SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=1&t=6168
Страница 1 от 1

Автор:  Александър [ Вто Сеп 18, 2012 10:42 pm ]
Заглавие:  Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Попаднах на следното:
http://bgmaa.org/media/kunena/attachmen ... 012001.doc

Това е от форума http://www.airgroup2000.com/forum/viewt ... 16#6029116

Веднага след гръмкото заглавие
Цитат:
"НАРЕДБА
ЗА РЕГИСТРАЦИЯ, ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ЛЕТАТЕЛНАТА
ГОДНОСТ НА СВРЪХЛЕКИ ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА, ОБУЧЕНИЕ И ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА ПИЛОТИТЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОЛЕТИ СЪС СВРЪХЛЕКИ ВЪЗДУХОПЛАВАТЕЛНИ СРЕДСТВА ВЪВ ВЪЗДУШНОТО ПРОСТРАНСТВО НА
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ"


Избухва
Цитат:
ЧЛ.2. Свръхлеки въздухоплавателни средства (СлВС ) са:
1. самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две места...


АМАН ОТ COPY/PASTE и GOOGLE преводач

Не знам кой/кои са писачите на този проект за наредба, ама ако имат в предвид мотопарапланер, това означава че или ние (пара и мотопара) летатели не сме "поканени" за писането на т.нар. " НАРЕДБА...",т.е. са ни ОТСВИРИЛИ, или има някакво ново въздухоплавателно средство за което не знам.
Ако е второто, си хващам дипломата и ще я тресна у земята...

Спрях да чета до тук, че кой знае нататък какви глупости пише. От горе погледнато имаше и фрази "моторизирани парашути", "самолети с гъвкаво крило", "колесници", "СлВС с или без двигатели, които излитат от крака"... и т.н.

Да вземе някой от БНАК да се свърже с тия и да вкарат малко "НАША" терминология, че тия ще прекарат тази наредба и щем не щем ще се съобразяваме с простотиите им.


п.п. От друга страна НЕ-споменаването на парапланер може още малко да ни остави място за "свободия"

Автор:  jespy [ Сря Сеп 19, 2012 11:26 am ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Александър написа:
Попаднах на следното:

... има някакво ново въздухоплавателно средство за което не знам.
Ако е второто, си хващам дипломата и ще я тресна у земята...
...



Тряскай дипломата!!! Това е моторизираният парашут на Венко, който го 'дигна преди време(с трайктор ако се не лъжа).

Понятието "булгаристанско говедо" чувал ли си го?

Добре бяха преписали Part 103 от братският американски закон в Наредба 6, ама нали трябва да сме си в мала азия - отмениха изцяло наредбата.

Автор:  Красьо [ Сря Сеп 19, 2012 11:58 am ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Ето тук вече беше пусната темата - viewtopic.php?f=11&t=6157
Доколкото разбрах, наредбата не засяга свободно летящите пара и делтапланеристи.

Автор:  Skyhiker [ Сря Сеп 19, 2012 12:10 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Ей го на PPC http://en.wikipedia.org/wiki/Powered_parachute :wink:

Автор:  jespy [ Сря Сеп 19, 2012 2:01 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Имах предвид viewtopic.php?f=11&t=4471

Автор:  lz5fm [ Сря Сеп 19, 2012 3:32 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Александър написа:
Цитат:
ЧЛ.2. Свръхлеки въздухоплавателни средства (СлВС ) са:
1. самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две места...




Той колегата неслучайно е написал "маханизирани парашути" с големи червени букви - такова нещо едва ли някой знае какво е, освен този, който го е "изобретил".

В проектонаредбата постояно се пише за механизирани, или моторизирани парашути, пък в скоби се дава съкращението PPG, което за разбиращите означава парамотор или мотопарапланер, съкращението за моторен парашут е PPC.

Александър умишлено е написал и "колесници" и "гъвкаво крило" в кавички, защото на един летателен апарат колесникът е само един и е съставен от стойки - съответно предна, лява, дясна и т.н. стойка. Такова чудо като "гъвкаво крило" също няма. Използва се терминът меко крило.

Говори се за "Свръхлеки ВС", което явно произлиза от англ. "Ultralight", но след това се добавя още една подкатегория "Микролайт", което пък още по-явно не са успели да преведат от англ. "Microlight", а защо изобщо се налага подобен подклас едва ли е ясно и на самите съставители, защото двете понятия според Wikipedia означават едно и също нещо, но просто се ползва единият или другият термин според зависи държвата:

"Ultralight aviation is the flying of lightweight, 1- or 2-person fixed-wing aircraft, also called microlight aircraft in the UK, India and New Zealand."

Това, че успяват да разделят свърхлеката авиация на "крачна" и "колесна" и според това да се изисква спортен лиценз или NPPL си е също "нациаонално постижение". И сега ако се приеме това нещо при условие, че си летиш парамотора със спортен лиценз, ако решиш да го сложиш на трайк, ще ти трябва NPPL и регистрация - направо супер. За малките мотоделта трайкове също ще искат NPPL.

Няма и загатване за летателни апарати клас "експериментален", говори се за сертифициране и още куп други неща, които са важни за бъдещите производители на ЛА, но за хората които ще правят самостоятелно ЛА с маса до 115 кг., каквито принципно в Щатите и на други места не подлежат на регулация, тук вече не се говори.

И ако имам балон на топъл въздух, като какъв летателен апарат ще го ползвам?

Автор:  Александър [ Сря Сеп 19, 2012 6:00 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

ЕЙЙЙЙЙЙЙ, изтрясках си дипломата....

Мене (като парашутист), ме учиха че парашута е приспособление с което да кацнеш след свободно падане. Като десантчик - за спускане от самолет в тила на врага. За самолета му трябва за да кацне след отказ, за пилота - за спасяване след аварийно напускане на ВС. Парашута си е скатан в раницата и се ОТВАРЯ във въздуха и е направен да издържа динамичен удар (с върви за това и евентуално пропусклив плат).


Това (без да обиждам конструктора му)
Изображение
Нито е скатан в раница, нито е с пропусклив плат, нито вървите са толкова дебели че да издържат динамичен удар.

Вярно е че парапланеризма е произлязъл от спортния парашутизъм, ама това си е в далечната 1985-1987г. Сега сме 2012 и е редно нещата да се казват със съвременна терминология.

Моя първи полет с ПАРАПЛАНЕР беше с CONDOR като този:
Изображение

Това е ПАРАПЛАНЕР !!! - Няма сгъване :D :D :D

Автор:  HAWK [ Сря Сеп 19, 2012 7:50 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

И аз направих първите си полети през далечната 1993-та със същия модел "CONDOR" :)

Автор:  Красьо [ Сря Сеп 19, 2012 9:13 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Руснаците са си го кръстили "аэрошют" - http://www.youtube.com/watch?v=tcU4FnyF ... ure=relmfu
Даже се управлява с лост за управление като на самолет.

Автор:  jespy [ Чет Сеп 20, 2012 9:36 am ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Александър написа:
ЕЙЙЙЙЙЙЙ, изтрясках си дипломата....

Това е ПАРАПЛАНЕР !!! - Няма сгъване :D :D :D


Ти не подтиквай Венко, щото току-виж го скатал, засилил се от някой мост, и във въздуха го отворил! :)

За друго се сещам аз да попитам - този вариант как се държи - дали е по-лесен за управление, дали може да лети при по-силен вятър от мотопарата(сравним ли е с мотоделтата) и дали може да парашутира безопасно? Да нема колапси и тям подобни инфарктни ситуации като за стар и неопитен пилот - нали е парашут все пак:)? Нещо тази мотоделта много сглобяване и разглобяване пада.

Автор:  sel [ Чет Сеп 20, 2012 6:52 pm ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Цитат:
Не знам кой/кои са писачите на този проект за наредба, ама ако имат в предвид мотопарапланер, това означава че или ние (пара и мотопара) летатели не сме "поканени" за писането на т.нар. " НАРЕДБА...",т.е. са ни ОТСВИРИЛИ,

Факта, че във форума на Скайномад има ПОКАНА към общността за коментари по Проекта за наредба, значи че не СТЕ/СМЕ отсвирени.

Препоръчвам конструктивните мнения и предложения да се публикуват във форума на BGMAA на адрес http://bgmaa.org/forum/2-obshti-diskusii/13-proekt-za-nova-naredba, за да може групата съставяща текста да ги види (трудно може иначе да се прави мониторинг на цялото интернет пространство).

Автор:  jespy [ Пет Сеп 21, 2012 8:55 am ]
Заглавие:  Re: Нов Проект за Наредба за свръхлеката авиация

sel написа:
Факта, че във форума на Скайномад има ПОКАНА към общността за коментари по Проекта за наредба, значи че не СТЕ/СМЕ отсвирени.

Препоръчвам конструктивните мнения и предложения да се публикуват във форума на BGMAA на адрес http://bgmaa.org/forum/2-obshti-diskusii/13-proekt-za-nova-naredba, за да може групата съставяща текста да ги види (трудно може иначе да се прави мониторинг на цялото интернет пространство).


Моето предложение е, да преведат Part 103 FAA и да я включат в тази наредба. Така, както бе включена в Наредба 6.

Или имате нещо, против демокрацията и САЩ, та не признавате законите им? :):)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/