Ами братко напъно е възможно да се случи и това нее единствения ми случай да се пробие бутало.Аз също съм моторжия но вече ги няма тези мотори на които се случваше това.Говоря за старите чезета ижета ифи на които слагахме по големи карбуратори за повече мощност.За да се пробие буталото са нужни няколко фактора да се саберат едновременно.Когато горивната смес е бедна(с излишен кислород) дал си як маган на мотора температурата в горивната камера се покачи много,буталото както се сещаш е единствения елемент който се охлажда не от ребрата на зилиндъра и главата а от самата горивна смес.Достига се температура близка до топенето на алуминия.Нее фаталното това а това че в момента когато върниш газта и намалят оборотите на двигателя, се получава следното.Буталото е загряло много,продължава да се загрява още по бързо защото прихода на горивната смес е намелял дрстично и то няма от каде да се охлажда но все пак горивната камера работи.По повърхноста на буталото се образува участък които се нагряванаи повече поради не симетричноста на изгаряне,тогава влиза в деиствие остатъчния кислород и този уяастък започва да гори по повърхнота си.Нгрява се още и достига температура при която материала омеква.И в един момент згъстяването от поредния ход на буталото си казва думата, омекналия матерял ПУФ и отива в картера под формата на пръски.И ето ти дупка на буталото колкото да ти мине пръста.
.Това е моята теза подкрепена от опит и думите на по старите моторжии от мен.Та недей слагаи по малки жигльори на карбуратора на мотора си уж по малко да гори.Ако изобщо е с карбуратори а не пълна инжексия.
За да се избегне това инжинерите които разработват даден двигател го тестват многократно при всякъкъв режим на работа и измерват потоянно температурата на елементите сед което доизпипват нещата.Това е моята теза по въпроса но може и да греша някъде за това дайте и вашите мнения