Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 3:55 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2010 11:26 am 
Тук има един по-стар каталог на домашно построените хеликоптери
http://www.aviastar.org/helicopters_eng/light.html
Последните данни са от няколко години. От 2008 година производството на китове за хеликоптери е на символични нива. Повечето компании са затворили или поддържат някакъв минимален състав, като дори не поддържат в Интернет страниците си.
От всички изброени само от "Mosquito" по моя информация са построени повече от 50 броя.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?t=4064


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2010 12:17 pm 
Ето и една идея, как да се избяга от опашния винт.
http://www.eurocopter.com/site/en/ref/X ... _1099.html
Два помощни малки двигателя биха свършили работа. На пример могат да се използват двигатели за "Cri-Cri"
Има и още няколко начина, като скъпия и класически с още един основен винт.
http://www.youtube.com/watch?v=LxhogYKwV7Y


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2010 12:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Това бягство усложнява работата и частите двойно(повече детайли-повече неща за чупене) и не показва как по-устойчиво и с по-голяма сигурност да се педаде движението към винта(винтовете). И тук си остава въпроса "валове или ремъци". Да си кажа мнението: Два вала с лагер по средата за да се намали усукването и биенето на валовете. В началото да има и подсигурено гумено каре за да обира вибрациите от двигателя. Така ще се намали възможноста от появяванято на пукнатини. При втория лагер също да има каре за да се избегне предаване на усукването на опашката върху валовете. Проста и изпитана система при колите със задно предаване. Има карета които са много леки и понасят големи натоварвания. Системата няма да стане кой знае колко по тежка, но надежноста ще се увеличи многократно. Оборoтите на валовете могат да се намалят с изчисление на зъбчатите предавки. Така ще се намали жироскопичния ефект от тяхното въртене.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2010 5:55 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Х А Р И написа:
Това бягство усложнява работата и частите двойно(повече детайли-повече неща за чупене) и не показва как по-устойчиво и с по-голяма сигурност да се педаде движението към винта(винтовете). И тук си остава въпроса "валове или ремъци". Да си кажа мнението: Два вала с лагер по средата за да се намали усукването и биенето на валовете. В началото да има и подсигурено гумено каре за да обира вибрациите от двигателя. Така ще се намали възможноста от появяванято на пукнатини. При втория лагер също да има каре за да се избегне предаване на усукването на опашката върху валовете. Проста и изпитана система при колите със задно предаване. Има карета които са много леки и понасят големи натоварвания. Системата няма да стане кой знае колко по тежка, но надежноста ще се увеличи многократно. Оборoтите на валовете могат да се намалят с изчисление на зъбчатите предавки. Така ще се намали жироскопичния ефект от тяхното въртене.


На батко авиоконструктора, той! :D

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Не си ли съгласен бе Бормичка. Дай и ти своята техническа. Намери си гайката и давайте идеи.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Не си ли съгласен бе Бормичка. Дай и ти своята техническа мисъл. Намери си гайката и давайте идеи.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 7:35 pm 
В България има поне 6 вида хеликоптери с максимална полетна маса до 1 тон.
За четири тях по едни от вид знам, че се продават. Ето една от обявите. Ако мислите сериозно да работите по въпроса, макар и само "на книга" може да хвърлите по едно око на конструкциите. Може и да ви хрумне нещо друго.

Продавам хеликоптер Скорпион 133, двуместен конструиран 1988г., мощност 135 к.с., четиритактов бензинов двигател с водно охлаждане, любителска конструкция PC-1, цена 32 000 euro.
За контакти тел. 032/96 66 51; 0888 809 158
Rotorway Scorpion-133 C1 Homebuilt Kit Helicopter Specifications:
Fuselage Length: 22 feet 0 inches
Fuselage Width: 4 Feet 0 inches
Rotor Diameter: 24 feet
Height: 7 feet, 5 inches
Crew: 2 max
Weight: Empty 690 lbs Loaded - 1,300 lbs
Max Speed: 100 mph
Cruise Speed: 75 mph
Range: 150 miles
Service Ceiling: 10,000 feet
Fuel Capacity: gallons
Powerplant: RW133 water cooled four cylinder gas engine 133hp
First Flight : 1967
Cost: $6,000 in 1967
Builder: Joe Columbo


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 8:09 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Искам да хвърля едно око на конструкцията, ама виждам само обява, че се продава Скорпион 133 домашна изработка. Дай линк към конструкцията, а не към обявата. И цената интересна - 32 000 Евро.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 8:45 pm 
За съжаление чертежи и аз не съм виждал. Иначе се продават срещу определена сума.
http://www.vortechonline.com/scorpion/


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Вто Окт 19, 2010 8:59 pm 
Малко повече информация на http://www.vortechonline.com/specials/s ... rts-wp.htm


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2010 9:19 am 
Offline

Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 12:15 pm
Мнения: 129
Scorpion 133 е наследник Скорпион а той на Джавелин. Хеликоптерите са конструирани от BJ Schramm основател на РоторУей и Йгъл Ар енд Ди. Независимо от представянето му през 1961 г. концепцията на Джавелина не е променена а са изчистени редица технически проблеми и са добавени по-мощни двигатели. 35к евро за 70-та година концепция е твърде неразумно според мен. В Helicycle конструктора е изчистил всички недостатъци, направил го е едноместен и цената му е 38к долари за кит с газотурбинен двигател! По мое запитване през 2004 г. транспорта на всичко заедно е 4000 долара.
Ако толкова искате 2-у местен в барнстормерс.ком излизат постоянно роторуеи за по 25-50к в долари. Мисля няколко компании продават китове отделно от завода за преоборудване на старите роторуеи от ремъчни и верижни предавки с редуктори със зъбни колела и с въздушно-малсено мазане под налягане, но вече не съм в час кои точно.
Не лоши са и АК1 Санька но те започваха 90к(нови) и не са на кит. Може би най технологичния хеликоптер за парите си + това 3 местен. Много ми прилича на Schweizer :roll: Но руснаците взаимстването го могат най-добре. За съжеление този хеликоптер има лоши краш рекърди.
Това ми напомня за находчивия BJ, който приветства покупката на неговия Helicycle с мотото: "The helicopter for helicopter pilots"! това определено гарантира добра краш рекърд хистори и съответното финансиране на покупката от ПЕНСИЯТА на пилотите каквито са повечето му клиенти. Самия той загива в хеликоптерна катастрофа в Helicycle при филмова сесия за реклама над река, чието име не помня. До сега обстоятелствата са неизвестни(или може би така е удобно).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2010 11:33 am 
Ако някой прояви повече желание.....
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIxlGA
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIxI7S
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyb3A
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyiy0
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIynxi
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyswA
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyxvS
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyCv9
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyOYS
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyTY9
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIyWsi
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIzcVi
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIzmTS
http://www.postimage.org/image.php?v=aVIzpo0


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2010 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 12:15 pm
Мнения: 129
Едно от интересните неща при този хеликоптер е че ползва вместо лагери за промяна ъгъла на атака от корена на витлото т.нар ламинирани пластини. Това са тънки пластини събрани в пакет от около 20 бр. и дебелина около 1 см на пакета. Материала по руската спецификация е VNS-2 а западните производители я означават 17-4PH. Обработени са със смазки с т.нар тежки ядра на молекулите(имах някъде спецификации ако някой му е интересно). Изследванията показват, че имат около 700 часа живот. Използването на подобни скъпи/трудни за изпитания/сметки материали е прецедент в машини от такъв клас. Но в този хеликоптер има и други интересни решения. Ако се вгледате на 1-та снимка ще видите, че захващането в корена на витлото е наклонено спрямо вала на ротора на около 11 градуса в посока положителен ъгъл на атака. Това е направено така, защото витлото е изработено с линенйно усукване, което заедно с променящия се аеродинамичен профил от корена до края на лопатата създава оптимален режим на работа неприлаган до момента в този клас апарати. При която и да е винтокрила машина има усукване от корена до края на лопатата и комбинирането на подобни решения елиминират редица проблеми много елегантно. Редно е да се спомене, че лопатите са изработени от арамидни влакна или по-познат като кевлар по технологии прилагани от Юрокоптер например. Това са тонове изследвания, които са по силите само на богати авиационни корпорации. Или... да събереш екип от ликвидираните украински заводи с цялото ноу-хау и хоп АК1. :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2010 9:42 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Всичко е супер, даже направо прекрасно. Само дето на тази красота са сложили автомобилен двигател "Субару"(ниска цена), т.е. неавиационен двигател. Оказва се, че нещо и авторотацията не му се отдава на това хеликоптерче. Та оттам и толкова лоши краш рекърди.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Вертолет
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2010 11:48 am 
Offline

Регистриран на: Пет Яну 18, 2008 12:15 pm
Мнения: 129
Винтокрилите машини(освен GEN-1 аможе би и на някои други прототипи) летят благодарение на асиметрия на подемната сила. В следствие на предавания момент от автомат-наклонителя съчетано със стъпка-газ (при газотурбинните има само стъпка щот газ не им се дава) лопатите са подложени на комплекс от сили, които им въздействат по възможно най-варварския начин. Историята е мн. интересна! Преди появата на материали и технологии са летяли с метално-дървени лопати. Идеше реч за лоши рекърди и авторотации... Мисълта ми беше, че създаването на добре работеща лопата, която да отговаря на всички тези изисквания е космос, който е по силите само на големите.
Ето какво прави една лопата докато се върти: http://www.youtube.com/watch?v=SjFSt4Msde0&NR=1 Изводите си ги правете сами колко невъзможна задача е това!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов