Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 7:39 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Първият ми парамоторен тандемен лолет
МнениеПубликувано на: Сря Май 28, 2008 8:40 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Здравейте искам да споделя муката си за проваления вчера летателен ден.Отидохме на нашето си летище вчера надвечер и зачакахме да отихне че от това слънце атмосферата беше полудяла.Приготвихме се за излитане изчакахме поредния порив и газ............след 20м лудо бягане резултата 4 ожулени колена e успокоихме пулса и пак на старта топлооо жегааа ама мерака нали е като дресня........ Пак готови за старт в случая аз бях пасажера а Калоян тандемнопарамоторен пилотn.Гаааааааааз и се почва едно лудо бягане като циганин от черешова градина.Свършиха ми силичките и отпуснах краката си мотора реве Калоян от зад зима дава че от горе на това и нищо не вижда от якия ми гръб k последва пропадане в тревата и около 20тина метра бръснещ полетkСлед което олавям някъква възходяща тенденция и лека полека излизаме от тревата и политаме ооооооооооооооооох.Тамън си казах че оспяхме да излетим с общо тегло 245кг и ето ти върха на сладоледа.Мотора както беше закрепил вече в лек режим на половин газ и изведнъж ПА и изгасна.Чувам пилота зад мен как съобщава на восок глас КАЦАМЕЕЕ e.за разлика от трудното излитане кацнахме перфектно(Ще каже човек че на такова кацане Йотов ни е учил).В бокса остановихме че от бедна смес буталото даде фира (дупка).така завурши (летателния ден) за нас двамата от запаса.kКоректното отношение на дилъра за БГ от който си купих парамотора ме респектира, новото бутало вече пътува към нас.l

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 12:15 pm
Мнения: 129
Не се отчайвайте, скоро ще ви дойде буталото надявам се и ще се получи! Сега разбирам, защо един пич с видео в ютуб.ком носеше наколенки с късите гащи! Между другото и аз скоро направих едни колена в една неравна житна нивичка, но на мен ми свърши горивото и нямах представа от къде идва вятъра!:)
Не забравяйте да регулирате като смените буталото!
Успех и безопасни полети!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: вижте разказ в картинки за измерване на температурата
МнениеПубликувано на: Чет Май 29, 2008 7:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
много полезно е да имате измерване на температурата.....
на Главата(на мотора :) ) или на изходните газове(на мотора)....

ето прост и евтин термометър.... може да не се лети с него....а да се включва само за настройка....
обедняване на сместта ...винаги може да се получи.....от задръстване на горивен Филтър(ако изобщо съществува такъв...) запушване на жигльор....дори само от промяна на атмосферното налягане...

http://picasaweb.google.com/venkost/EGT

ааааааааа да!
иии за тандемни полети от крака....демек не с трайк ....подбирайте много добре времето и мястото...да има ветрец челен 2-3(че и 4)м/сек,да има леко наклонче и добре е да има масивен парапланерист да потегли пасажера за гръдния колан в първите 5-6метра
ясно е ,че при такива условия се стартира значително по-лесно.... :D

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 9:23 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Венко от каде мога да си набавя този термо датчик и капсулата в която стои?Дай някъква диаграма на оптималната работа на w200 (обороти-температура)ако можи де. :wink:

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 11:05 am 
Здравейте,
чета за първия Ви полет и тъй,като възнамерявам някой ден да летя с парамотор вниманието ми беше привлечено от инцидента с буталото на вашия парамотор.От около 10 години карам мотоциклети(двутактови и четиритактови) навишаващи няколко пъти мощността от 28 конски сили и никога не ми се е случвало буталото да се счупи от "бедна гориво-въздушна смес".
Може ли някой да даде простичко обяснение защо едно бутало на парамотор може да се счупи от обеднена смес и ако може-що за двигател е това?

поздрави на всички "Карлсони"


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 1:52 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Ами братко напъно е възможно да се случи и това нее единствения ми случай да се пробие бутало.Аз също съм моторжия но вече ги няма тези мотори на които се случваше това.Говоря за старите чезета ижета ифи на които слагахме по големи карбуратори за повече мощност.За да се пробие буталото са нужни няколко фактора да се саберат едновременно.Когато горивната смес е бедна(с излишен кислород) дал си як маган на мотора температурата в горивната камера се покачи много,буталото както се сещаш е единствения елемент който се охлажда не от ребрата на зилиндъра и главата а от самата горивна смес.Достига се температура близка до топенето на алуминия.Нее фаталното това а това че в момента когато върниш газта и намалят оборотите на двигателя, се получава следното.Буталото е загряло много,продължава да се загрява още по бързо защото прихода на горивната смес е намелял дрстично и то няма от каде да се охлажда но все пак горивната камера работи.По повърхноста на буталото се образува участък които се нагряванаи повече поради не симетричноста на изгаряне,тогава влиза в деиствие остатъчния кислород и този уяастък започва да гори по повърхнота си.Нгрява се още и достига температура при която материала омеква.И в един момент згъстяването от поредния ход на буталото си казва думата, омекналия матерял ПУФ и отива в картера под формата на пръски.И ето ти дупка на буталото колкото да ти мине пръста. :D .Това е моята теза подкрепена от опит и думите на по старите моторжии от мен.Та недей слагаи по малки жигльори на карбуратора на мотора си уж по малко да гори.Ако изобщо е с карбуратори а не пълна инжексия. :wink: За да се избегне това инжинерите които разработват даден двигател го тестват многократно при всякъкъв режим на работа и измерват потоянно температурата на елементите сед което доизпипват нещата.Това е моята теза по въпроса но може и да греша някъде за това дайте и вашите мнения :wink:

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 6:47 pm 
пратих ти Л.С.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: termometer
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 8:45 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
мултицет заедно със термодатчика струва 12,98лв в Конрад
външният "корпус" е от неръждаема стомана .продава се в мосю бриколаж като част от тик так копче
за сега знанията ми за EGT са че температури под 400 градуса говорят за твърде богата смес.температури до 700градуса са допустими и безопасни

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Последна промяна venelin на Чет Юни 05, 2008 9:07 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юни 05, 2008 8:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
по-горе има абсолютно изчерпателно обяснение на процеса на прогаряне на бутало.
Мога да добавя само че това се случва предимно на високонатоварени силно олекотени двигатели с въздушно охлаждане....
за сведение двигател на парамотор тежи 13кг(напълно комплектуван,с резонансен ауспух,шумозаглушител,генератор,карбуратор,тампони,редуктор и п.р... и има 28 к.с.
мотоциклетните двигатели имат от 1-2 кг на к.с.

парамоторните двигатели имат нещастието да бъдат най-изтезаваните двигатели....
аз чух ,че тандема е пробил бутало на около 300м ,което според мен е означавало около 300 секунди на пълна газ.....
и най-титулованите двигатели(Ротакс) пробиват бутала....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Юни 06, 2008 10:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Brauniger IQ motor също върши работа. Там следиш температурата на главата постоянно.
Доколкото съм забелязал, по моя Хирт на тия топли въздухарки им влияе, какво ли не и то доста, от външна температура през бензин до атм. налягане. Може би е добра идея постоянния контрол на температурата или на газовете или на главата?
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов