SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Топловъздушни балони в България - списък http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=3160 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | V77-LZ008 [ Сря Юни 03, 2009 9:04 am ] |
Заглавие: | Топловъздушни балони в България - списък |
Дойде ми на идея да се направи някакъв що - годе актуален списък по типове и регистрация на всички експлоатирани и/или седящи в мазета и гаражи балони у нас. Аз ще дам известните ми номера и собственици, ще се радвам да се попълни списъчето: LZ-001 ДАДЕН НА САМОЛЕТ LZ-002 "ОРЛИ" В ИЗОЛАЦИЯ* LZ-003 ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ - БРАК LZ-004 "Михаил Петров" В ЕКСПЛОАТАЦИЯ LZ-005 ? LZ-006 ? LZ-007 "Адреналин" В ЕКСПЛОАТАЦИЯ LZ-008 "ОРЛИ" В ЕКСПЛОАТАЦИЯ(CAMERON V-77) LZ-009 ? LZ-010 "ОРЛИ" В ЕКСПЛОАТАЦИЯ(CAMERON Z-120) *Временно неексплоатиран, но годен при условие, че се извърши обстоен преглед и се отстранят малки забележки |
Автор: | Хаджията [ Сря Юни 03, 2009 9:52 pm ] |
Заглавие: | |
Колега, кой им дава регистрационните номера LZ ? |
Автор: | V77-LZ008 [ Сря Юни 03, 2009 9:55 pm ] |
Заглавие: | |
Хаджията написа: Колега, кой им дава регистрационните номера LZ ?
Доколкото знам регистрацията се дава от ГВА, ако не се лъжа. Съгласно наредбата за гражданско въздухоплаване, балоните подлежат на регистрация и такава е налична при машините с които работя, както и при тези, които съм видял на снимки. Сега остава да ги наредим кой чии е, че да се напълни списъка. |
Автор: | V77-LZ008 [ Нед Юни 07, 2009 7:07 pm ] |
Заглавие: | |
Научих, че "Адреналин"-ските балони са общо три на брой. Тоест освен LZ-007 има още две машини, за едната знам, че е от тип AX-8. Някой има ли регистрациите и типовете на останалите два? За LZ-004 пък разбрах, че е унгарски, но само толкова. |
Автор: | Marko [ Чет Юни 24, 2010 9:03 pm ] |
Заглавие: | Списък на регистрираните балони в България |
V77-LZ008 написа: Дойде ми на идея да се направи някакъв що - годе актуален списък по типове и регистрация на всички експлоатирани и/или седящи в мазета и гаражи балони у нас. Аз ще дам известните ми номера и собственици, ще се радвам да се попълни списъчето
Изрових един стар списък от преди години и според него Рег.......тип.....................сериен номер..обем....MCTOW.......снимка...............................................................................................................собственик LZ-001 Cameron A-210..1437/1987.......5950.......1905 ..... http://www.airliners.net/photo/Avia-Bel ... 0993258/L/ LZ-002 Cameron V-56....1721/1988.......1585.........500....... http://www.airliners.net/photo/Cameron- ... 1466012/L/ ...................."Балон Клуб Орли"- София LZ-003 LZ-004 TOMI AX-7...........BAV067/1989..2200.........650........ http://airgroup2000.com/gallery/albums/ ... G_9101.JPG ......"Михайл Петров"- Пловдив LZ-005 TOMI AX-7...........BAV068/1989..2200.........650........ http://www.airliners.net/photo/Aeroklub ... 1151570/L/ LZ-006 TOMI AX-7...........BAV069/1989..2200.........650........ http://www.airliners.net/photo/Aeroklub ... 1151570/L/ LZ-007 TOMI AX-7...........BAV076/1989..2200.........650........ http://pic.bgspotters.net/?id=7444 ................................................................."Адреналин" - Варна LZ-008 Cameron V-77....3034/1993......2180..........640....... http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... fullsize=1 ..."Балон Клуб Орли"- София LZ-009 LZ-010 Cameron Z-120.........................3400........1088....... http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... fullsize=1 ..."Балон Клуб Орли"- София Забележка: Обемът е в кубични метри, а MCTOW/Maximum Certificated Take off Weight/ в килограми |
Автор: | V77-LZ008 [ Съб Авг 14, 2010 6:45 am ] |
Заглавие: | |
Браво. Първият балон на "Орли" е бил LZ-002, който си посочил. Купола още се пази в клуба. Интересно от де изскочи тая голямата гад LZ-001? За нея не се знае нищо. Доколкото знам първия редовен балон е бил на "Орли". Този вероятно е бил на някое учреждение и после продаден или бракуван. |
Автор: | V77-LZ008 [ Съб Сеп 18, 2010 3:31 am ] |
Заглавие: | |
Който иска ад се полюбюва на топловъздушен балон, днес(а вероятно и утре), балон-клуб "Орли" ще участва в авиошоу "Криле за всички" в село Бохот, общ. Плевен. Да се надяваме на добра метеограма. |
Автор: | V77-LZ008 [ Нед Сеп 19, 2010 12:17 pm ] |
Заглавие: | |
В Бохот вчера цял ден бе ветровито и балона издигнахме към 19:30 вечерта. Направиха се няколко снимки, колегите с мото-делта и мото-пара също снимаха, така, че ще чакам снимки и от тях. Аз направих една от земята, която не блести с много качество. Машината естествено е LZ-010 http://foto.bg/data/6637/Lz-010-Bohot1.jpg На шоуто беше дошъл и Митко от Монтана, който освен с мото-делта се занимава също с балонизъм. Беше докарал една уникална за България машина - американски FIREFLY F8B-2046, който значително се отличава конструктивно от експлоатирания у нас балонен парк. Американеца обаче така и не литна поради вятъра, който спъна и нас. За този балон е интересно да се каже, че начина на сглобяване е значително по-различен от този при "Камерон"(Англия) и "Томи"(Унгария), рамката е дървена конструкция, горелката е с минимална подвижност, еднокамерна. Купола е към 3000 кубика. |
Автор: | Marko [ Нед Сеп 26, 2010 9:12 am ] |
Заглавие: | |
V77-LZ008 написа: Интересно от де изскочи тая голямата гад LZ-001? За нея не се знае нищо. Доколкото знам първия редовен балон е бил на "Орли". Този вероятно е бил на някое учреждение и после продаден или бракуван.
Балонът беше поставен на морето, като атракция за туристите. Издигаха го през лятото. До колкото ми е известно, никога не е летял до 1990 година. След 1990 година му загубих следите и не знам, какво стана с него. |
Автор: | Marko [ Пон Сеп 27, 2010 2:24 am ] |
Заглавие: | |
V77-LZ008 написа: На шоуто беше дошъл и Митко от Монтана, който освен с мото-делта се занимава също с балонизъм. Беше докарал една уникална за България машина - американски FIREFLY F8B-2046, който значително се отличава конструктивно от експлоатирания у нас балонен парк. Американеца обаче така и не литна поради вятъра, който спъна и нас. За този балон е интересно да се каже, че начина на сглобяване е значително по-различен от този при "Камерон"(Англия) и "Томи"(Унгария), рамката е дървена конструкция, горелката е с минимална подвижност, еднокамерна. Купола е към 3000 кубика.
Балонът е FIREFLY F8B-15, бивша регистрация N1528L, C/N F8B-2046 произведен през 2003 година и обем от около 2550. http://www.airport-data.com/aircraft/N1528L.html |
Автор: | V77-LZ008 [ Пон Окт 04, 2010 9:10 pm ] |
Заглавие: | |
Marko написа: Балонът е FIREFLY F8B-15, бивша регистрация N1528L, C/N F8B-2046 произведен през 2003 година и обем от около 2550. http://www.airport-data.com/aircraft/N1528L.html Интересна и красива машина, на която с удоволствие бих ударил едно дежурство. Интересно е да се видят на живо американските сглобки и горелка. Marko написа: V77-LZ008 написа: Интересно от де изскочи тая голямата гад LZ-001? За нея не се знае нищо. Доколкото знам първия редовен балон е бил на "Орли". Този вероятно е бил на някое учреждение и после продаден или бракуван. Балонът беше поставен на морето, като атракция за туристите. Издигаха го през лятото. До колкото ми е известно, никога не е летял до 1990 година. След 1990 година му загубих следите и не знам, какво стана с него. Тая голяма щайга е карана на авиофест в Шумен, където е вдигана. Купола бил в бяло, зелено и червено. Горелката 5-ца или 6-ца. В зората на демокрацията, същият е поставен в изолация и съответно поетапно разграбен за части за други машини. И така са се родили някои англо-унгарски мелези, които в момента май все още се срещат. Визирам остатъците от LZ-005 и LZ-006. Поправете ме ако греша. п.п.: Всякаква информация ще ми е интересна да се изнесе и да бъде дискутирана. Хубаво е ако има и актуални снимки на трите адреналински машини. 2 от тях са именно бившите 005 и 006 ако не греша. |
Автор: | Marko [ Вто Окт 05, 2010 2:11 pm ] |
Заглавие: | |
V77-LZ008 написа: Тая голяма щайга е карана на авиофест в Шумен, където е вдигана. Купола бил в бяло, зелено и червено. Горелката 5-ца или 6-ца. В зората на демокрацията, същият е поставен в изолация и съответно поетапно разграбен за части за други машини. И така са се родили някои англо-унгарски мелези, които в момента май все още се срещат. Визирам остатъците от LZ-005 и LZ-006. Поправете ме ако греша.
Нямам спомен балона да е бил на първото "Авио рали Шумен 1996". Тази информация от кого е получена и кога е било събитието, може би през 1987 година на Европейското първенство в Шумен? Иван Ангелов издига в Казанлък балон, но той беше малък. |
Автор: | V77-LZ008 [ Пет Окт 08, 2010 5:48 am ] |
Заглавие: | |
Инфото е от достоверен източник. Може и 1987 г. да е било, балона са го домъкнали с голям камион. |
Автор: | Marko [ Пет Окт 08, 2010 9:10 am ] |
Заглавие: | |
V77-LZ008 написа: Инфото е от достоверен източник. Може и 1987 г. да е било, балона са го домъкнали с голям камион.
Имаме въпрос към по-големите момчета във въздушните спортове и по-конкретно към живялите в Шумен през 1987 година. Някой спомня ли си на Европейското първенство по планеризъм за жени през 1987 година, да е издиган балон с голям кош за около десет души? |
Автор: | Passworder [ Сря Юли 27, 2011 6:14 pm ] |
Заглавие: | Re: Топловъздушни балони в България - списък |
От уебстраницата на ГВА (за съжаление не мога да дам точен линк): Отписани служебно на 30-01-2007г поради липса за повече от 6 месеца на Удостоверение за Летателна Годност Рег. №____Тип_______________Собств.__________Сер.№ LZ-002___Viva-56 V-56____Baloon Club “Orly”_______1721 LZ-003___Cameron A-210___ЦК на ДКМС-Варна_____1437 LZ-004___“Рила”__________ЦК на ДКМС- Пловдив___BAV-067/89 LZ-005___Cameron________ЦК на ДКМС-Пловдив____BAV-068/89 LZ-006___“Scarlet Poppy”___ЦК на ДКМС-Пловдив___BAV-069/89 LZ-007_____________________ЦС на ОСО__________BAV-070/89 LZ-008_____V-77___________Baloon Club “Orly”_____3036 LZ-009____Raven RX-6___ET Burcard -Ivan Lichkanov__RX6-213 |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |