Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 10:06 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: From Australia with love
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 4:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
“State of origin” – Манила 2006

Дългоочакваните Великденски празници най-после дойдоха. Четири почивни дни и всяка минута от тях посветена на летенето, звучи като сбъдната мечта.
Броя минутите до края на работния ден. Парапланеристкото ми обурудване е прилежно подредено още предната вечер във верния Nissan X-trail измит и напарфюмиран (не му се случва много често) готов за дългото 500км пътуване до Манила (щат Нов Южен Уелс -Австралия) известен с отличните си условия за крос-кантри полети и домакин на Световното по парапланеризъм 2007.
От 14 до 16 Април 2006 се провежда последното за австралийския летателен сезон състезание – приятелското между-клубно “State of origin” в Манила. Това е един добър повод за събиране на всички австралийски пилоти, яко летене (ако позволи времето)и безкраен купон полят с много бира и кенгурски пържоли (майтап бе Уйли, кой яде кенгурско тук!).
Вече съм на път, навън е тъмно, вали дъжд а на мен ми е леко на сърцето и душата ми пее.
Противно на очакванията за огромни задръствания на изходите от Сидни в навечерието на Великден, федерален път No.3 по които съм аз в посока север се движи добре и дори мога да поддържам максимално разришените 110км/ч. Вероятно лошото време е отказало много от holiday makers да пътуват в нощни условия и не ми се мисли какво ще е утре сутрин, не че това ме засяга вече, аз току що се измъкнах.
10:00PM -три часа на път, вече съм в дълбоката провинция, мокрия път и умората си казват своето, а и сега е най-активното време на кенгурата. Време е да спра и пренощувам в крайпътен мотел преди някоя пържола да се е залепила на радиатора ми.
Задно с първите слънчеви лъчи влизам в сънените улиците на Манила, малък провинциален град разположен в равнина заобиколена от планински образувания които по нашите балканжийски стандарти са си направо хълмове. Между тях е и световно известната mount Borah с перфектни условия за излитане от почти всички посоки на вятъра.
Бриифинга е в 9:00АМ, предстои ми да се срещна с останалите членове на моя отбор. “State of origin” е приятелско състезание с основната идея да сплоти летящото братство, да се опознаят пилотите от различните части на Австралия, както и начинаещите пилоти (като мен) да почувстват вкуса на състезателното летене. Отборите се състоят от по 5 пилота –1 advanced , 2 intermediate , 2 novice pilots. Идеята е най-добрия пилот да изработи стратегията на отбора, да открива термиките и да води новаците към възможно най-дълъг XC полет. Елементарно!
И в трите дни се лети по open distance task като точките се изчисляват по прелетяно разтояние. Общо взето купон да става и това не е всичко – има и handicap system според която точките на intermediate pilots се умножават Х 2, а на novice pilots Х 3 ииии-хааааа.....познай кои са най-ухажваните пилоти? Ми дааа.... новаците!

Ден първи- около 90 пилоти сме се събрали на западния старт (880м НВ) вятър WSW 22км/ч с пориви до 28км/ч, след дъждовете предните няколко дни и отминаващия студен фронт днес небето е обсипано с кумулуси, някои от които обаче се преразвиват твърде бързо. Дали ще се заформи някое грозно СВ? Не, и този път преобладаващият вятъра от запад разгони облаците. Стартовия прозорец е обявен за 11:30АМ.
Вятъра се засилва, старта е отложен за 12:30.
Излитат първите пилоти, всеки рее по склона и трескаво се опитва да набере височина.
Приготвям се и аз, проверявам крилото си Windtech –SERAK на което имам около 10 часа, окичвам се с електроника като коледна елха (радио, Vario, GPS), двойна проверка на спийд системата... работи – при вятър 28км/ч на старта е добре да имаш запас от скорост. Припомням си къде е ръчката на резервния парашут – от дясно. Проверка на радиовръзката с останалите съотборници..... и сме готови за излитане!
Гръбен старт, завъртане.... и вече съм във въздуха. Излитам почти вертикално с минимално докосване на спирачките, спийд системата на 30% и бавно пробивам напред. Започва се яко склоново реене. С 90 пилоти във въздуха на сравнително малко пространство опасността от сблъсък е съвсем реална, всеки нервно се оглежда и строго съблюдава правилата за предимство във въздуха.
Поради силния вятър термиките са силно наклонени и накъсани.
Това е първата ми възможност от както съм в Австралия за летене в термики. Крилото стои стабилно над мен и създава усещане за сигурност все пак е DHV 1-2 и до сега не ми е сервирало неприятни изненади, а и както казваше Веско (Мена) “...новите крила сами ще те научат да летиш бате”- вярно си е братле, няма нищо общо с ветеранската NOVA Philou с която летях миналото лято.
Височината ми е 160м над старта, изкачване +2, опитвам се да центрирам термиката, принасям повече тежест от тялото на вътрешната страна със съответната спирачка, завоя се затяга, контролирам леко с външна спирачка, вятърът пищи в ушите ми а скоростта видимо нараства заедно с изкачването +4, така успявам да завъртя три 360 градусови завоя преди да я изпусна. Не си правя труда да я търся отново, защото знам че е отнесена по вятъра и ако случайно не я открия ще съм твърде навътре над подветрения склон на планината от които може и да не мога да пробия напред.
Наколко от топ пилотите се откъснаха за XC полети, но по-голямата част останаха на сигурния склона, където не се набира много височина, но пък има сигурно реене. След повече от 2 часа полет от моя отбор бяхме останали само двама във въздуха и след консултация по радиото решихме да пуснем по вятъра и да се приземим в ранчото на Годфри Уинс собственик на mount Borah и един от най-големите имена в парапланеризма в Австралия.
Равносметка: 2ч06м полет, мах. височина 1272м и прелетяни 4км с меко преземяване в Sky ranch и последващо забирване (абе нямат си хората тук големи бири, но за това пък са начесто :D).

Ден втори – многообещаваща сутрин, още от рано кумулусите се вдигнаха като пуканки по небето и с преобладаващ вятър от запад условията заприличаха съвсем като вчерашните, уви базата така и не вдигна повече от 1300м.
След като придобих малко увереност от вчерашния ден, днес реших да се опитам да пусна XC. Между Borah и следващата планинска верига за изток се простира равнина от около 25-30км, по билото на отсрещната планина имаше ясно изразени развиващи се кумулуси подхранвани от прилежащите им термики. Обаче как да се добера до там?
Излетях сравнително рано от западния старт и веднага започнах да следя къде въртят топ пилотите. Лидера на нашия отбор се оказа зает с тандемни полети този ден и не можеше да се разчита на него, време бе всеки да се спасява както може. Усетих силен порив на вятъра породен от мощна термика в която влизах, без да губя време с тяло и спирачка започнах да въртя, крилото се клатеше бясно но не даваше признаци за колапс, налягането в камерите стоеше високо, явно съм още в периферията на термиката, време за центриране. Приложих всичките си умения за активно летене и постепенно крилото се укроти в координиран завой на 360 градуса с постоянно изкачване от +4м/с. Старта под мене започна да се смалява, концентриран в центрирането на термиката забравих да си погледна вариото за височината. Няколко пилота въртяха същата термика около 50м над мен, а над тях беше облака които ми изглеждаше доста тъмен в основата си. Колкото приближавах базата на облака толкова по-широка ставаше термиката, разширих кръга на завоя и продължих да намирам изкачване навсякъде..... и нали съм си новобранец започнах да си мисля “Мамка му, засмуква ме облака!” което си беше всъщност вярно, но тримата пилота над мен продължиха да стоят в основата му и да си летят по вятъра заедно с него. Понеже не са от моя отбор и бяха на друг канал, нямах радио връзка с тях. Почувствах се неуверен, реших да бягам в страни от облака и напуснах термиката (после осъзнах че така пропилях единствената си възможност за ХС полет в този ден).Веднага започнах да пропадам с –3м/с и не намирах никаква термика наоколо, бях на 360м над старта и под мен се простираше сенчестия склон на планината където в този момент термиките не работеха. Височината ми не беше достатъчна, за да прелетя равнината до следващата планина и трябваше бързо да пробивам напред към огрятия от слънцето западен склон. Обаче не се получи, преобладаващия вятър във височина беше доста силен и аз бавно си слизах надолу без никакъв прогрес напред спрямо земята, и спийд системата не помагаше много. След като си повисях така, наслаждавайки се на гледката от високо, прецених че не е здравословно да губя повече височина в подветрената страна на планината, където силния вятър със сигурност създаваше здрав ротор, пуснах се харабийската по вятъра и право в ранчото на чичо Годфри, като по пътя изцедих няколко малки балончета, но без сериозен шанс за добро изваждане.
И така с още малко опит в торбичката приключи и втория ми състезателен ден.
Вечерта когато свалих track log от GPS-а си останах изумен да видя максимална скорост от 70км/ч спрямо земята в отсечката докато летях по вятъра към зоната за приземяване.

Ден трети – синю небе и нито едно облакче на хоризонта, вятър както предните дни от запад. На брийфинга обявиха метео прогнозата – ground inversion която бе вероятно да се вдигне ако температурата надвиши 30 градуса. Остава да чакаме слънцето да си свърши работата.
Горе на старта един от моите съотборници – Мат Мортон се появи облечен с тениска на SKYNOMAD SOPOT и знаейки че съм българин веднага дойде да ми се покаже. Трогна ме вниманието и уважението което тези хора имат към България и респекта който си е извоювал българския парапланеризъм по света, особено след PWC Sopot 2005. Оказа се че той лично не е идвал до България, а тениската му я подарил негов приятел, който е бил част от групата австралийски пилоти гостуващи в България през лятото на 2005, оказа се че съм се разминал с тях за няколко дни. Моята летяща ваканция в Сопот и София с приятелите ми скайномадци свърши в средата на юли след което излетях обратно за Сидни, а австралийските пичове са пристигнали седмица по-късно. Може би следващия път ще дойдем заедно!
12:30 стартовия прозорец е отворен. Инверсията е все още ясно изразена, вятърът от запад създава условия за реене по склона но явно и днес няма да е ХС ден. Всъщност на кой му пука, тук сме да летим и докато има някакви условия ще сме във въздуха.
Излетях и се зареях над западния склон. След около час вятъра отслабнаха, термиките никакви ги нямаше и си беше тежък труд да се задържиш във въздуха.Наблюдавах как доста пилоти започнаха да се давят и не след дълго аз съмият нагълтах водата, последва заход и меко кацане на западната поляна. Събрахме се 30 удавници в очакване на щатния джип Toyota Landcruiser с прозвищетo “Basher” да ни прибере обратно. Когато пристигна, успяхме да се сбутаме 22 човека с парапланерите, и въпреки че Basherа си има ремарке, хора седяха и на предния капак и тавана. Веселба! Нищо ново под слънцето за нашего брата от България обаче. Спомням си как се возихме в москвича на Ицо от кацалото на Христо Даново до Иганово миналото лято - 6 човека с парапланерите и аз на предния капак, сериозна руска техника!
По късно вечерта на тържествената запивка с награждаване в една от местните кръчми, Годфри Уинс ми споделяше спомените си от редовните си посещения в България и невероятните си преживяваният с Ники и останалите момчета от Скайномад. Евала пичове, спечелили сте уважението на този човек, а предполагам и на доста други с честното си отношение към спорта.
Това от мен за сега, зима идва тук и скоро ще се покрием хвърчилата в бърлогите за дълбок зимен сън ;-). А догодина живот и здраве ще се радвам да видя български пилоти на Световното по парапланеризъм в Австралия и ако има нужда ще помагам с каквото мога.
За всички летящи български братя и сестри сърдечни поздрави от страната на кенгурата. Летете високо и кацайте меко!

:)Илин.

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Отдавна не съм чел подобен пост ;-), напълни ми душата ;-)!

Благодаря ;-)!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 6:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Илине аз също благодаря за добрите думи към скайномад.
Това лято Годфри ще идва отново и пак ще се заформи весело обикаляне из района.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Браво, Илине! Много приятно четиво. А ако си имал възможност да снимаш, и пуснеш някоя снимка - цена няма да имаш! :wink:

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: :)
МнениеПубликувано на: Пон Май 01, 2006 9:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 20, 2005 3:33 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
добре написано и летяно :) идвай скоро!

_________________
Асен Баръмов, MAC Para, Eden III


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 02, 2006 6:55 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Respect, Илине! Дано да имам късмет да дойда някой ден в Манила и да по похвъркаме заедно!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 02, 2006 9:43 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Хей, благодаря за добрите думи:D . Имам и малко снимки направени от съпругата на един от мойте приятели, не са върховно качество (правени с видео камера), но дават представа за обстановката. Ако Краси ми укаже къде и как (може и чрез e-maila за да не отекчаваме хората), с радост ще ги натоваря. :wink:

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 02, 2006 2:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 9:03 am
Мнения: 170
Местоположение: София
Име: Пламен Делчев
Благодаря са споделените хубави емоции! ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 06, 2006 1:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Ето снимките на Илин.


Изображение

Западният старт


Изображение

Склоново реене


Изображение

Илин на старта


Изображение

...и във въздуха


Изображение

Godfrey и Илин поливат спомените от България


Изображение

Тekila shots за победителите


Изображение

Великденско зайче


Изображение

Водка и Red Bull за девойките


Изображение

Купата отива в State Queensland


Изображение

2 литра бира на екс


Изображение

Парапланеристки живот

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 06, 2006 11:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 20, 2004 7:56 pm
Мнения: 49
Местоположение: Силистра
Еййй..искам и аз в Австралия.. :(
Отсега знам какво ще изкрънкам от златната рибка-само едно
желание-един такъв намамен баир край Силистра със стартове
на СИ,З и Ю..
Другият вариант да се сдобия с баир като на Годфри е да ме направят
фараон-какво носене на пръст ги чака някои.. :)

Браво,Илине и благодаря за хубавия постинг..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 07, 2006 9:45 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Димитър Тодоров написа:
...Другият вариант да се сдобия с баир като на Годфри е да ме направят фараон-какво носене на пръст ги чака някои.. :)


Много интересна идея! :)

И мен ме впечатлява този старт - то не е старт, ами направо голф игрище! :shock:

10х, Илине!

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Ейййй какъв старт!!!!
МнениеПубликувано на: Пон Май 08, 2006 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Мааани, бегай, мааани!! :D :D
Потекоха ми лигите, като го видях. :D :D
Кога в България ще имаме такъв старт?
Да попитам аз летателите и отговорните другари?? :D :D :D

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 08, 2006 8:58 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
По отношение на “голф игрището” може да поразпитате Годфри когато дойде в България това лято, два от четирите старта на Mt. Borah изглеждат така, а човекът работи и върху облагородяване и на останалите два. Просто идея за разговор по време на някоя от запивките...... :wink:

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов