Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 11:28 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Петцилиндров парамотор
МнениеПубликувано на: Чет Дек 11, 2008 9:04 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
тук ще видите (вероятно първият в света) петцилиндров парамотор
не е тежък,двигателят тежи 10 кг,а звукът му ....е музика....
http://picasaweb.google.com/venkost/5thcent#
живот и здраве като се върна ще го облетим...
Иначе е на почти стандартна рама Валкерджет

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 1:33 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Здрасти Венко,
Това от снимките е нещо невероятно - 5-цилиндъра direct drive... сякаш е сглобен от части от голям двигател за авиомодел :), но наистина е нещо впечатляващо.
Така ли само ми се струва, или освен всичко друго този мотор е четиритактов? Какъв е обема и мощността му?

успех,

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 14, 2008 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
четиритактов е ...
обем 420куб.см и мощност около 20к.с.

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: първи полет на 5цил
МнениеПубликувано на: Пет Дек 19, 2008 9:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
днес е паметен ден!!!
Излетя от първи опит и летя прекрасно нов български самолет с един петцилиндров четиритактов бутален двигател.Пилотира го заслужилият майстор на спорта,многократен европейски и световен шампион Методи Арсов.Полетът бе осъществен при сложни метеорогични условия,намалена видимост,слаб дъжд и неподготвена,разкаляна писта.
Присъства главният конструктор на зараждащата се авиационна фирма "Венкоджет",главният механик Весо Див(отински) и Членът на клуб КУЛА Хера(представляваща комисията по изпращането и посрещането).
Всички дружно се възхищавахме на неповторимия звук на радиален двигател с 5 изпускателни тръби.....
Летец-изпитателят на фирмата Методи излетя с непълен резервоар,
с 1570милилитра високооктанов бензин и след 10минути полет на различни височини(от 0,2 до 30м ) кацна с минимален пробег с около 1430милилитра в резервоара....Прие гръмки овации и се прибрахме да полеем случката и да разгледаме фото и видеодоказателствата.
Вижте ги и вие на http://picasaweb.google.com/venkost/5thcent#

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 20, 2008 3:19 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Брееее че страхотен звук...
С такова вече бих полетял. :?

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 20, 2008 4:28 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Много готина звезда! Честито! Ако не гледаш, какво лети във въздуха ще си помислиш, че е самолет! :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 20, 2008 4:53 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 14, 2006 11:45 am
Мнения: 47
Местоположение: Монтана
Име: Юлиян Петков
Това прототип ли е?
И коя фирма го произвежда?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Дек 20, 2008 9:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
двигателят се произвежда в Чехия , http://valachmotors.cz/en/index2.html

целият апарат е дело на "Венкоджет",България :D :D :D :D

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Дек 21, 2008 7:36 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 14, 2006 11:45 am
Мнения: 47
Местоположение: Монтана
Име: Юлиян Петков
:) Много интерестно за четиритактов.
А може ли да се запуска двигателя камшично или с ел. старт


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 22, 2008 7:45 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
Do kolko kila pilot moje da nosi, i ima li variant s razglobiaema rama?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Дек 22, 2008 10:16 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
мотора лесно пали от винта...на ръка..
естествено може да се сложи една шайба за "камшично" палене с въженце...
петцилиндровият мотор ,предвид директното задвижване на витлото(няма редуктор) е с по-малка тяга от съвременните парамотори с по-голям пропелер...(типичен диаметър 1,26м),но пък е по-компактен...(1м диаметър)
тия особености ограничават теглото на пилота до около 80-85кг за да има запас от тяга за набиране на височина..
рамата много лесно може да се трансформира в разглобяема...
предвидено е

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 23, 2008 10:15 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ако не се лъжа конете му може да са 20, но въртящия момент е доста по-голям от този на едноцилиндровите с около 25+ коне. Така че от това следва да може да се постави малко по-голям винт с по-голям ъгъл на атака. Ако се лъжа моля да бъда поправен. А за по-лесното палене бих казал че причината е в повечето цилиндри . Така компресията която трябва да се преодолее е само на единия който е само 84 кубически сантиметра. Ако се слага стартер няма смисъл да е по-мощен от този на едноцилиндровите. Иначе звездообразните двигатели са ме кефили винаги. И дори при много тежки аварии продължават да работят дори и с един аварирал цилиндър примерно. Е, освен ако не отпадне основния цилиндър от който зависят останалите.

Да си го летите с кеф и Ви пожелавам всички полети да са безаварийни.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 24, 2008 9:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
благодаря за хубавите думи Хари
по повод въртящия момент и мощността
конете наистина са около 20ина...
и понеже идеята е да няма редуктор (за простота и красота..)
витлото е относително високооборотно(до 4000 об/мин)
При нормалните редукторни парамотори е до към 2500-3000.
Затова петцилиндровия ще е по-компактен...витло с неголяма стъпка и диаметър само 100см.

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 24, 2008 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
За пилотите с по-малко килограми като мен винт с диаметът 1000 мм е добре дошъл, но за по-едрите пилоти няма ли да го покриват и ефективната площ да е по-малка, така, че и капацитета на винта да намалее. От това следва че за тях качването ще е по-слабо за което няма да е виновен двигателя, а по-малката работна площ на винта.

Това е мое мнение и се интересувам защото имаме двигател SOLO 210 и за него Любо от Троян ни изработи винт с диаметър 1200 мм за да могат да го ползват и по-едрите пилоти. Стъпката на винта е съобразена с мощноста на двигателя. На тестовете на земята тягата която създава е доста добра. Не сме я мерили, но смятъме че ще върши работа. Аз с него трябва да катеря като ракета. :lol:

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 25, 2008 1:48 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
за да се снабдява относително малкият пропелер свободно(незатруднено) с въздух съм взел някои мерки...
като например да се махне резервоара от традиционното му място,
помага и факта че няма ауспух като такъв....
няма въздушен филтър в струята към пропелера,
пропелера е отнесен максимално далеч назад от пилота....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов