Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Апр 17, 2024 12:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Вертолет
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 12:16 pm 
Вертолет на Петър Петров


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 12:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 11, 2009 5:36 pm
Мнения: 44
Местоположение: София
Име: Любен Любенов
Не разбирам от моторна авиация, но като гледам снимките и направо ми се изправи косата - задвижването на задния пропелер е само с един ремък.
Ами ако се скъса?
Има ли някаква система за подсигуряване при такава авария или се разчита само на предполетен преглед?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 12:39 pm 
LuBo7745 написа:
Не разбирам от моторна авиация, но като гледам снимките и направо ми се изправи косата - задвижването на задния пропелер е само с един ремък.
Ами ако се скъса?
Има ли някаква система за подсигуряване при такава авария или се разчита само на предполетен преглед?

Според мен няма. Това все пак е първият вариант на машината, показана на "Авио рали Шумен 2010"

http://forum.skynomad.net/gallery/displ ... fullsize=1


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 7:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Наистина хубава машинка е направил човека. Видях я лично и много я обикалях, за да огледам повече подробности. Именно задвижването на опашния пропелер ме озадачи. Не е само с един ремък, а с три последователно предаващи задвижването си ремъка. Двигателя е от мотоциклет Сузуки 600 кубика. Предполагам около 120 к.с. Озадачи ме и окачването на опашката - само с шест броя шест милиметрови болта. Човека е вкарал доста часове труд над машината, но е постигнал това само за.... 10 месеца. Има още работа по нея и му стискам палци да лети безаварийно.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Вертолет „ПИТ 50“
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 8:04 pm 
Според конструкторът характеристиката е следната:

Технически данни на вертолет „ПИТ 50“
Диаметър на основен винт.......... - 7.60 м
Обороти на основен винт............ - 500 оборота в минута
Диаметър на опашен.................. – 1.20 м
Обороти на опашен винт............– 2500 оборота в минута
Тегло празен.............................. – 220 кг
Полетна маса............................. – 500 кг
Гориво........................................ – 20 литра
Разход......................................... - 8 литра
Крейсерска скорост................... - 160 км в час
Двигател "Suzuki GSX-R600, модел 2004"
Мощност - 125 к.с.(93,2 kW) при 13,500 оборота в минута


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 24, 2006 9:09 pm
Мнения: 198
Местоположение: Холандия
LuBo7745 написа:
Не разбирам от моторна авиация, но като гледам снимките и направо ми се изправи косата - задвижването на задния пропелер е само с един ремък.
Ами ако се скъса?
Има ли някаква система за подсигуряване при такава авария или се разчита само на предполетен преглед?


Това е жирокоптер т.е. ще рече че може да планира и без двигателя да е включен, та ако се скъса ремъка на задния пропелер, просто се изключва двигателя и толкоз.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 8:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 11, 2009 5:36 pm
Мнения: 44
Местоположение: София
Име: Любен Любенов
Митака Банско написа:
LuBo7745 написа:
Не разбирам от моторна авиация, но като гледам снимките и направо ми се изправи косата - задвижването на задния пропелер е само с един ремък.
Ами ако се скъса?
Има ли някаква система за подсигуряване при такава авария или се разчита само на предполетен преглед?


Това е жирокоптер т.е. ще рече че може да планира и без двигателя да е включен, та ако се скъса ремъка на задния пропелер, просто се изключва двигателя и толкоз.


ами може и така да е, но аз си представям как ако се скъса някой ремък към задния пропелер това чудо започва да се върти като побесняло. нали целта на този пропелер е именно да противодейства и да насочва. като го няма цялата машина би трябвало да започне да се увлича от въртенето на основния винт и да се завърти около оста на въртене на същия ...
или се бъркам?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 8:30 pm 
LuBo7745 написа:
Ами може и така да е, но аз си представям, как ако се скъса някой ремък към задния пропелер това чудо започва да се върти като побесняло. нали целта на този пропелер е именно да противодейства и да насочва. като го няма цялата машина би трябвало да започне да се увлича от въртенето на основния винт и да се завърти около оста на въртене на същия ...
или се бъркам?

Прав си. Нещата са много по-сложни, от колкото изглежда на пръв поглед. Има няколко решения на въпроса, но не знам всичко за конструкцията, за това не мога да дам и някакво предложение.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 9:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Окт 29, 2006 7:52 pm
Мнения: 78
Местоположение: В.Търново
след толкова писаници не става ясно летяла ли е тази машина

_________________
Г.Владимиров - AERODYN SHAOLIN - оранж. със сиво и синьо
NOVA MENTOR 4
----------------------------------------------------
ще летя дори и след см****а


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 9:37 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
ЦЪК ЦЪК ЦЪК ЦЪК

Аз го видях да размесва въздуха. Смело начинание.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 07, 2010 10:35 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Митака Банско написа:
Това е жирокоптер т.е. ще рече че може да планира и без двигателя да е включен, та ако се скъса ремъка на задния пропелер, просто се изключва двигателя и толкоз.


Не си прав, Митак. Това не е жирокоптер, е класически хеликоптер. Жирокоптерите изобщо нямат опашно витло и цялото им задвижване различно. Та ако на тоз човек му се скъса ремък към опашното вилто, независимо дали двигателят му работи или не, ще има много сериозен проблем ... :cry:

При всичките ми уважение към техническите способности и ентусиазма на този човек, тая работа ми се струва доста ноебмислена ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 08, 2010 8:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
в любителските конструкции най-оправдано е да се ползва именно ремък...като най-надеждно...при едно достатъчно преоразмеряване спрямо мощността която ще предава ,това е последното нещо което ще се повреди...
другите варианти....дълъг вал,хидромотор и пр са неприложими за единично изпълнение....а и не са кой-знае колко по надеждни

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 08, 2010 8:23 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 05, 2010 6:42 pm
Мнения: 23
Местоположение: Кърджали
Rotorway Exec 162F също е с клиноремъчна предавка към опашния винт, но само с 2 ремъка (на средната шайба има индикатор за състоянието на ремъците), но мисля, че този вид предавка не е най разумното решение (във всички случаи валът е за предпочитане).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 08, 2010 8:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 10, 2004 3:40 pm
Мнения: 498
Местоположение: BG Bankya
Аз пък съм гледал вал към опашката с диам 10-15мм дълъг 4м как се върти с 2000-4000оборота в мин и предава няколко киловата и ме хваща страх от този вал.....Никога не можеш да предвидиш кога ще се усуче и скърши или разбалансира и отлети в пространството....Може да си го позволи само голям концерн като Бел Сикорски и др....

_________________
Летете ниско и бавно!
Голям кеф е,вервайте ми!
До среща във въздуха!
Венко


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Окт 08, 2010 10:08 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
по време на полет пилота сигурно як вятър го духа от основния винт :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 92 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов