Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 7:45 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 4:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Напълно съм съгласен с Пламен. Една дребна корекция - наемът на лек моторен самолет (без пилот) е около 90-100 Евро на час, но това не променя общата картинка, а и наистина като сложиш отгоре и горивото, става бая солено ... Вярно е и че кефът цена няма, ама нали трябва да можеш да си го позволиш ... Затова и аз си позволявам парамотор ... не че не ми се лети на Cessna ...

Така че, като тегли чертата човек, единственото приложимо решение за добро летене на нашего брата със самолет е "Летете с Митко Селенски" ... :lol: :lol: :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: .
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 6:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
За да не задръствам тази тема ще отворя нова "как се става пилот в България" и ще споделя аз през какво съм минал - във време, ходене напред назад и в пари.

Започвам да пиша довечера по някое време така че само малко търпение.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: .
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 7:05 pm 
sel написа:
За да не задръствам тази тема ще отворя нова "как се става пилот в България" и ще споделя аз през какво съм минал - във време, ходене напред назад и в пари.
Започвам да пиша довечера по някое време така че само малко търпение.

Ще бъде много информативно. След това ще има по-малко въпроси.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 22, 2010 10:36 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Днес отново бях на летището .
Направих 3 кратки полета с инструктор - поддържане на скорост , завой и поддържане на наклон в завой . Времето не бе от най доброто , трудно се набираше височина , синьо небе , без нито един облак , и само балони . Повечето се задържеха максимум 15-20 мин.

и малко снимки
Трафик /по-едно време имаше наредени над 10 безмоторника/
Изображение
снимки от въздуха не съм правил , по разбираеми причини
http://picasaweb.google.com/spasov10/Glider#


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 05, 2010 11:15 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Днес отново летях ме с инструктора , времето беше малко гадно само балони и се давнах ме няколко пъти. Но като цяло ползотворно- упражнявах ме завои и подаржане на скорост , като най голяма трудност си остава езиковата бариера и грешките които допускам заради това.
Най интересно бе днес като удавих ме три самолета на един път подлагани от четвърти които само той успя да се задържи , сигурно направих ме по- бързо излитане от българските ВВС - първи един Janus В и ние веднага с К13 да хванем термика но.....,
Не предполагах че к13 може да прави толкова остри завои и маневри с такива претоварвания
Иначе днес най дълго се задържа във въздуха Шейли която е на 74год. много приятна стара дама , много отзивчива и един от организаторите на клуба.
Също така ни прави компания във въздуха един спийтфаер който премина близо край нас, този самолет за англичаните е всичко :P


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 13, 2010 10:44 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Времето днес отново беше типично английско лято с превалявания.
В актива имам три кратки полета между преваляванията , като на третия се насочих ме да кацаме ,защото си почна да вали.
Упражнявах ме използване на "elevator trim lever" ,заход за кацане и кацане :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 20, 2010 9:52 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Днес си полетях доволно.Завъртях самостоятелно първата си термика
Излитането и кацането го направи инструктора ,защото вятърът беше под ъгъл спрямо пистата. Намери и центрира първата термика и оттам натак ми даваше само напътствия. За първи път влизах в термика където и друг глайдър я въртеше .
Задържах се 31минути във въздуха като достигнах височина от 3000 feet ,но се наложи да се насочим към кацане , че днес имаше много хора които желаеха да летят.
Главен проблем днес при първият полет беше поддържането на скоростта. Проблема беше решен във втория полет като ми закриха уреда за скорост , и ме учеха да я поддържам визуално ,спрямо позицията на носа на глайдара и хоризонта.

Днес освен че направих два полета , активно се включих и в клубните дейности по осигуряване на полетите и най вече: подготовка и издърпване на въжета за излитане и също така бутане и дърпане на кацналите безмоторници на пистата и позиционирането им на старта.

Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Юни 26, 2010 10:46 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Продължавам с обучението с малки крачка поради нивото на английският ми :oops:
Днес отново летях с различен инструктор /всяка седмица се редуват/.
Затвърждавах ме наученото до сега .
Новото бе използване на спирачки и срив.
Нещо интересно за мен бе близостта на едно обществено летище и на едно друго на клуба за мотоделта , като на няколко пъти влизах ме в техния периметър при въртене на термики и се налагаше да изоставя ме доброто качване за да не пречим .


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Юни 27, 2010 10:00 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Днес полетите бяха спрени поради инцидент,
При изтеглянето на единия глайдер , либетката получи повреда, а безмоторника бе набрал около 150-200 feet височина която не бе достатъчна да направи 180 градуса завой и да кацне на пистата безопасно и пилота взе бързо решение да се приземи в съседната нива засята с рапица с височина около 1,50 .
Изкараха голям късмет защото глайдара се сурна на страни и не се преобърна, а на тях нищо им нямаше .Доста голяма пушилка вдигнаxa Щетите на пръв поглед са минимални , но при прегледа ще ги доуточняват . За 5мин дойдоха две линейки и една пожарна. Пилотите са в добро настроение като никой от тях не се уплаши . Дори с единият летях със двуместен самолет след това , защото искаше да направя няколко снимки от въздуха на мястото на инцидента /глайдара вече бях ме го преместили , но да се види разстоянието и следите до пистата /

Преди инцидента направих 3 полета по 10 ,8 и 12 мин. Като и трите пъти не успях да се задържа дълго в термиката и я губих
Либетката ни изкачваше до 1000 feet аз максимум се набрах до 1300 feet . При кацанията едното ми бе малко по твърдо все едно ме свалиха :oops:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2010 8:28 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
След прекъсване от около 2 месеца отново полетях.
Продължавам с обучението си бавно бавно ,
Последния път тренирах ме излитания , normal circuit , и кацания при силен страничен вятър .
За първи път правех излитания с лебедка , като не се размина без дребни инциденти :wink:
При едно от излитанията кабелът се откачи , добре че тъкмо преди да се отлепя от земята , така и не разбрах ме с инструктора какво стана.
а при последното успях да скъсам въжето на върха на изкачването като бях достигнал височина от 1200 фута , инструктора остана доволен , защото височина от около 1000-1100 фута е нормална .
Полетите бяха кратки поради силния вятър ,който разкъсваше термиките, имаше само балони и бе силно турбулентно :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Първите ми полети с безмоторен самолет....
МнениеПубликувано на: Нед Ное 07, 2010 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Днес бе един много хубав ден за летене
Имаше слаби термики , но максималната височина която достигнах бе само 1300 фута , но все пак се задържах във въздуха, от отдавна не бях въртял термика :D .
Като ни писна с инструктора да се въртим , започнаха и забавленията: тренировки на сривове-stall , steep stall и spin .
Жалко 4е при тези тренировки твърде много височина се губеше особено при спин и полетите бяха кратки , но пък адреналина и кефа бе голям ,най- вече при спина :D

_________________
Васил Спасов - Element Water 2
gliders: K-8B , ASK-13 & SZD-50 Puchacz


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 08, 2010 10:05 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
sirius написа:
Да,
Аз си преписах телефона на няколко електронни и няколко хартиени носителя, ако случайно изчезне съответния пост :D

Какво да кажа... евала за предложението!



Какво е предложението? И къде?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Първите ми полети с безмоторен самолет....
МнениеПубликувано на: Пон Ное 15, 2010 12:24 am 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
тази неделя беше доста студено , нямаше никакви наченки на термики.
Затова пък отново се забавлявах ме и упражнявах ме сривове .
Освен stall и spin ,този път упражнявах ме и spiral dive на височина около 1100 фута.

Другият инструктор пък си вдигаше адреналина с лупинги и други фугури с К-13 на височина около 500-600 фута

Като цяло беше забавен ден :D

п.п. Разговор между мен и инструктора за симптоми на срив и възстановяване на полета
инструктора - аз започвам да пищя а ти се оправяй :lol:

_________________
Васил Спасов - Element Water 2
gliders: K-8B , ASK-13 & SZD-50 Puchacz


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Първите ми полети с безмоторен самолет....
МнениеПубликувано на: Пон Ное 15, 2010 9:40 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
spa написа:
Освен stall и spin ,този път упражнявах ме и spiral dive на височина около 1100 фута.


1100 фута са около 300 метра. Не е ли малко нисичко за такива неща с планер?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Първите ми полети с безмоторен самолет....
МнениеПубликувано на: Пон Ное 15, 2010 8:39 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 9:38 pm
Мнения: 152
Местоположение: Добрич
Да , ниско е , но като няма термики :?

По принцип правим един спин или спирал дайв и губим около 200-300 фута и се насочва ме за кацане зависимост от това, над коя точка се намираме около летището и дали ще правим опити да хванем някой балон .
Ако сме над първа точка 800 фута директно се насочва ме за кацане , тогава продължителността на полета е 3-4 мин.
п.п. инструктора си прави майтап ,че ако се забавя с възстановяването на полета ще направя голяма дупка в земята
Първия път ми се видя доста страшничко как се приближава земята :shock:

_________________
Васил Спасов - Element Water 2
gliders: K-8B , ASK-13 & SZD-50 Puchacz


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов