Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Окт 18, 2019 5:42 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 18, 2012 10:42 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 531
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Попаднах на следното:
http://bgmaa.org/media/kunena/attachmen ... 012001.doc

Това е от форума http://www.airgroup2000.com/forum/viewt ... 16#6029116

Веднага след гръмкото заглавие
Цитат:
"НАРЕДБА
ЗА РЕГИСТРАЦИЯ, ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ЛЕТАТЕЛНАТА
ГОДНОСТ НА СВРЪХЛЕКИ ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА, ОБУЧЕНИЕ И ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА ПИЛОТИТЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОЛЕТИ СЪС СВРЪХЛЕКИ ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА ВЪВ ВЪЗДУШНОТО ПРОСТРАНСТВО НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ"


Избухва
Цитат:
ЧЛ.2. Свръхлеки въздухоплавателни средства (СлВС ) са:
1. самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две места...


АМАН ОТ COPY/PASTE и GOOGLE преводач

Не знам кой/кои са писачите на този проект за наредба, ама ако имат в предвид мотопарапланер, това означава че или ние (пара и мотопара) летатели не сме "поканени" за писането на т.нар. " НАРЕДБА...",т.е. са ни ОТСВИРИЛИ, или има някакво ново въздухоплавателно средство за което не знам.
Ако е второто, си хващам дипломата и ще я тресна у земята...

Спрях да чета до тук, че кой знае нататък какви глупости пише. От горе погледнато имаше и фрази "моторизирани парашути", "самолети с гъвкаво крило", "колесници", "СлВС с или без двигатели, които излитат от крака"... и т.н.

Да вземе някой от БНАК да се свърже с тия и да вкарат малко "НАША" терминология, че тия ще прекарат тази наредба и щем не щем ще се съобразяваме с простотиите им.


п.п. От друга страна НЕ-споменаването на парапланер може още малко да ни остави място за "свободия"

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 11:26 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Александър написа:
Попаднах на следното:

... има някакво ново въздухоплавателно средство за което не знам.
Ако е второто, си хващам дипломата и ще я тресна у земята...
...



Тряскай дипломата!!! Това е моторизираният парашут на Венко, който го 'дигна преди време(с трайктор ако се не лъжа).

Понятието "булгаристанско говедо" чувал ли си го?

Добре бяха преписали Part 103 от братският американски закон в Наредба 6, ама нали трябва да сме си в мала азия - отмениха изцяло наредбата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 11:58 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1702
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Ето тук вече беше пусната темата - viewtopic.php?f=11&t=6157
Доколкото разбрах, наредбата не засяга свободно летящите пара и делтапланеристи.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 687
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ей го на PPC http://en.wikipedia.org/wiki/Powered_parachute :wink:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 2:01 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Имах предвид viewtopic.php?f=11&t=4471


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 3:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Александър написа:
Цитат:
ЧЛ.2. Свръхлеки въздухоплавателни средства (СлВС ) са:
1. самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две места...




Той колегата неслучайно е написал "маханизирани парашути" с големи червени букви - такова нещо едва ли някой знае какво е, освен този, който го е "изобретил".

В проектонаредбата постояно се пише за механизирани, или моторизирани парашути, пък в скоби се дава съкращението PPG, което за разбиращите означава парамотор или мотопарапланер, съкращението за моторен парашут е PPC.

Александър умишлено е написал и "колесници" и "гъвкаво крило" в кавички, защото на един летателен апарат колесникът е само един и е съставен от стойки - съответно предна, лява, дясна и т.н. стойка. Такова чудо като "гъвкаво крило" също няма. Използва се терминът меко крило.

Говори се за "Свръхлеки ВС", което явно произлиза от англ. "Ultralight", но след това се добавя още една подкатегория "Микролайт", което пък още по-явно не са успели да преведат от англ. "Microlight", а защо изобщо се налага подобен подклас едва ли е ясно и на самите съставители, защото двете понятия според Wikipedia означават едно и също нещо, но просто се ползва единият или другият термин според зависи държвата:

"Ultralight aviation is the flying of lightweight, 1- or 2-person fixed-wing aircraft, also called microlight aircraft in the UK, India and New Zealand."

Това, че успяват да разделят свърхлеката авиация на "крачна" и "колесна" и според това да се изисква спортен лиценз или NPPL си е също "нациаонално постижение". И сега ако се приеме това нещо при условие, че си летиш парамотора със спортен лиценз, ако решиш да го сложиш на трайк, ще ти трябва NPPL и регистрация - направо супер. За малките мотоделта трайкове също ще искат NPPL.

Няма и загатване за летателни апарати клас "експериментален", говори се за сертифициране и още куп други неща, които са важни за бъдещите производители на ЛА, но за хората които ще правят самостоятелно ЛА с маса до 115 кг., каквито принципно в Щатите и на други места не подлежат на регулация, тук вече не се говори.

И ако имам балон на топъл въздух, като какъв летателен апарат ще го ползвам?

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 6:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 531
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
ЕЙЙЙЙЙЙЙ, изтрясках си дипломата....

Мене (като парашутист), ме учиха че парашута е приспособление с което да кацнеш след свободно падане. Като десантчик - за спускане от самолет в тила на врага. За самолета му трябва за да кацне след отказ, за пилота - за спасяване след аварийно напускане на ВС. Парашута си е скатан в раницата и се ОТВАРЯ във въздуха и е направен да издържа динамичен удар (с върви за това и евентуално пропусклив плат).


Това (без да обиждам конструктора му)
Изображение
Нито е скатан в раница, нито е с пропусклив плат, нито вървите са толкова дебели че да издържат динамичен удар.

Вярно е че парапланеризма е произлязъл от спортния парашутизъм, ама това си е в далечната 1985-1987г. Сега сме 2012 и е редно нещата да се казват със съвременна терминология.

Моя първи полет с ПАРАПЛАНЕР беше с CONDOR като този:
Изображение

Това е ПАРАПЛАНЕР !!! - Няма сгъване :D :D :D

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
И аз направих първите си полети през далечната 1993-та със същия модел "CONDOR" :)

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 19, 2012 9:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1702
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Руснаците са си го кръстили "аэрошют" - http://www.youtube.com/watch?v=tcU4FnyF ... ure=relmfu
Даже се управлява с лост за управление като на самолет.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 20, 2012 9:36 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Александър написа:
ЕЙЙЙЙЙЙЙ, изтрясках си дипломата....

Това е ПАРАПЛАНЕР !!! - Няма сгъване :D :D :D


Ти не подтиквай Венко, щото току-виж го скатал, засилил се от някой мост, и във въздуха го отворил! :)

За друго се сещам аз да попитам - този вариант как се държи - дали е по-лесен за управление, дали може да лети при по-силен вятър от мотопарата(сравним ли е с мотоделтата) и дали може да парашутира безопасно? Да нема колапси и тям подобни инфарктни ситуации като за стар и неопитен пилот - нали е парашут все пак:)? Нещо тази мотоделта много сглобяване и разглобяване пада.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 20, 2012 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 351
Местоположение: Пловдив
Цитат:
Не знам кой/кои са писачите на този проект за наредба, ама ако имат в предвид мотопарапланер, това означава че или ние (пара и мотопара) летатели не сме "поканени" за писането на т.нар. " НАРЕДБА...",т.е. са ни ОТСВИРИЛИ,

Факта, че във форума на Скайномад има ПОКАНА към общността за коментари по Проекта за наредба, значи че не СТЕ/СМЕ отсвирени.

Препоръчвам конструктивните мнения и предложения да се публикуват във форума на BGMAA на адрес http://bgmaa.org/forum/2-obshti-diskusii/13-proekt-za-nova-naredba, за да може групата съставяща текста да ги види (трудно може иначе да се прави мониторинг на цялото интернет пространство).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 21, 2012 8:55 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
sel написа:
Факта, че във форума на Скайномад има ПОКАНА към общността за коментари по Проекта за наредба, значи че не СТЕ/СМЕ отсвирени.

Препоръчвам конструктивните мнения и предложения да се публикуват във форума на BGMAA на адрес http://bgmaa.org/forum/2-obshti-diskusii/13-proekt-za-nova-naredba, за да може групата съставяща текста да ги види (трудно може иначе да се прави мониторинг на цялото интернет пространство).


Моето предложение е, да преведат Part 103 FAA и да я включат в тази наредба. Така, както бе включена в Наредба 6.

Или имате нещо, против демокрацията и САЩ, та не признавате законите им? :):)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов