Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Окт 23, 2017 1:34 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Вто Фев 21, 2017 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Здравейте, летящи колеги!
След множество дебати, преработих отвореното писмо, което по-рано бях публикувал. В резюме ще кажа, че нещата описани вътре засягат абсолютно всички летящи на свръхлеки въздухоплавателни средства (безмоторни и моторни пара и делтапланери, паратрайкове, мотоделти, свръхлеки самолети, вертолети и автожири. В писмото ще намерите точно описнаие на това какво е СлВС и какви са законовите изисквания според НАРЕДБА № H-1 от 9.01.2014 г. за регистрация,
първоначално определяне, поддържане на летателната,годност, експлоатация на свръхлеки
въздухоплавателни средства, обучение и издаване на свидетелства за правоспособност на пилотите и контрола върху тях.
Тълкуването на описаното оставам на вас, защото има много спорни текстове, които дори юристи и инспектори не са сигурни как да тълкуват.
Има сформирана работна група от страна на "Асоциация на свръхлеката авиация в България" която да работи по проблемите в НАРЕДБА № H-1 от 9.01.2014 г., за да се стигне до приемливи решения на проблемите описани в отвореното писмо.
Можете да се присъедините към ФБ групата "Проблеми при лицензирането на PPG пилотите" https://www.facebook.com/groups/1228280730597360/files която бе създадена първоначално да реши именно техните проблеми, но в последствие обхвата се разшири и обхваща всички класове СлВС.

Отвореното писмо можете да прочетете тук:
https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... sp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 2:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Аз имам един СЕРИОЗЕН ВЪПРОС:
КОЙ и ЗАЩО се опита да ОГРАНИЧИ правата на мотоделтапланеристите и мотопарапланеристите с едноместни апарати, дадени им в:

НАРЕДБА № 1 за свидетелствата за правоспособност на авиационния персонал
Чл. 5. Не се изисква свидетелство за правоспособност за лицата, които самостоятелно използват едноместни въздухоплавателни средства с максимална маса под 70 kg - когато са без двигател, и с максимална маса под 120 kg - когато са с двигател.


Т.е. ГВА и държавата защитават правата на летящите с такива апарати повече, отколкото асоциацията им ?!?!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 6:46 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 05, 2010 6:42 pm
Мнения: 23
Местоположение: Кърджали
jespy написа:
Аз имам един СЕРИОЗЕН ВЪПРОС:
КОЙ и ЗАЩО се опита да ОГРАНИЧИ правата на мотоделтапланеристите и мотопарапланеристите с едноместни апарати, дадени им в:

НАРЕДБА № 1 за свидетелствата за правоспособност на авиационния персонал
Чл. 5. Не се изисква свидетелство за правоспособност за лицата, които самостоятелно използват едноместни въздухоплавателни средства с максимална маса под 70 kg - когато са без двигател, и с максимална маса под 120 kg - когато са с двигател.


Т.е. ГВА и държавата защитават правата на летящите с такива апарати повече, отколкото асоциацията им ?!?!


Защото има алчни, да се нагушат "инструктори",на които изобщо не импука за нищо, важно е да се спъне развитието на самоуките летци.

п.п. Ако на времето е имало такива "инструктори", може би Икар щеше да е жив.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Пет Мар 17, 2017 8:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Какво искаш да кажеш, поставяйки инструктори в кавички - че не са никакви инструктори ли? Но е интересно досега(и сега) кой ли ги обучаваше "самоуките" летци включително алчните "инструктори"? И колко самоуки летци с колесен едноместен ултралек до 120 кг са направили инцидент у нас??? Не ме карай да извадя всички безмислици в тази наредба, които ясно ми показват, че целта е била едни лесни пари!!! Не знам кога държавата с най-многобройната ултралека авиация ще попие идеите на болгарските "мъдреци", които почти са успели да убият тази авиация в республиката си.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Пон Мар 20, 2017 2:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Неангажиращо мнение относно комерсиалното обучение - или сертифициран апарат, или апарата е (съ)собственост на обучаемия.
Така е навсякъде и е нормално да е така.

Клубната машина(дори експериментал), в която всеки от клуба има (съ)собственост може да е най-евтиното решение.
Но реално всеки, който иска пилотски лиценз у нас в момента, е с двуместна делта/пара. Ако ЛГ се определя само при регистрация(и е задължение на собственика да си я поддържа) - регистрираш си апарата и обучението е на него. Най-добре е да се премахне ЛГ, но не знам колко рИкия ще требе да черпим за да мине.

Значи основна цел трябва да бъде ЛГ - или да се махне или еднократно. Това решава и проблема с регистрациите.
То и без това, ЛГ при мотоделти, мотопари е неадекватно дефинирана и трябва да се оправи.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 8:44 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
На 30.05.2017г. в резултат от писмото ми до Президента Румен Радев и служебния министър на МТИТС Христо Алексиев се проведе среща в ГД ГВА на която бях поканен, за да ми бъде даден отговор на въпросите по проблемите в Н1, които поставям в отвореното писмо.
Тъй като молбата за организиране на тази среща, която трябваше да е тристранна и да присъства представител от МТИТС е отправена лично от мен, бях поканен само аз. Въпреки това поисках разрешение да присъстват и поне двама представители на нашата общност от различните класове. От страна на парапланеристката общност инормирах Ники Йотов, Даниел Димов и Цветан Цолов. Поради разични ангажименти Ники и Даниел не можеха да присъстват а на Цецо му излезе спешен ангажимент час преди самата среща и за съжаление и той не успя.
От страна на моторно летящите отправих покана на общото събрание на АСАБ проведено на 27.05.2017г. към новоизбрания УС да излъчи представител. Румен Младенов подходи леко с насмешка и каза, че всеки идиот може да пише до Президента и ако АСАБ иска среща с ГВА, то сами ще си я организират. Въпреки това ми се обади вечерта преди деня за срещата и ми каза, че така и така ще е в ГВА по това време и може да дойде да ми прави компания, но като частно лице а не като член на УС на АСАБ.
Сега по същество. Срещата премина в по-голямата си част и особенно към края си в нормална и спокийна атмосфера и поне според мен с конструктивен диалог. Присъствах пет длъжностни лица от ГД ГВА, като водещ на срещата бе г-н Иван Иванов – директор дирекция „Авиационна безопасност“. Г-н Иванов и екипа му ми направиха изключително добро впечатление и аз лично се убедих, че се работи в положителна насока при изготвянет она новия проект на Н1.
Бе ми разяснено, че в момента има и нов проект на рег 216, в които също има промени касаещи свръхлеката авиация и новата наредба ще бъде съобразена с тях.
Няма да изпадам в подробности, но на срещата бяха обсъдени най-важните проблеми пред които сме изправени и както ще видите от протокола https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
ГД ГВА са отворени за нашите предложения. Има една молба от страна на г-н Иванов и тя е предложенията ни да бъдат синтезирани и смислени и най-вече съобразени със ЗГВ.
Също така помолиха предложенията да бъдат отправяни към АСАБ и БАДП и от там към ГД ГВА до Отдел
„Летателна експлоатация и лицензиране на авиационния персонал"на e-mail на г-жа Светла Найденова SNaydenova@caa.bg с копие до Дирекция
"Авиационна безопасност" на е-mail на г-н Иванов ISivanov@caa.bg
Едно от най-положителните неща за мен е, че мнението на г-н Иванов относно парапланеризма е, че той трябва да бъде отнесен към парашутизма в смисъла на въздушен спорт и съответно изискванията за СЛВС да не се прилагат към парапланерите. Това естествено не изключва спазванет на ЗГВ и най-вече въздушното пространство и личната отговорност на всеки от нас.
Според експертите от ГД ГВА е силно желателно парапланеристката общност да регистрира лице по чл. 5 възможно най-скоро, а не да се чака изменението на Н-1. Бе заявено, че така или иначе тези изменения не касаят процеса на издаване на удостоверения за завършен курс, като мотива за по-скорошна регистрация на такова лице е ,че ние като общност трябва да поемен отговорност и да изготвим регстър на компетентните пилоти завършили съответния курс на обучение.
По проблемите с PPG, ще се търси решение на казуса с типовите сертификати, за да може процеса на обучение и лицензиране да започна на практика. Тъй като двамата FIE (проверяващи) Емо Ломлиев и Наско Банков в този клас към момента не разполагат със СлВС в ресурс и не могат на преактика да извършват обучение и да провеждат летателна проверка, принципно е възможно да бъде одобрен друг FIE от ГД ГВА, които да е извън АСАБ. Тъй като в България няма пилот отговарящ на документалните изисквания ,аз лично съм разговарял с Алберт Малакса от Румъния по този въпрос. Освен това има и прецедент, защото Емо бе изпитан от румънски FIE за NPPL M(G) автожир, въпреки че има действащт FIE в България в този клас в лицето на Ники Николов.
Относно казуса с опитните пилоти, които нямат доказан опит и се налага да премнинат начален курс, според експертите от ГВА това е въпрос на вътрешна организация в съответните лица по чл 5. Според експертите, одобрените от ГД ГВА FIE имат право да преценят кой какво ниво на компетентност има, по каква програма да бъде обучен и по какви дисциплини трябва да полижи изпити. Това е практика и в гражданското въздухоплаване и се прилага от ATO.

От проведената среща останах с впечатление, че сами си създаваме всички проблеми и после обвиняваме институциите за това. Това си е моето лично мнение де.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 11:27 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
"...въздушен спорт и съответно изискванията за СЛВС да не се прилагат към парапланерите."
То и делтапланеризма е въздушен спорт, и част от мотопарапланеризма и мотоделтапланеризма са въздушни спортове...

В европата вече узряха, че едноместни и над 115кг би следвало да се дерегулират... ама нали ние сме 100 годин' назад и 50 у уево...

Това със сертифицираният ЛА при комерсиално летене няма как да го заобиколите - нема смисъл от гърчене сега и да се опитваме да заобиколим закона. Да е мислено навреме!

Единственото решение според мен е всеки да си регистрира апарата и да се води обучението на него. Но ЛГ трябва да е еднократна за мотоделти и мотопари - експериментъл и пилота да си я подържа и отговаря за нея. Хем ще им капне някой лев от регистрации, хем ще се направи проверка на ЛА годен ли е наистина, хем няма да носят отговорност при немарливост на пилота.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 7:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 967
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
jespy написа:
"

Това със сертифицираният ЛА при комерсиално летене няма как да го заобиколите - нема смисъл от гърчене сега и да се опитваме да заобиколим закона. Да е мислено навреме!



"Комерсиално летене" по смисълът на думата не може да съществува и дори да се говори за него в пара, делта или изобщо средите СЛВС - такова няма по цял свят - навсякъде тандемите са облечени в други определения! Но това не е тема на разговора.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 8:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Обучението с апарат, който не е собственост и на ученика е точно такова летене. Колкото и да не обичам ГВА - за това са си прави. Нещо повече, не би трябвало никой отговорен застраховател да застрахова нелицензиран апарат за комерсиално летене.

Нещо не те разбирам - как не може комерсиално летене с мотоделта? Не само че може, ами и има, и то много и е напълно законно, и не в Афганистан, а в САЩ.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 9:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 967
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
От личен опит мога да кажа как е формулирано возенето на тандеми в Австралия например - тандемният полет е демонстрационен тренировъчен полет - парите които се заплащат се включват застраховката, членският внос към федерацията и местният клуб и ресурсът който изразходва летателният апарат. По документи пилотът работи за без пари! Каква е реалността е съвсем друг въпрос. По същият начин седи въпросът при тандемните полети с безмоторни самолети и тандемните полети с парапланери в повечето страни за които знам че се извършва такава дейност активно.

За комерсиални полети по смисъла - превозване на човек срещу заплащане на пилот или фирма - не може да се говори защото попадат под съвсем други регулации и норми от които може да ти се завие свят. Лицензът за подобен тип дейност е CPL!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Сря Май 31, 2017 10:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Естествено - имам предвид сертифициран ЛА :) Ако вози хора с/у заплащане - CPL :) И авиационен оператор... И мотоделтата струва 60000$ базова цена :) Не е майтап работа, но може и го има.
А за инструктор, който обучава - да, има навсякъде отстъпки в правилата, за да могат да се произвеждат нови пилоти за некомерсиалната част от тази авиация. Но си има докъде, защото се носи отговорност и от лицензиращият орган.
За съчетанието на полезното с приятното(законно) - пилота продава тениски, на които пише "Делтапилот!" за по 50лв/бр, и прави безплатен демонстрационен полет 10мин :) За тениските си издава и касови бележки и си плаща и данъци :) Аз лично не искам да отговарям за втори човек и всичките ми делти са едноместни - дори когато возя учителя си, не мога да се отпусна и да летя както с едноместната - нагласа.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Чет Юни 01, 2017 6:17 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Въпреки, че не е съвсем по темата, така нареченото "комерсиално" летене и свръхлеката авиация в България са законово несъвместими до колкото се отнася да "возиш" човек срещу заплащане.
Това е все едно да возиш хора с частния си автомобил срещу заплащане и да реализираш оборот или търговска печалба.
Аналогията ми с личния автомобил не е съвсем точна, защото според ЗГВ и в частност Н-1, за да се извършва търговска дейност с ВС, то трябва да е регистрирано и да притежава летателна годност, за което е необходимо да притежава типов сертификат.
Ако става въпрос за транспортна дейност с ВС, то пилота трябва да притежава CPL.
Tъй като според рег 216 за СлВС не се прилагат единните норми от гражданското въздухоплаване, всяка страна от ЕС сама решава какви норми и правила ще се прилагат за СлВС. Според Н-1 единствения начин да се извършва търговска дейност със СлВС е то да е регистрирано, да е в летателна годност и да не е любителски построено или експериментално.
Пилота трябва да притежава инструкторски бревет а пасажера трябва всъщност да е курсист. В България се прилага широко схемата с "мотивационен" полет. Аз лично обаче никъде в закона или подзаконовите документи не намерих основание за извършване на такива полети.
На срещата ми бе зададен следния въпрос" Смятате ли, че е нормално да се обучава на експериментални СлВС?"
Аз отговорих, че според мен дефиницията "експерментално" означава, че това СлВС е построено с някаква определена цел с цел изпитания и не е нормално, но що се отнася до любителски построено СлВС, не виждам проблем с него да се обучава, ако то отговаря на нормите за летателна годност определени от експертите в ГВА.
После, на свой ред, заяви, че аз лично не съм попадал на такива норми за някои класове СлВС и най-вече за парапланерите, делтапланерите и паратрайковете. Това бе потвърдено от страна на ГВА, но по въпроса ще може ли с любителски построено да се провежда обучение нямаше консенсус :)
Обърнах внимание, че повечето СлВС в България от клас ППГ и клас МХГ са именно любителски построени и реално обучението се е извършвало на тях, и ако гледаме обективно на нещата, така и ще бъде за в бъдеще.
Именно за това трябва да се даде възможност, законно да се обучава с любителски построено СлВС, което да е в летателна годност.
В крайна сметка всичко се свежда до общата авиационна безопасност и ако и от двете страни си затваряме очите и се крием зад законови обосновки без да гледаме обективната реалност, на практика тази безопасност няма как да бъде гарантирана>
В този ред на мисли, ако някой е решил да прави предложения по промяна на Н-1, би било добре предложените промени да акцентират именно върху безопасността и поемането на отговорност от наша страна.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Чет Юни 01, 2017 7:52 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 567
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Това е чернова https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing на приложение 1 на рег 216,коят оми даде директора на дирекция ЛБ в ГД ГВА Иван Иванов.Това приложение ще замени приложение 2 от рег 216. Както се вижда ще има някои разлики в дефинирането на понятието СлВС. За справка ето го сега действащия регламент https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... sp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Чет Юни 01, 2017 10:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
... На срещата ми бе зададен следния въпрос" Смятате ли, че е нормално да се обучава на експериментални СлВС?"

Отговорът е: "Категорично ДА, ако обучаемият ще пилотира ТОВА експериментално СлВС! Много по-опасно е да се обучава на едно СлВС, а после да пилотира друго СлВС."
А и по принцип "Експериментално ВС" не означава, че ВС е с цел експериментиране. В 90% от случаите, това е единствената възможност да се заобиколят НЕАДЕКВАТНИТЕ законови изисквания по цял свят. Много често това са дори сертифицирани ЛА, които собствениците (пре)регистрират като експериментъл.
А при самоделните мотоделта/мотопара трайк, самоделен е трайка или част от трайка, но най-важната част - крилата - са сертифицирани! Друг е въпросът, че поради неуредици в законодателствата, Афганистан може да не признава сертификация от САЩ...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Отворено писмо до всички пилоти на СлВС
МнениеПубликувано на: Чет Юни 01, 2017 5:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 144
Местоположение: София
Ето моето формално предложение за промяна, което ще реши проблемите Ви. Остава някой да има орехчета да го приеме:

"Чл. 153. (1) Свръхлеките въздухоплавателни средства, които притежават типов сертификат, съответно удостоверение за летателна годност, освен за любителски цели, могат да бъдат използвани и за обучение на пилоти или да бъдат отдавани под наем.

(2) Свръхлеки въздухоплавателни средства, попадащи в обхвата на буква "в" на Приложение ІІ на Регламент 216/2008 от 20 февруари 2008 г. на Европейския парламент и на Съвета относно общи правила в областта на гражданското въздухоплаване, за създаване на Европейска агенция за авиационна безопасност и за отмяна на Директива 91/670/ЕИО на Съвета, Регламент (ЕО) № 1592/2002 и Директива 2004/36/ЕО, експлоатирани при условията на удостоверение за летателна годност, издадено от ГД "ГВА", и любителски построени СлВС, могат да се използват само от собственика за любителски цели и не могат да бъдат отдавани под наем или използвани за обучение."


СЕ ЗАМЕНЯ С:

"Чл. 153. (1) Свръхлеките въздухоплавателни средства, които притежават удостоверение за летателна годност, могат да бъдат използвани за обучение на пилоти или да бъдат отдавани под наем."

СЪЩО ТАКА:

"Чл. 76. (1) .....

(2) Валидността на УЛГ е в срок до една година."

СЕ ЗАМЕНЯ С:

"Чл. 76. (1) .....

(2) Валидността на УЛГ е безсрочна."


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов