Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Авг 19, 2017 4:57 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Преместени мнения от 2013 Worlds Championships in Forbes, Austra
МнениеПубликувано на: Нед Яну 06, 2013 10:56 am 
Offline

Регистриран на: Вто Май 15, 2012 2:47 pm
Мнения: 18
Име: Georgi Georgiev
А български състезатели не участват.
Делта матряла не е като парата...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Сря Яну 09, 2013 4:52 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Като копираш копирай мнението преди да го изпратиш в другия форум, а не след това.
Ако е след това става същото и с бутона Цитат (quote).
По този начин линковете не се виждат, защото другия форум ги реже.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 3:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Пара колеги, постарах се да ви раздвижа форума с информация за световното в Австралия, както и c някои мои коментари. Надявам се сте усетили качеството на модерните състезателни крила, както и напредъка на състезателите, за които задачи от 200 до почти 300 км се прелитат от сравнително голям процент пилоти.
Сигурно сте изненадани и от липсата на инциденти при толкова сериозно летене.

Мога да благодаря за интереса, който много от вас проявиха към делтата. Kоментариите, които получих тук бяха от 2ма - нелетящ "Професор" и начинаещ - който се захласва да пише навсякъде по вашия сайт с 2те си години летене с клас 1 парапланер. :)

Имаше и едно забавно предложение за делтаучастие в Х-Алпс :)

Както написах преди, фен съм на Комбат и на крилата на Аерос и затова ги внасям и летя с тях. И понеже един се опита тук да изстисква коментар от каквото прочел в Интернет - мога да коригирам накратко със следното.

Някои пилоти с други марки (предимно Моyes, които бяха преобладаващи на това състезание поради домакинството) не се радват, че Комбат ги надкачва в термиките.
Топ пилотите на Комбат летят с много VG и със CG доста напред и така техните крила летят по-бързо, по-плоско и с по-малко пропадане. Което новите Moyes RX не могат да постигнат. И както световният шампион Олег Бондарчук коментира - крачката при тях е назад. Нещо, което последната година WillsWing се опитва да навакса и успява предимно с евтиния американски долар.

Познавам се и съм летял с всичките световни шампиони досега - което не трябва да е обидно за някои от вас - просто летях в доста състезания в България, Европа и Северна Америка в периода, когато се състезавах. Надявам се да летя Бразилия и Австралия като хоби пилот, преди да си закача пилоската шапка на закачалката.

В България се опитвам да помогна на делталетенето - като внесох най-новите делтакрила (Кочеви ги летят), както и още десетина употребявани делтапланера.

Българският делтапланеризъм е в тежък икономически застой - и не смятам, че това ще се промени бързо.
Парапланеризмът е по-икономичен на този етап.

Радостното е, че опитни български пилоти и инструктори влагат усилия - и обучават нови пилоти, както и започнахa делталетене с шлепване. Ако и се организира добре Cat 2 Bulgarian Open - името на България като делтадестинация може да доведе и по-добри пилоти за участие. За това БНАК ще има думата, за мен ще е удоволствие да го промотирам.
Hие си се събираме и сами за приятелско летене.

Да стиснем сега палци за Ясен на Суперфинала в Колумбия. :)

Облитам Combat на морския бряг
Изображение

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -12 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 5:11 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Огнян Угринов . Oggy написа:
Мога да благодаря за интереса, който много от вас проявиха към делтата. Kоментариите, които получих тук бяха от 2ма - нелетящ "Професор" и начинаещ - който се захласва да пише навсякъде по вашия сайт с 2те си години летене с клас 1 парапланер. :)

С удоволствие бих пропуснал коментара ти, както и бях спрял да пиша в темата, но понеже ме зачекна, съм длъжен да отговоря :)
... тук имаше един дълъг коментар, който беше твърде негативен и реших да го спестя.
Само някои корекции и съвети:
Летя от 2 години и половина, летя на крило 1-ца, защото съм решил да вървя лека-полека по стълбата, а не да прескачам стъпала.
Не виждай заплаха в младите. Неизбежно е да те изместят, както и голяма част вече са го направили. Ако искаш да помагаш в развитието на спорта, сподели опита си, а не им пречи.
Престани да се биеш в гърдите. Всички вече разбрахме, че познаваш всички шампиони на тая планета. Никой не го интересува.
С трупането на пари на гърба на летящите не им помагаш. Това, че си вносител по никакъв начин не те прави нещо повече от един търговец.
Твоя снимка на бриз по никакъв начин няма да впечатли никой летящ.


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -9 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 8:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 11:23 pm
Мнения: 29
Име: Иван Бахчеванов
Ivailo написа:
С трупането на пари на гърба на летящите не им помагаш. Това, че си вносител по никакъв начин не те прави нещо повече от един търговец.

Аааа, не е вярно... той е повече от търговец, той е търговец, който познава всички световни шампиони .

Ivailo написа:
Твоя снимка на бриз по никакъв начин няма да впечатли никой летящ.


Ей това е вярно :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -5 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 11:09 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2011 9:16 pm
Мнения: 36
Местоположение: София
Име: Георги Гълъбов
То за впечатляване, не е впечатляваща.... ама как ми се долетя на бриз като я гледам :)
...с пара, с делта ... с каквото дойде.

По темата...
Статистически погледнато, от състезанието (гледайки постигнатите резултати), най-добрите крила са Икаро-то и Моийс и чак след това се нареждат Аерос и Уилс Уинг. Вярно е, че уменията не са за пренебрегване, но все пак...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -2 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 11:28 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 03, 2012 9:08 am
Мнения: 106
Име: Огнян Угринов
Досещах се, че нелетящи с делта ще пишат, не се излъгах. :)

Все още съм въодушевен от това Световно и въпреки, че не е нужно да отоговарям на начинаещи за делталетенето - ще отделя и тази вечер малко време.

Ивайло, от 1992 година съм 100% инструктор по делтапланеризъм и се занимавам само с млади пилоти. Няколко стотин доведох да летят в България, още толкова до Франция и Италия. Много ме радва, че някои от тях вече летят в състезания по света, а 2 ма са вече в световния елит.
Младите делтапилоти в България познавам - и с някои от тях летяхме заедно.
Няма какво да се натискам да съм инструктор в България - там има опитни инструктори и пилоти - Мишо Янков, Течо, Антон, Димеца.
Общо взето е така - нямаш опит - нямаш цена. Имаш опит - имаш цена.
Тaka е и с Българските параинструктори, които обучават.
Имат си цена хората - и искат за това да им се плаща.
Търговци ли са? Ами да?
И какво лошо има в това?
Или искаш да си купуваш знание и екипировка от незнаещ и бос (познавам и такъв в БГ).

И като платиш за обучение - знаеш от кого какво ще получиш.
По-скъпите параинструкторите в България знаят и могат повече, нали?

Нещо като университетското обучение. Плащаш повече за добър университет - намираш си после по-доходна работа.
Плащаш на добър инструктор - летиш по-добре и по-безопасно, нямаш достатъчно - учиш се сам или с приятели, по-опасно и по-дълго.
Казва се - пазарна икономика.

Няма да повторя, но пак ще кажа, че не е нa друг вината, че съм летял с всички световни шампиони.
Ами имал съм време и средства за това. Не се засягайте.

Колкото до летенето на морския бряг - то не е за впечатляване, то е работа, когато облиташ нов модел. Нали след това се предлага на някой млад и напредващ ученик. Аз трябва да го опозная добре, а едно ново състезателно крило изисква 15-20 часa.

И понеже е ясно, че сте малко опитни - ако не ви го е казал вашият инструктор - да ви го кажа аз.
Морският бриз е най-ламинарен и летенето в него е много спокойно и приятно.
И летенето на дълга вълна е много ламинарно - да знаете ако попаднете в такава. :)

Не ви радва май, че пиша за делтата - ами четете за паралетене.
Сайтът е за тези, които искат да продължат развитието на делтапланеризма.
Аз това искам и правя.

А ако има млади делтапилоти, които искат помощ - нека се обадят.

Aмa дай ги тез млади пилоти детo не ги знаем - да им помагаме?
Имена, мейли, телефони моля!
Ще им се обадя и ще ги поканя на следващата лагер школа през пролетта.

Тази година ще е богата с делталетене. И на въздушен влек.

Да заповядат всички млади и стари - повече и по-малко секси. :lol:

_________________
www.hanggliding-bg.com

Летене му е майката :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -9 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 5:25 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 597
Цитат:
Както написах преди, фен съм на Комбат и на крилата на Аерос и затова ги внасям и летя с тях. И понеже един се опита тук да изстисква коментар от каквото прочел в Интернет - мога да коригирам накратко със следното.

Някои пилоти с други марки (предимно Моyes, които бяха преобладаващи на това състезание поради домакинството) не се радват, че Комбат ги надкачва в термиките.
Топ пилотите на Комбат летят с много VG и със CG доста напред и така техните крила летят по-бързо, по-плоско и с по-малко пропадане. Което новите Moyes RX не могат да постигнат. И както световният шампион Олег Бондарчук коментира - крачката при тях е назад. Нещо, което последната година WillsWing се опитва да навакса и успява предимно с евтиния американски долар.


Много спам бе Угринов, много спам. Виж крайните резултати и пак говори кой кого надлита, надкачва, с какви CG системи и бла-бла.
http://ozreport.com/1358513889
Total:
# Name Nat Glider Total
1 Manfred Ruhmer AUT Icaro Laminar Z9 14.1 9010
2 Alessandro Ploner ITA Icaro Laminar 14.1 8871
3 Filippo Oppici ITA Wills Wing T2C 144 8560
4 Attila Bertok HUN Moyes Litespeed S5 8531
5 Pedro Luis Garcia Morelli ESP Wills Wing T2C 8249
6 Grant Crossingham GBR Moyes Litespeed RX3.5 8242
7 Primoz Gricar SLO Aeros Combat 13.5 GT 8171
8 Balazs Ujhelyi HUN Moyes Litespeed RS4 8131
8 Scott Barrett AUS Airborne REV 13.5 8131
10 Antoine Boisselier FRA Moyes Litespeed RX3.5 8128
11 Jonny Durand AUS Moyes Litespeed RX3.5 8069
12 Robin Hamilton USA Moyes Litespeed RX4 8031
13 Gerd Dönhuber GER Moyes Litespeed RX3.5 7888
14 Michael Friesenbichler AUT Moyes Litespeed RX3.5 7878
15 Gordon Rigg GBR Moyes Litespeed RX3.5 7854
16 Paris Williams USA Aeros Combat GT 13.5 7842
17 Gary Wirdnam GBR Icaro Laminar 13.7 7734
18 Christian Ciech ITA Icaro Laminar 14 7641
19 Carl Wallbank GBR Moyes Litespeed RX3.5 7631
20 Mario Alonzi FRA Aeros Combat 13.2 GT 7584

Teams:
# Name Total
1 ITA 26212
2 USA 26140
3 GBR 25215
4 AUS 24849
5 GER 24754


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -6 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 11:20 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 06, 2004 7:34 am
Мнения: 22
Име: Pesho dtm Peshev
Много интересно ми стана да се включа и да разширя темата или "С какви крила се правят такива СТРАХОТНИ ПРЕЛЕТИ :?: ".

http://www.forbesflatlands.com/results- ... sults_open

И малко да обобщя:
"Два (2) Ламинара - ИКАРО, три (3) Лайтспида - МОИС, два (2) T2C - WW и един (1) Комбат - АЕРОС и един (1) Рев - АИРБОРН в десятката !
Крилото не е всичко, но за такива задачи май, май е много важно. Не само, като качество, ами и като управляемост при единадесет (11) ежедневни сериозни "таска" с борба от по 3-5 часа във въздуха на "МАКС".
ICARO и особенно Moyes са на върха, а Moyes и от горе до долу в класирането, като гледам. Стария Бил Моис не случайно се снима на финала на Форбс от последните две задачи !
Има ли дилър на Moyes за България ? Търся някой LiteSpeed RX/S, ако се предлага, ама "по-тънко" с включена доставка." :)

P.S. Последното наше състезание Сопот'2012, с два затворени "таска" от общо три зачетени е спечелено с Комбат 14.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 11:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 597
Модераторите да преценят кои постинги принадлежат към темата и кои не. А на Догана ще кажа да се вземе в ръце и да се опита да събере в едно раздвоената си шизофренична личност, която обича да се явява в този форум ту като един , ту като друг. И да си припомни кога за последен път се е опитал да излети Комбат със затичване от планински старт ( подсказка връх Ком) и как си счупи ръката пред погледите на шведските си приятели. Причините бяха лоша комбинация от надморска височина, слаб вятър и слабо затичване на патрав пилот. Разбира се инцидента беше старателно неразгласяван за да не развали имиджа на великия дийлър. Оттогава виси по стартовете с часове с разни "Таргети" и чака да подухне ветрец. Затова ли да му завиждам ?

Цитат:
Хе хе, на Гергьовден се опитах да заснема излитането и полета на топ делта пилот . След повече от час чакане се отказах . Клиповете по-долу са напълно суров и нередактиран материал. Който има очи - да гледа ...
https://plus.google.com/photos/10762518 ... psrc=pwrd1


Последна промяна krassi на Съб Яну 19, 2013 12:31 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +8 / -4 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 12:00 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 597
Цитат:
Има ли дилър на Moyes за България ? Търся някой LiteSpeed RX/S, ако се предлага, ама "по-тънко" с включена доставка." :)


http://www.moyesusa.com/downloads/Moyes ... e_List.pdf

Мишо, както виждаш, цените на Moyes са доста соленички..между 9000 и 13 600 долара. Крилото очевидно е добро, но цената е висока. На втора ръка се намират приемливи крила, мисля че Митко Халачев си намери Moyes Litespeed S на доста по-ниска цена.

Обаче загледай това видео, особено в 10:30 и забележи какво става Манфред с Ламинар и Primoz с Комбат на финален глайд. Драстично откъсване на Ламинара.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... PLfPIiQf3M


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 9:13 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 115
Местоположение: Karlovo
Дилър за България - питай Кочев. Иначе втора ръка има доста в (DHV-Gebrauchtmarkt). Аз правих 5 (ПЕТ) опита да си доставя от там със "съдействието" на различни "...няма проблеми само се обади". За това си взех един стар "Ламинар" от Стефан (единственият , който направи това , което каза). Според мен правиш това , което направиха М.Халачев ;Чичо , а имено събирате се банда и отивате на мястото на уговорката ( Австрия . Италия , Швейцария , Германия).Трябва да се предвидят и допълнителни разходи от 300 "пари" към едно крило , ако отидеш сам.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 1:34 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 06, 2004 7:34 am
Мнения: 22
Име: Pesho dtm Peshev
Laminar на ICARO, според мен е "европейският" и най-технологичен "top glider" за момента и не случайно No.1 в Алпийския кръг евро страни, макар разликите да са минимални с LiteSpeed RX и T2C.
Combata на AEROS, като че ли копае в друга посока - супер качество, но всеки компромис си има цена - необходим му е стабилизатор и чувам, че се "кара" по-трудно, "върти" плоско ( с тоя стабилизатор няма как да е друго ) и т.н. и т.н.

Колегите с "новите" крила, дайте коментари за новите придобивки / крила - с мачти и без мачти ! Раздувките и бирата не са запазени само за "някои пилоти" :mrgreen:
Заглеждам се все повече и към "rigid" - твърдите "талпи". :roll: АЕРОС и те, като че ли натам залитат !

Да, WW и Moyes, като нови, са на по-добри цени, но почти всичко в USA и Australia е на половин цена. Да, ама е далече и транспорта струва пари.
Пак се оформиха два лагера и при "top gliders": EASTern - Combats и WESTern - Laminars с разлики и в цените.
А легерите на Far West - WW и Far East - Moyes са от "другия" свят.
А бе, "жабарите" :lol: много дръпнаха, както и испанците, но като има слънце, има и термика :idea:
При нас има слънце, а и "балкани", ама пари няма :lol: Родина сине !!! :lol:


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 4:26 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 14, 2009 6:26 pm
Мнения: 115
Местоположение: Karlovo
Огнян , Чичо , Халачев имат известен опит. Аз мойта туриндика я хвръкнах от Дъбене при безветрие , т.е. докато не я вкарам в месомелчката на Сопот нищо не мога да кажа. Факт е , че при "Икаро" мачтовият е просто Z8 с мачта. За "Мойс" и "WW" - не знам. Интересно е , че при "Айрос" има две различни концепции за мачтовия и безмачтовия , което голям разход на ресурси. Лошото при крилата "втора ръка" е , че тези , които "летят" се използват до дупка (например Ламинара ) и че тези , които са сложни/компрометирани са много запазени и евтени (Ремера). Смятам , че няма смисъл да се взема МАЧТОВО , защото не излитат/кацат по-добре от безмачтовите , а и фирмите не обръщат особено внимание на развитието им . Въпрос на голям шанс е да се намери топлес запазен и евтин.
Що се отнася до "твърдите" проблема е , че цялата здравина се дължи на композитния челен надлъжник. Според специалистите , при лошо/твърдо кацане не може да се гарантира да ли няма структорни нарушения. Също така няма достатъчен опит със стареенето/умората на материалите (инжинер си, знаеш за, какво става въпрос).


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: 2013 Worlds Championships in Forbes, Australia
МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 6:05 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 597
Не знам дали трябва да се делят на европейски и от другия свят, защото всъщност главния дизайнер на Moyes е европеец ( и шампион де) Геролф Хайнрих. Виж онези от Airborne са си австралийци. Един от пилотите на състезанието , летящ с Airborne REV говореше как редовно отчитал качество 22 с крилото си, което предизвика много съмнения сред експерти и публика, но ще е интересно да видим какво е все пак реалното му качество. Това крило има малко по-различна система за промяна на профила на латите в полет. При пълно изтегляне на VG- то се натягат и латите със специални въженца към всяка лата. Твърдят че имало ефект. Останалите модели крила просто разчитат на по-твърди лати и дакронови ребра между двете повърхности . От Airborne твърдят че при високи скорости са забелязали забележимо издуване на профила и затова са въвели тази система за контрол на профила.
Изображение

Колкото до ригид крилата, наистина Ники е прав че ако го чукнеш при кацане, има опасност да не забележиш пукнатина, а и да забележиш, ремонта е скъп. За стареенето поне засега няма отрицателна информация. Предполагам че платното ще остарее доста по-рано от карбона. Но за всеки случай ако забелязахте, на новите крила карбоновите напречки са покрити отгоре с една алуминиева лента, да ги пази от UV-то.
Изображение

Другото неудобство е транспорта и съхранението, защото двете полукрила заемат място като за две крила. Не че е нещо, но все пак влачиш по-голямо и по-тежко нещо.А ако новите делти са стигнали качество 17, както усилено се говори , обезсмислят предимството на твърдите.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -3 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов