнати отдолу ), няколко хижи кокетно пръснати из планината. Основният вятър беше северозапад, което означаваше, че трябва да летя към Дупница - Благоевград или с малко повече усилия към Кюстендил. Въпреки добрата височина, която имах се притеснявах да прелетя Витоша директно ( слушал съм всякакви истории от опитни пилоти, които доста са изтръпвали при подобни прелитания ), затова реших да бъда по предпазлив и да заобиколя откъм Бистрица и Железница. Направих едно последно завъртане, за да видя къде е Асен преди да пусна. За мое учудване го видях да лети наобратно в посока Горна Баня. Помислих , че е решил отново да се прибере до тях и се е отказал от прелета. Жалко - си рекох - отново ще трябва да летя сам. Натиснах спийда на 30 % и се понесох по вятъра. Заобикалях Витоша, но и тънех качествено и комфортната ми височина бързо се топеше. Първият етап от задачата беше изпълнен - успях да заобиколя, но загубих толкова много височина, че когато стигнах до първите поляни около Ярлово вече се оглеждах за подходяща кацалка. Видях две добре разорани ниви и с надежда се отправих натам, надявайки се теорията да сработи : черна нива + 2 орящи трактора = хубава термика. ДА АМА НЕ - нямах късмет да " уцеля " . Насочих се към селото, поне да кацна близо, за да не трамбовам много до цивилизацията. Изведнъж слаби балончета започнаха да ми подсказват, че не всичко е загубено. Започнах да търся слабите нулички с надеждата, че някъде между тях се крие моята приятелка - термиката. И воала - намерих едно +1, което не след дълго стана + 2 , а малко по късно + 3. Вече катерех стабилно нагоре и си подсвирках щастливо, когато за моя изненада видях още едно крило, което идваше след мен. Ха - все пак Асенката не се е отказал и ме е последвал. Зарадвах се много - че не съм сам - отново сме двама. Радостта ми беше кратка, моя другар също като мен беше загубил много височина при заобикалянето и стигна до поляните ниско. За съжаление не успя да намери качването и кацна. Ето че отново съм сам. За капак на това видях как в далечината над Кюстендил едно ЦБ се изваля и една гадна пелена скри слънцето. Засенчи и това сложи край на термиката. Пуснах отново напред решен да прилагам нова стратегия - да въртя когато слънцето се показва и да пускам , когато е засенчи. Отново по вятъра прелетях поредните хълмчета и се насочих към следващото населено място. Това е градът, който човек не може да обърка. Многото коли наредени и блестящи на слънцето веднага ми подсказаха, че прелитам над Меката на second hand колите - Дупница. Отново слънце и отново качване - поредната хубава термика, която ми даде възможност да прелетя града и да продължа напред. Летях и се кефех - за първи път в тази посока, над основния път за Кулата - гледах как колите пъплят в трафик, а аз свободно над тях - без ограничения , без камери за скорост и пътни полицаи - тишина, прохлада и спокойствие. Отново засенчи - пелената се разпростя по цялото небе - разбрах че това ще са последните няколко километра. Жалко, не успях да стигна до Благоевград, а така исках да пием по бира с Ники и останалите от Благоевградския клуб. Кацнах на поляната до Мурсалево, едно магаренце любопитно ме изгледа , помаха дружелюбно с уши и продължи да " коси " тревата.
Прибрах екипировката и с раницата на гърба доволно закрачих - бях успял да подобря личния си рекорд за височина - като се извадих на 2900, подобрих личния си рекорд за прелет - 57 км, всички решения, които бях взел във въздуха се оказаха правилни - така искам да завършват полетите на всички пилоти - пожелавам ви го приятели .

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +11 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 6:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
https://picasaweb.google.com/roskobosko ... eCloudbase

2770 ASL на Драма, за съжаление след 1 час летене ни подпря бриз със скорост 30-35 км/ч

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Нед Юни 26, 2011 11:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
[quote="Petrarca"Планината се разкри пред мен с цялата си прелест - зелени поляни, хълмове ( които са върхове погледнати отдолу ), няколко хижи кокетно пръснати из планината..[/quote]

http://www.youtube.com/watch?v=P1Z7PufREcI

това беше красотата отгоре, с развиващото се CB за което Ники говори.... :)

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2011 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Да попитам кой беше хванал базата в неделя (26.06) по посока София -> Благоевград? :)
Бяхме се излегнали на хълма на Стефаново в очакване на по-кротки условия, когато го видяхме ей така, от нищото.. Мисля, че беше червено крило...
Да сподели от къде излетя, че какви ли не стартове не обсъдихме.. :) И до къде стигна съответно :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: ЮНИ 2011
МнениеПубликувано на: Вто Юни 28, 2011 2:03 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Аз бях ... но може да се каже, че до никъде не стигнах. :)

От Витановци летяхме - то друг вариант за тая сила на вятъра нямаше
Но на Дупница макар и още в базата финала на полета беше предопределен:
- към Рила сочни облаци, но странично на вятъра, а и не ми се навираше в голяма планина с >10м/с вятър
- към Благоевград (по посока на вятъра) абсолютно синьо. все едно е сложено едно стъкло и облаците свършват изведнъж

Пуснах на един глайд към Благоевград и с яки низходящи стигнах земята 2 села след Дупница
Кацане на заден ход и финал.

Интересното беше че след по малко от половин час изведнъж избухнаха същите хубави облаци и на Юг към Благоевград.
Хвана ме яд че изпреварих условията, ако бях пристигнал малко по-късно може би щеше да е съвсем различно

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов