SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Reflex Technology
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=3948
Страница 1 от 1

Автор:  Hacko [ Сря Май 19, 2010 1:42 pm ]
Заглавие:  Reflex Technology

Сигурен съм че сте гледали това клипче, но пак го пускам с въпроса някой знае ли технически подробности за начина, по който е направено това крило? ... То просто не се държи "нормално" ... Как е направено? Не колабила дори и напълно разтоварено ... Нещо не ми се връзва ...

http://www.youtube.com/watch?v=jYpvR-cjeGA&NR=1

Вижте и това: http://www.youtube.com/watch?v=P6U0JGT40d0

Автор:  NIKOBR [ Сря Май 19, 2010 1:58 pm ]
Заглавие: 

The rest is naturally TOP SECRET as already there are way too many competitive designers and plagiarists out there. So I don’t wish to give too much away ;-)-не си разкриват тайната хората

Автор:  Hacko [ Сря Май 19, 2010 2:35 pm ]
Заглавие: 

От една страна е точно така, ама от друга в тоя занаят е достатъчно да купиш едно крило и да го разпориш внимателно на съставните му части ... ;-) Reverse engineering му викат ...

Та все си мисля, че може някой да знае повече ... ;-)

Автор:  Данчо [ Сря Май 19, 2010 2:48 pm ]
Заглавие:  Reflex

Няма нищо ново и Top Secret - просто S_образен профил:

http://www.ojovolador.com/eng/read/inte ... /index.htm

Автор:  Hacko [ Сря Май 19, 2010 2:59 pm ]
Заглавие: 

Благодаря ти Данчо. За по-точен човек, който да ми отговори не можех и да мечтая ... :-)

А каква е причината тогава тази технология да не се разпространи по повече крила, щом, както пише, крилото става много по-сигурно, стабилно, че и бързо ... Единствено увеличения sink rate ли?

Автор:  Данчо [ Сря Май 19, 2010 6:20 pm ]
Заглавие:  Reflex

Наско е изброил плюсовете на Reflex крилата, но те имат и сериозни минуси:
- трудно излитане
- увеличено пропадане
- намалено качество на планиране
- лошо управление
- "интересно" поведение след колапс
- невъзможно сертифициране по критериите на EN за "нормални" крила

Има и хибридни модели с променлив профил посредством специални трим системи на коланите.

Reflex крилата се ползват изключително за мотопара, като управлението на високи скорости става с връвта на стабилото.

Автор:  venelin [ Сря Май 19, 2010 7:34 pm ]
Заглавие: 

абсолютно съгласен с Данчо....
само да добавя свързаните с качествата на напълно рефлексните крила ефекти при моторно летене:
-необходима по-голяма мощност за излитане и хоризонтален полет
-по-голям разход на гориво
-повече шум от мотора
-по-голямо износване на мотора(т.е съкращаване на живота му)
-по-трудно кацане с такива крила(с по-голяма вертикална и хоризонтална скорост)

Автор:  Marko [ Сря Май 19, 2010 8:57 pm ]
Заглавие: 

venelin написа:
-по-трудно кацане с такива крила(с по-голяма вертикална и хоризонтална скорост)

Това за последното имам съмнения! Има ли някой с практически опит на такова крило в България?

Автор:  Hacko [ Сря Май 19, 2010 9:15 pm ]
Заглавие: 

Благодаря и на двамата за ясните и изчерпателни отговори. 8)

Автор:  Емо [ Чет Май 20, 2010 9:56 pm ]
Заглавие: 

Съвсем скоро ще разберем как се държи такова крило, защото съм решил да пробвам едно. Най-близките са в Турция и Румъния :) В момента се ориентирам какво точно крило да купя за паратрайк. Венко е направил нещо като класация на поведението на тандемите, които е пробвал от която ще се възползвам :) Засега съм пробвал 4 различни тандема и най-много ми допада градиента. За мен основен критерий е добро качество, маневреност и леки управления при голямо претоварване. Основното предимство на рефлекс профила до колкото знам е голямата скорост.

Автор:  Marko [ Чет Май 20, 2010 10:02 pm ]
Заглавие: 

Емо написа:
Съвсем скоро ще разберем как се държи такова крило, защото съм решил да пробвам едно. Най-близките са в Турция и Румъния :)

Това има ли го в класацията http://www.macpara.com/en/macjet.html и някой пробвал ли го е?

Автор:  Емо [ Нед Авг 01, 2010 11:05 am ]
Заглавие: 

Наскоро имах възможноста да пробвам крило с хибриден профил (тримерите позволяват от нормално крило да стане 100% рефлекс). Преди да споделя впечатленията си искам да кажа че на мен лично ми хареса защото пасна на целта за която го търсих. Поръчах си такова крило и то дойде преди няколко дни. Понеже фирмата към която се обърнах няма дилър в България, ми го продадоха директно и ме вписаха на сайта си като такъв. Целта на този постинг е да споделя впечатленията си от рефлекс технологията, а не да правя реклама, така че няма да споменавам модела на крилото и фирмата производител. Всеки който иска да го пробва може да ме потърси.
Това е тандемно крило, което привлече вниманието ми заради товароносимостта си – до 350кг, като споменават, че може да се натовати до 600кг (което аз не бих пробвал :) ). Използвано е в проекта „Скайкар” от Лондон до Тамбукту. Искам да кажа, че това е крило изцяло предназначено за тежки трайкове и предимствата му в тази област са безспорни недостатъци ако се използва с друго предназначение.
Първото ми впечатление беше, че крилото е осезаемо тежко. Плата е значително по-дебел. Атакуващият ръб е с лати. Точките на окачване са усилени. Връвите са като на нормален безмоторен тандем. Тримера е сложен, с няколко коланчета, твърди дистанционни планки и е разграфен в сантиметри. На него има надпис да не летиш ако не си прочел упътването. С две думи гледаш и не разбираш. Трябваха ни 20-30мин. да се ориентираме.
Духаше около 5 метра. Очаквах крилото да е по-бързо от нормално и настроих тримерите в неутрално положение. Трайка ми е настроен да „духа” над крилото, но когато вятъра е над 3 – 4 метра винаги го вдига още при паленето и ако крилото е много леко почва да го мачка и мята и се оправя чак над главата с доста внимание и корекции. Очаквах нещо подобно, но крилото си чакаше на земята като леко повдигна центроплана и застана в идеална позиция. Дадох пълната газ и то излезе без да кривне. Последва набиране на неестествено голяма скорост спрямо земята и въпреки силният вятър ми трябваше значително разстояние за излитане, а бях натоварен само с 260 – 270 кг. Отделянето от земята беше бързо и стръмно, след като достигнах необходимата скорост. Управленията бяха със средно дълъг ход, плътни и малко тежки. Работеха във всеки сантиметър и крилото завиваше много леко, като накренваше средно и леко обръщаше камерите надолу при по остър завой. Това като държание ми хареса и ми напомняше на любимото ми крило NOVA SpeedMax, с което летя с парамотор. След няколко завоя се съсредоточих върху тримерите. Оказа се, че са доста пуснати и всъщност съм в режим с лек рефлекс. Опитах да ги променя, но нещо не ми се получи и реших да полетя така и да ги огледам на земята. Вятърът беше поривист и ми направи впечатление, че крилото много специфично предрусва или по-скоро претропва без да се клати нито пич, нито роу. Ако летя по вятъра и направя остър завой срещу вятъра, обикновено следва качване и крилото пада назад, но не и това крило... Учудих се, че почти не промени положението и поведението си. Срещу вятъра лети невероятно добре. Освен това мисля, че трупа доста енергия. След 10 мин. се чувствах супер комфортно и взех да му вярвам. Наврях се в 2-3 роторчета от дървета. Пак купула претропва и стои отгоре. Сега кацане. Нябирам височина да му усетя глайда и пускам газта. Равномерно линейно снижаване. Ъгълът спрямо земята беше малък и почти не ми се наложи да го обера. Въпреки вятъра пак същото, лагерите ще се стопят от скорост и пистата свършва, а то не спира мамка му. Въпреки всичко пропада много много по-малко от сегашното ми крило на Адвенчър с което купих трайка. На земята доразгадах тримерите и ги пообрах. Крилото излезе нормално, но тук искам да отбележа, че за да излезе с обрани тримери трябва мощен двигател. Мисля че със слаб едноместен трайк ще е трудно. Излетях на значително по-малко разстояние, във въздуха бях изключително маневрен и управленията бяха много по-леки и дълбоки.
Направих доста полети и пробвах различни настройки. При слабо натоварен трайк 260 – 270 кг. с неутрални тримери летя със 50 км/ч при напълно обрани с около 45 км/ч. С малко пуснати (рефлекс профил) 58 км/ч. при напълно пуснати с около 70 км/ч. Мисля, че ако се натовари с 350 кг. ще вдигне скоростта още. Това обаче не е сигурно защото ми направи впечатление, че независимо дали излитам сам или с пасажер, разбега ми е почти един и същ. Не усещам и значителна разлика в скоростта и глайда, за разлика от другото ми крило където разликата е голяма.
При рефлекс режим крилото става много твърдо и стабилно. Качеството му пада и трябва повече газ. Има специално изведени малки управления, които дърпат стабилизатора и така завива. Нормалните управления не се използват. Завоя е плавен и крикото е неманеврено. Не виждам смисъл и забава в този режим, освен скоростта. Вятъра свири неестествено силно в ушите. Може би ако съм тръгнал надалече или искам да пробивам срещу силен бриз бих го използвал. При излитане с малко пуснати тримери крилото може да се ползва при бриз (на морето) при който никога не бих пробвал да излетя с другия ми тандем.
При напълно обрани тримери крилото е много маневрено и ми направи впечетление, че мога да излитам с леко страничен вятър до 20-30 градуса без проблем.
Извода ми е, че не бих си купил крило което не позволява да се променя купула от рефлекс в нормален. Не виждам как ще се каца на крака с такова крило и забавата от нииското летене с маневрено крило ще изчезне. Предимството на рефлекс профила е в скоростта и защо да го няма ако ти потрябва.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/