Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:11 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Курс за безмоторно летене
МнениеПубликувано на: Чет Юли 12, 2018 6:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 43
Здравейте на всички летящи!
След дълго ровене в интернет и размяна на имейли,най-накрая намерих училище за безмоторно летене. Предвид факта че в България никой не обучава в този раздел на авиацията офертата изглежда съвсем привлекателна. Училището се намира в Австрия. Обучението е на английски/което само по себе си е постижение/ цената е справедлива за 70 полета. Издавата ICAO сертификат.Има отлични възможности за настаняване.
Ако има заинтересувани за повече подробности търсете ме на лични или на мейл: samuil_k@yahoo.com

Безаварийни полети!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Курс за безмоторно летене
МнениеПубликувано на: Чет Авг 09, 2018 9:53 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 21, 2011 6:12 pm
Мнения: 43
Реших да опиша впечатленията и преживяванията си през първата ми седмица от курса по безмоторно летене.
Пристигнах в Niederöblarn на 29 юли вечерта. Хотелът който ми бяха резервирали се оказа перфектен и като локация и като условия- 40 евро със закуска и вечеря и прекрасна гледка от терасата ми към скалния масив Grimming.
На следващия ден в 09 часа бях на летището където вече ме очакваха. Направиха ми ID карта и ме изпратиха в брифинг залата. Там вече бяха инструктора ми за деня-Филип и други двама курсисти. След като ни запозна с инфрастуктурата на летището и организацията по летателната дейност, се озовахме пред хангара. С огромна изненада за мен ни казаха да извлачим един витлов самолет с подобни на планер крила- стария SF 25 ,който се оказа първият самолет с който ще летим. След подробно инструкции как се прави оглед на самолета преди началото на летателния ден,ни попитаха кой има желание да е пръв-естествено не чаках втора покана.
Озовах се на пистата ,газта до дупка и все още не знаейки какво се случва започнахме да ускоряваме по асфалтовата лента. И така 8 полета за деня. Излитане ....полет по кръга...позиция...кацане. Бях изключително неуверен и неумел мъчейки се да управлявам самолета като парапланер...но това е все едно да управляваш камион като спортна кола...просто на това чудо му трябваше време за да реагира на моите команди :) На всичко отгоре Филип се цупеше и нервеше все едно съм топ пилот ,който сега се качва за да полети с него и прави дребни но досадни грешки. Определено имаше бариера в комуникацията ни, която допълнително усложняваше нещата. Завърших деня в мрачно настроение и мисли от сорта: "дали пък да не се прибирам обратно". Цялата вечер прекарах в опити да накарам мозъка ми да сдвои по подходящ начин краката с дясната ми ръка :)
На следващия ден вторник отидох на летището със свито сърце. Отново на пистата и колебливо запрепускахме към края и...самолета набираше скорост а аз просто не можех да го направлявам...Внимавай крилата...следи пистата...скоростта ...изтегляй...мозъкът ми щеше да се пръсне от количеството постъпваща информация. Бях една идея по концентриран този ден и на края на деня успях да получа от Филип снизходиделното: " Днес се върна надеждата ми ,че може и да завършиш курса" ...рекох си :"WTF? Не може да бъде,та това е просто летене...може ли да е наистина толкова сложно" .
Деня ми завърши с нови 9 полета.Тия хора не се шегуваха.
Срядата беше деня за катарзис. Филип беше в отпуска и за деня ни обучаваше Тибор.Унгарец отдавна преселил се в Австрия. Така се случи ,че летях трети по ред и от останалите двама разбрах ,че новият инструктор е "супер". Не че на Филип му имаше нещо...повечето инструктори и пилоти към летището са и граждански пилоти,тоест огромен летателен опит на всякаккъв тип самолети,просто подхода на всеки е различен. Филип определено нямаше подход към нас.
С Тибор нещата бяха коренно различни...каза ми просто: "Гледай да си в средата на пистата" ..."А крилата?" отвърнах..."това ще дойде с времето" .Това беше първото ми "нормално" излитане ,без да се засиля към хангарите или да се опитам да "изровя " с някое от крилата от асфалта на пистата. Направих още три полета с Фалкона и дойде ред на истинския безмоторник- старият но подържан в идеален вид Ка-7.
Първия буксир го направи Тибор, за да ми покаже за какво става въпрос. Втория беше за мене: все едно бях вързан за див мустнаг свободно пуснат из прерията:) накрая след като направих огромен "корем " на въжето Тибор ни разкачи и остави буксира да се отдалечи и почине от моите опити да летя зад него. Следващите няколко буксира бяха все по-добри ....започнах да "му хващам цаката"...в крайна сметка не е ядрена физика :)
В четвъртък летях с Луки млад и нахилен австриец граждански пилот и инструктор ,който на последни ми полет за деня,на опасениеята ми ,че не летя добре ми заяви: "какво,та аз през цялото време си писах смс-и зад тебе" Това вече ми вдъхна увереност ,че може и да стигна до самостоятелни полети, въпреки тревогите ми,че не съм подготвен още за това.
Излитанията ми, буксирите ,завоите и кацанията ставаха все по-нормални. Мозъкът ми имплементираше повтарящата се информация от проприорецепторите в крайниците,като мускулна памет и се освобождаваше за възприемане на нови и нови витални данни. Започнах да забелязвам дори,че летим в изключително красив район...нещо ,което до тогава не бях отбелязал в концентрацията ми да изпълнявам команди и овладявам машината.
Така дойде и петък,а с него отново Филип. Време за сривове. Ужас,та аз още не можех да правя координирани завои....И то с Филип! Наместих се със свито сърце в кабината на безмоторника и регулирах дишането си. Самолета ускори по пистата и ние след него. 300м...400м...500м...верно ще правим сривове,няма имъкване.На 800 м. над терена се разкачихме...проверка на въздушното пространство ииии...набиране на скорост,изтегляне и когато самолета загуби скорост и достигна критичния ъгъл на атака ,педал в съответната посока...небе,земя,в ушите си чувам : "твой е". Боже какво правя в тази кабина?!?! Окопитване ..педал в противоположна посока ,лоста напред,изтегляне и бавно нормализиране на полета. Тъкмо си помислих ,че сме приключили и чувам:"сега в другата посока..." WTF?!?!?! ...та ние тъкмо се спасихме....След втория срив вече почнаха да ми харесват.
Петъка беше динамичен ден. Отработвахме късане на буксирно въже. По време на буксирите Филип беше като Йода бърникайки в раницата на Люк,дърпаше и натискаше каквото докопа...тримери,въздушни спирачки ,лост,педали...а на мен се падаше честта да се усетя какво става и коригирам по най-бързия за мен начин. Накрая видя че периферното ми зрение рабори на макс и в зародиш хващах "магариите му" и постепенно се отказа.
Имаше и забавен момент с един от другите курсисти. По време на буксира Филип му казва :GERADEASUS ,което значи направо . Той чува AUS което е команда да отвориш куката на въжето...и така отработиха и двамата изненадани късане на бускирно въже :)
Събота....Големият ден. Първи самостоятелен полет. Кой ли самолет ше ми дадат...дали няма да е Ка-8...за жалост не ,отново бях на Ка-7 ,но сам. Лошо няма. Бях малко изнервен поради факта че ме чакаше и неприятно каране обратно към България,предвид и факта че направих 6 поредни полета,веднага се отрази на качеството на отработваните елементи. Повече от 4 поредни полета си е доста за нервната ни система...след това започва да "прегрява". И така събота завърших с 8 самостоятелни полета.
Равносметката: 48 полета ,20 с мотоглайдер с инструктор,20 с Ка-7 с инструктор и 8 самостоятелни с Ка-7.Прекрасно място. Чудесни хора. Идеални условия за летенне и обучение с безмоторник. Тия хора действат максимално ефективно. Единият ден преразвиваше и се изваляваше от малки Цб-нца,което не ни попречи да прибираме и вадим самолетите и пак да направим по 8 полета за деня. Прекрасна организация. Като междувременно буксираха и ХС-пилотите и извършваха останалата летателна дейност.
С нетърпение очаквам да се завърна на 20 Август за да продължа обучението си.

Леки и безаварийни полети!


Върнете се в началото
  Профил    +15 / -0 
 
 Заглавие: Re: Курс за безмоторно летене
МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2019 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 22, 2006 12:23 pm
Мнения: 49
Местоположение: Varna
Курсове по безмоторно летене се провеждат в България на летище Благоево - до село Благоево - намира се на около 15 км. от Разград. Летателната площадка е сертифицирана - лесно може да проверите в сайта на ГВА - за което само мога да поздравя хората работещи по тава начинание. Ако се чудите защо - пробвайте да си легализирате летателна площадка в България!!! Сертификатите SPL (Sailplane Pilot License) които издават са легитимни.
Аз нямам комерсиален интерес от тази дейност - сравнително скоро научих че работят и още на следващия ден побързах да се обадя и да отида да полетя. Хората са изключително любезни и приятни за комуникация.
Може да изкарате курс, да тренирате на двуместен безмоторник или просто да се повозите - полет по кръга или зона - няма да описвам дейностите им и цените (цените са изключително атрактивни!!!) - който има интерес - може лесно да провери.
Мястото е много удобно и от гледна точка на това че наблизо няма граждански летища с чийто трафик непрекъснато да се събразяваш.
...........И това , което описва колегата doc в горния пост се казва "свредел" :) или поне така му викахме на времето :) - то пак си е срив ама на едното полукрило.

Успехи и безаварийни полети на всички!

_________________
Never need DHV!


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов