Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Ное 21, 2019 4:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2019 7:15 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2068
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Част от поуките от темата Сблъсък във въздуха са за нашето общуване.
Например:
lz5fm написа:
От каченото видео се вижда, че след сблъсъка пилот У съвсем адекватно се мъчи да задържи крилото си в праволинеен полет, като за кратко успява, но това не е по-силите му и го изпуска, като то се гмурка и влиза в стръмна спирала с камерите надолу към земята. До сега не бе отбелязано от никого начина, по който излиза от спиратата. Това най-вероятно е изобщо първата спирала в живота на това момиче, и то се справя отлично. Няма фиксиране или паника, няма грешни команди, излиза точно когато трябва, решително и хладнокръвно. Ако не беше така, резултатът щеше да е печален и за него.

Тъй като първо се развих като пилот и после като инструктор, така и не овладях положителният подход, където да галя самочувствието на ученика. Предпочитам да го държа в реалността, вместо да го зареждам с фалшиво спокойствие.

Първо има крен надясно, заради отнасянето на тялото на Y наляво от крилото на X. Едновременно с това има забавяне движението напред на тялото на Y от насмитането на купола на X и това води до гмуркане на крилото напред. Добавянето на тежестта на X върху Y, води до индуктиране и допълнително гмуркане на крилото на Y напред до развиването на интензивна стръмна спирала с камерите надолу (тангаж 90 градуса) заради двойният товар.
На видеото не виждам деформация на изходящият ръб от работа с управленията, която да показва, че Y се бори да овладее спиралата. Крилото само излиза от нея след разкачането на X от Y заради рязкото разтоварване от тежестта и инерциалната сила на X.

Тъй като и горното ми изказване може да се разглежда като конфликт на интереси и поредният PR на гърба на пострадалите X и Y, то се въздържам да го публикувам в темата и въобще се чудех дали има смисъл да го споменавам някъде. Наскоро, в отделна ситуация ми бе демонстрирано отрицание спрямо това което мисля и пиша и явно трябва да преосмисля общуването си с другите като цяло и конкретно ползването на социалните мрежи, които междувременно се изродиха в инструмент за надцакване.

Няма да е лошо да се измислят и посочат някакви етични норми на форумно общуване, за да се върви напред.
Например при инциденти, да се избягват да се посочват имена на пострадали, инструктори, училища, марки екипировка и други, освен ако това не води до недвусмислено изясняване на обстоятелствата. Също максимално да избягваме да търсим вина, за да не замърсяваме изясняване на ситуацията и по-общите поуки от нея.

И една добавка. Добре би било да намалим обвиненията в егоизъм и конфликт на интереси, защото ги има във всеки. Няма човешко същество, което да не прекарва нещата през собствения си интерес, колкото и да го крие зад лицемерие, алтруизъм, възвишеност, будизъм... А ако някой много го вълнува въпроса за егоизма, то нека развие трактат на тема "Ролята на егоцентризма при сблъсък във въздуха".

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2019 11:02 am 
Offline

Регистриран на: Сря Апр 14, 2004 9:57 am
Мнения: 78
Местоположение: НОВИ ПАЗАР
Добре казано,подкрепям го напълно не може при всеки инцидент да търсим под вола телето и да се обвиняват хора които нямат пряко отношение към даден случай
за мен определено за тези неща са си виновни пилотите пълнолетни са и са взели самостоятелно решение и трябва да са наясно с риска който поемат,
всичко друго е прехвърляне на вината на други и размиване на истината

_________________
които търси намира, който пита разбира


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 26, 2019 9:30 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
niki написа:
Част от поуките от темата Сблъсък във въздуха са за нашето общуване.
Например:
lz5fm написа:
От каченото видео се вижда, че след сблъсъка пилот У съвсем адекватно се мъчи да задържи крилото си в праволинеен полет, като за кратко успява, но това не е по-силите му и го изпуска, като то се гмурка и влиза в стръмна спирала с камерите надолу към земята. До сега не бе отбелязано от никого начина, по който излиза от спиратата. Това най-вероятно е изобщо първата спирала в живота на това момиче, и то се справя отлично. Няма фиксиране или паника, няма грешни команди, излиза точно когато трябва, решително и хладнокръвно. Ако не беше така, резултатът щеше да е печален и за него.

Тъй като първо се развих като пилот и после като инструктор, така и не овладях положителният подход, където да галя самочувствието на ученика. Предпочитам да го държа в реалността, вместо да го зареждам с фалшиво спокойствие.

Първо има крен надясно, заради отнасянето на тялото на Y наляво от крилото на X. Едновременно с това има забавяне движението напред на тялото на Y от насмитането на купола на X и това води до гмуркане на крилото напред. Добавянето на тежестта на X върху Y, води до индуктиране и допълнително гмуркане на крилото на Y напред до развиването на интензивна стръмна спирала с камерите надолу (тангаж 90 градуса) заради двойният товар.
На видеото не виждам деформация на изходящият ръб от работа с управленията, която да показва, че Y се бори да овладее спиралата. Крилото само излиза от нея след разкачането на X от Y заради рязкото разтоварване от тежестта и инерциалната сила на X.
...



INTRO:
Едва снощи видях написаното, затова отговарям чак сега. Чудих се и продължавам да се чудя как да построя писанието си така, че да не изглежда като мерене на компетенции, правене на личен PR, заяждане на дребно, или каквато и да е друга простотия, за която не се сещам, и то точно с Ники, с когото въпреки че съм в парапланеризма от 2001 не се познаваме лично, но го уважавам, за това което прави за парапланеризма. Наистина не знам...

***

Гледам видеото на голям монитор, с максимална резолюция и виждам ясно работата с управленията. Може би използваме различни технически средства и затова изводите ни са различни.

След сблъсъка крилото на Y, естествено, изпреварва пилота и тръгва да кълве, но точно в този момент следва правилна реакция /дърпане на управленията/ и кълването е овладяно. Изходящият ръб е силно деформиран, крилото остава над главата на пилота за известно време. Малко след това Y отпуска ненапълно, несиметрично(?) /от дясно/ управленията, като това плюс допълнителното натоварване от закачения от дясно парапланер на другия пилот, почти веднага вкарва крилото на Y в енергично гмуркане в завой и последваща стръмна спирала надясно с камерите надолу, въпреки дръпнатите управления/недостатъчно в случая/. В момента, в който системата от двете крила прави почти пълна 360-ка, изходящият ръб на крилото на пилота Y е фронтално срещу камерата/GoPro-то/ и добре се вижда на стоп кадър деформацията в изходящия ръб. Стотни от секундата след това управленията рязко са отпуснати докрай и точно тогава следва разкачването на X, в следствие на центробежните сили и голямо ускорение. Веднага след този момент Y отново опъва и двете спирачки и прави още витка и половина преди да излезе от спирата. На изхода парапланерът силно подлита, което е ясен признак, че е имало спирачки/виждат се на видеото/ и крилото не усява да разложи натрупаната енергия равномерно след прекратяването на фигурата./това е много важен момент/

Според мен без намеса на Y, крилото не може да се възстанови само за толкова кратко време и не е в състояние да преобразува набраната кинетична енергия за тази малка височина. Щеше да направи още няколко витки, което води до удар в земята.

***

OUTRO:
Мисля, че има моменти, в които всеки се нуждае от добра дума и подкрепа. И това момиче - също, независимо, или въпреки случилото се.

Поздрави,

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2019 5:17 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 17, 2017 4:55 pm
Мнения: 16
Име: Diana Neeva
Прочетох вчера това душевно излияние и го оставих за днес не ми се вярваше,че е написано ..Първо някак си заглавието няма нищо общо с това което пишеш..Второ от всички коментари в темата за Сблъсъка във въздуха ти вадиш единствения коментар,който казва в подтекста си "Хора другия пилот е жив и здрав "..Нима това не е хубаво?Какъв щеше да е спора ако и двамата пилоти бяха пострадали...След като Джамяров,прекрасно сложи КРАЙ на тази тема деликатно и адекватно тук пак някой не е доволен...
Произхождайки от опита ти казваш,че тя не е направила нищо.за да излезе от спиралата ами Ники да благодарим,че не е направила обратното и тя да беше на земята....Смятам,че свободно мога да изкажа мнението си без да се смята за заяждане.
И да си пожелаем Здраве и възстановяване на пилот Х,тоест Ваня :):):)
Поздрави
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2019 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1093
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Не мисля че мнението на Ники беше като упрек към пилота а по скоро към факта че не можеш да кажеш "евала" на някой който не е направил нищо - без всякаква референция към конкретният случай.
Пример - ако мой ученик направи кофти излитане, но крилото му прости всички грешки и все пак го излети - не му казвам "Справи се добре" - Казвам му "Това беше ужасно - сгреши тук, тук и тук, крилото просто ти прости грешките, но това е чист късмет."
Просто примера на Ники е спрямо конкретното изказване и тема.

Напомпването със самочувствие на млади пилоти е другият проблем който се засяга тук - дали е по добре да буташ някого към прогрес със думите - "Браво, евала", "Браво добре се справяш нищо че бъркаш някой неща" или просто със "Бъркаш някой неща - тук, тук и тук". В много случаи човешкят манталитет трудно приема последните два метода защото никой не обича да чува че бърка. Тук идва значението и на самооценката - която обаче се изгражда точно с такава обратна връзка - тоест границата е тънка между окуражаване, похвала, критика и откровена лъжа!

За съжаление лично аз наблюдавам тенденцията по стратовете да има хора които си мислят че се справят много по-добре отколкото способностите им го покриват, някой оцеляват на чист късмет, някой дожиявяват да разберат че не са чак толкова добри след като летенето ги ошамари по един или друг начин. За съжаление има и такива които нямат този късмет.
Като инструктори бързо се научаваме че има и грешно "Евала" и с него трябва да се работи внимателно!
Достъпността и лекотата с която се влиза в парапланеризма обаче оставя чувството за изключителна простота и леко отношение към летенето - две хубави дзен нагласи - но лоши съветници по време на полет!
Най-трудното при обучението например е да научиш ученика на уважение към всичките 1001 начина по които може да убие себе си и някой друг!
Смятам и че хората които нямат отговорност към собствената си безопасност и тази на другите нямат работа във въздуха - тоест - ако си пил, напушен или със самоубийствени наклонности.

Всичко по-горе беше лирическо отклонение по отношение на похвалите и критиките като цяло.

По отношение на темата за намесване на лични мнения при теми за инциденти.

За съжалени тенденцията да се крият инциденти или да не се споделят за да не се наранят нечии чувства си остава - само за тази година аз лично знам за няколко инцидента на които обаче не съм бил пряк свидетел и не мога да коментирам, по някаква причина свидетелите не желаят да ги споделят публично поради страх от отхвърляне, възмездие, обида и тн.

Имам идеята тази зима да направим независима анонимна платформа за репорт на инциденти - всеки ще може да влезе и анонимно да подаде информация за инцидент - информацията ще бъде публикувана със скрити имена за да няма сърдити - нека заработят само гузните съвести ако има такива.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Как да общуваме?
МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2019 8:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1848
Име: Даниел Димов
Viper_Weasel написа:
Имам идеята тази зима да направим независима анонимна платформа за репорт на инциденти - всеки ще може да влезе и анонимно да подаде информация за инцидент - информацията ще бъде публикувана със скрити имена за да няма сърдити - нека заработят само гузните съвести ако има такива.


Много добра идея !!! Подкрепям я с две ръце. Ако идеята се реализира и стане успешна може да предложим целия този проект на ФАИ или EHPU за да има подобно нещо за целия свят...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов