Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:00 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 8:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
под пилоти имам предвид парапланеристи, които киснат в интернет и следят какво правят другите.

и аз питах Годфри как може Леонардо траклога да е съдебно доказателство, но той потвърди че е достатъчно за местните власти.
Явно там закона работи и превантивно, щом не ти разрешава да носиш пише с алкохол на публично място ами трябва да си го криеш в хартиена торбичка.
....
Надявам се България да остане една идея по-свободна от останалите страни. Мисля че има този шанс заради по-малкото население (колкото по-голяма е една държава, толкова повече контрол, репресии и огреничения свободата на индивида).
Това че РВД не искат да са гъвкави, това ГВА и военните са си заплюли огромни недостъпни за другите зони, за мен като парапланерист е несправедливо и нямам угризения да действам разумно в свой интерес. Например не виждам проблем да кацнеш на паркинга на летището, защото си успоредно на полосата и глисадата и там никога няма да мине самолет. Друг пример е да прелетиш над зона на летище, където от години наблюдения знаеш че има по един самолет на ден в десет, десет и нещо. Когато ходих да проучвам Етиопия за летене се запознах с картите и подходите на самолетите и се съобразявах с тях, но не и с цялата забранена територия.

Изображение

п.с. между другото над летището е сравнително безопасно, защото самолетите са долу. Изключение са случаите на изчакване при лошо време и свръх трафик, но то обикновено е на по-големи от нашите височини.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 457
Местоположение: София, etc.
Според мен дори по-важно от официалните карти и забрани е да се знае НА ПРАКТИКА откъде минават самолетите и да не се бутаме близо до тях. Затова не разбирам как софийските пилоти ходят да летят на Чепана например с чисто сърце - нищо че не е над града, но точно оттам си бръмчат самолетите и точно така може да стане някой сакaтлък фатален за парапланеризма в БГ.

А над самия град зоната им я знам доста добре и се съобразявам да поддържам буферна зона до нея достатъчно голяма хем да не се бутам в притеснителна близост до тях, хем да не могат да ме видят от самолетите и от кулата.

Аз така мисля:
1) Да знаем къде са те - задължително на практика, пожелателно на теория/закон.
2) Да не се бутаме в близост до тях, мин. няколко километра.
3) Да сме достатъчно далеч за да не могат да ни забелязват (включително и по разни клипчета в интернет ;) )


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 4:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
Поздравления за Ясен за чудесния полет, както и за всичките му постижения в парапланеризма. В тази дискусия обаче, мисля става дума за това, че за да си кацне у дома - в "Дружба"2 е навлязъл и летял в пространство с натоварен въздушен трафик на летище София. Без да претендирам за особена осведоменост, бих се позовал на собствените си наблюдения. При пътуванията си със самолет, при захода за кацане на летище София, съм забелязал поне десетина пъти при изразен вятър със западна компонента. Пилотите снижават над южната част на София - респективно Младост и Дружба, правят обратен завой над източната дъга на околовръстното и кацат по глисадата на Запад. И този заход се прави на доволно малка височина, на която и Ясен е летял за да си кацне у дома, както и миналото лято след чудесния триъгълник :
leonardo/flight/4132
leonardo/flight/4103
Убеден съм, че Ясен отлично знае какво прави, но ... този пример може да нахъса други амбициозни пилоти, по-малко наясно със ситуацията.
Ники написа: "Това че РВД не искат да са гъвкави, това ГВА и военните са си заплюли огромни недостъпни за другите зони, за мен като парапланерист е несправедливо и нямам угризения да действам разумно в свой интерес. Например не виждам проблем да кацнеш на паркинга на летището, защото си успоредно на полосата и глисадата и там никога няма да мине самолет. Друг пример е да прелетиш над зона на летище, където от години наблюдения знаеш че има по един самолет на ден в десет, десет и нещо." Предполагам Ники, визираш летище Пловдив и особено един полет на финландски пилот, който се опитахме да обсъдим навремето : leonardo/flight/917
И на мене летище Пловдив ми къса сърцето вече 12 години :cry: ! Стотици прелети съм си прецакал в опити да го заобиколя на приемлива дистанция. Рискувах да се пребия, като кацнах преди да навляза в глисадата му в известната буря на 7.12.2008г leonardo/flight/1210
Но ... имам няколко случая, в които съм се разминавал със самолети на доста малка дистанция, полетите на които никъде не бяха обявени. Това бяха военни самолети - изтребители и транспортни, които явно летяха извън всяка ВОЗ на военните. Случи ми се, докато летях над пътя Асеновград-Пловдив в 16,30ч, Ан-2 с парашутисти на борда специално да измени курса си и да ме принуди да кацна спешно само за да ми покаже кой е по-голям... Преди години често правех опити да прелетя от Сопот до Пловдив. И 5-6 пъти в почивни дни съм кацал около С.Дуванлий-Калояново само при вида на летище Граф Игнатиево. Много ме е било яд и срам от себе си, докато веднъж - в неделя - не видях да прелита ниско над пътя за Пловдив Миг29. Затова - вече не се и опитвам ... При последния ми полет leonardo/flight/4973 кацнах скоропостижно до Първенец, защото забелязах на моята височина от към Брестовица да ме наближава малък двуместен самолет. За тях Митака Sel писа, че ги задължавали да минават по Родопската яка, независимо че РВД са уведомени, че там летят много парапланеристи. За срещите с хеликоптери не си струва да говорим ...
Как по света и особено по Европа съвместяват огромен въздушен трафик на всички нива не знам ... У нас - дето едва ли има във въздуха повече от 100 ВС над цялата страна се оказва почти невъзможно и много опасно.
Така че колеги, особено най-уважаваните и опитни сред нашите среди, много ви моля : Внимавайте какъв пример давате! И ви благодаря за всичко, което съм научил и ще уча от вас.
Поздрави на всички и красиви и безаварийни полети желая:
Димитър


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Ники,

Грешиш по отношение на "безопасните" зони около/над летищата.
Първо, НАД летището не е безопасно. Най-стандартния подход към едно летище е "overhead join", т.е. откъдето и да дойдеш, минаваш над полосата (над излитащия и кацащия трафик) и поемаш по кръга, снижавайки.

Изображение

Както се вижда от надписа на картинката по-горе, правилната процедура за полет по кръга помага да видиш и да те видят.

Второ, ОКОЛО летището е най-най опасно - защото стандартния начин да се кацне на всяко едно летище е през полет по кръга. Той се явява правоъгълен маршрут, като полосата е разположена на една от дългите страни. Вижда се ясно пак на картинката.

За да стигнеш до "безопасното" място на паркинга няма как да не пресечеш най-опасните контури, по които се лети. Всяко летище, в зависимост от типа самолети, с които се лети на него, има различна схема за кръг, подход и кацане, съответно височините и разстоянията също са различни. На едно и също летище често летят различни видове ВС, поради което може да има и няколко кръга.


Основния проблем, който не среща разбиране сред парапланеристката общност, е че в летенето има правила, точно както има правила и на пътя. Те не са създадени просто, за да се ограничават движещите се, а за да има някакъв ред и безопасност.

Не случайно преди няколко месеца повдигнах въпроса "Изучава ли се въздушното право в курсовете по парапланеризъм" http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=6214 и е очевидно, че отговора е НЕ.

Затова смятам, че е несериозно и непрофесионално от страна на комерсиалните училища в България, които НЕ преподават въздушното право. Ясно е, че това е така и защото и инструкторите не са запознати достатъчно. Но смятам, че частта от въздушното право, която практически засяга парапланеристите вероятно може да се разкаже за 15 минути.

Това, че понеже не се познават правилата и въпреки, че си чувал за тях, се смяташ за джигит, не значи, че няма да си намериш белята.

Това рано или късно ще стане, въпрос на време е.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -1 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 10:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Цитат:
При последния ми полет leonardo/flight/4973 кацнах скоропостижно до Първенец, защото забелязах на моята височина от към Брестовица да ме наближава малък двуместен самолет.


Да, както написах преди няколко месеца, не само, че е нормално, че си го видял, ами реално постоянно ще ги виждаш. Който и да иска да дойде до/излезе от Пловдив в направление изток-запад е длъжен от там да мине - за мен това в върховна тъпотия, но тя е факт.

Второ, парапланера МНОГО ТРУДНО СЕ ВИЖДА. Помислете сами, вгледайте се. Можете ли просто ей така да видите парапланер, ако не го търсите с поглед? Или ако в 99.99% от времето, при общо 10-ната самолета, които летят над България в най-натовареното време (виж по-долу) си свикнал да си сам във въздуха и всъщност никога не се оглеждаш около себе си, защото просто не си свикнал - а и останалия трафик общо взето се обажда по радиото и го знаеш къде е... и изведнъж, ИЗНЕНАДА, парапланер, който спрямо теб е застинал неподвижно във въздуха и е с видимостта на комар.

Цитат:
У нас - дето едва ли има във въздуха повече от 100 ВС над цялата страна се оказва почти невъзможно и много опасно.


Всъщност реалността е, че в "натоварените" уикенди общо летящите да са ама най-много 10-15.

За сметка на това много от тях са концентрирани там където се лети и от парапланеристи.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Вто Мар 26, 2013 8:33 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Колко хубава дискусия се получи!

sel написа:
Ники,
Грешиш по отношение на "безопасните" зони около/над летищата.
Първо, НАД летището не е безопасно. Най-стандартния подход към едно летище е "overhead join", т.е. откъдето и да дойдеш, минаваш над полосата (над излитащия и кацащия трафик) и поемаш по кръга, снижавайки.


Подхода с минаване над полосата се използва предимно от малки самолети на малки летища. При големите самолети и летища трафика е изпилен до такава степен, че няма нужда да отиваш над летището да го огледаш и да те видят. Обикновено точките на включване в захода са изнесени извън зоната на летищата.

sel написа:
Второ, ОКОЛО летището е най-най опасно - защото стандартния начин да се кацне на всяко едно летище е през полет по кръга. Той се явява правоъгълен маршрут, като полосата е разположена на една от дългите страни. Вижда се ясно пак на картинката.

За да стигнеш до "безопасното" място на паркинга няма как да не пресечеш най-опасните контури, по които се лети. Всяко летище, в зависимост от типа самолети, с които се лети на него, има различна схема за кръг, подход и кацане, съответно височините и разстоянията също са различни. На едно и също летище често летят различни видове ВС, поради което може да има и няколко кръга.


Много често летището има до себе си, голям град, планина или някаква друга особеност с която да се съобразява. Ето защо кръга обикновено е от другата страна на планината или града и едва ли някой ще лети над паркинга на летище София например.

Не ме разбирайте погрешно - аз не проповядвам въздушно хулиганство и не желая летателни инциденти. Все пак не искам да следвам сляпо правилата, защото познавам манталитета на чиновника, който автоматично ти отказва гъвкавост защото не иска да носи отговорност. Мисля че с интелигентен подход можем безопасно да разширим своите възможности и да увеличим своето крос-кънтри знание (тепетата на Пловдив пускат ли термика? Зоната на Марица атермична ли е? Как околните планини подтискат Тракийското или Софийското поле? и така нататък).

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Вто Мар 26, 2013 8:52 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 129
Местоположение: Karlovo
Това е теорията при обучение на новобранци ! На практика всяко летище има свои правила , които могат да бъдат променяни в "движение" в зависимост от обстановката по "осмотрение" на РП . Всички летища имат ограничение за "шум" , което не се спазва за летище "София" ( особено при кацане в посока И. - пестят гориво ) . Кофликтната зона е в района на връх Баба (с. Мирково ) . Там правят третия...? завой със СНИЖЕНИЕ . Преди много време стандарта беше около 2800 м., но при голямо развитие на облаците "минават" ПОД БАЗАТА ( виждал съм го на живо -кацнах на ханчето "Мирково" и току-що се бях откачил , и над главата ми "мина" един Ту-154 ; в района Вежен имаше огромно Ц.б. , което "стреляше". Понятието " кръг " важи за малки летища без необходимото техническо снаражение ( самолетите също ) , за това трябва да има визуален контакт м/у самолета и РП . Хора , не оспорвам правилата , но те се нарушава най -често от "по-силния" и "случките се случват" , най-неочаквано за съжаление.
Един пример за мирно съжителство . Спортно летище с безмоторни , парашутисти и забележете делти , които реят на малкия хълм (под 200м.) в С/И край на л. , се намира/ше непосредствено до летището на Будапеща ( Божурище е на ''бескрайност" от л.София) . М.в. всички спортни летища в Унгария са по "баирите" - не на обработваема земя ( не е по темата , но показва , че там първо се мисли ) .


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 9:59 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
Статистиката е показателно нещо.
Някой , може ли да каже , колко случая има регистрирани в света на катастрофа между
самолет и парапланер.

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Vlad написа:
Статистиката е показателно нещо.
Някой , може ли да каже , колко случая има регистрирани в света на катастрофа между
самолет и парапланер.

Ами за да сме обективни, поне малко, нека европейския шампион да каже къде другаде по света е нарушавал въздушното право (криейки се от РВД-то и самолетите). Пък за статистиката си мисля, че при точно първия случай всички парапланерести ще издухаме супата по грандиозен начин - просто нямайте никакво съмнение в това и то с основание. Само ще си спомняме за доброто старо време. Така, че ако някой е решил да създава предпоставки за стартиране на статистиката, да има някаква много основателна причина (различна от тази да си кацене у дома) или поне да е много, ама много тъп.
айде скачайте на минусите :)
П.С.
има между малак самолет и парапланерист - и хората в самолета и парапланериста са загинали.


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -3 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Чет Мар 28, 2013 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
Няма такъв случай ,но има хиляди катастрофи на малки (основно) и големи вертолети и самолети ,при които освен екипажа загиват и хора на земята.
Причините са че пилотите драстично са нарушили законите и правилата при летене но никъде не са забранявани тези апарати.
Всеки трябва да отговаря персонално за своите дейсвия .
В нашата страна има много летища фантоми с един летателен апарат или празни с които трябва да се съобразяваме.
Над В.Търново често лети малък вертолет (не е медицински или военен).Това законно ли е и кой може да го спре.

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Последна промяна Vlad на Чет Мар 28, 2013 9:59 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Чет Мар 28, 2013 8:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
Кой е по-нагъл в случая.
https://picasaweb.google.com/113173040351851796748/rZDAfH#5860463758314359746
https://picasaweb.google.com/113173040351851796748/rZDAfH#5860463755728588290
Тези снимки са направени по време на състезанието Shumen Open 2012 и целното кацане.Точно тогава имаше излитащи състезатели.

_________________
Wing-Element water2,Harness-Gin Genie race


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Чет Мар 28, 2013 9:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Състезанието в G пространството ли се е провеждало?

Ако да, и парапланеристите и самолета имат право да са там. Всеки изцяло на своя отговорност - във въздуха всеки трябва да се оглежда.

За собствената ви безопасност, нормалното е да се обяви и активира временно отделена зона (ВОЗ), така че РВД и от там всички ВС да бъдат уведомени, съответно района - затворен за други ВС.

Ако сте имали ВОЗ можете да се оплачете за нарушение на въздушното пространство.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Чет Мар 28, 2013 10:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
от доста години насам всички състезания се провеждат във ВОЗ. дори сме искали и получавали съответно ВОЗ за някои събития които не са били състезания


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 7:02 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
Даниеле ,защо тогава не сте подали оплакване за нарушение на въздушното пространство.



Архитекта от Пловдив написа :
Случи ми се, докато летях над пътя Асеновград-Пловдив в 16,30ч, Ан-2 с парашутисти на борда специално да измени курса си да ме принуди да кацна спешно само за да ми покаже кой е по-голям..

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Март 2013
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 9:12 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
на този въпрос трябва да отговорят организаторите... те вероятно познават и пилота на самолета


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 31 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов