SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Тяга на двигател
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=6762
Страница 1 от 1

Автор:  Xaoc [ Вто Май 28, 2013 9:34 pm ]
Заглавие:  Тяга на двигател

Привет,
Интересува ме каква тяга създават двигателите за парапланер, делтапланер?
В кг, в нютони, няма значение. Примерно казвате 30 к.с. мотор. Хубаво, ама ако го закачим за един хоризонтален кантар и дадем газ, с колко кг ще опънем кантара?

Колко нютона (кг) тяга са нужни за да лети 120 кг парапланер? А 220 кг?
А за делтапланери колко тяга?
На безмоторниците (дето не са съвсем безмоторници - с прибиращото се витло ) - има май няколко в България, каква е тягата на двигателите?

Извинете ме, ако изразните ми средства са неправилни! :)

Поздрави!

Автор:  Skyhiker [ Вто Май 28, 2013 11:18 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Не съм специалист, но мога да ти кажа каква мощност и тяга имат двата мотора с който аз разполагам.
Единия е Walkerjet F200 25 коня и около 65 кг тяга. Другия е Simonini Mini3 33 коня и около 100 кг тяга.
Разбира се тягата зависи както от мощността на мотора така и от размера, оборотите и стъпката на витлото.
Със Walkerjet-а съм летял тандемно с крило до 40,8 кв.м до 210кг с пилот около 100 и пасажер 95. Мотора тежи около 28кг със запасния и без горивото. Това обаче е на предела на възможностите на мотора и имам само един такъв полет с качване 0,5 м/с при максимални оброти, което ще скапе мотора много бързо ако се прави често. Летял съм и с по леки пасажери около 55 кг, качването тогава е около 1 м/с, но пак при максимални обороти.
Сега летя мотора с моя Swing Astral 5 до 105 кг, като аз съм 98 и екипировката е към 32 с 4 литра гориво за около 40 минути полет.
Понеже тандемното летене с мотора се оказа по-голямо мъчение от колкото си мислех, минах на варианта с трайк.
Трайка ми тежи 75 кг и с тази мощност от 33 коня с крило 43,4 квм сам катеря с 3-3,5 м/с а с пасажер от 95 кила 1,2-1,5 м/с. Излитането и кацането са в пъти по-безопасни за пилота и пасажера от колкото с парамотора и се спестяват доста усилия при един прост фалстарт, а те не липсват.
парамотора направо ми късаше гърба и едвам правех по 3 полета а с трайка само време да е хубаво и спирка няма.

Автор:  DVD [ Сря Май 29, 2013 10:25 am ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

За да лети хоризонтално един самолет му е необходима приблизително тяга равна на теглото му разделено на качеството на планиране. За да катери - трябва повече. По този начин може приблизително да се сметне долната граница на тягата под която практически не може да се излети от равна площадка. За да се лети и катери нормално ще трябват поне 2 - 3 пъти по-голяма тяга. Ако е повече - още по-добре!

Например:
Парапланер с пилот и мотор тежащ 140 кг и качество 7 ще има долна граница на тягата 20 кг, а за да лети нормално - 60 кг

Безмоторник с мотор :lol: :lol: тежащ 400 кг и качество 40 ще му трябват 30 кг тяга за да лети нормално

Boeing 747 с тегло 100 тона и качество 15 ще му трябват 6'666 кг тяга за да поддържа хоризонтален полет и примерно 20'000 кг тяга за нормално летене (в дествителност двигателите му могат да дадат максимум 28'000 кг)

Автор:  Xaoc [ Сря Май 29, 2013 1:03 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Благодаря! Проясняват ми се вече нещата. :)
Чудех се дали е възможно използването на различен тип двигателна с-ма...
ще си ровя по нета като имам време и ентусиазъм

Автор:  petrun [ Сря Май 29, 2013 5:33 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Xaoc написа:
Благодаря! Проясняват ми се вече нещата. :)
Чудех се дали е възможно използването на различен тип двигателна с-ма...
ще си ровя по нета като имам време и ентусиазъм


Абе усещам аз накъде биеш, горивата скъпи, къде къде по-елегантно се .... взема назем ток... :)

Шегата настрана, изкушението е доста голямо по много причини. Ама пустите му батерии, все още малко събират за тежестта си.

Автор:  ivanbankov [ Сря Май 29, 2013 8:17 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Искам и аз да споделя мнението си .Петьо Кюркчийски има право в споделеното от него .Никога не са излишни няколко килограма повече тяга .И не винаги измерената статична тяга отговаря на действителната тяга в полет.Значи вторият ми паратрайк има статична тяга над 130 килограма с мотор Rotax 503 DCDI с трилопатно витло Pipistrel.Това осигурява катерене над 4.5 м /сек. сам и около 2,5 м/сек. при пълно полетно тегло от 350 кг.Тягата зависи не само от мощността на двигателя,редукцията , диаметър на витлото,стъпката му , но и от плътността на въздуха .Между другото , за да бъде сертифициран един моторен тандемен паратрайк в DULV се изисква да има минимално катерене ,при пълно тегловно натоварване поне 1,5 м/сек.По тези теми сме писали много в другия форум за моторно летене www.flying-forum.com. Там има много мнения по въпроса за измерване на статична тяга , а и много писано за електрически паратрайк.

Автор:  Xaoc [ Сря Май 29, 2013 11:06 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Далеч по-фантастични идеи имам аз :)
Електрото също е идея, някъде ми бяха попаднали доста леки и малки електродвигатели от по 25кс, но там акумулаторите са проблем, не ел. моторите.

Знам, че има подводници с йонен двигател - малка тяга, но безшумен. Та се чудя как може да се увеличи тягата на йонните двигатели... или ще чакам някой друг да се начуди :)

За момента е само фантастика...тягата на йонен двг е по-малко от 1-2 кг :)
М/у другото и за него си трябва пак ток де... Ама не пречи човек да си мечтае, нали? :)

Автор:  ppountchev [ Чет Май 30, 2013 12:18 am ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Това отговаря на всичките ти изисквания: http://www.flytec.ch/en/e-drive/e-drive-products/hpd-135/overview.html

Автор:  Xaoc [ Чет Май 30, 2013 8:41 am ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Според тази статия, която не е ясно от коя дата е, цялата машинария от флайтек е около 7000 евро, акукулаторите се зареждат около час и половина и се изтощават за около 20 минути

Автор:  petrun [ Чет Май 30, 2013 9:20 am ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

И Skywalk имат такова супер олекотено нещо:

http://www.skywalk.info/en/products/e-walk/

И още:

http://www.e-glider.com/

Автор:  ivanbankov [ Чет Май 30, 2013 8:34 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

На интересуващите се от електрохвърчилките препоръчвам да прочетат тук, където сме умували много по болният въпрос http://www.flying-forum.com/viewtopic.p ... d996105cc4
Доста мнения има на Венко, Емо и други разбиращи.Има и много линкове и снимки .Лично аз си изработих таблици с всички електромотори ,батерии и контролери с цени , производители и характеристики. Бих ги изпратил на всеки интересуващ се ( в PDF формат са )

Автор:  jespy [ Чет Юни 13, 2013 1:44 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Xaoc написа:
Далеч по-фантастични идеи имам аз :)
Електрото също е идея, някъде ми бяха попаднали доста леки и малки електродвигатели от по 25кс, но там акумулаторите са проблем, не ел. моторите.

Знам, че има подводници с йонен двигател - малка тяга, но безшумен. Та се чудя как може да се увеличи тягата на йонните двигатели... или ще чакам някой друг да се начуди :)

За момента е само фантастика...тягата на йонен двг е по-малко от 1-2 кг :)
М/у другото и за него си трябва пак ток де... Ама не пречи човек да си мечтае, нали? :)

Един колега от Франс ми бе показал сайт с подобни разработки, но не помня кой беше. Или йонен двигател или някаква електростатика беше - не помня добре. Аз малко несериозно погледнах, но некои другари явно работят по въпроса. Беше преди 10-ина години.

Тяга/излетна маса = поне 1/3 Убедих се лично :) Резултатите от моите тестове са в темата, която и Иван Банков е дал http://flying-forum.com/viewtopic.php?f ... 7&start=20

160кг с 50кг статична тяга(около 18коня мотор) летят, но тегаво ;)

Автор:  Тихомир [ Чет Юни 13, 2013 2:47 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Значи горе долу 2 такива ще са достатъчни на един FLM пилот

Автор:  Skyhiker [ Чет Юни 13, 2013 3:55 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Преди няколко дни пробвах възможностите на трайка и новото крило Powerplay Tusker.
Без проблем вдигна 120 кг. пасажер и 98 кг. пилот с 80кг трайк и 8 литра гориво. Катерихме с 0,5-0,8 м/с при 6300 оборота.
мотора би трябвало да развърта до 7000, но нещо настройките на са ми добре а и новата перка не е съвсем баш.
ето и видео https://www.facebook.com/photo.php?v=4838745852938&set=o.11873016230&type=2&theater

Автор:  jespy [ Пет Юни 14, 2013 3:40 pm ]
Заглавие:  Re: Тяга на двигател

Skyhiker написа:
Преди няколко дни пробвах възможностите на трайка и новото крило Powerplay Tusker.
Без проблем вдигна 120 кг. пасажер и 98 кг. пилот с 80кг трайк и 8 литра гориво. Катерихме с 0,5-0,8 м/с при 6300 оборота.
мотора би трябвало да развърта до 7000, но нещо настройките на са ми добре а и новата перка не е съвсем баш.
ето и видео https://www.facebook.com/photo.php?v=4838745852938&set=o.11873016230&type=2&theater

почти 300кг с колко кг тяга?(колко коня мотор)? И още нещо - 0.5-0.8 м/с не е ли страшничко при низходящи течения? ;) аз под 1.5м/с ми е некомфортно, 2м/с ми е добре, 4м/с пак ми става некомфортно, ама от другата страна ;)
ПС: А, сега видях - 33коня - може би си някъде под 100кг тяга - на границата, и емпиричната формула тяга = поне 1/3 от масата май работи за мотоделти и мотопари.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/