SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Нов старт
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=1&t=7912
Страница 3 от 3

Автор:  ivanbankov [ Пон Мар 09, 2015 10:59 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Май темата в началото се казваше "Нов старт "

Автор:  DVD [ Вто Мар 10, 2015 10:38 am ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Да, със сигурност Европейското законодателство е с предимство пред Българското, обаче то не е толкова детайлно колкото местното. Европейските регламенти задават общите положения, принципи, рамки и т.н. Местното законодателство задава спецификите, допълнителни ограничения (които не противоречат принципно на Европейските), процедурите, детайлите и т.н.

Например за случая който обсъждаме в ЕР пише, че за клас G рамковите правила са скорост до 250 knots, височина до 10'000 feet и че не се изисква разрешение от РВД. Българите са решили, че височината няма да е до 10'000, а до 9'500 и че ще искат допълнително да се обаждаш (тоест да информираш). Регламента, че не се изисква разрешение те не могат да го променят защото е записан изрично в по-висшия нормативен акт.

Автор:  itzo [ Вто Мар 10, 2015 10:14 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

DVD написа:
Да, със сигурност Европейското законодателство е с предимство пред Българското...


Има малко уловка по тоя повод в Конституцията:

Чл. 5.
(4) Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.

Автор:  sel [ Вто Мар 10, 2015 10:25 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Е значи бавно и методично се доведохте сами (с малко начален тласък) до актуалните нормативи и изисквания в РБ ;)...

Пея ви аз от известно време ;)...

Автор:  DVD [ Сря Мар 11, 2015 9:36 am ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Да, за съжаление се оказа, че това е законовото положение. Сега трябва да помислим как да се хармонизираме с Европа, защото си представям какъв срам ще берат инструкторите като обясняват на чужденците че "командира на ВС" трябва да се обади преди полета и след като кацне на ЦПИ. Аз го виждам като най-добър начин да се уточни, че Чл.20 важи за ВС от някакво тегло (примерно 750 кг) до 5.7 т и така всичко ще е наред.

Помислете по какъв начин и с кого може да се контактува за да се оправи това нещо!

Автор:  Колев [ Сря Мар 11, 2015 8:59 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Просто ще си е пак който иска се обажда, който не иска - не. Като цяло всеки може да си лети където и когато си поиска без да се обажда ... никой няма да разбере. Ако пък се обадиш никой няма да ти се скара едва ли не защо си звъннал, така разбирам аз нещата. :)

Автор:  ognian [ Сря Мар 11, 2015 11:14 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

Това изискване, всеки парапланерист да се обажда на ЦПИ преди да излети и след като кацне, е глупава недомислица.
Който лети със самолет, трябва да се научи да внимава, много добре да изучи местата дето се срещат парапланеристи и да ги пази.
Лешоядите на Враца не се обаждат на никой, но ние знаем къде са и ги пазим :) :)
Ако започнат много хора да се обаждат ще създадем лоша практика, от която после няма отърване.

Автор:  Колев [ Нед Мар 29, 2015 2:38 pm ]
Заглавие:  Re: Нов старт

https://m.youtube.com/watch?v=FsMGBPOOozY

Ето го и него. Хубавото е, че от три излитания имам три вадения с хубави термики.

Страница 3 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/