Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 6:00 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Редно ли е крачните да са в БНАК, а колесните в БАЛА?
да 34%  34%  [ 11 ]
не 44%  44%  [ 14 ]
не знам 22%  22%  [ 7 ]
Общо гласове : 32
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: крачните в БНАК, а колесните в БАЛА
МнениеПубликувано на: Пон Фев 21, 2011 3:43 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
В същност има три коренно различни неща, които трябва ясно да се разграничат:

1. Регламентация, свързана със сертифицирането на въздухоплавателните средства (ВС).
2. Регламентация, свързана със сертифицирането на пилотите.
3. Регламентация на полетите.

Трите неща (особено първите две) често се смесват и това е причина за сериозни обърквания. В повечето страни, ВС със собствено тегло до 120 кг (подчертавам - собствено тегло, а не ППТ) са на напълно свободен режим, или, както се казва, "unrestricted". Те не се нуждаят от регистрация, нито от държавно сертифициране. Техническото им състояние може (и трябва) да се контролира единствено от федерациите и тук държавата не се меси. Това обаче не означава, че същото се отнася и за всички пилоти на такива ВС! В досега действащия закон имаше термин "индивидуално въздухоплавателно средство", което беше според мен добре формулирано. В закона, напълно коректно, за пилотите на индивидуални ВС не се изискваше никакво лицензиране от държавен орган. Когато обаче едно ВС престане да бъде "индивидуално", тоест когато се вози пасажер (независимо дали комерсиално или не), лицензирането вече беше необходимо. Според мен, такава постановка е разумна и логична, защото не е нормално нелицензирани пилоти да возят хора.

Накратко - според мен всички ВС със собствено тегло до 120 кг, независимо дали са с двигател или не (тоест парапланери, парамотори, паратрайкове, делти, едноместни мотоделти и някои едноместни UL), не трябва нито да се сертифицират, нито регистрират. От пилотите, летящи с такива ВС, също не бива да се изисква какъвто и да било сертификат, ако летят сами. Ако обаче возят хора, сертифициране поне на пилотите, а вероятно и на самите ВС, според мен, трябва да се изисква.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов