Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 5:48 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Инциденти с парамотор
МнениеПубликувано на: Пет Окт 24, 2008 6:58 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Предлагам в тази тема да описваме и анализираме преживяни или наблюдавани инциденти с парамотор.
Не вярвам някой да се съмнява че това ще повиши безопасността на полетите.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Моите инциденти
МнениеПубликувано на: Пет Окт 24, 2008 7:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ето една ретроспектива на моите инциденти с парамотор досега.

.........
Дата: Юли 2008
Място: Несебър
Парамотор: Walkerjet RR electric 200
Случай: Спиране на двигателя
Причина: самопрекъсване на проводник към запалването
Описание: Докато летях и правех снимки на един хотел ми спря мотора, но за щастите успях да пропланирам между разни лампи и да кацна на кея. Наблизо имаше увеселителен парк и от там ми услужиха с поялник, с който запоих скъсания проводмник и после излетях и продължих полета.
Изводи:
1. проводника към бобината беше без шлауха, която да убира вибрациите и той се скъса на най-слабото място - там където метала излиза от изолацията.
2. Винаги във всеки момент на полета имайте поне едно аварийно място за кацане.
3. Безмоторните парапланерни умения отново се доказаха за нужни.
.....
Дата: 22.10.2008
Място: Над Тетевен
Парамотор: Walkerjet RR electric 200
Случай: Спиране на двигателя
Причина: Поради самопрекъсване на проводник към захранването.
Описание: Бях набрал височина за полет към Шипково, когато ми угасна двигателя. Тъй като бях имал подобен инцидент преди, не се панирах и напъвах твърде много да го запусна отново, защото предполагах че нямам шанс. Имаше много поляни за кацане, но бяха на южния склон над Тетевен и по тях се стичаше падащ северен вятър, та кацането изискваше повече концентрация.
Изводи:
1. Виновен съм че на намерих време да презапоя кабела на захранването след предишния инцидент с него. Който има проблем със свободното време по-добре да не лети. Летенето не е хоби за промеждутъците от свободно време, а изисква отдаденост за да е безопасно.
2. След излитане е добре да се почне веднага с набор на височина. При излитането двигателя е по-натоварен, често не достатъчно загрят и склонен към спиране и затова всеки метър набрана височина може да е важен при аварийно кацане.
....

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: kabeli
МнениеПубликувано на: Пон Окт 27, 2008 10:14 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
В тия бръмчалки никога ама никога не трябва да се запояват кабели.
На спойката винаги се чупи.Ползват се кабелни обувки и други подобни като връзката с кабела винаги се прави само със зщипване с клещи направени за това по възможност.Ако се наложи запояване при ключове и други подобни се наклепва яко с топъл силикон така че кабела и спойката да не се огъват а вибрациите да се поемат от меката незапоявана част на кабела.Задължително всичко да е с многожилни кабели.Летя с едномесна мотоделта с едноцилиндров Хирт F33.За мое щастие е с двойно запалване.Два пъти ми се е случвало при проверка на веригите след полет едната да не работи.
Първия път беше от почти прерязан кабел при зачистване на изолацията (не от мен) , втория заради запоената от мен връзка при ремонта.
Споделям опит.Дано е полезен на някой.


Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2008 7:11 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 1:34 am
Мнения: 121
Местоположение: Бургас, Сливен
От опит знам, че никога не трябва да се доверяваш 100% на машината колкото и сигурна да е тя. Три от моите инциденти се дължат на "побългаряване" на мотора (не само от мен), а наскоро с Ангел Чомаков отстранихме проблем който се дължеше изцяло на не добро конструкторско решение и можеше да стане голям, ама много голям проблем...
Дати не помня но ще разкажа на кратко в стила на Ники:

........

Място: Летище Приморско
Парамотор: Bailey Aviation - CorsAir 25Y
Случай: Откъсване на резонансният ауспух по време на излитане
Причина: Преправена връзка между резонансният ауспух и шумозаглушителя
Описание: Това беше първият ми опит да излетя с тандем с Малина. Летях моторно от скоро и не бях пипал нищо по машината. Купиях я на 5-6 часа почти нова. Някой беше сложил маркуч върху връзката между двете "гърнета". Маркуча се е изпекал и втвърдил и вибрациите са започнали да се предават по него към една заварка която се скъса. Бяхме на 50 метра от земята и тъкмо се кефихме че има тяга и катерим яко и ПРАС!!! започна яко трещене и се чуваха силни удари. Веднага изгасих мотора, пуснахме по вятъра и кацнахме без проблем на мястото на излипане. Резонансният ауспух се държеше само на ябълката на колекторната тръба и се удряше свободно в перката. Добре че беше карбонова и излезе яка. В последствие видях че оригинално там има мек силиконов маркуч, или нищо. Просто тръбите влизат една в друга на конус докато уплътнят.
Извода всеки може да го направи сам.

........

Място: Някъде дълбоко над Странджа
Същият парамотор
Случаят е че както си летях и изгасна :)
Причината се оказа излизане на шлаух и прекъсване на подаването на гориво
Описание: Излетях от къмпинг "Оазис" и тръгнах на запад. Летях около час и тъкмо тръгнах да се връщам и тишина. Погледнах на долу... дървета. Току що бях прелетял огромна поляна, но прецених, че няма да долетя до нея. Пак погледнах на долу... приближаващи се дървета. За щастие имаше едно деренце и между корони и храсти успях да кацна благополучно. Предният ден смених шлауха към карборатора. Оригинално беше гумен бензино/масло устойчив. Сложих силиконов бензино/масло устойчив който се е разширил и е излезнал. Затегнах го с телчето от халката на ключодържателя ми и след 10 фалшстарта излетях с пълна газ и много злоба през короните на дърветата. Тогава си казах, че ще се науча да извеждам крилото със струята и сега вече излитам само така, независимо дали има вятър или не.
Извода е като предния: всяко констуктивно "подобрение" води до незабравими моменти. В последствие видях че силиконовият шлаух почти винаги се стяга със миши опашки или друх вид скоби. Сложих гумен на този участък и няма проблеми.

........

Третият ми инциден се случи няколко пъти с мен и един път с Венци, но го описвам като един. Всъщност поради същата причина като при Ники ми се късаше кабел, но проблама не беше голям, защото кабела беше за гасенето на мотора. Запоявах го и пак се късаше от вибрациите. Накрая го направих с кабелни обувки и от тогава всичко е наред. Голям смях падна когато Венци установи че не може да угаси мотора и реши да лети докато свърши бензина :twisted: Накрая все пак кацна с запален двигател :lol:

........

И най сериозният ми проблем който за щастие на доведе до инцидент беше с начина на захващане на лагерите на ексцентрика към ролката за перката. Няма да навлизам в подробности, само ще кажа че не е добре измислено и се появи проблем. Видяхме как тази сглобка е изпълнена при Adventure и я направихме същата. Получи се доста добре, но още е рано да се каже :) Може скоро да четете пак тук - " Инцидент с парамотор заради преправена ос"


Последна промяна Емо на Вто Ное 18, 2008 9:04 am, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2008 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Момчета и от мен нещо. Излитайте ако имате възможност винаги с гръбен старт.Това ще ви спести мноооого скъсани върви. :wink:

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Моите инциденти
МнениеПубликувано на: Вто Ное 18, 2008 9:48 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
niki написа:
Който има проблем със свободното време по-добре да не лети. Летенето не е хоби за промеждутъците от свободно време, а изисква отдаденост за да е безопасно.

....


Горната мисъл на многоуважавания от мен Г-н Ники е достойна да бъде публикува в Уикицитат, а също и като мото в раздел "Гнездото". В този Форум са написани много умни неща, особено от мен, но горните изречения са есенцията, началните думи на всеки инструктор при първата си среща с ученик, предупреждението и съвета за безопасно летене.

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 28, 2008 1:54 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
еййййй тоя петък и събота направих грешки...които не трябваше да правя ....
ще започна направо с извода
"неопитни помощници,жени ,деца и кучета не трябва да има около въртящи се перки..."
бих препоръчал да са поне на 20м
в в петък докато разпъвах и подгрявах казах на приятелката ми да постави ръкава(ветропоказателя) а той ми е със сгъваема на 4 пръчка...и що и трябваше да идва до мене да го разгъва(въпреки че прекрасно знае къде се поставя....) и аз си гледам парамотора който подгрявам....и лентичките и ръкава станаха на дреб....добре че пропелера не пострада....
в събота се събрахме 10ина моторни летачи на летище Сливница....греяно вино,скара,летене....супер беше ама моята Хера(кучето ми) много и дойде бръмченето,тичаше възбудено напред назад и докато съм летял си пъхнала носа в перка на делта.... та я водих на ветеринар да и сложат 5 конеца....
та пак да кажа
"неопитни помощници,жени ,деца и кучета не трябва да има около въртящи се перки..."
бих препоръчал поне на 20м

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 06, 2009 1:52 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Ето за това трябва да мине курс, човек който е решил да лети. http://www.youtube.com/watch?v=UjI_1hpKNm0&NR=1

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 06, 2009 5:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Според мен човека не можа да реши в коя посока да завие и "зави" в двете.....
т.е срина крилото
ясно се вижда че приспря и двете половини ......

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 06, 2009 5:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
а дали не се изплаши от гората пред него и не реши, че като с кола може просто да натисне спирачките?!?!

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Фев 06, 2009 7:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
:oops:

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Последна промяна Александър на Пон Фев 09, 2009 11:11 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 09, 2009 10:52 am 
Offline

Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 12:15 pm
Мнения: 129
Нека се поучим от този случай и гибелта на този човек не е била напразна. http://www.youtube.com/watch?v=p6n-pZ7TQss
Почивай в мир!

Летенето с парамотор ниско над земята и над водни площи и гори е невероятно изживяване, но за съжеление много опасно. Колкото и да го осъзнаваме това няма да промени подхода ни, но се надявам поне малко да се замислим и бъдем по-внимателни, да не пренебрегваме чек листа преди излитане и редовно да си чистим и обслужваме машините си.
Чистейки моята края на миналото лято от пясък открих, че планката, която държи бобината за запалването леко хлопа, маховика е надран а планката всъщност е направена от алуминий за канчета.
http://www.arsov.com/i/broken_coil_supp_plate.jpg
Тази планка се намира под маховика http://www.simonini-flying.com/mini4big.htm на двигател Simonini MINI4 и ако не обръщаш внимание няма как да се забележи.
Като се замисля направих около 10 часа разходки по крайбрежието вкл. и до о. Болшевик, основно над скали и гори на не повече от 30 м. височина...
Потресен съм от инжинеринга на малкото апарати, които съм виждал.
Нека, тези, които имат повече опит да споделят как са решавали проблемите. Последното, което видях са добре направени скоби на изпускателната система на F200 при Венко.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 09, 2009 11:13 am 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 29, 2008 11:52 pm
Мнения: 368
Местоположение: Пловдив
Име: Димитър Димитранов
Гледах го поне 40 пъти и ми е трудно да го анализирам. Че дойде порив от дясно дойде но какво точно стана??????????????? пилота не реагира изобщо от ляво???????? а знамената показват гръбен??????????????

_________________
"Най големия грях, е да пазиш щастието само за себе си" Димитър Димитранов Пловдив Skype: Dikitar73 Тел.0884427483


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 09, 2009 11:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Имам чувството че се опита да направи уингоувър, с който да мине ниско и с голяма скорост над публиката, обаче не му излезе разчета,и не отпусна управлението, а продължи в стръмна спитала която го заби в земята.
На височина няма проблеми, ама............................


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Фев 09, 2009 11:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Най-вероятно нещо се счупи, или откачи по двигателя и нямаше време и височина за реакция. Иначе, ако екипировката му беше в ред, а той сам си го направи, това, то си беше чисто самоубийство!..... :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов