Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:08 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: 2-ра европейска среща със самолети Пипистрел- Едеса, Гърция
МнениеПубликувано на: Пон Юни 21, 2010 4:06 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Привет,
от 18 до 20.06.2010 в Едеса, Гърция се състоя 2-то европейско събиране на самолети Пипистрел.

Като представители на България решихме да отидем с единствения за сега в страната ни Пипистрел Синус.
Подготовката за международния прелет беше много интензивна и научих много интересни неща.
Междувременно за всобщо удоволствие и радост, стана факт първия бревет PPL(A) TMG + лиценз за радио-телефонен оператор + английски в България. С този бревет могат да се изпълняват международни полети и е голямо признание за професионализма в учебен център Ратан ООД, гр. Долна Баня!

Всичко беше наред, с изключение на времето, което не пожела да ни съдейства. За съжаление, въпреки всички възможни варианти, които обсъждахме, не беше възможно (не само безопасно, но дори и с най-малка надежда за възможност) да се извърши прелета. В петък, 18.06 над България и особено Рило-Родопския масив имаше изключително ниска облачност + CB-та, още от вечерта на 17-ти. В крайна сметка решихме да отидем с автомобил.

Заради лошото време за съжаление не прелетяха и потвърдилите участие гости от Словения и Италия - общо 23 пипистрела. Долетяха само 6 самолета, само от Гърция.

Мястото, Едеса, е много интересно и изключително красиво. Глайдер клуба в Едеса е с десетилетна история, още от средата на миналия век. Клуба е разположен на северния бряг на езеро и от три страни е ограден от планина с най-висока точка над 2500 м. Клуба е един от двата национални глайдер центрове предлагащи обучение в Гърция. Мястото има и чудесен старт за пара и делта планеризъм с деневилация 2000 м. Освен това е и ски център. Инфраструктурата е развита прекрасно, има десетки хотели с перфектни условия. Самият клуб разполага с добра материална база,хангари, метео станция, брифинг зала, хангари, беседка и всичко което се сетите и за което не бихте се сетили - имат си истински Lockheed F-104 Starfighter на постамент при входа на клуба. Имат даже и параклис ;-)! Успешно съвместява полети както на пара и делта, така и на безмоторни самолети. Безмоторниците излитат с лебедка.

В района има чудесни условия за прелети - само ръба на планината, който огражда района е с дължина десетки километри. Пара и делта старта е под асвалтов път.

За самото събитие: първият ден, 18.06 беше определен за долитане и не представляваше интерес. Събота, 19.06 беше определен за основния ден. По отношение на логистиката всичко си беше на място и много над очакванията (перфектен хотел, полиция, линейка, пожарна, озвучаване, напитки, храна, всичко). Организаторите обаче оставиха десетките хора, които бяха дошли да се мотат безцелно наоколо. Когато времето ставаше - не летяха, когато най-сетне решиха да летят - возеха някакви хора. Демонстации - нямаше. Докато не ставаше не проведоха семинарите, които бяха обявили. Единственото интересно нещо беше, че като видя какво става (т.е. нищо ;-)), моят инструктор реши да им покаже как се лети на Pipistrel Virus и демонстрира висш пилотаж. Местните летяха със самолета предимно направо ;-). За мое съжаление точно в този момент бях във въздуха по покана на собственика на местен Синус 912 и наблюдавах от страни, без да мога да снимам.

Демонстрациите с Пара и Делти също я нямаше. Долетяха два тандема, които просто си кацнаха. Долетяха и две делти. От летището излетя делта с "Москито" и след кратък полет пак си кацна - не бях виждал досега москито на живо. За съжаление грешка в боравенето с техниката не ми позволи да направя клип на излитането, но по-долу можете да видите снимки. Беше ми интересно как се кацата с москитото, оказа се, че просто си се влачи отзад ;-). Заинтригува ме факта, че двигателя имаше някакъв вид инерциален съединител и витлото се въртеше само от определени обороти нагоре, което най-вероятно е направено от съображения за безопастност. Направи ми и впечатление, че витлото не се сгъваше в полет след спирането на двигателя.

Имаше и група авиомоделисти, които си бръмчаха по едно време, без някой да каже какво става и защо на публиката.

По време на събитието времето беше много променливо - редуваха се извалявания и гърмежи на СВ-та с приятно време - комбинацията от 2500 м планина до голямо езеро + студен фронт си казваше своето.

Вечерта в събота, след като бяхме полетяли и стана ясно, че нищо повече няма да се случи (освен обещаното вечерта чеверме) решихме да отпътуваме обратно за България и към 02:00 си бяхме по къщите. Пътя от Долна Баня е 450 км, взехме го за 5 часа на отиване и малко повече на връщане.

Връзки:

Снимки от събитието:
http://picasaweb.google.com/selmatic/20100618Edessa#

Карта на мястото:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=bg&geocode=&q=40.840048,21.822624&sll=37.0625,-95.677068&sspn=50.424342,134.912109&ie=UTF8&t=h&z=14

Уеб сайт на клуба (на гръцки):
http://www.edessaglidingclub.gr

Най-важното на едно място:
http://www.edessaglidingclub.gr/index.php?com=newsc&c=-1&id=48


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов