Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 3:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Как с FM станция да се свързваме с AIR BAND работещи...
МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2009 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Много от летящите с Ултралеки летателни апарати нямат специално радио за AIR BAND ,където по принцип се работи на АМ (амплитудна модулация)
Имаме обаче FM (честотна модулация) станции,много от които са с разширен обхват и покриват и честоти от 118МХц нагоре..
Но се смята(и аз бях убеден в това), че станция на FM ако предава към AM станция в последната се чува само комутация и...тишина...няма звук....
Откритието!!!
Връзка между авиационна и любителска станция е възможна...
просто като се настрои любителската с 5 КХц по-високо от точната честота на АМ станцията...
Пример:
Кулата и самолетите водят диалог на 123,400МХц
за да се включите в диалога настройвате станцията си на 123,405....и нямате проблеми...
чувате разговорите на 123,4 и вас ви чуват :D :D :D :D
Подсказка:
За да направите описаната процедура трябва стъпката(step) да е на най-малката си стойност (5КХц)Стъпките иначе биват 5 10 12,5 25 и 50КХц
На който му е интересно защо става така мога да му обясня...но тук ще заеме една машинописна страница....
Посоченият трик става с широколентовите станции от серията VX 3,6,7.... и всички други които не бойкотират(или е отключено) предаването в диапазона 118-135МХц(AIR BAND)

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2009 9:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Това в полет пробвал ли си го?
Имах отключена yaesu FT 60 и авиационната прихващаше накакви
паразитни модулации докато не работи мотора и когато е малко разстоянието до около 500м.В полет с работещ двигател влиза импулсен шум от запалването и докато съм близо с двигател на ниски обороти имаше някаква чуваемост но на високи и при по голямо разстояние нямаше как да проведа нормална комуникация.Авиационната станция с която съм пробвал е VXA 150

Сподели повече на какво разстояние е пробвано

Поздрави
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 17, 2009 9:48 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Неизчистеността на собствените смущенията в повечето УЛ апарати е друга тема...
Ненапразно в сериозната авиация всичко по запалителната система е екранирано...
В бордовата мрежа има навсякъде филтри и т.н.
Много хора при смущения се съсредоточават само върху радиостанцията, микрофона, нтената, слушалките...
Аз споделих в тази тема "откритието"си за начин на връзка между АМ и ЧМ станции. Този начин 100%-во работи и се основава на явлението преобразуване на ЧМ в АМ на склона на филтъра за основна селекция, какъвто има във всяка радиостанция.

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов