SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Проект за Наредба за свръхлеката авиация
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=6157
Страница 5 от 7

Автор:  jespy [ Пон Яну 27, 2014 8:45 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Mitko92 написа:
Няма тук малоумници ,така е по света така ще е и при нас.Даже доста ни отпуснаха време държавата да си полетим спокойно
отук нататък както е в европа така ще е и при нас,те го изискаха от държавата преди 2 години.


Митко, по кой свят е така - моля изброй държавите, в които парапланерите трябва да са регистрирани и с валидно удостоверение за летателна годност!

Дай ПОНЕ ЕДНА ДЪРЖАВА, където летящите ДЕТСКИ ИГРАЧКИ трябва да са регистрирани и със ВАЛИДНО УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ЛЕТАТЕЛНА ГОДНОСТ.

И още нещо - ТОВА НЕ Е НЕДОГЛЕЖДАНЕ!!! ГВА и министърът БЯХА ПРЕДУПРЕДЕНИ, какво следва от наредбата - НЯМА ДА МОГАТ ДА ЛЕТЯТ и ПАРАПЛАНЕРИ, КОИТО НЕ СА РЕГИСТРИРАНИ В БЪЛГАРИЯ. Край на СЪСТЕЗАНИЯТА С ЧУЖДО УЧАСТИЕ, защото никой няма да тръгне да регистрира крилото си в България за едно състезание. А парапланеристите ме кефехте, как сами постигнахте световно признание - въпреки пречките на държавата.

Според мен, администрацията ще си затваря очите и няма да ви гони. Или на стария български шуробаджанашки принцип тези са ми симпатични - онези не.

ОБАЧЕ: Ако някой изпрати сигнал до ГВА, те ще са длъжни по закон, заедно с полицията да дойдат и да спрат мероприятието.

И накрая, за да видиш как се прави по света: По същото време, в което на обществен дебат в България бе предложено да се РЕГИСТРИРАТ ВСИЧКИ, във Великобритания бе предложено да се ДЕРЕГУЛИРАТ ВСИЧКИ едноместни. Независимо от масата!!!(досега бяха дерегулирани до 115кг).
Имат и доводи(за разлика от нашите убавци). След дерегулацията на едноместните до 115кг, статистиката показва СЪЩИЯТ ПРОЦЕНТ ИНЦИДЕНТИ при тях, както при свръх-регулираната обща авиация!!! И регулацията САМО ПРЕЧИ НА ПАЗАРА.

ЕВРОПА НИКОГА НЕ Е ИЗИСКВАЛА ПОДОБНО НЕЩО! ТОЧНО ОБРАТНОТО!!! Регламент 216/2008 ИЗВАЖДА свръхлеките от строгите регулации и повзволява облегчен режим за тази авиация. Кажи кое е облегчението при нас, след като за 70кг мотопара се прилагат правилата за 1000кг експериментален самолет?!?!?!

Автор:  Mitko92 [ Пон Яну 27, 2014 8:55 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Бъркаш се Деспине чл.129 пише че тези апарати не подлежат на регистрация,и друго БАНАК отдавна си регистрира парапланеристите и делтапланеристите,състезания ще има защото при тях важът парапро лицензите на ФАЙ.

Автор:  Mitko92 [ Пон Яну 27, 2014 8:58 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

А за детските играчки всичко е преувеличено,пак казвам и се извинявам че ще се повторя,доста дълъг гратисен период ни пуснаха от държавата сега ще си плащаме .Съжалявам че немога да намеря на Венко приказката за свободните коне в Америка/мустангите / да я прочетеш, беше я писал преди 3-4 години е дойде времето.

Автор:  Mitko92 [ Пон Яну 27, 2014 9:04 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

А за Европа да ти кажа че преди 3 години някой „доброжелател“слагам го в кавички беше писал че в БГ ултралеката авиация е не регламентирана и от Брюксел сезираха веднага министерство на транспорта да се регламентира този вид летене .А вече че в БГ юристите към министерството разбират повче от летене отколото пилотите ,е това си е вече български синдром.

Автор:  DVD [ Пон Яну 27, 2014 9:20 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Колеги, няма нужда да хабите толкова нерви!

В наредбата е написано пределно ясно, че за безмоторни и моторни излитащи от крака НЕ СЕ ИЗИСКВА РЕГИСТРАЦИЯ и НЕ СЕ ИЗИСКВА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРАВОСПОСОБНОСТ. Това е така по целия свят без изключение (само по отношение на регистрацията). Ако не беше така - България щеше да стане първата държава в света, която да изисква регистрация на парапланер. Щяхме да изпреварим дори и Северна Корея по този параграф. :wink:

Единствената държава в света, която малко се различава от другите е Германия - там регистрация на парапланер е възможна, НО Е ПО ЖЕЛАНИЕ. Ако някой поиска да си регистрира парапланера - попълва един документ и още на същия ден му дават номер от типа на D-M#####, който трябва да си залепи на крилото и с този номер се идентифицира когато говори на еърбанда.

Автор:  lz2str [ Пон Яну 27, 2014 10:36 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Mitko92 написа:
Бъркаш се Деспине чл.129 пише че тези апарати не подлежат на регистрация,и друго БАНАК отдавна си регистрира парапланеристите и делтапланеристите,състезания ще има защото при тях важът парапро лицензите на ФАЙ.




Чл. 129. (1) От пилотите на излитащи от крака (FLM – „foot launched microlight“) парапланери и делтапланери не се изисква притежаването на свидетелство за правоспособност за пилот и свидетелство за медицинска годност.


Чл. 24. Свръхлеко ВС не може да изпълнява полети във въздушното пространство на Република България, ако няма удостоверение за регистрация, не носи националните и регистрационните знаци на Република България или те не съответстват на посочените в удостоверението за регистрация знаци.

никъде не можах да намеря да пише че излитащите от крака са освободени от регистрация,освободени са само от свидетелство за правоспособност...

Автор:  Mitko92 [ Пон Яну 27, 2014 11:04 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Даниеле това не са нерви просто дискусии.Както винаги става в БГ пак се забърква една страхотна каша.Мисля че пак ще се справим ,никой няма да спре да лети а и няма да ни застави да го направим.Наредбата е факт такава каквато я виждаме ,сега е въпроса кога и как ще почне да се спазва ,а и предполагам че тя ще подлежи на промяна след като се види че някои членове не са направени така като трябва да са .
Деспине вярвам че ще има промяна за нещата за които се бориш ,да така е до 120кг. и 5 литра гориво ВС не трябва да подлежат на регистрация,да не говорим за безмоторните излитащи от крака.

Автор:  jespy [ Пон Яну 27, 2014 11:29 am ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Колега DVD и Mitko92, ПРОЧЕТЕТЕ ОТНОВО!

Това, че не ви искат "свидетелство за правоспособност за пилот", както колегата lz2str ви показва, не значи, че не искат РЕГИСТРАЦИЯ на въздухоплавателното средство, както и валидно УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ЛЕТАТЕЛНА ГОДНОСТ, което се подновява всяка година, м/у другото.

"Това е така по целия свят без изключение (само по отношение на регистрацията)." DVD, и тук не си прав!!! В БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ СЕ ИЗИСКВА РЕГИСТРАЦИЯ на парапланерите. Но това не е всичко - и на ДЕТСКИТЕ ИГРАЧКИ се изисква регистрация и всяка покупко-продажба на въздухоплавателно, трябва да минава през ГВА :)

Тези тарикати могат лесно да бъдат блокирани със собствената им наредба: Сигнали, на които те ще са длъжни да реагират, иначе съд за държавата и наказателни от евросъюза !!!

Аз съм уведомил много засегнати, интересно ми е сега от европарламента като прочетат наредбата, какво ще кажат :)

Митко, сега виждам и другият ти отговор - искам да ме разбереш вярно - аз самият искам да си регистрирам моята делта, защото предпочитам да ползувам летища. Стар съм вече да сглобявам и разглобявам за всеки полет. Но тази наредба ще убие желанието на тези, които биха се включили. А след време, повечето от тези с едноместни бавни машини, купуват двуместни и бързи. Там изискванията е правилно да са по-високи. Дотогава те са натрупали и опит с по-безопасната машина и ще издържат със сигурност изпита. И пак ще им се плати за регистрация и пилотски лиценз, да не се притесняват. Но при сегашната ситуация? Просто убиват зародилият се сектор!

Автор:  DVD [ Пон Яну 27, 2014 12:11 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

аз ли нещо не съм наред или текста на наредбата е сменен ?!?!? сигурен съм че към чл.129 пишеше че регистрация не се изисква... някой има ли запазен в кеша на браузъра си текста на наредбата от преди няколко дни?

Автор:  Skyhiker [ Пон Яну 27, 2014 12:34 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

DVD написа:
аз ли нещо не съм наред или текста на наредбата е сменен ?!?!? сигурен съм че към чл.129 пишеше че регистрация не се изисква... някой има ли запазен в кеша на браузъра си текста на наредбата от преди няколко дни?

Ето го pdf изтеглен в деня на публикуването му https://drive.google.com/file/d/0BybG9W5pHzvyQlFnV2g1NHBfVDA/edit?usp=sharing

Автор:  DVD [ Пон Яну 27, 2014 12:52 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Явно аз съм в грешка.... ами тогава - честито! С това ставаме първата държава в света, в която парапланерите задължително трябва да се регистрират!

Автор:  delta [ Пон Яну 27, 2014 1:05 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Да точно така-честито-и какво правим сега....
някой може ли да каже сега цени,и колко нерви ще ни струва тази "услуга"

Автор:  Mitko92 [ Пон Яну 27, 2014 1:15 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Така сега чакаме да видим коя организация ще иземе правата на малкото ГВА дали ще е БАЛА,АСЛА , БНАК, или някоя друга и тогава тепърва ще се определят тарифи,цени и т.н.Предполагам безмоторните пара и делта пилоти ще си останат в БНАК и летателни средства разбира се .
Дано не остане тарифа 5 че тогава със сигурност няма да летим.

Автор:  delta [ Пон Яну 27, 2014 1:28 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Трябва да кажат Емо и Малина колко им е излязло инциализирането на трайка им LZ-EKO.На състезанието видяхме че техния траик е регистриран но тогава пред нас не седеше този проблем.

Автор:  Skyhiker [ Пон Яну 27, 2014 1:29 pm ]
Заглавие:  Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация

Относно лицензирането нещата са ясни. В наредбата е описано кой подлежи на лицензиране и кой не.
Относно регистрацията лично на мен не ми е много ясно. Според въпросното Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008
и цитираните букви от него в наредбата:

"д) самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две
места и чиято максимална излетна маса (MTOM), регистрирана от
държавите-членки, не превишава:
i) 300 kg за едноместен, излитащ от земята самолет/хеликоптер; или
ii) 450 kg за двуместен, излитащ от земята самолет/хеликоптер; или
iii) 330 kg за едноместен самолет/хеликоптер амфибия или хидроплан;
или
iv) 495 kg за двуместен самолет/хеликоптер амфибия или хидроплан,
при условие че когато се ползва едновременно като хидроплан/-
хеликоптер и като излитащ от земята самолет/хеликоптер, масата
му не превишава нито една от двете граници на максималната
излетна маса съответно;
v) 472,5 kg за двуместен излитащ от земята самолет, оборудван с
парашутна система за пълно възстановяване на височината,
монтирана върху корпуса;
vi) 315 kg за едноместен излитащ от земята самолет, оборудван с
парашутна система за пълно възстановяване на височината,
монтирана върху корпуса;
и за самолети, чиято скорост на сриване или чиято минимална
устойчива скорост в конфигурация за кацане не надвишава 35 възела
калибрирана въздушна скорост (CAS);

е) едноместни и двуместни автожири, чиято максимална маса за излитане
не надвишава 560 kg;

ж) планери с максимална структурна маса 80 kg – за едноместен вариант
или 100 kg – за двуместен вариант, включително с крачно задвижване;

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна
маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg."

Единствено ми става ясно кой са типовете ВС, които попадат в тази наредба, но никъде не прочетох конкретно кои подлежат на регистрация, както е описано конкретно кои подлежат на лицензиране.

Страница 5 от 7 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/