SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Помощ за избор на витло.
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=4663
Страница 2 от 2

Автор:  jivo [ Съб Яну 08, 2011 3:15 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Хари , при двутактни ДВГ , с триканално пълнене и продухване тип „шнорле„ какъвто е случая , посоката на въртене на вала е от значение за ефективното пълнене през смукателните канали , двигателя работи и в двете посоки , но с различна ефективност , т.е. не го изтискваш докрай .

Автор:  Х А Р И [ Съб Яну 08, 2011 8:27 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Става дума за приспособяване на двигател от MZ 250. Накъдето и да въртиш вала няма да загубиш нищо от мощноста стига да си оправиш запалването. При всички СОЦ мотоциклети е така. Имал съм всичко от MZ "Трофи" до ИЖ "Спорт". Всички палеха обратно когато се увеличи предварението на запалването, но се получаваше неудобството че имаш 4 задни скорости и нито една предна. Тогава се захванах да разбера каква е причината и какви са загубите.

А за двигателите при които карбуратора е захванат директно към картера и имат клапи въртенето съвсем не е от значение. Такива най-често са извънбордовите двигатели на лодките.

Автор:  Димитър Илиев [ Нед Яну 09, 2011 2:06 am ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Харка, в института се преподават отнапред три висши математики, подире теория на машини и механизми, после механика на флуиди, термодинамика и топлопренасяне, и чак тогаз теория на двг...

Искам да река, че има безброй функции (зависимости) с по една шапка променливи, дето човек да се спука, не може да си ги представи. Обаче това не им пречи да съществуват.

Автор:  Х А Р И [ Нед Яну 09, 2011 8:36 am ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Митак, вземай променливите и поне една висша математика и помагай на човека. Тук май не гледаш да помагаш, ами да казваш как според теб няма да стане с помоща на теорията.

Автор:  dssa [ Нед Яну 09, 2011 12:34 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

На теория всичко е прекрасно,но на практика си е "е....о май...та".

Автор:  Х А Р И [ Нед Яну 09, 2011 1:05 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Точно за МЗ-251 германците са направили всичко на книга за да изчислят точно обема на тръбата от цилиндъра до резонансния конус, после неговия ъгъл и заглушителя накрая. След това са направили над 800 изпускателни системи и са разбрали колко далеч от истината са били в началото. Със запалителната система е същото. Променяш нещо в изпускателната система и после променяш в запалителната. Същото става и в обратен ред.

Автор:  mitaka [ Нед Яну 09, 2011 3:15 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Ъъ баси темата стана :) . Старите Симсончета като ги включиш на скорост и бутнеш назад палеха наобратно. Голям майтап ставаше като дадеш на някой незапознат с тази конструктивна особеност запалена машина да направи едно кръгче.
А иначе за витлото имам правено от Лучев на 136 сантиметра за МЗ.

Автор:  dssa [ Нед Яну 09, 2011 4:38 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Ще си поръчам витло от Любен ...

Много Ви благодаря за отговорите.
Ето един виц.

Интервю с делтапланерист:
Журналиста:
-Как беше първият полет?

Делтапланериста:
-Като птица......летя и си сера , летя и си сера.

:D :D :D

Автор:  jespy [ Вто Фев 15, 2011 10:48 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

абе моят мз251 върти наляво! тегли много яко, но немам динамометър - тъй че е субективно. карба е на мека връзка. а ако е на канали двутактовият и без въртящи се пластини-клапи, не виждам кое ще промени пълненето - посоката на завихряне от вала? не съм срещал обсъждане на такъв фактор...
предварението се свързва с обороти, октаново число и конструктивни особености на горивната камера(геометрия, свещ и т.н.) - за пръв път чувам по кубатура;) предполагам, колегата има предвид конкретните двигатели мз251 и чз350, а не принципно 250 и 350 см3 :)

Автор:  JordanMK [ Съб Дек 24, 2016 5:46 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Zdraveitr , che moze li nekakov kontakt od nekoi koi pravi vitla za parsmotori ( solo 210 , 115_120cm ) mersi

Автор:  toni11bg [ Сря Яну 25, 2017 11:00 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

Колеги, не знам дали ми е работа да се бъркам тук, ама като знам че става въпрос за летящи машини...
Двутактов двигател не бива да се пуска да работи наобратно. Причината е че коляномотовилковия механизъм има едни измествания, които облекчават работата на двигателя и намаляват ударите на буталото в цилиндъра. Ако се обърне посоката тези измествания ще предизвикат обратен ефект - натоварването ще се увеличи, а ударите ще станат доста по-силни от нормалното. Има опасност буталото да бъде разрушено. Недай боже да се случи във въздуха.

Автор:  jespy [ Пон Сеп 18, 2017 2:43 pm ]
Заглавие:  Re: Помощ за избор на витло.

ТрЕбва да споделя, важно е. След като разруших едно композитно витло по време на тестове(слава Богу!), ми се случи друго - болта на осигурителното въже изпаднал и улучил витлото(от дърво) :shock: Аз така и не чух нищо, на земята са чули трясък. Налетях се и като кацнах хората дойдоха и видяхме витлото - като куршум да го е улучил.
НО: Бях летял, без да усетя нищо!
И реших Любо Лучев да ми изреже едно витло с още по-голяма стъпка(той предложи и диаметър) и да не рискувам повече с високотехнологичните витла на ниско-технологичната ми количка.
Резултатът ме втрещи - моторът не можа да развие над 5050об/мин, но си излетях с 50м. разбег и на 4700об/мин катереше с 1м/с. На 5000об/мин с 2м/с. А преди на 5000 едвам подържах хоризонтален полет.
Та това исках да кажа за дървеното - по-сигурно, по-евтино, с много добър резултат. Лошото, че се налагат много проби, докато се улучи оптимума.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/