Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Яну 16, 2018 5:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 15, 2017 8:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1933
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Поради зачестилите запитвания относно Етиопия и Кения
- Кения 7-20 януари
- Кения 28 януари - 10 февруари
- Етиопия 18 февруари - 2 март

За Етиопия има вече двама записани.

Ниво на пилотите - над средното. Примерно над 2-300 часа нальот/броя полети или да летят редовно поне от 2-3 години. Да могат да излитат и кацат от ограничени площадки. Да владеят крилото в турбуленция. Условията са малко по-силни от тези в БГ през лятото.

Две седмици летене със спане, транспорт, храна и такси паркове излиза около 1000 долара.
Самолетни билети до Адис/Найроби се намират за около 5-600 евро.
За Етиопия трябва да се изкарат предварително визи от посолството в Женева. За Кения може при пристигане на летището. Струва 50 долара.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 16, 2017 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 132
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
+1 за Кения 28 януари - 10 февруари


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 16, 2017 6:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 163
Име: Милен Димитров
07.01-20.01 София-Найроби 1004 лв. с Air France, престоя в Париж е час и 50 мин.

28.01-10.02 София-Найроби 914 лв. с KLM, 5.30 часа престой в Амстердам и 2 и нещо часа в Дубай...

18.02-02.03 Истанбул-Адис 698 лв. с Egyptair. Престоят в Кайро е 7ч.25м.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Сря Ное 01, 2017 4:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 676
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
+1 за Кения 28 януари - 10 февруари

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Пет Ное 03, 2017 2:46 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 64
+1 за Кения 28.1- 10.2

_________________
Владислав Борисов

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Пет Ное 03, 2017 7:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1933
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ами купувайте си билетите, ако се влкючат още ще мислим по-голямо возило.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Вто Ное 07, 2017 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 64
Аз имам вече билет. Трябва да пристигна в Найроби на 26.01. в 21:05 по план.

_________________
Владислав Борисов

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2017 2:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 132
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
и аз съм с бЕлет


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Чет Ное 09, 2017 2:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 676
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
С Митака трябва да пристигнем на 27.01 14:00.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Пет Ное 10, 2017 4:58 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 64
Най-добре да се чакаме в Найроби тогава и да пътуваме заедно. Ники, ти какво мислиш?

_________________
Владислав Борисов

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2017 12:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 24, 2011 12:56 am
Мнения: 64
Станахме с още един повече. Сандо Костов от София ще лети с мен.

_________________
Владислав Борисов

"Колкото по-високо летим, толкова по-малки изглеждаме в очите на тези, които не могат да летят."
Ф. Ницше.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Пет Ное 17, 2017 7:36 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1933
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Владо Доктора написа:
Най-добре да се чакаме в Найроби тогава и да пътуваме заедно. Ники, ти какво мислиш?


нека се заформят групите с пристигания и тогава ще умуваме кога да идваме да ви вземаме от летището.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кения/Етиопия 2018
МнениеПубликувано на: Съб Яну 13, 2018 8:03 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 1933
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Три и половина през нощта. 11 000 метра височина. Скорост 830 км/ч.
Някъде над южните части на Етиопия. Летим успоредно на границата с южен Судан, където нищо не свети. Сигурно заради войната.
Изведнъж, познатият сигнал за смс:
" V Kenya vhod. razgovor struva 2,39 lv., izhod. kam BG, v stranata na prebivavane i EU 6,00 lv/min; SMS - 0,99 lv; 1 MB - 25,00 lv. Tseni s DDS. Telenor"
По-късно Айзък каза, че Гугъл са вдигнали 4-5 сателита с балони в стратосферата над Кения, което е повишило скоростта на трафик на данни и GSM покритито.
Друга изненада бе изчезването на найлоновите торбички. Помня, че миналата година говориха нещо по въпроса и сега вече го бяха привели в действие. Нищо, че са 50 милиона и ги мислим за по-слабо развити. За тази една година затвориха 20 фабрики за найлонови торбички, но бързо пуснаха в производство и употреба платнени торбички. Глобата за носене на найлонови торбички по улицата е 30 000 евро или 4 години затвор ако не можеш да платиш. Айзък със смях разказваше как в началото на забраната, някой тръгва да бяга, когато вятъра вдигне и залепи найлонова торбичка за тялото му. И сега никой не роптае. Просто слушат еколозите и толкоз. Бизнеса и лобистите да го духат. Природата е по-важна. Докато в България нагло ни лъжат, че на всяко отсечено дърво щели да засадят пет.
...
През лятото имаше избори и заради някои нередности съда ги анулира и въпреки, че президента държи цялата изпълнителна власт в ръцете си, стисна зъби и прие решението на съдебната власт. В България нещо нямаш усещането за разделение на властите. Сигурно защото сме малко и се страхуваме да не спрем да функционираме като нация и държава ако вкараме съгрешилите в затвора. Или пък остатъкът от масовото крадене и кръшкане в края на социализма и потайната надежда да ни се размине ако нещо съгрешим. Оредяването ни си има положителна обратна връзка от натрупването на критично количество вакуум (обратното на критичната маса) - дразнещата липса на морална хигиена води до продължаване на отлива на хора и повече смирение. Което не е непременно лошо, защото дава повече възможност за размишление и съзерцание. В Кения например ми се струва трудно да си философ или учен, защото средата все те кара да си нащрек за нещо.
Но за съжаление спокойствието с което разполагаме ни прави пасивни и неподготвени за бъдещето. Хората са казали - искаш ли мир готви се за война. Динамиката и конкуренцията в глобален и дори в регионален за България мащаб водят до прогрес и апетит за ресурси.
...

Лодуар и Туркана
Покрай бизнеса на Аизък отидохме до Лодуар - столицата на областа Туркана. Районна е пясъчна полупустиня, прорязана от пресъхнали реки, осеяни с акации и други бодливи разстения. Тук там стърчат няколко стотин метра високи хълмове, видове и планинки от кафяви и черни вулканични камъни. Надморската височина е 500 м нмн и е горещо (35-40 С) в сравнение с южните части на Кения. При катеренето на баирите леко ми причерняваше, при почивките пулса бавно се успокояваше, а като ми се допикаеше излизаше съвсем малко течност с наситен жълт цвят. Май пара упражненията са добри за пречистване на тялото, но трябва да се пие доста вода.
Айзък информира местния туристически офис и те естествено дойдоха да ни видят щуротията.
На първият полет не излетях от достатъчно високо, защото се притеснявах от вятъра и не успях да хвана добра термика, освен няколко силни, но много кратки балона. Интересно бе да се види, как между нас и езерото Туркана (40 км на изток) се образува успоредна на брега му линия от кумулуси, която постепенно премина над нас и се установи на запад над планините преди границата с Уганда и южен Судан. Типично дневно движение, като фронта на морския бриз. Базата изглеждаше примамливо висока - 3-4000 метра над терена.
При вечерният полет се изкачих по-високо по баира, но склона ставаше по-скалист и стръмен и търсенето на линията на заприщване ме закара в почти невъзможен за излитане терен. Долу чакаха повече официални лица, включително регионалния министър на туризма, и беше важно да не изложа Айзък, чиито бизнес зависеше от връзките му с губернатора на Туркана. Камъните бяха едри, с люспи и цепки по тях, които захващаха вървите и плата. Местих се на няколко места и вече щях да сгъвам и тръгвам, защото бързо се смрачава, но успях да излетя и порея върха на планината на фона на залязващото слънце.
На другият ден прогнозата бе за усилване на вятъра и решихме да се връщаме към Найроби и другите за изследване места.
Туркана хронично страда от силни И ветрове, но мисля че ще е интересна за летене през дъждовните сезони, когато останалите части на Кения са засенчени от облаци. Самото езеро също е интересно - от север му се влива реката Омо от Етиопия, а от юг идва Керио и още една река. Въпреки че са мътни, големият обем на езерото утаява водата и казват че става бистра и можеш да видиш дъното. По средата има 2-3 вулканични острова с кратери пълни с вода, крокодили и фламинго.
Северните части преди долината на Омо се превръщат в тучна савана след дъжд и казват че в миналото до там са стигали миграциите на животните от Серенгети и отвъд. Близо до Лодуар са намерили добре запазени кости на момче ( Turkana boy) за които твърдят, че са на първите хора (по-стари от тези на Луси в Афар, Етиопия).
...
Пътя наобратно бе приятен с полупустинните си пейзажи и скалисти хълмове. Асфалта направен от израелците преди години бе ерозирал и често карахме успоредно на него по пясъка с голяма скорост. След Найроби, за областа Туркана се заделят най-много пари от бюджета за развитие и инфраструктура. Има залежи на петрол, а покрай реките и със сондажи почват да отглеждат почти всичко.
Между Локичар и Марич пас трябваше да наемем задължителния въоръжен екскорт за 15-20 долара. Тук се събират 3 племена - туркана, западен покот и кери и често се бият за паша и си крадат кравите. Най-лоши са тези от западен покот. Групи от 50-100 въоръжени човека тръгват и отмъкват някое стадо, като отзад оставят няколко отряда. Последния обстрелва къщите и хората 3-4 часа, за да се даде преднина на стадото. Айзък казва, че са хитри. Ако има някой убит не трябва да ходиш да му вземаш автомата, защото те дебнат в засада и те застрелват. После следващия и следващия, та накрая бандита си тръгва с 4-5 пушки на гърба.
Властите са създали полиция от резервисти за защита от крадците, които в мирни времена изкарват пари от екскорт и охрана.
Веднъж вкусили парите, крадците стават и бандити. Преди 3 дена са обрали някаква кола в тази отсечка и изнасилили жена. Каменисто-тревистият терен е изключително труден за придвижване и откриване на загубени вещи.
С приближаването на големите планини, разстителността се увеличаваше и сгъстяваше, като килим. Затова се отказахме да изследваме за стартове по пътищата които изкачваха стръмните планини. Но, някой ден си струва да се изследват защото е възможно да се достигне Керио и отвъд.
Вътре в прохода Марич пас се наслаждаваш на огромните зелени склонове, които мисля са достъпни от старта до Капенгурия, който пробвах преди няколко дена. Таз за една година са прокарали асфалтов път, който отива чак до селото с католическата църква на върха, от която летяхме преди 2 години. Все пак трябва да се внимава, защото в ниското е хълмисто и тук таме гористо. На кацането от полета до Каменгурия захождах спокойно срещу вятъра, който под нивото на дърветата се обърна на гръбен и ме засили в една ограда с бодлива тел.
...
Утре тръгваме да изследаме едни баири към Зомбе и пътя за Гариса. Миналата година с българската група не успяхме да намерим старт, но сега съм по-подготвен с проучвания от Гугъл Ърт и имам няколко потенциални места предвид. Мисля, че мястото е с голям потенциал, защото е по-на изток от хълмовете на Нзуи форест и Мачакос и по-лесно ще се преминат или заобиколят, щом веднъж си разбрал логиката на въздушната маса.
...
Илияне, беше прав за вдъхновението. Дойде ми още от първият ден.

_________________
Николай Йотов


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов