SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

От тук и там.......
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=3589
Страница 1 от 2

Автор:  Marko [ Пет Ное 27, 2009 9:03 pm ]
Заглавие:  От тук и там.......

Дирижабълът възкръсна?
27 Ноември 2009
Последният път, когато в небето над Лос Анджелис е можело да се съзерцава подобна гледка, е било преди осем десетилетия. През 1929 дирижабълът Граф Цепелин, кръстен на своя откривател, направил няколко обиколки, като част от опитите да постави рекорд за околосветски полет.
А 1937 година бележи залеза на индустрията с въздухоплавателните апарати, използвани основно с военни цели. Това е годината, в която при инцидент с дирижабъла "Хинденбург" в Ню Джърси загинали 36 души.
80 години по-късно обаче базираната в Сан Франциско компания "Airship Ventures" възкресява германския дирижабъл в калифорнийските небеса. Летателният апарат е изпълнен с хелий и е огнеустойчив.
Цепелинът носи името "Eureka". На него могат да се возят 13 пътници и двучленен екипаж. Плексигласовите прозорци от всички страни на кабината откриват прекрасна гледка от борда.
"Airship Ventures" предлага пътнически полети над Сан Франциско, а се очаква съвсем скоро компанията да получи разрешение и за туристически обиколки над Палм Спрингс и Сан Диего. С цепелина могат да се разглеждат и забележителности.
Половинчасова обиколка с "Eureka" струва 199 долара, а двучасовият полет - 950 долара. За целодневна екскурзия между Лос Анджелис и Сан Фрациско ще трябва да платите 1 500 долара. За около 5 500 долара на борда на "Eureka" можете да празнувате сватбата си или пък рождения си ден (повече на www.airshipventures.com)

Автор:  Marko [ Съб Ное 28, 2009 3:50 pm ]
Заглавие: 

Неуспешен опит
Швейцареца Ив Росси известен още, като реактивният човек не можа да постави нов световен рекорд на 25 ноември 2009 година. С помощта на 4 микро турбореактивни двигателя и крило той искаше да прелети над Гибралтарският пролив. След като скочи от самолет на височина 2000 метра над Tangier на територията на Мароко, той трябваше да прелети 38 километра над водите на Атлантическият океан и да се приземи в Atlanterra южна Испания. По време на опита е отказал единият от двигателите. В резултат на това Ив Росси не е достигнал планираната скорост от 220 километра в час. Пилота е прекратил своя опит, като е задействал спасителният парашут. След приводняване във водите на океана е прибран от кораб.
Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=aWr52x4Q8n8

Автор:  Marko [ Съб Дек 12, 2009 11:47 am ]
Заглавие: 

Трудна трансформация?

Изображение

Изображение

Виждайки разработките на компании от Европа и руснаците решиха, да опитат да направят автожир от ултралек самолет. Разработката започна през 2006 година и тази година трябваше да бъде завършена, но са се появили трудности по проекта и той се отлага за 2010 година. Иначе е твърде примамливо, в рамките на половин час, да можеш да трансформираш самолета си във винтокрила машина?

Технически данни МАИ-223 Китёнок

Дължина на крилата, м.........8.20
Дължина, м............................6.00
Височина, м...........................1,??
Площ крилата, м2.................11.50
Маса, кг
празен..................................305
максимална полетна............495
Обем на резервоара, л........ 70
Двигател...........................Rotax-912ULS
Мощност, конски сили.........100
Максимална скорост, км/ч...195
Крейсерска скорост, км/ч....180
Далечина на полета, км.......570
Скороподемност, м/мин.......360
Таван, м................................6900
Макс. претоварване................6
Екипаж.....................................2

Автор:  Marko [ Съб Дек 19, 2009 12:13 pm ]
Заглавие:  Super Petrel

В България вече имаме хидросамолет. Той е от класа на ултралеките апарати „Super Petrel 100/Супер Петрел 100/“. Сглобен е от кит в град София. Регистрацията му е LZ-GVA, а номера на производителя е /Serial number (C/N)/ е 204.

Изображение

Страницата на компанията сглобила самолета е http://www.superpetrel-bg.com/

Автор:  Marko [ Вто Фев 09, 2010 8:24 am ]
Заглавие:  22nd annual European Aviation Safety Seminar 2010

22-ят годишен Европейски семинар по безопасност на полетите/EASS/ ще се проведе от 15 до 17 март 2010 година в хотел „Tivoli Lisboa“ , Лисабон, Португалия.
Повече подробности на
http://flightsafety.org/aviation-safety ... ty-seminar

Автор:  Marko [ Сря Фев 10, 2010 4:00 pm ]
Заглавие:  ОМОН с нови оръжия?

ОМОН с нови оръжия?
Изтече информация, че частите на руската милиция със специално предназначение, които до момента разполагаха с мотоделтаплани са започнали обучение и с парамотори! :D :shock:

Автор:  Marko [ Съб Фев 13, 2010 11:33 pm ]
Заглавие: 

Стартираха продажбите на новият "ROBINSON R66 TURBINE". Цените започват от 770 000 долара.
Изображение

Автор:  Marko [ Нед Фев 14, 2010 11:37 am ]
Заглавие:  Нови модели

Новина от страницата на "МacPara" - MacJet
http://www.macpara.com/en/macjet.html

Изображение
MacJet 2010

Автор:  Marko [ Пет Фев 19, 2010 4:46 pm ]
Заглавие: 

През 2009 година са произведени самолети за авиация с общо предназначение на стойност 5,3 милиарда долара по-малко отколкото през 2008 година или намалението е 21,4%. Като брой самолети нивото се върна с 11 години назад и падна под продажбите през 1998 година.

Manufactured Worldwide
................................................2 0 0 8....... 2 0 0 9.....Change
Pistons.................................... 2,119.......... 965....... -54.5%
Turboprops................................. 535......... 441....... -17.6%
Business Jets........................... 1,313......... 870....... -33.7%
Total Shipments....................... 3,967...... 2,276........-42.6%
Total Billings............................ $24.8B.....$19.5B.......-21.4%

Подобен спад очаквам и при останалите производители, в това число и при делта и парапланерите. Така, че се очаква задължане на цените на парапланерите.

Автор:  Marko [ Пет Мар 12, 2010 8:53 am ]
Заглавие:  Glenn Martin jetpack

През 1981 година Glenn Martin изказва идеята за летяща раница. Разработката започва в University of Canterbury, Mechanical Engineering Department, New Zealand. Днес почти тридесет години от началото на страницата на компанията му http://www.martinjetpack.com/the-martin-jetpack.aspx може да си поръчате "летящата раница".

Изображение
Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=R31jarRr ... re=related

Автор:  Marko [ Съб Мар 13, 2010 10:46 am ]
Заглавие:  Проектът "Paraglider Research Vehicle (PaReseV)"

Проектът "Paraglider Research Vehicle (PaReseV)"
http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... ?pos=-6752
Интересна подробност за проекта е, че "влекач" при полетите през 1962-63 година е бил Neil Alden Armstrong, който по-късно ще стане първият човек стъпил на Луната/July 20, 1969/.

Автор:  Marko [ Съб Апр 10, 2010 3:25 pm ]
Заглавие:  Solar Impuls

Solar Impulse
Първият продължителен полет на самолета „Solar Impulse”, чиито двигатели работят със слънчева енергия, се извърши на 7 април 2010 година след многократно отлагане. През миналата година се състоя първият полет с дължина 350 метра на височина 1 метър. Полетът започна от военното летище в Пайерн, Западна Швейцария със скорост от около 45 километра в час и продължи 87 минути, като машината се издигна на повече от 1200 метра от пилота Бертран Пикар.
Размахът на крилата на самолета е 63,4 метра, теглото му е 1,6 тона. Част от теглото на самолета са и 450 килограма литиево-йонни батерии с капацитет 90 Kwh. Те са състояние да задвижват 4 двигателя на самолета самостоятелно на максимален режим три часа. На крилата на машината са разположени 12 хил. соларни панела, които захранват четири двигателя с мощност от по 10 конски сили всеки с ток. През 2012 г. е планирано околосветско пътешествие със „соларния“ самолет.

http://www.youtube.com/watch?v=0X_vluYuRZo

Автор:  Marko [ Чет Май 27, 2010 9:39 am ]
Заглавие: 

ДОСААФ планира да закупи 36 самолета "Сухой"
Повече от 30 самолета марки „Су-29“ и „Су-31“ разработка КБ "Сухого" планира да закупи ЦС на ДОСААФ в Русия за АЦ и аероклубовете на организацията. Това е съобщил заместник- председателя на ДОСААФ Виктор Чернов. Сделката се задържа заради технически проблеми, около цената на самолетите. На пресконференцията, той заявил, че самолетният парк изцяло ще бъде обновен. Ще бъдат закупени и 100 самолета за първоначално обучение. Към момента в 115 единици на организацията има 1367 летящи апарати, от които 508 самолета са изправни.
Коментар:
Заедно със самолетите ще са необходими и нови планери, класически с твърдо крило, както и делта и пара. Какво ли производство ще предпочитат руснаците?

Автор:  Красьо [ Чет Май 27, 2010 8:39 pm ]
Заглавие: 

Marko написа:
Какво ли производство ще предпочитат руснаците?

За делти и планери най-вероятно от Аерос.

Автор:  venelin [ Пет Май 28, 2010 9:53 pm ]
Заглавие: 

да бе..как не.....както се обичат с украинците....особено напоследък....

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/