Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 11:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Зъбен ремък(cog belt)
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 11:21 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Търсих инфо за проверка и подръжка на редуктора със зъбен ремък(cog belt) и попаднах на практични съвети. Може да са от полза и на друг.

-Обтягане на ремъка. Конкретно за Gates Powergrip 960-8M-GT-50 с водеща ролка 30 зъба, ролка на витлото 80 зъба, 10 инча м/у центровете. Като приложите 25 пунда по средата на ремъка(натискане с два палеца докато усетите болка), деформацията трябва да е 3/16 до 1/4 инч. (1 Inch = 2.54 cm, 1pound = 0.454кг горе-долу)

-Завъртане на витлото и преглеждане на всички "зъби" за прекомерно износване или повреда.

-Натиснете и пуснете рязко ремъка - ако не вибрира (като струна) вероятно е твърде хлабав.

-Периодично проверявайте ремъка за стърчащи косми и пукнатини. Пукнатините се виждат най-лесно на зъбно колело.

-Ако ремъка е с повреда, прекомерно износване или пукнатини се заменя веднага.

-Винаги използвайте плавно газта за намаляване на риска от ударно натоварване на ремъка.

-Защита на ремъка от влага, химически замърсители и пряка слънчева светлина.

Оригиналният сайт: http://www.ultralightnews.com/quadcityc ... erbelt.htm


Последна промяна jespy на Сря Сеп 29, 2010 11:50 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: съотношение брой зъби на ролките и ремъка
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 11:42 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Най-добрият вариант е, броят зъби на всяка от ролките и ремъка да са различни прости числа. Така всеки зъб от ролката ще минава през всеки зъб от ремъка и периодичните натоварвания от двигателя ще се разпределят поравно в/у целият ремък.

четен брой зъби на ремък и ролка трябва да се избягват, кратен брой зъби на двете ролки също. Особено опасни са комбинации от сорта 1/2, 1/4 - при тях се проявяваха и резонансни явления, които съкращават живота на ремъка в пъти и създават вибрации в конструкцията.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Сеп 29, 2010 10:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
това за кратността и аз го знам и го вярвам...но факт е ,че в автомобилите тези ремъци се използват за предавка точно 2:1(ангренажен ремък...)значи тия резонансни явления не са много силно изразени....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: автомобилните ремъци
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 30, 2010 9:10 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
venelin написа:
това за кратността и аз го знам и го вярвам...но факт е ,че в автомобилите тези ремъци се използват за предавка точно 2:1(ангренажен ремък...)значи тия резонансни явления не са много силно изразени....


там 2:1 е условие :) Но при автомобилите натоварването на ремъка е ниско, а може би има някакви други фактори - внесено съпротивление в системата, или сумиране на различни честоти(колянов вал+ разпределителен). Знам ли. При положение, че може да се избегне една опасност, добре е да се сподели :) М/у другото някъде бях чел, че поради грешки в дизайна на първите авиационни редуктори със зъбен ремък, един и същ ремък при еднаква мощност на двигателя, при селскостопанската машина издържа 3-4 ПЪТИ повече, отколкото във витломоторната група.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Зъбен ремък(cog belt)
МнениеПубликувано на: Пет Ное 12, 2010 3:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Според мен резонансните явленияв се появяват след като се поизноси неравномерно ремъка както сте го писали по-горе при кратен или четен брой числа зъби на двете зъбни ролки. Ремъка се износва неравномерно по дължината си и в процеса на работа изменя силата на обтягане. Оттам и вибрациите които са свързани с оборатите на двигателя. На някои обороти може и да изчезнат вибрациите защото там влиза и самото тегло на ремъка. Подобен случай има и при паднал баланс на гумата на автомобила. Вибрациите са драстични при около 100-120 км/ч., а после изчезват. Ако си спомняте в ангренажа на старите автомобили които са с верига има успокоител на дългата страна на вреригата именно по тази причина, а другата страна е с обтегач и не се налага да се поставя такъв. Затова се сменя не само двойната галова верига, а и двата венеца, защото и те не са износени равномерно.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов