Нашите не са модернизирали българските МИГ-ове откакто са излезли от завода. Този, в който бях даже не е бил боядисван - с оригиналната боя е. Съответно - ужулен, одраскан, тук таме подбит - абе личат си 20те години.
Американските Ф15, които се виждат директно пред кабината (в момента има учение на Графа - нашите срещу американците) са на същата възраст, но оборудването е "ъпгрейдвано", лъснати и пребоядисвани - изглеждат по друг начин. Кабината на Ф15 не е много по-различна от тази на този МИГ, в смисъл че в крайна сметка си е самолет - уредите на единия ги има и в другия и са едни и същи - само надписите са на различни езици и съответно мерните единици.
На Ф15 американците са имали пари и са сложили един модерен "телевизор "в кокпита (ама не е тъч
!!! стара работа
), но кажи речи всичко останало си е както е било направено през '86 когато е бил произведен. Направи ми впечатление, че американската концепция е всичко да се управлява от бутони на лоста за управление и на газта, така че да не се налага да се пускат, за да се направи нещо. Българския пилот сподели, че американската машина е направена да се управлява максимално леко така че пилота да мисли за боя, а не за летенето. Според нашия пилот за МИГ-а са нужни значително повече усилия "да се бориш със самолета, за да лети както искаш". За сметка на това МИГ-а е много по-лек и маневрен и съответно има и той сериозни предимства пред Ф15.