SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Трайк за пътешествия...
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=4137
Страница 1 от 3

Автор:  Емо [ Вто Юли 20, 2010 12:56 pm ]
Заглавие:  Трайк за пътешествия...

Рядко пиша във форума, но сега искам да споделя една моя стара идея. Напоследък много хора започнаха да правят трайкове и да трупат опит. От полза на всички ще е да споделяме идеите и грешките си. Наскоро завърших трайк с ванкелов двигател. Двигателя взех от Венко. След хиляди проблеми мога да кажа, че вече отговаря на критериите ми за качество :) Понякога промяната на нещо дребно води до решаването на огромен проблем. Мога да разкажа подробно целият процес на изработка, както и всички проблеми, с които съм се сблъскал, но това ще е много много дълъг разказ :)
Сега след като трайка е завършен гледам към следващия проект. Задачата е да се направи трайк за пътешествия, т.е. да се движи нормално и по земя и по въздух. Трябва да е еднакво функционален и на земята и във въздуха. Да може да се движи бързо по земята и това да става законно в цяла Европа и не само. Мисля отдавна по въпроса и често споделям идеите си с други хора. Тук е най-лесно да споделя идеята с много летящи на веднъж и всеки, който има мнение по въпроса, нека го напише.
Първоначално мислех да е с четиритактов двигател, за да не се налага да се търси масло, а да се зарежда каквото и да е гориво. Миро даде идея да се преправи готово бъги като му се използва регистрацията. Хрумна ми и хибриден вариант с електромтор на земята и двигател с вътрешно горене във въздуха. Гледах и какво са направили другите. „Фреш бриз” имат трайк с педали, който се доближава доста до сегашното ми виждане. Чудех се дали да е мощен двуместен или олекотен едноместен, четиритактов или двутактов... Всеки един вариант има предимства и недостатъци. Моята идея съм я изчистил на 80-90 %, но ще я споделя малко по-късно, като се надявам да ми хареса и някоя чужда идея, за да имам варианти :) Ще изброя само някой предимства и недостатъци до които съм стигнал.
- Четиритактов двигател – икономичен и няма нужда от масло в бензина, но тежък и маломощен. Полусентитично двутактово масло се намира на всяка по-голяма бензиностанция и няма кой знае какъв проблем да се лети с него.
- Задвижване на трайка от основния двигател, или от малък 50 кубика за велосипед. Много добра идея, но в Европа е голям проблем и се води мотопед и трябват документи. (директива 2002/24/ЕО). Единственият законен вариант тук е задвижване с педали и максимална широчина на задната ос при триколесни велосипеди до 115 см. Позволен е ел. двигател до 250 W, който трябва да се изключва автоматично при достигане на скорост от 25 км/ч.
- Двуместен или едноместен. Е много яко ако можеше да е двуместен, ама при горните 2 точки как да стане. Според мен едноместен и максимално лек, задвижван от монтиран отзад парамотор, който може да се откачи и да повозиш някой с тандем, като излиташ от крака.
- Четири или три колесен. Ако е 4 колесен се решават ред проблеми. Трайка може да е по-къс и педалите да се между предните 2 гуми (малко пред тях), като с веригата задвижва малък дефиренциал на задната ос ( видях го при инвалидни колички ). Предните 2 колелета са много близо едно до друго, колкото да си събереш краката между тях и като завият да не опират в тях. Можеше да стане интересен трайк, но според директива 2002/24/ЕО, за да е велосипед трябва да е на 2 или 3 колела, тези с 4 са друга категория и става сложно.
Давайте идеи :)

Автор:  venelin [ Вто Юли 20, 2010 3:15 pm ]
Заглавие: 

Радвам се че отвори темата.
първо мнение по двигателя
двутактов или четиритактов
трябва да се търси подходящият четиритактов с мощност 25-30 коня
по начало малко по-високото тегло на четиритактовия напълно се компенсира от по-високата му икономичност
ако за прелет от 100км двутактовия похарчи 15-18л четиритактовия ще хапне 9-12л.Значи на старта 5-6литра по-малко бензин
по принцип четиритактовите имат по стабилна и надеждна работа-поради принципа си и маслото в картера....
по-тихи са,ценово по-изгодни,с по-дълъг ресурс и по-екологични
Вече има по тегло и мощност равни на двутактовите....
имам двигател 23коня от Ямаха скутер 250куб.см и с малко части от Малоси лесно достига 28коня
за моя проект мисля да заложа на него...
За моята настройка като турист изключвам педалния вариант и се насочвам към стил бъги ,4 колела,яки джанти със спирачки,фарове,клаксон и пр,регистрация като МПС
на двигателя с вътр горене се куплира един електро двигател генератор...и се добавя литиева батерия осигуряваща 10мин на пълна мощност
така извън населено място може да се движи на ДВГ,в града като електромобил или хибрид
излита се с тягата на ДВГ и Електро
и се лети хоризонтално с ДВГ
седалките ще бъдат 2 за да може от време на време да се вози лек пасажер

Автор:  Емо [ Вто Юли 20, 2010 5:57 pm ]
Заглавие: 

venelin написа:
Радвам се че отвори темата.
първо мнение по двигателя
двутактов или четиритактов...


Ти знаеш , че един от първите ми варианти беше като твоя но аз лично видях някой проблеми на които не можах да намеря решение. Дано съвместно го намерим :) Моята идея за трайк е да се пътува безпроблемно не локално, а навсякъде из Европа. Да се изминават стабилно стотици и хиляди километри. Освен това проекта е отворен и всеки който реши да може да си купи или направи такъв трайк и да ползва собствения си парамотор за да пътешества с багаж. Проучвайки нещата говорих с производители на рикши, които спазват правилата. Много е трудно да се направи и узакони превозно средство задвижвано от двигател. Необходимите документи са безброй, а сертификацията е от порядъка на 35 000 евро. По силите е на сериозен сериен производител, но не и по нашите. За триколесен велосипед папката със стандартите е колкото телефонен указател и нещата са далеч по-изпълними. Няма номер, няма регистрация, предвижваш се свободно... Може би не случайно германците от Фрешбриз са избрали този вариант. Да не забравяме, че ние имаме едни 70-80 килограма тяга зад гърба си, която като предвидливи българчета ще ползваме по всеки баир (където не се виждат полицаи :twisted: ). Ел мотора въпреки и маломощен с една порядъчна Li-Po батерия ще помага с часове и въртенето на педали ще е удоволствие. Може да се сложат 21 скорости и нещата стават още по-лесни. С две думи води се велосипед и има педали, които може и да не се използват. Все пак това налага да е супер лек и високо технологичен. Ако е строго специализиран и направен за една експедиция, бих сложил двигателя на основната конструкция, но ми се иска да измислим нещо което като се разработи да е отделен триколесен велосипед, на който всеки може да си сложи парамотора и да тръгне на път.

Автор:  Николай А. Кошаревски [ Вто Юли 20, 2010 6:28 pm ]
Заглавие: 

Породиха ми се разни въпроси в главата. Ако е четириколесно бъги ще има ли стабилност при турболенция (ще има ли сгъваеми стабилизатори), ако е иза пасажер той от страни ли ще седи или отпред. Защото ако седи отдтрни при липсата му ще си наруши баланса. Вело идеята на мен ми харесва много ама така пък трябва да се пътува сам, или да сте двама японци:) малки и леки.

Автор:  jivo [ Сря Юли 21, 2010 7:21 am ]
Заглавие: 

трайк с две предни колела , две помошни (прибираеми) отзад-под проперера,централен низко разположен двитател,трасмисии с отцепващи муфи към винта и задното двигателно колело ??? без диференциал и нисък център при пътуване , предница - шенкели директно върху карбонов напречен ресьор , ролбара е и носеща рама ... узаконяване - има някаква вратичка за прототипи и експериментални машини - един тип от Стара Загора доста е копал по въпроса , произвежда вече сертифицирани рикши ??? ( справки - Ники -Ст.З. -ресторант Моби Дик )

Автор:  Емо [ Сря Юли 21, 2010 8:17 am ]
Заглавие: 

Говорих с типа от Ст. Загора и точно той ме светна, че узаконяването на всичко четирикалесно или задвижвано от двигател е обречена кауза. Той си блъска главата от години, защото изнася. Дори рикшите му по-широки от 115 см са незаконни навън. Но за това съм намерил решение - на пътя си широк 115 см, а преди излитане, ако решиш бързо ставаш 160 см например :)
Ако сложиш ДВГ в най-добрия случай ставаш мотопед което пак не върши работа. Представете си да се изтъпаним с такива машини на границата с Турция да речем. Дай талон, дай застраховка... Май няма да ядем баклава :)
Миро даде идея да се използва готова регистрация и може би има вариант да се внесе нова китайска рикша с ДВГ, да мине тахнотест, да се регистрира и после се почва с флекса. Никой не знае как е изглеждал оригинала :) Все пак тези машини са проектирани да се движат по земя а не да летят и мисля че за да стане добре трябва да се направи абсолютно наново, което е тъпо за една регистрация да се хабят талкова ресурси. Все пак има направено летящо бъги - Бъгст еър ( http://www.youtube.com/watch?v=bCnyMRcNeQw ), но само прототип преди доста години като към сериен модел е сложен втори авиационен двигател и лети. На сайта си заявиха намерение да го произвеждат серийно но затихнаха и няма нищо ново... Явно върви по-добре по земя, отколкото лети.

Автор:  venelin [ Сря Юли 21, 2010 8:50 am ]
Заглавие: 

замислената от мен схема започва да се очертава следната
вземам за база едно паешко АТВ което да може да получи пътна регистрация.
след това го разчаствам и го правя максимално леко
нова рама,карбоново окачване,малък и лек двигател от скутерче
и най-важното-ролбари с тройна функция
пазят при преобръщане,отзад служат за окачване на мощен парамотор и отгоре създават точки на окачване на парапланера
седалката както е за един човек така става и за двама....

Автор:  Емо [ Сря Юли 21, 2010 9:28 am ]
Заглавие: 

Това е единият вариант по който мисля и аз. Мисля че ще може да се олекоти максимално и да се постигне приемлива за летене конструкция. Все пак трабва да проверим как става преминаването на граници със стандартно непроменено АТВ или бъги. Какви застраховки искат и т.н. Може ли да се кара из старата Европа и какви са изискванията там. Ако някой има опит моля да сподели. Добре е преди да почнем да правим каквото и да е да сме наясно с нещата. Освен това ако си направя такова летящо бъги то ще остане единична бройка, Венко ще си направи дриго някой друг ще измисли трето и т.н. Искаше ми се да се измисли конструкция която всеки може да купи или да копира и да си изработи сам. Универсална конструкция на която да си сложиш парамотора и да тръгнеш. Тогава предвиждам масови преходи в рокерски стил :twisted: Може би вариант е както Венко откри летателни качества в тракторния двигател и много хора почват да го ползват, така да открием летателни качества в конкретен модел бъги или АТВ да намерим техническите рашения за преработка в летателно и всеки да може да ги ползва. Освен това аз не спирам да мисля за вело варианта, който според мен е най-лесно реализуем пък и ще ме вкара малко във форма :lol:

Автор:  jivo [ Сря Юли 21, 2010 10:26 am ]
Заглавие: 

трайк с педали за камуфлаж , изключваща муфа за винта , електро развръзка към брашлес ел.мотор в едната джанта ??? допълнителното тегло на електро групата няма да е над 20кг , а и ще преобразува с добро КПД ???

Автор:  jivo [ Сря Юли 21, 2010 10:31 am ]
Заглавие: 

окачване и шаси 2 в 1 - кевларени ресьори от Спринтер или Корвет се режат на две (дори и на банцинг)

Автор:  Емо [ Сря Юли 21, 2010 11:40 am ]
Заглавие: 

До там стигнах и аз :) Педалите могат да се ползват докато минаваш границата или пред носа на полицаите и всичко си е законно. Иначе брашлеса + малко въртене в села и градове, а с тягата на винта извънградско. Въпроса е, че предаване на тягата от ДВГ на колелата е незаконно и аз мисля да си е чрез винта с въздушна тяга - евтино, лесно, леко. Иначе мойта идея е лек заден диферинциал и задна супер лека ос (2 полуоски) с 26 инча капли за скорост. С веригата предаваш движението отзад. Предното колело ще е малко само за управление 20 инча например, а брашлеса или отзад на диферинциала или с паразитна ос до педалите за да минава през скоростите... Отгоре ролбар до отпред за защита от преобръщане и за окачване. В режим по пътя на рол бара сенник от винил и отгоре евентуално гъвкави слънчеви батерии. Голяма Li-po бтерия и малък брашлес с възможност за часове работа. Няма да е достатъчен за самостоятелен ход по баир, но ще се помага с педали и тяга от винта...

Автор:  jivo [ Сря Юли 21, 2010 6:08 pm ]
Заглавие: 

деференциал ти не требе - тегло , надежност/щото е малък/, голямо вътрешно съпротивление - фрайлайф лагери в главините - върши същата работа , пък ти така или иначе си имаш спирачки

Автор:  dreamworks [ Сря Юли 21, 2010 8:18 pm ]
Заглавие: 

Ех, за мен е удоволствие да споделяме идеи както на живо така и тук:) Вярвам, че до правилния отговор ще ни доведат:
1. Бистра идея;
2. Точна задача;
3. Баланс.
Автономни моторни прелети = много свобода! Т.е. идеята е почти ясна. Задачата за изготването на песето трябва да е съобразена освен в законодателно отношение, така и в техническо. При последните топлата вода в автономните преходи в пресечена местност е открита. Тук идва така трудната задача да убедиш жена си, че няма смисъл да си купува, най-модните идндийски сандалки в мола, след като ти може да уползотвориш парите или в шишета или в пропелерчета и пр. а жена ти да остане доволна! Трудно, но и на Гарибалди и акад. Нделчев не им е било лесно в революциите! Такаааааа. Аз съм споделил (освен това, че съвсем наскоро си намерих диференциал с дълги полуоски и реле за принудутелен блокаж :twisted: , така също и регистрацийка за 600 пари с ДДС), че бих ползвал всевъзможни китайски донорчета на каквото е нужно, плюс моторетка Ф23 на Хирт, с идеята да им ползвам 2-те опашки на вала. Не бива да се забравя, че за да имат регистрация, китайките имат сертификат в повечето случаи издаден на основата на платени патентни права на хонда, монда и другите изобретатели на песета нерегламентира със закони по света и у нас. Та ТЕНЕТЕМЕТО ис алайф! Сметам, че на повечето КПП-та ше им се явиме с казус "Нельзя, но если надо - то можно"!

Наздрае!
Миро

Автор:  Емо [ Сря Юли 21, 2010 8:48 pm ]
Заглавие: 

Яко яко :lol: За КПП-тата имам и друга идея. Слагаме надпис експедиция около света и пускаме раста и брада :twisted: Никой няма да те върне ако миришеш гадно и изглеждаш още по-гадно. Такива са свикнали да ги виждат и ги пречисляват към категория с повече права щото ги мислят за луди :roll: А бат Миро ти нещо не ме държиш в течение на проекта напоследък, я кажи снощи какво сънува и докъде докара хвърчилката, че може да ме вдъхновиш с някоя нова идея :idea:

Автор:  Емо [ Чет Юли 22, 2010 7:12 am ]
Заглавие: 

jivo написа:
деференциал ти не требе - тегло , надежност/щото е малък/, голямо вътрешно съпротивление - фрайлайф лагери в главините - върши същата работа , пък ти така или иначе си имаш спирачки


Няма как... Причините за диф са много.
1. Искам задвижването да е отзад за да сложа големи капли за да имам скорост.
2. Освен това искам малка капла отпред за да не ми пречи и заради позицията на тялото (краката с педалите и седалището трябва да са макс ниско.
3. Ако задвижването от педалите се предава на предната капла, освен че е малка трабва и да завива и става сложно да въртиш и да завиваш с едно и също колело.
4. Ако е отзад мога да сложа повече скорости (мисля 21) отколкото ако е отпред.
6. Отзад една единствена дискова спирачка на дифа.
7. Много лесно удължаване на задната ос от 115 см. на 160 см. Полуоските са кухи тръбни оси, ос в ос.

Като цяло теглото е минимално. Дифчето е съвсем просто цилиндрично алуминиево тяло на струг с 3 малки зъбчатки (могат да ги изработят и закалят с Сливен) и два лагера от двата края. Освен това на полуоските някъде в средата има още 2 самонагаждащи се лагера в черупки през които се захваща задната ос към рамата. Полуоските завършват с шпонка и се зацепват в главините на колелетата. Там движението с лагерите е махнато а се слага проста и лека алуминиева главинка с дупки за спиците. Надежноста ще е предостатъчна, защото тягата ще е една човешка сила + 250 W брашлес. Такива дифчета има по инвалидните колички и по рикшите. Много са леки и прости. Аз мисля да го разположа ексцентрично от дясно, за да минава веригата покрай мен. Продават спесиани тръби за да скриеш веригата. Изобщо всички части са вело. Много са леки щото и при тях това е важно и се копуват във всеки магазин където и да си по света ще намериш. Амортисьорите са пак вело отзад, а отпред си е стандартна вело вилка с газови амортицьори. Кормилото е близо до мен и с 2 щангички пренася въртенето на изнесената напред вилка. По кормилото закачам газ за пътя, спирачки и нареждам всички уреди. Ролбарите завършват отпред на предната вилка 50 см пред педалите. Фреш бриз завиват като чупят цялата конструкция в средата. Това им се налага защото всъщност с педалите въртят предното колело, но няма как да сложат много скорости и колелото е малко а от там и по-бавно. http://www.youtube.com/watch?v=9Gzs_J2c0OQ Също са спазили 115 см. широчина отзад, която не се променя. Предимството на тяхната консрукция е компактноста. Предното колело се намира под коленете на пилота, а моето трябва да е изнесено напред. Мислех да сложа 2 предни много близко едно до друго до коленете ми отстрани, а педалите да са по-напред, но се оказа че ако е на 4 гуми не е велосипед и нама как...

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/