Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 3:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Пон Мар 28, 2011 1:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Извинете за лаическите въпроси и вероятно грешната терминология - поправяйте неточностите :)
Съвсем съзнателно отделям мотоделтата от делтапланерът, защото има съществени разлики, а мен ме интересува мотоделтата.
След известен брой излитания забелязах, че трапеца сам се избутва напред, когато наберем достатъчно скорост. Сигурно Ви е смешно на "откритието", ама не бях чел за това:)

Разочарован съм обаче от неумението ми да поддържам курса. И докато делтата е учудващо стабилна във вертикален план(трапеца заема някакво равновесно положение сам), в хоризонтален план е кошмар за мен, когато трябва да летя по права - непрекъснато се опитва да избяга наляво или надясно. А ако има и турбуленции ....
Оказа се, че в тихо време не мога да улуча пистата :(

Чета за устойчивостта в хоризонтален план и споменатите фактори са:
1. Масата*разстоянието окачени на крилото
2. Двустенният ъгъл между полукрилата(dihedral). Колкото краищата на крилата са по-високо от кила, толкова по-устойчива трябва да е делтата. И съответно с по-ниско качество на крилото.

Тъй като количката е с фиксирани параметри(височина, маса), изглежда може да се влияе на устойчивостта чрез двустенният ъгъл - т.е. да се отпуснат въжетата от трапеца към бедрата. Вярно ли е това, и с колко е нормално да се отпуснат - 5см, 10см, 20см? или на стъпки?
Технологичните съвети също са много важни за начинаещият - може ли с карабинери да се отпускат/регулират, т.к. въжетата вече са на размер? И всичко друго, за което се сетите.
Разбира се, ще отида при човек с опит, но ме ръчка отвътре да знам нещата, и да мога и сам да се справям.

Целта ми е да имам лесна за управление мотоделта. Това, че ще лети бавно не е фактор, даже още по-добре:) Нито рекорди ще се поставят, нито искам да съм кой-знае какъв пилот:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Пон Мар 28, 2011 8:47 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
С каква мотоделта си летял?
Ако е настроено крилото в тихо време и с двигател на ниски обороти е задължително да лети направо.
Чак да не целиш пистата трябва да е било доста динамично времето или много криво крилото и да иска непрекъсната корекция.
Крилото не пипай! Особено въжетата.
Дай на някои да ти настрои крилото като и ти обясни какво и защо прави.Така е най-лесно.

Поздрави

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Пон Мар 28, 2011 11:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Кой те е учил?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 10:50 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Имам пълно доверие на учителя - Ангел Кацарски. Неговата делта сигурно е изпъната за максимално качество. Иска ми се моята да е по-лесна за управление :)
Сигурно аз я клатя - закъснели и прекомерни реакции:) но интересно в завой как уверено лети. Още доста часове ми трябват - аз не усещам все още апарата. Сега минах четвъртия час май:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 11:15 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
След набирането на скорост крилото генерира подемна сила и затова трапецът сам се "избутва". Щом не можеш още да поддържаш прав полет и да уцелваш полосата, проблема не е в машината, а че ти трябват още часове с инструктор. Ако искаш да станеш известен и да те дават във вечерните новини си поиграй с основните въжета. Доколкото знам ти си купил МЗ-тската машина на Стефан, за крилото на която, ако си го взел в комплект с него, съм чувал, че е изключително стабилно учебно крило.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Вто Мар 29, 2011 11:37 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
mitaka написа:
След набирането на скорост крилото генерира подемна сила и затова трапецът сам се "избутва". Щом не можеш още да поддържаш прав полет и да уцелваш полосата, проблема не е в машината, а че ти трябват още часове с инструктор. Ако искаш да станеш известен и да те дават във вечерните новини си поиграй с основните въжета. Доколкото знам ти си купил МЗ-тската машина на Стефан, за крилото на която, ако си го взел в комплект с него, съм чувал, че е изключително стабилно учебно крило.


Да, крилото май е бавно, MZ е мотора, вероятно е същото. Ти ме успокои :) Този, който е правил количката е бил мераклия - личи си по възлите.
Това е мотоделтата: Изображение Още не съм разпънал крилото, но цветът му съвпада :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Устойчивост при мотоделта
МнениеПубликувано на: Сря Апр 06, 2011 11:51 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
мдаа - проблема идва от зад-трапецното устройство. Не че няма разлика в лекотата на управление при различните делти, но предозираните и ненавременни реакции са били в основата :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов