Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Юни 25, 2017 7:22 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 4:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
Преселенци-Василево е прекалено крива отсечката - СЗ-ЮИ. Трябва И-З.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 4:47 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 115
Местоположение: Karlovo
Трябва да решите и не особено леката задача : " група от 5 човека изтеглена на необходимата височина ( 500 м или повече) - за колко време. При моторен влек минималното време е 10-20 мин. , т. е. 3- 6 човека на час. ( Нещо винаги се обърква ). Първият в 9.30 часа , шестият шестият 10.30 часа и то при идеални условия. Кой гарантира , че по време на събуждане на условията вятърът ще по оста на 6-7 метрова лента?


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 5:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
Относно капацитета - предполагаме че на човек ще трябват по около 15мин. Което значи че в оптималното време биха могли да се изстрелят около трима човека. Но ако имаме втора лебедка с втори автомобил, капацитетът се качва на шест пилота. Ако се вдигаме едновременно по двойки го има и огромният плюс че по двама ще можем да си помагаме в най-трудните условия в началото. Ще се стремим да са там лебедките на Цецо Пастора и на Батмана. Като автомобили, Батмана може да докара лебедките с неговия пикап, но там на място ще трябва друг джип или пикап който да може да пери направо през нивите успоредно с батманския.

Батманът последно каза че иска да лети, така че като оператори не се знае кои ще могат да бъдат там. Варианти са: на Пастора жена му, на Батмана жена му, Насо Овчаров... и дотам. Други с опит? То е ясно че ще се види кои ще могат в последния момент, според това кой ден ще има прогноза, но е добре да имаме някакъв списък с възможни варианти, на който списък да им се прозвъни непосредствено преди опита.

Според това колко лебедки можем да осигурим ще видим колко пилота ще могат да бъдат обслужени в оптималния времеви прозорец около 10 часа сутринта. Предимство трябва да имат най-добрите, съответно тези с шансове за най-дълги прелети: това засега сме аз, Кучето, Доктора, Даниел и Весо Овчаров. Лебедката (или лебедките) ще работят и след, и преди излитането ни, но другите пилоти ще трябва да проявят разбиране към гореизброените, които са главният смисъл за цялото начинание - да се направят 400км. Другите не знам как ще се организират като приоритет, трябва да го доизмислим според обстоятелствата.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 5:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
Освен това ще ни трябва и някаква местна кола на "лебеткова спешна помощ", която да събира преждевременно удавилите се в самото начало, за да могат да получат втори опит. Предложения за някой местен (дори официално такси) в Добричко, който да го прави срещу заплащане от същите удавници?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 5:29 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1675
Име: Даниел Димов
Трябва да има сериозен вятър за да стигне отсечката - това е ясно. Аз съм летял на термика и с лебедка един единствен път (на военното летище на Добрич) и си спомням че се откачих на 300 м над земята и успях да се набера. За да набера тези 300 метра колата измина около 2/3 от пистата която е 2500 м, но в моя случай вятъра не беше много силен. При подходящи условия съм сигурен че това място ще стигне. Нямам търпение да пробваме! :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 5:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1675
Име: Даниел Димов
Между другото - текущия Европейски рекорд е 437 км. ;)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 5:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
Хмм... На Google Earth показва че е макс 1км, а Батмана каза че за да се вдигнем на макс височина ще му трябва повече разстояние. На слаб вятър му трябват към 3км, на по-силничък (на какъвто ще летим) по-малко, но все пак, един километър ми се вижда крайно недостатъчен.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 7:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 17, 2014 9:26 pm
Мнения: 12
Име: Милко Кръстев
Около Силистра могат да се намерят подходящи пътища със слаб трафик за вятър И-СИ. Представи си, че стартираш оттам при И-СИ вятър :D Диагонално на БГ доста км могат да се навъртят.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Сря Мар 30, 2016 9:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 385
Местоположение: София, etc.
Теоретично да, но на практика, ако се отделиш от Дунавската Равнина ситуацията се усложнява драстично, и въобще не е толкова лесно да продължиш, камо ли достатъчно бързо за да прекосиш България. Планини, местни влияния, огромна синя дупка в Тракийската Низина, и т.н. Аз трудното си го пазя за прелетите от западна България, за тези от североизточна мисля да избера лесната поста - чист изток. В краен случай, ако сондажът е добър и всичко е супер, може и на изток-североизток, като се целя в конвергенцията на Стара Планина, след което отклоняване на З-ЮЗ преди София. Но не и цял диагонал от край до край.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 319
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Има ли някаква основателна причина да се лети от изток на запад. Когато се излита от хълм е разбираемо сутрин да се търси източен склон, но за лебедка няма такава логика. Рекорда на Невил Хюлет е от лебедка в посока запад-изток. За обратната посока има перфектна писта до село Габровница - Монтанско. Пистата е около 2,5 км и позволява да се набереш 800 метра при добър вятър. Няма дървета, завои, стълбове и т.н. Би трябвало обаче да има охрана, но мисля че може да се говори с тях. Летяли сме там. До морето са 430 км. Ако предположим че последните 30 км са под влияне на бриза, пак има възможност за 400+.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 11:08 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 473
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Логиката е, че на И трябва да летиш със западен пренос,
а там преобладава северната компонента. Долу е ЗСЗ, а малко по-високо става СЗ и после ССЗ.
Съответно трябва да летиш косо на вятъра или те набива към Стара планина, където прелетната ти скорост ще падне,
трудността и възможността от удавяне ще се увеличи. Освен това въздушните маси С БГ и Ю БГ често са различни.
За рекорд с лебедка при западен пренос трбява да се излита някъде от Румъния.

Друг важен факт е термичната активност на С България. С проучвания е доказано, че най-добри условия за
прелети /за безмоторници е проучването, но то си е същото като при нас/ има в района на лудогорското плато и южна добруджа.
Там терена е хълмист и то много макар и с ниви, които с източните си склонове се огряват рано от слънцето и условията тръгват
с час-два преди тези на останалите места. В началото на полета ще се лети ниско и тези разлики в терена са много важни, за да не се удавиш.
Дори факта че слънцето върви от изток на запад е в помощ за дълъг прелет, тъй като разликата от морето до Сърбия в часовото време е 24 минути.
Това са почти половин час, които работят за теб, а не срещу теб когато летиш на изток.

Има и други фактори, които помагат, като например опита, който е натрупан в летене в СИ България
в сревнение със СЗ и по-доброто познаване на местната метеоролия в района, но те не са толкова важни за крайния резултат.
Важно е желанието за постигане на дадена цел. Ако вярваш в нещо, то вероятнността да се случи е голяма. Просто трябва да не се отказваш,
дори и да не стане от първите няколко пъти.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 3 (синьо и жълто)


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 319
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Усети проблем за шуменско-варненския монопол и почна да се оправдаваш :)

P.S.
Благодаря за обяснението. Все пак и обратната посока не тряба да се отписва. Помня как всички обясняваха че рекорда трябва да се подобри от Невша или по-далеч, пък Ники Велев го направи от Шумен. Предполагам че може да се намери ден с чист запад във височина.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 1:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1675
Име: Даниел Димов
ppountchev написа:
Усети проблем за шуменско-варненския монопол и почна да се оправдаваш :)

P.S.
Благодаря за обяснението. Все пак и обратната посока не тряба да се отписва. Помня как всички обясняваха че рекорда трябва да се подобри от Невша или по-далеч, пък Ники Велев го направи от Шумен. Предполагам че може да се намери ден с чист запад във височина.


Всеки който иска може да опита и от Запад на Изток :) ако се окаже че е по-добре - ще почнем да дебнем добри условия при западни ветрове.

Между другото преди няколко години имаше един ден, при който вятъра беше почти чист запад, доста силен и цялата Дунавска равнина беше в равномерно разпределени кумулуси и може би тогава можеше да се подобри рекорда с много. Просто такива дни са голяма рядкост, докато добрите дни при източен вятър са по няколко всяка година.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Чет Мар 31, 2016 9:41 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 840
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Според мен е много трудно да се улучи рекордния ден. Забелязал съм че такива дни се появяват съвсем неочаквано и то не всяка година, а на няколко години един път.
Иначе най хубави условия се получават, когато има север във височина, а долу при земята духа около Изток.
Най често пролетта, или края на лятото началото на есента, когато земята е суха и няма много влага която да прецаква условията.
Най гадното е че за да улучиш деня, трябва много често да си на старта и да пробваш, всеки потенциално добре изглеждащ ден. Защото точния ден не се знае кой ще е. Обикновенно пуска поредица от дни.....
Иначе съм убеден че Ясен без никакъв проблем ще ги направи тези километри че и отгоре, само да го има деня с условия :)

Мен винаги в парапланеризма ме е кефело, че нещата никога не се случват по план, винаги нещо не е както си го очаквал. И това му е интересното :)


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Мисия 400" и писта за лебедка (и-з) в добричко
МнениеПубликувано на: Пет Апр 01, 2016 6:21 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1907
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
СИ нахлувания са по-добри от СЗ, защото идват далече от север и разни планини (като Алпите) не им обират каймака и не ги разджуркват.
СИ нахлувания са в огромни несмутени въздушни маси с хубав температурен и ветрови градиент (СЗ често са със силен вятър долу и крив горе).
Летенето от И на З следва слънцето и дава 30-60 минути полет допълнително. Също така е хубаво полета да завършва в издигащ се терен, който увеличава нестабилността към края на деня (Бразилия, ЮАР).
По логиката на Бразилските рекорди трябва да се излети някъде от северна Добруджа ЮЗ (от поветрената страна) на делтата на р. Дунав, защото влагата от блатата и езерата ще даде ранен старт на термиките. Това може да е с. Генерал Тошево, Карапелит или въобще северно от Добрич, а защо не и от Румъния (западно от Констанца). Тъй като ще се търси силен вятър, то едно селскостопанско летище може да е достатъчно.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 44 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов