SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Летене с мотор и без мотор
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=1117
Страница 1 от 1

Автор:  niki [ Пон Окт 16, 2006 2:24 pm ]
Заглавие:  Летене с мотор и без мотор

Ей как сравнявате летенето с мотор и без мотор?

Предимства на моторно летене спрямо безмоторното:
- по-голяма независимост от времето и по-големи полети
- "постиженията" са по-лесни
- приятни усещания за скорост

Предимства на безмоторното летене:
- относително по-евтино (все пак не слагаш и капка бензин за да прелетиш 200 км отиване с връщане)
- по-близко до философията на природата и птиците.
- по-безшумно (щадящо пилота, природата и околните)
- опростена екипировка
- възможности за приземяване на ограничени площадки
- първоначалното обучение е по-лесно

За мене двата типа летене са напълно различни.
Безмоторното летене е хармонично и дълбоко свързано с природата. Върха на безмоторното летене са безмоторниците, но тъй като са по-скъпи и трудни за организиране, ние успешно се задоволяваме с номадските ни парапланери.
Върха в моторното летене са истребителите, където човек се наслаждава на скорост, претоварване, бърза промяна на височината и др. За съжаление са неприложими за граждански цели и се задоволяваме с по-прости форми на моторно летене.
Отскоро летя с парамотор и все още го приемам като изнасилване на небето. Все пак се възползвам от практическите му приложения (снимки, възможност да изследвам трудно достъпни терени и атмосферни процеси)

Та пишете за вашите сравнения между моторното и безмоторното летене.

Автор:  Vancho laifa [ Пон Окт 16, 2006 7:53 pm ]
Заглавие: 

Мисля че на този постинг трябва да отговарят хора изпитали тръпката от летене и с мотор зад гърба си :lol: . Така че по-скромно със субективните мнения провокиращи във въпроса.

А моето скромно мнение по въпроса е, че колкото повече мирише на бензин зад теб - толкова повече се разграничаваш от тръпката която те побива при звука на свиренето на въжетата на крилото в уши ти! :D.

Убеден съм че сръвнението което предлагам е като преживяване на борда на чаен клипер в "ревящите 40" и последвалите го параходи!

Автор:  misho [ Вто Окт 17, 2006 5:15 am ]
Заглавие: 

Моето лично мнение е освен, че тези два типа летене са несравними като усещане, те предлагат и много по-различни практически и теоритически забавления-просто въпрос на философия и тълкуване. Лично аз двата типа летене не мога да ги сравня, защото те почти нямат нищо общо, освен че са някъде във въздуха, управлявани от нас хората, които понякога даже им пречим и да летят.

Автор:  Xvar4ilotooo [ Вто Окт 24, 2006 8:29 am ]
Заглавие:  :00))

na para motor ne sam se vozil no edin edinstven pat sam se vozil na moto telta koe e po xubavo koe e po dobro nqma tekova ne6to prosto e razli4no ... tova e kato da sravniava6 para s delta ski sas snoubord i tnt.. atova za iznasilvaneto na nebeto s paramotora si deto go e napisal Niki e to4no v desiatkata ihaihaihaihihii :))) ot skoro ima edin paramotorgiq ihaihaihih i v Razlog Iliikata :))) ei mnogo se navadixti bre hihaihaihaihii

Автор:  Петър [ Сря Окт 25, 2006 6:51 pm ]
Заглавие: 

А някой пробвал ли е безмоторно летене с парамотор. Т.е. вместо с лебедка пилота се вади до определена височина с парамотора, после гаси двигателя и продължава безмоторно :?: :idea: :?:

Автор:  niki [ Сря Окт 25, 2006 11:04 pm ]
Заглавие: 

Безмоторното летене след излитане с мотор тепърва има да се развива. Проблема засега е че трудно се обработват термики и трудно се парират колапси, поради по-високото окачване на сбруите и поради инертността на 30-40 кг мотор зад гърба ти.
Венко ми е казвал че на някакво състезание в Испания парамотористи са правели по 5-6 часа безмоторно летене.

Автор:  skydog [ Съб Дек 30, 2006 8:26 pm ]
Заглавие: 

при парамоторно летене се използва крило с диапазон в килограмите на излетното тегло същото като при безмоторното.
защото; с двигател зад гърба си претувармасе апарата с около 30 КГ, но в същият момент при постоянна тяга на двигатела същаща го разтуварва с толкова. идеята на това е там, че по смисъла на самото моторно лелетене ( поне при парамоторите) че щом отнемаш газта искаш да свалиш височината и при тези параметри на натоварването на крилото започва пропадане с 3-4М/С при това положениеза да летиш безмоторно с мотор зад гърба си ти е необходима термика 4-5 з ада катериш с 1М/С. И ПО МОЕМУ с това се обизсмисля цялата идея или поне аз самия не смея да правя експерименти по причините които спомена Ники; окачването е по високо, не си маневрен, контролът над крилото става по труден...
разбирасе, нищо не възможно няма- всичко зависи от това ; какво търсиш в небето , наслада или приключения на задника си :)
www.skydog-bg.com

Автор:  venelin [ Сря Фев 21, 2007 5:17 pm ]
Заглавие:  летене без и с мотор

летят разни пилоти...
тук повечето моторни пилоти са произлезли от можещи да летят безмоторно ....
докато в чужбина не е така...

има парамотористи(чисто моторни пилоти) за които термиките и леките турбуленции са кофти нещо и при такива условия не летят...Крилата им са много сигурни и стабилни "дървета",обикновено DHV 1 и моторите им са съответно по-мощни.....за да компенсират по-голямото пропадане...

един "истински" папрапланерист обаче може да си сложи слабичко(и леко) моторче на гърба и със своето висококачествено крило да лети смесено....моторно и безмоторно...
загасено моторчето не пречи...на летенето...може би добавя около 1км/ч скорост и 0,1м/сек пропадане...което не е фатално...
В Португалия имах възможността (признавам си само заради състезанието го направих) по обяд в летен ден като излетях само с литър и половина след 15 минути моторен полет да удължа полета си с още 50 мин безмоторно летене...
от 600м се качих в базата на 2000-2200 и я оставих само щото никак не бях спокоен...(под съседни кумулуси се виждаха прашни хоботи от земята до облаците!!!!!!)
Рамон Морилас,Дани Мартинес и компания.... кацнаха вечерта....Те в такива условия били свикнали...

друг вид безмоторно летене е след моторно изкачване пилотът целенасочено да угаси двигателя си(при наличие на възможност да рестартира в полет с електро или ръчен стартер)да се порадва на тишината и реенето или термиките и после да продължи по пътя си .... с мотора...

Автор:  venelin [ Сря Фев 21, 2007 5:58 pm ]
Заглавие:  Re: Летене с мотор и без мотор

Ники ,съвсем приятелски ще контрирам някои твои аргументи...

"относително по-евтино (все пак не слагаш и капка бензин за да прелетиш 200 км отиване с връщане)"
-ходенето и връщането до старта с кола може да ти струва повече от бензина на парамотора....


"по-близко до философията на природата и птиците."
всички птици летят "на мотор"т.е. махат с крила , просто някои са по-мързеливи...и се изхитряват да махат по-малко...

"възможности за приземяване на ограничени площадки"
За парамоториста има площадки за кацане,които са недостъпни за безмоторния пилот...(например защото не му достигат 5м височина)

"първоначалното обучение е по-лесно"
видял съм с очите си 3(три)дневно обучение на излязъл от гората човек до стадий на самостоятелно излитащ и кацащ мотопарапланерист....(в Русия наистина...) :lol: :lol:

Автор:  Мартин [ Съб Сеп 22, 2007 6:58 pm ]
Заглавие: 

PPG влияе ли се от турбуленцията...?В смсл хич не съм запознат,пък неска се замислих ако си с един двигател на гърба и та плесне някой колапс ко прайм.?Или то няма значение като има постоянно някой да бута :)


Сигурно ще се смея дори сам на себе си за този пост след време...ама за тва е форума :)

Автор:  Kik [ Пон Сеп 24, 2007 5:38 pm ]
Заглавие: 

Аз лично обичам и двете въпреки, въпреки по - голямата недостъпност и останалите негативни страни на моторното. мисля че бъдещето ще направи моторното летене по- достъпно, приятно, леко и екологично чрез бясно развиващите се технологии при елекрическите двигатели и батерии. Засега обаче си оставам по - голям привърженик на безмоторното :P Пък природата си я изнасилваме всеки, заедно и постоянно, отвсякъде и по всякакви начини макар че тя шси докаже че не е пачавра и ше ни го върне тъпкано :twisted:

Автор:  radoair [ Пон Юли 21, 2008 12:48 pm ]
Заглавие: 

Съгласен съм с Ники че двете летенета са много (макар не напълно) различни. Аз лично не обичам да летя в по сериозна термика и турболенции с мото - било то делта или пара. Налагало ми се е ,но така и не го заобичах :? , но пък мотото е нещо с което летиш когато няма условия за безмоторно и ходиш на места където и да искаш без мотор не могеш да стигнеш. Аз лично най - обичам да летя с мото сутрин край и над морето. А за разходите Венко е прав - миналата неделя пак се събирахме след летене от Невша , в района на Павликани - до 12 ч. вечерта ..........бая летене с мотото можеше да се направи с бензина който изгорихме.

Автор:  jilata [ Пон Юли 21, 2008 10:48 pm ]
Заглавие: 

Момчета, не претендирам за това че съм оитен пилот но летя както безмоторно така и с мотор.За мен лично няма голяма разлика между двата вида летене.Дори мисля че ако разгледаме разликата в проценти тя нее повече от 5%. И двата вида летене са еднакви и са подченени на физичните закони.Съгласявам се само с това че по трудно се реагира при колапс но като гледам болшенството от летящите когато получат колапс реагират кога правилно кога не, чак когато крилото само се възтанови или поне във фазата на възтановяване.Така че да сме доволни на кострукторите че създават все по добри крила.А колкото до кое летене е по хубаво?Може би СМЕСЕНОТО защото излиташ от първата чиста нива качваш се на балкана гасиш рееш по ръба минаваш разтояния там кадето преди си се давил винаги, прелиташ с усмивка и продължаваш накрая си кацаш в собствения си двор. Има ли нещо по хубаво от това? :wink:

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/