Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Сеп 22, 2018 6:34 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Reflex Technology
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 1:42 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Сигурен съм че сте гледали това клипче, но пак го пускам с въпроса някой знае ли технически подробности за начина, по който е направено това крило? ... То просто не се държи "нормално" ... Как е направено? Не колабила дори и напълно разтоварено ... Нещо не ми се връзва ...

http://www.youtube.com/watch?v=jYpvR-cjeGA&NR=1

Вижте и това: http://www.youtube.com/watch?v=P6U0JGT40d0

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 1:58 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 30, 2006 8:25 pm
Мнения: 48
Местоположение: Горна Оряховица
Име: Николай Обрешков
The rest is naturally TOP SECRET as already there are way too many competitive designers and plagiarists out there. So I don’t wish to give too much away ;-)-не си разкриват тайната хората

_________________
Николай Обрешков
GIN GLIDERS ZOOM /AVA Sport "Tangra Race"
SOL Torck
UP TRANGO XC GIN Genie Lite [color=#0000FF][/color]


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 2:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
От една страна е точно така, ама от друга в тоя занаят е достатъчно да купиш едно крило и да го разпориш внимателно на съставните му части ... ;-) Reverse engineering му викат ...

Та все си мисля, че може някой да знае повече ... ;-)

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Reflex
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Няма нищо ново и Top Secret - просто S_образен профил:

http://www.ojovolador.com/eng/read/inte ... /index.htm

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 2:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Благодаря ти Данчо. За по-точен човек, който да ми отговори не можех и да мечтая ... :-)

А каква е причината тогава тази технология да не се разпространи по повече крила, щом, както пише, крилото става много по-сигурно, стабилно, че и бързо ... Единствено увеличения sink rate ли?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Reflex
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 6:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 167
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Наско е изброил плюсовете на Reflex крилата, но те имат и сериозни минуси:
- трудно излитане
- увеличено пропадане
- намалено качество на планиране
- лошо управление
- "интересно" поведение след колапс
- невъзможно сертифициране по критериите на EN за "нормални" крила

Има и хибридни модели с променлив профил посредством специални трим системи на коланите.

Reflex крилата се ползват изключително за мотопара, като управлението на високи скорости става с връвта на стабилото.

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - AIR 4+


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 7:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
абсолютно съгласен с Данчо....
само да добавя свързаните с качествата на напълно рефлексните крила ефекти при моторно летене:
-необходима по-голяма мощност за излитане и хоризонтален полет
-по-голям разход на гориво
-повече шум от мотора
-по-голямо износване на мотора(т.е съкращаване на живота му)
-по-трудно кацане с такива крила(с по-голяма вертикална и хоризонтална скорост)

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 8:57 pm 
venelin написа:
-по-трудно кацане с такива крила(с по-голяма вертикална и хоризонтална скорост)

Това за последното имам съмнения! Има ли някой с практически опит на такова крило в България?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Май 19, 2010 9:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Благодаря и на двамата за ясните и изчерпателни отговори. 8)

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 20, 2010 9:56 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 1:34 am
Мнения: 121
Местоположение: Бургас, Сливен
Съвсем скоро ще разберем как се държи такова крило, защото съм решил да пробвам едно. Най-близките са в Турция и Румъния :) В момента се ориентирам какво точно крило да купя за паратрайк. Венко е направил нещо като класация на поведението на тандемите, които е пробвал от която ще се възползвам :) Засега съм пробвал 4 различни тандема и най-много ми допада градиента. За мен основен критерий е добро качество, маневреност и леки управления при голямо претоварване. Основното предимство на рефлекс профила до колкото знам е голямата скорост.

_________________
www.skyvision.bg


Последна промяна Емо на Нед Авг 01, 2010 10:59 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Май 20, 2010 10:02 pm 
Емо написа:
Съвсем скоро ще разберем как се държи такова крило, защото съм решил да пробвам едно. Най-близките са в Турция и Румъния :)

Това има ли го в класацията http://www.macpara.com/en/macjet.html и някой пробвал ли го е?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 01, 2010 11:05 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 1:34 am
Мнения: 121
Местоположение: Бургас, Сливен
Наскоро имах възможноста да пробвам крило с хибриден профил (тримерите позволяват от нормално крило да стане 100% рефлекс). Преди да споделя впечатленията си искам да кажа че на мен лично ми хареса защото пасна на целта за която го търсих. Поръчах си такова крило и то дойде преди няколко дни. Понеже фирмата към която се обърнах няма дилър в България, ми го продадоха директно и ме вписаха на сайта си като такъв. Целта на този постинг е да споделя впечатленията си от рефлекс технологията, а не да правя реклама, така че няма да споменавам модела на крилото и фирмата производител. Всеки който иска да го пробва може да ме потърси.
Това е тандемно крило, което привлече вниманието ми заради товароносимостта си – до 350кг, като споменават, че може да се натовати до 600кг (което аз не бих пробвал :) ). Използвано е в проекта „Скайкар” от Лондон до Тамбукту. Искам да кажа, че това е крило изцяло предназначено за тежки трайкове и предимствата му в тази област са безспорни недостатъци ако се използва с друго предназначение.
Първото ми впечатление беше, че крилото е осезаемо тежко. Плата е значително по-дебел. Атакуващият ръб е с лати. Точките на окачване са усилени. Връвите са като на нормален безмоторен тандем. Тримера е сложен, с няколко коланчета, твърди дистанционни планки и е разграфен в сантиметри. На него има надпис да не летиш ако не си прочел упътването. С две думи гледаш и не разбираш. Трябваха ни 20-30мин. да се ориентираме.
Духаше около 5 метра. Очаквах крилото да е по-бързо от нормално и настроих тримерите в неутрално положение. Трайка ми е настроен да „духа” над крилото, но когато вятъра е над 3 – 4 метра винаги го вдига още при паленето и ако крилото е много леко почва да го мачка и мята и се оправя чак над главата с доста внимание и корекции. Очаквах нещо подобно, но крилото си чакаше на земята като леко повдигна центроплана и застана в идеална позиция. Дадох пълната газ и то излезе без да кривне. Последва набиране на неестествено голяма скорост спрямо земята и въпреки силният вятър ми трябваше значително разстояние за излитане, а бях натоварен само с 260 – 270 кг. Отделянето от земята беше бързо и стръмно, след като достигнах необходимата скорост. Управленията бяха със средно дълъг ход, плътни и малко тежки. Работеха във всеки сантиметър и крилото завиваше много леко, като накренваше средно и леко обръщаше камерите надолу при по остър завой. Това като държание ми хареса и ми напомняше на любимото ми крило NOVA SpeedMax, с което летя с парамотор. След няколко завоя се съсредоточих върху тримерите. Оказа се, че са доста пуснати и всъщност съм в режим с лек рефлекс. Опитах да ги променя, но нещо не ми се получи и реших да полетя така и да ги огледам на земята. Вятърът беше поривист и ми направи впечатление, че крилото много специфично предрусва или по-скоро претропва без да се клати нито пич, нито роу. Ако летя по вятъра и направя остър завой срещу вятъра, обикновено следва качване и крилото пада назад, но не и това крило... Учудих се, че почти не промени положението и поведението си. Срещу вятъра лети невероятно добре. Освен това мисля, че трупа доста енергия. След 10 мин. се чувствах супер комфортно и взех да му вярвам. Наврях се в 2-3 роторчета от дървета. Пак купула претропва и стои отгоре. Сега кацане. Нябирам височина да му усетя глайда и пускам газта. Равномерно линейно снижаване. Ъгълът спрямо земята беше малък и почти не ми се наложи да го обера. Въпреки вятъра пак същото, лагерите ще се стопят от скорост и пистата свършва, а то не спира мамка му. Въпреки всичко пропада много много по-малко от сегашното ми крило на Адвенчър с което купих трайка. На земята доразгадах тримерите и ги пообрах. Крилото излезе нормално, но тук искам да отбележа, че за да излезе с обрани тримери трябва мощен двигател. Мисля че със слаб едноместен трайк ще е трудно. Излетях на значително по-малко разстояние, във въздуха бях изключително маневрен и управленията бяха много по-леки и дълбоки.
Направих доста полети и пробвах различни настройки. При слабо натоварен трайк 260 – 270 кг. с неутрални тримери летя със 50 км/ч при напълно обрани с около 45 км/ч. С малко пуснати (рефлекс профил) 58 км/ч. при напълно пуснати с около 70 км/ч. Мисля, че ако се натовари с 350 кг. ще вдигне скоростта още. Това обаче не е сигурно защото ми направи впечатление, че независимо дали излитам сам или с пасажер, разбега ми е почти един и същ. Не усещам и значителна разлика в скоростта и глайда, за разлика от другото ми крило където разликата е голяма.
При рефлекс режим крилото става много твърдо и стабилно. Качеството му пада и трябва повече газ. Има специално изведени малки управления, които дърпат стабилизатора и така завива. Нормалните управления не се използват. Завоя е плавен и крикото е неманеврено. Не виждам смисъл и забава в този режим, освен скоростта. Вятъра свири неестествено силно в ушите. Може би ако съм тръгнал надалече или искам да пробивам срещу силен бриз бих го използвал. При излитане с малко пуснати тримери крилото може да се ползва при бриз (на морето) при който никога не бих пробвал да излетя с другия ми тандем.
При напълно обрани тримери крилото е много маневрено и ми направи впечетление, че мога да излитам с леко страничен вятър до 20-30 градуса без проблем.
Извода ми е, че не бих си купил крило което не позволява да се променя купула от рефлекс в нормален. Не виждам как ще се каца на крака с такова крило и забавата от нииското летене с маневрено крило ще изчезне. Предимството на рефлекс профила е в скоростта и защо да го няма ако ти потрябва.

_________________
www.skyvision.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов