Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:05 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Полети -май 2004
МнениеПубликувано на: Съб Май 01, 2004 11:28 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Откриваме май месец.
Днес 1-ви май, бойният празник на труда бяхме на Добростан. Там е цялата агитка от Асеновград на палатки и покрита беседка ( разбрах че до 6-ти щяли да стоят), част от Пловдивските летатели и аз, представител на Пазарджик. Време ясно слънчево, вятър 2-3 м/сек ССИ.
Илия от Пловдив-крило (Нова Карбон), и аз (Озон Октане), излетяхме към 13 часа. Агитката се подмотваше на старта и ме предупредиха ,че още е рано и термиките не са тръгнали, но аз бързах защото нямах шофьор и се надявах някой да ме качи пак на старта по-късно. Тръгнали бяха някакви термики,но много резки и къси., След като ме полашка малко в разни посоки, имах някакви вдигания до +2,5 разбрах ,че няма да се извадя и поех към селото зад което е кацалката. Изведнъж започнах да пропадам с -4 м/сек и къщите рязко се уголемиха. Викам си, тези покриви и асфалта не може да не пуснат нещо и да прелетя, но уви... В един момент разбрах, че ще уцеля някой кокошарник, или покрив и се изнесох на изток над деретата. Да ама кацалката е от западната страна на с.Горнослав. Заобиколих селото и упорито се понесох към мястото за кацане, като продължавах да губя височина. Разбрах ,че няма да долетя. Харесах си една нива и свих към нея ( пак на изток). И в този момент в предният край на нивата изскочиха два далекопровода които се събираха пред мен като буквата ^ . Така както си летях и пропадах нямаше начин да не ги уцеля. Завих рязко наляво, прелетях на 2 метра над покрива на някакъв параклис и веднага след него кацнах в овощната градина, около него, на 5 метра от оградата. Дърветата бяха гъсто посадени,но бяха фиданки по 1,50м височина всяка та се размина без ядове. (':shock:')
(':shock:')
След малко се добрах пеша до кацалката жив и здрав и с здраво крило. Илия долетя, направи няколко кръга и кацна по всички правила. Към 14,30 от върха излетяха Мишо (Нова Аерон),Митко Рангелов, а Христо- Пецана ( със стария си Оксижен) излетя след тях. Започнаха да се набират над старта и се видя от долу ,че работата е тръгнала. Пецана се завинти здраво в небето и хвана на запад над основното било на Родопите в посока Асеновград. Към 18 часа разбрахме ,че е кацнал някъде около Кричим!!(':P')
(':P')
След известни маневри с различни коли се добрах пак до старта. Там вече бяха излетяли Владо (адаша)с Нова, Спас с (Нова) , Ангел с ( Айроу- прото), и Румен, рееха над старта. Вятъра беше усилил до 5-6 м/сек и беше станал източен. Започнахме да разпъваме, аз ,Апостол (Апо) и Илия. Докато излитахме от 16 до 16,30 часа, адаша ,Спас и Ангел се удавиха зад старта над който бяха прелетели и кацнаха пред село Добростан ,а Румен кацна малко в страни от старта. Ние тримата, както вече казах разпъвахме и аз излетях последен. Явно обаче ядовете за деня не ми бяха свършили. С излитането започнах да пропадам, изведнъж крилото рязко подскочи нагоре, около 10 метра и след това пропадна почти толкова ,а аз излезнах от седалката за да мога да бягам или да кацам каквото там се наложи. На 1 метър над земята пак ме хвърли нагоре и пак ме свали ,като през цялото време се люлееше наляво и надясно, като пияно. Борех се здраво да го укротя и центровах непрекъснато. Разгледах го да няма вързани върви, но всичко беше в ред. Явно бях попаднал в някаква турболенция точно пред старта. Лашките намаляха и успях да го укротя, като дърветата се приближаваха застрашително. Ориентирах крилото на изток, натиснах леко спирачките и започнах да се издигам. Избягах на 300 метра пред склона , ориентирах се на запад и поех успоредно на планината към Асеновград. Над ръбовете ловех много яки термики (до+3м/сек, няколко пъти ме удари +4,5 но за кратко) и се насуквах, като височината ми беше почти през цялото време 200-300 метра над старта,но без да навлизам в планината. Апо рееше и летеше пред мен ,но в един момент обърна и се върна към старта. Илия се завинтваше над старта и малко пред него. Преминах трите дерета и трите ръба,Червен остана зад гърба ми, вече виждах Асеновград ниско долу в ляво. Летях на около1300м НВ. Почти бях сигурен ,че ще прелетя Асеновград. Да ама колата ми остана на мястото за кацане ,а колата на Илия остана на старта, а аз му бях обещал че ще го върна обратно. Изгледах тъжно Асеновград и над един микроязовир пред с.Мулдава направих обратен завой назад към Червен. Полетях на изток срещу вятъра, крилото загуби скорост и бавно започна да пропада. Минах в ляво от Червен на 750 м, или на около 300м над къщите и запраших към Кържали, защото с.Горнослав дето е кацалката е малко по-високо от Червен пък и до там има големи масиви лозя с телове. 1-2 км преди следващото село (Долнослав) кацнах в една нива до пътя за Кърджали. Бях летял 50 мин и изминал 29,4км. На някой може да му се види малко ,но за мен си е рекорд засега. След 40 мин. трамбоване по черни пътища и дерета се добрах до колата. Апо и доктора бяха кацнали на кацалката и ме осведомиха ,че Пецана, както вече казах е в Кричим (по точно до с.Бяга) ,а Илия кацнал край Бачковският манастир. Заминах да прибирам Илия, докарах го до Червен ,а Асеновградската група го откара към старта за да си прибере колата. Евгени докара Пецана и денят приключи.
Убедих се ,че при източен вятър Добростан е разкошно място за прелети!!!(':lol:')
(':lol:')

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Последна промяна ВладиЧ на Пон Май 03, 2004 7:50 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Рогачево - 1.5.2004
МнениеПубликувано на: Пон Май 03, 2004 12:11 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Днес (събота) бургаската група, включваща мене, Любо, Одисей и Анелия решихме да потеглим към варненския регийон, за да полетим на Албена, Топола или кадето става в околността. На обед, преди Албена, забелязахме няколко крила да се вдигат на баира на Рогачево и се запътихме натам. Там бяха варналии и някакви украинци. Но времето беше слабо и ставаше само за обучение и игра. По едно време позасили и взеха да излитат и да се реят на склона (по-скоро "дращеха"). По-късно Божо се набра на 150-200 м над старта. Похапнахме и решихме и ние да опитаме. Първа излетя Анелия, която се позадържа на склона 20-тина минути, като накрая получи 50% колапс и се заби на старта. Добре, че нищо и нямаше:D! После литна Одисей, но условията взеха да падат и не направи нищо. Накрая аз и Любо се "торпилирахме" и завършихме нашия летателен ден. :oops: .

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Албена - 2.5.2004
МнениеПубликувано на: Пон Май 03, 2004 12:59 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
След като се събудихме, хапнахме и отидохме на старта на Албена. Към 10 часа вече се усещаше подухването на бриза, но все още беше много слабо. Към 11 позасили и след половин час стана идеално. Вятърът беше 4-5 м/с. Макар, че никога не бях летял на Албена, реших аз да съм "прострелката". Разпънах Nova X-ray и в 11:40 излетях. За "нула време" се вдигнах на около 300 метра над морето (250 м над старта) и започнах да се наслаждавам на красивата гледка. Много се накефих, защото на склон все още не се бях вдигал толкова високо. Като обърнах срещу вятъра едва-едва пробивах, без да използвам спида. На няколко пъти зависвах като хеликоптер и стоях така минути. Беше приятно-хладно, макар и на такава височина. По едно време забелязах, че на старта вече пристигат варналии (сигурно са ме видели от Рогачево и са решили да дойдат тук). Впоследствие разбрахме, че там е станал вятарът силничък. Реших да кацам на поляните до старта. Всичко вървеше добре, направих "уши" и започнах да се снижавам. Но по едно време започнаха някакви балони да ме лашкат, оправих "ушите" и понеже, за да не се забуча в някое дърво кацнах много екстремно с два мощни уинг-оувъра на поляната :lol: . По-късно от варналии разбрах, че на тея поляни не е желателно да се каца, защото правело малко ротор. За бъдеще вече ще знам!
Като отидох на старта, другите започнаха да излитат, но неочаквано от запад взе да запушва. Поддръжката взе да пада и летенето се превърна в "стъргане". Кацаха и после пак излитаха от старта. Накрая небето съвсем се покри с черни облаци и даже си помислихме, че ще завали. Но въпреки слабото време някои от нас все още държаха склона. По едно време Данчо, Слави и компания решиха да се изнасят към Рогачево. После и ние ги последвахме. И там беше слабо и неставаше почти за нищо. По-късно хвръкна Любо и за всеобщо учудване взе да се крепи на някакви балони и започна да се издига. Полетя така десетина минути и кацна накрая. Видя се, че няма смисъл да се стои повече и лека-полека потеглихме обратно към Бургас.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Крушевския бяир - Севлиево
МнениеПубликувано на: Пон Май 03, 2004 3:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 07, 2004 9:45 pm
Мнения: 63
Местоположение: Pleven - sega Sofia
На първи май група парапланеристи от Плевен, решихме да гостуваме на нашия приятел Любо Трифонов, който от известно време се занимава с бизнес в Севлиево, и да видим стартовете около града, включително и този който той е направил. Срещнахме се на бензиностанцията на входа на Севлиево и решихме да видим Крушевския баир. Бързо се изнесохме към баира /11,30 бяхме там/ и ватъра беше изток югоизток. Беше си страничен, от време навреме пускаше да се излети, но понякога обръщаше и гръб. Разпънахме крилата в очакване на благоприятна посока на вятъра за излитане.Подухна хубав вятър като посока и започнахме. Първи излетя Краси /ХХХ - Airwave/ и аз веднага след него /Divine-R/. Краси се дигна над склона, но поради липса на варио след няколко завоя се удави. Моето вариото започна да показва качване 0,5 и си казах че ще се боря докато мога. Въртейки в термиката слушах вариото и се любувах на пейзажа /ех защо нямах фотоапарат/. Докато се усетя бях на 500 метра над старта. Вариото започна да показва до +4,5 като не падаше под +2,0. Точно над мен един облак се хранеше и растеше :-).Докато се усетя му бях стигнал долния край на 2024 м НВ. Започнах да се ядосвам, че не съм си взел ръкавиците, а съм ги оставил в раницата. Ръцете ми почнаха да мръзнат. Помотах се известно време под облака и като ми стана по студено реших да огледам Севлиево от високо. Прелетях над града на покръжах над него постоплих се и започнах да гледам розово на света. :) Завъртях две слаби термики и започнах да се оглеждам за място за приземяване. Първо огледах всички стълбове и жици в района и си избрах една голяма площадка, която се оказа че е заградена с ограда и се отказах от нея и кацнах зад бензиностанцията, където започнахме деня с кафе. Любо долу на старта имаше малко работа, но като видя къде отидох заряза работата и стартира, за съжаление моята станция беше изключила и не можахме да се намерим в последствие. Той също като мен се помотал под облака и над Севлиево и кацна между блоковете на южния край на града. Събрахме се и решихме да отидем на един старт източно от Севлиево за северен вятър - Скалско. Условията умираха но Любо се пробва но беше скучен полет. А старта там си е доста екстремен:)Като не става за летене става за бира и така приключихме един приятен ден.:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Тополица - 08.05.2004г.
МнениеПубликувано на: Сря Май 12, 2004 5:27 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
На петъчната сбирка на бургаските парапланеристи решихме в събота да се отиде на Тополица. Имаше желаещи американски войници да се повозят на тандем.
И така в събота (8.5.2004) аз, Галин (Ченгето) и Венци (Ухото) потеглихме към Тополица. Като пристигнахме на старта към 11 духаше 2-3 м/с ЮИ. В небето имаше лещовидни облаци, а под тях вече бяха почнали да се заформят кумулусчета. Казах си "днес ще бъде SUPER". В 11:10 излетях и започнах да се рея на склона. Точно над старта започна да ме вдига и аз завъртях. Качих 50 м и поех към източния старт да пробвам "дежурката". И не сгреших. Като почна, за нула време се вдигнах на 300м над старта. Понеже въртях надясно, реших да пробвам как ще ефекта наляво. Тогава обаче крилото започна да се гърчи и за капак направи "петдесетак". Планерът стана направо като вафла, но след 2 припомпвания се оправи много бързо без да ме завърти. След това продължих да се "насуквам" надясно и така бе най-добре. Въртейки в термиката забелязах, че тя ме вкарва навътре в планината и когато тя изчезна (поне така си мислех, ама се оказа грешно), тръгнах напред. Тогава хванах друга и извднъж като ме дръпна нещо много мощно... имах чувството, че въртя спирала само, че вместо надолу отивах нагоре :shock: . Даже не трябваше да завивам с тяло или с управленията. Просто държах "чукачките" и гледах да не згъне крилото. На около 700 метра над старта (1200 м н. в.) ме остави, но за бела бях влязъл много навътре в планината. А за да бъде секса най-голям проби силен фронтови изток, кумулусите се събраха отпред и отзад планината и започнаха да цебясват. Много кофти тръпка. Най-близките поляни бяха на югоизток, а навсякъде около мен беше гъста 20-метрова гора. Поех към поляните и на места ме вдигаше, ама и яко сваляше. Таман вече си бях набелязал на коя поляна да кацна и като тръгнах само надолу... Видях, че до поляните няма да стигна. Наоколо навсякъде беше гъста гора и нямаше къде да се каца :shock: . Започнаха да ми минават черни мисли за последствията - мощно придървяване в 20-метровата непроходима, гъста гора. Нямах и радиостанция! Изведнъж съзрях, че в гората, вляво от мен има някакъв черен път. С последния запас от височина се насочих натам с мисълта, че това е единственото спасение, ако може да се нарече така. Как мина планера край дърветата просто не е истина. Молех се само да не се натроша. В пълно безветрие, с много висока скорост (въпреки, че бях обрал спирачките почти до дупка) посрещнах земята с протектора на сбруята, направих няколко крачки и се спрях. Крилото се стовари на едно двуметрово храстче точно до мен. Направо неможах да повярвам, че се разминах без драскотинка. За няколко минути свалих крилото, огледах го за поражение и като видях, че всичко е наред го скатах. За щастие GSM-а ми имаше обхват и се обадих на другите да им кажа, че съм добре. И тук започна най-гадната част от шоуто - вървенето до старта. След около час и половина ходене стигнах старта. От Ухото разбрах, че и той се е набрал бая с тандема. Американците са се били много накефили да ме гледат на високо, а пък как се е мяткал единия от тях като са го возили... хубаво, че нищо не е разбирал. И Ченгето се е пробвал да излети с "Airea Tension"-a ама силния изток го е стоварвал на земята при всеки опит. И така въпреки многото перипетии останах доволен от този полет. Обаче, колеги, на никой от вас не пожелавам да изпита тръпката от такова кацане и такова вървене каквито аз имах днес! Повярвайте ми!!!

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 22, 2004 7:09 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
19.05
Сутринта на старта на Сопот, чорапите показваха С вятър. Отидох на Дъбене с ученици, където беше безветрие или слаб И. Петко и Мена отидоха да проверят как е на Беклемето, но силния 5-7 м/с вятър ги отказа (на арката беше 7-8 м/с). Заради тяхното разкарване и гонене на вятъра, аз реших да проверя как е на Войнягово и да им кажа. Докато се качвахме беше пълно безветрие, но като излязохме на старта ни изненадаприятен 2-3 м/с термичен вятър. Не умувах, а разпънах бързо и излетях. Термиката беше малко отпред пред склона и абстрахирайки се от склона започнах да набирам. Набиранелибе даго опишеш :-)п средно 4.5 м/с с максимуми до 7. Другите като чуха музикални поздрави на вариото по радиото се скъсаха да бързат. Набрах се до около 2000 м нмв и от там пуснах към с. Пролом. Баня беше вече засенчена (имаше добре развити облаци и сенки) нопред планинката над селото беше все още слънчево. Опитах се да се залепя на склона (на времето делтаджиите са имали старт там), но постъргах и се удавих. Оказа се че аз се опитвах да зарея на северния склона, когато беше безветрие или слаб Ю (изненадващо при осезаемия СЗ във височина). Другата ми грешка бе че влязох в поветрената част на голям разпадащ се облак и въпреки слънцето и планината отдолу се удавих. Така че дори и на малки височини трябва да се съобразяваме с облачното развитие.

20.05
След сутрешни обикаляния по митниците заради вноса на едни вариометри, към 1 часа се поосвободих и рехишме да пробваме Войнягово (сутринта на Сопот духаше ЗСЗ, който почваше да се усеща и долу). Долу около село Войнягово имаше силни пориви на вятъра и почнах да се чудя дали ще става за излитане въобще. На старта духаше от безветрие до 4-5 м/с (а сигурно и по-силно щото докато го изкачвахме антената свиреше като за 10). Пак разпънах бързо и излетях. Дежурните балони отпред ме подхванаха и набрах около 100 метра над старта. Вятърът не беше чак толкова силен и продължавах да набирам като се прехвърлих на следващия склон от ЮИ. Тамсе поизвадих до 1000 и пуснах към Баня. Бързо потънах но малко преди лудницата захапах някакви нули и единички и се извадих от около 200 метра над терена. 1400-те метра които набрах бяха бързо похарчени в едно лутане към Пролом (този път минах по-щжно да пробвамстръмните и слънчеви баирчета около Песнопой). Навсякъде пропадане, но аз си знам да не се връщам да проверявам на място от където съм минал и продължавах като камикадзе напред. Преминавайки река Стряма си казах че тука ще се удавя заради големитевлажни области и блата. Познах да затъвам тотално в долинката на реката когато на една нивадо реката успях да хвана някаква нула, почнах да я въртя и да чакам. Бях ниско- на височина два пъти височинатана електрическитесълбове под мене, но реших да се кефя на борбата/агонията. Спомних си че преди да изпиташ удоволствието да си високо горе преди това да си бил ниско долу. В такива ситуации съм като пеперуда, която чувства всеки дъх на въздуха и когато в следващия миг усетя качването, ставам тигър който със зъби и нокти го захапа докрай (интересна шизофрения :-)
Та както и да е -набрах се класически до 2100, почти без отнасяне и пуснах на север. Още нямах идея за полета, защото преди края на работното време трябваше да съм в митницата в Карлово да си получа вариометрите. Над хълмчетата с форма на женски гърди СИ от Баня се донабрах до 2200 и от там стана лесно. Отидох до В. Левски, където имаше огромно засенчване на И (чак до Тъжа). Понабрах се в слънчевата и поветренатастрана на облака и пуснах към Карлово. Там позатънах, но дежурната термика над гробищата ме поизвади. Помотах се над града, но едно хубаво качване в ЮЗ край на града ме извади и си казах че има още време да свърша работата в митницата и рехих да се върна към Войнягово за да затворя тръигълника (Войнягово-Пролом-Левски-Войнягово), който междивремено си бях поставил за задача. НадКарлово се усещаше СЗ вятър но и хубавите вдигания и групирането им в улици. С около 1600 м пуснах към Войягово и почти без набирания стигнах до подножието на хълма. Тука отново интрига -за да затворя триъгълника трябва да съедина траекторията си с тази от началото на полета. Бях на около 30-40 метра в подножитето на хълма, но имаше добър СЗ вятър и с полузарейване успях да се набера. Над старта се оказа хубава термика (въпреки че в тази част на Средна Гора беше вече синьо). Пуснах към Баня където се надявах да хвана някакъв стоп иначе изпусках митницата. Над лудницата набарах отнова една добра термика и се извадих отново до 2000 м. Там тръгнах срещу вятъра като на места набирах с 4 м/с по правата. Яко спиид и стигнах Карлово, където да не губя време кацнах в паркинга на митницата :-)
Класически ден за много километри, но не и за дълги разстояния поради слабия основен вятър.

21.05
Пак бях зает с митницата, но другите се качиха пеш до Сопот и летяха до Розино/Клисура, като са имали 2500 м база и до 5 м/с качвания с колапси. По късно следобеда се качихме на Беклемето за един тандемен полети имаше добри термики и осезаем И вятър в Долината. Сигурно основния вятър имаше и някаква Щ компонента(по късно разбрах че по Софийско и Врачанско е било така) защото кумулуситебяха навътре в планината.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 23, 2004 12:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
19.05 - МАДАРА
Умерен З-СЗ около 7 м/сек, небето - като картинка, пълно с добре развити кумулуси, който мощно се помпеха и сравнително бавно разпадаха. Излетях само аз (явно, щото съм най-лудия), а другите останаха да чакат да отслабне. Вятърът беше запад 32 км/час. Най-интересното, че въпреки силния основен вятър имаше силни и широки термики със средно вдигане над +3. За първи път откакто летя хванах вълново качване. Термките бяха нагъсто и качваха зверски. Идеален ден за скоростен прелет. Съжалих много, че не пуснах към Варна въпреки късния час (беше почти 5 часа). Такъв ден с такива условия без да се накъсват термичните комини във височина - рядко се среща.

20.05.2004 - МАДАРА
Почти като предходния ден, но кумулуситя бяха видимо разкъсани и вятърът по-поривист. Летяхме надвечер на склоново реене - пенсионерски отдих.

21.05.2004 - Шумен
Слаб южен вятър (да не кажа липсващ). Термиката пред старта радухваше до към 5-6 м/сек, небето - половината синьо, половината - кумулуси. Излетях от южния и бързо се набрах до базата, която беше на 2100. Във височниа беше невероятно слабо - запад 7 км/час Пуснах по посока Силистра, първите 15 км преминах в диапазона 1400-1900, но близо до Хитрино се набутах в едно засенчване (поради глупост - да съм близо до пътя, да не вървя ако се удавя) и закономерно се удавих :shock: . След 1000 м.н.в. вятърът обръщаше на ЮИ.

22.05.2004 - Шумен, Топола
По обяд в Шумен духаше умерен Ю, сньо. Към 12 излетях, но сто пъти съжалих, щото беше такава друскавица, дето не се бях друсал от години. Зверско откъдето и да го погледнеш. За капак вятърът усили и при кацането брах още ядове.
После с Митко и Хаджията отидохме на Топола, но там пък беше слабо и не ставаше за реене. Направихме по един панорамен полет и се удавихме дружно.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 24, 2004 2:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
23.05 (Неделя) МАДАРА

Летяхме с варненци и бургазлии на Мадара. Преди обяд почти нямаше облачност, но след 2 часа цялото небе беше залято от кумулуси. Вятърът запад около 5 м/сек. На старта беше поривисто и се излиташе в затишията. Първи отлепих аз и след 15-ина минути се набрах до базата, която беше ниско - на 1800. никой не последва примера ми и се принудих да пускам на прелет сам. Във височина вятърът беше З 26 км/час. На изток облачността ставаше почти 60-70% и засенчванията ми създаваха ядове. На Венчан се удавих. После разбрах, че Калоян също е пуснал на прелет, но в по-северна посока от моята. Нямам представа къде е кацнал. Към 5 отново бях на старта, но завъртя Ю-ЮЗ. Данко и бургазлии, който летяха до момента тутакси се удавиха. Преместихме се на Станата, но там беше слабо и направихме по един парашутен. Над Мадара валеше и от запад пристигаха още размити СБ-та.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2004 7:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Днеска (25.05) имах работа, но облаците изглеждаха супер из цялата страна. Базата в Бургаско бе около 1500, а около Сопот 2500. Облаците не растяха много нагоре, но към следобеда се получиха големи засенчвания. Въпреки всичко деня изглеждаше супер за стотачки.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 03, 2004 10:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Малко Cb истории.
Онзи ден ходихме да летиме от Войнягово. На поляните за кацане духаше 5-6 м/с СЗ, но докато се качихме нагоре вятъра поутихна. Излетяхме и се удавихме ( направиш грешка, че не извъртях термиката след излитането -беше силна а аз се притеснявах от издухване зад старта). Качихме се за втори опит. Веженеското Cb гръмна и почна да лее дъжд към Сопот и да настъпва по протежение на долината. Вятъра изглеждаше по-силен (антената свиреше като за 10 м/с), но утихваше до 2-3 м/с. Излетях и лека полека излезох пред склона със слабо пропадане. Над поляните за кацане, се наложи да използвам спиида за да пробивам напред. Беше доста мазно и леко качваше, та реших да повися и да погледам дъжда който настъпваше към мене (беше вече около Дъбене - 5-6 км)... когато настана едно подмятане и турбуленция. Вятъра стана още по силен и усетих че летя доста бързо назад. Направих големи уши (от тия дето не чупят гръбнаци) за да снижа по бързо и стабилизирам крилото в турбуленцията. Управлявайки с тяло пуснах леко със страничен вятър за да се прехвърля на съседната по-голяма поляна. Там нямах време да завъртя крилото напълно срещу вятъра и кацанах летейки с 10-20 км/ч назад с челно-страничен вятър. Не се и опитах да се приземявам на крака, а се претърколих (благославяйки протектора на сбруята :-) и погасих веднага крилото за да не ме повлече (добре че бях с ръкавици, че не си изгорих пръстите докато намотавах връвта на спирачката за погасяване на крилото).
Извода - рязко появилата се турбуленция и усилване на вятъра беше типичен шквал на вятъра пред дъжда на Cb-то. Този шквал се движи като бърз приземен фронт и няма особена полза за летенето. Евентуалното му използване за набиране на височина или летене пред него във възходящата част е възможно предимно при равнинно летене (в планината движението му е неравномерно и на тласъци), но си е рисково защото се проявява на малка височина и може да причини инциденти и адреналинни приземявания. В моя случай дойде толкова рязко и неочаквано, че въобще и не помислих да оставам повече горе :-) Друг интересен факт бе че след преминаване на фронталната част на шквала имаше слабо завъртане на вятъра (до около 45 градуса) със запазване на силата му за известно време и леко отслабване с идването на дъжда.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов