Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:31 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Вто Май 03, 2011 10:29 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Този уред показва колко е подемната сила на крилото като функция от ъгъла на атака и скоростта спрямо въздуха. Много прост за изработка датчик + диференциален манометър. Диференциалният манометър може да бъде "U" тръбичка с вода(оцветена, може и фосфоресцираща;), т.к. при около 40км/ч диференциалният манометър показа 0.1 КПа( = 10.2 мм воден стълб) а около 60км/ч - почти 0.2 КПа(=20.4 мм воден стълб). Това съм го мерил с колата и сонда на Пито(ПВД-6М), и вероятно имам грешка, но е важен порядъка. С масло ще е още по-чувствителен, щото плътността му е по-ниска.
Калибрирането при фабричните уреди е чрез завъртане на датчика, така че при сривно кацане стрелката да е на границата на "червеното" - т.е. няма подемна сила.
При предложената конструкция датчика може да се монтира еднакво на всички крила(горният ред дупчици 20 градуса над хордата на крилото?) и съответно при сривно кацане да се постави отметката "червено" на "U"-тръбичката.
Важно условие е датчика да е свързан към крилото а не към количката, за да се влияе от ъгъла на атака на крилото!(иначе ще е AirSpeedIndicator)
Малко мътна снимка на датчика ми:http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/12353/Snimka0542.jpg
Ето и връзки към страници за LRI:http://www.sonex604.com/aoa.html, http://www.sonex604.com/misc/AirsoobLRI.pdf, http://www.sonex604.com/misc/SA_AOA.pdf, http://home.hiwaay.net/~sbuc/journal/liftreserve.htm


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Сря Май 04, 2011 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Ето го и датчика с диференциален манометър от прозрачно маркуче:http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/12353/LRI.JPG

Пестите 350$ защото РАБОТИ :mrgreen: Днес с колата при 30км/ч се забеляза малка разлика в нивата, при 40км/ч около половин сантиметър, при 80 около 2 см или повече. Само не можах да разбера ускорението дали покачва показанията - май малко да, или е по-чувствителен от километража на колата. Което не е притеснително. Много е чувствителен при промяна на атаката. Следващите проби ще са на делтата - да видим ще помогне ли на кацанията - хем да е меко, хем безопасно :)

PS: Недостатъка - изливането на течността от тръбичката при монтаж/демонтаж/транспорт може да се реши като се поставят две кранчета. Подходящи са тези от поливните системи - миниатюрни пластмасови.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 5:52 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Как работи датчика за ъгъл на атака?
В авиацията използват флюгер, а тук не виждам нещо подобно?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 10:56 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
niki написа:
Как работи датчика за ъгъл на атака?
В авиацията използват флюгер, а тук не виждам нещо подобно?


Този датчик има два входа на 90 градуса един от друг. Ако посоката на движение на въздуха се променя - променя се и диференциалното налягане на двата входа. Ако двата входа са на еднакъв ъгъл спрямо посоката на въздуха(по 45 градуса) двете налягания са равни. Ако единият вход е по посока вятъра а другият на 90 градуса - диференциалната разлика е максимална(тогава датчика работи като сонда на Пито с динамичен и статичен вход). Да се мери чист ъгъл на атаката е безмислено за мен, т.к. ъгъл на атака + скорост определят условията за срив. Трябва да се ползуват показания от два прибора. А този е комбиниран и свръх прост прибор (също лек и безотказен!) и е нещото което ми трябва на мен:) Споделих го, защото може и други да го харесат.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 1:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Значи излиза, че на твоя датчик единия вход е отпред в центъра на цилидъра, а другия е някъде отстрани на цилиндричния корпус. Показания на снимката цилиндър е с доста необтекаема форма т.е. има голямо значение къде ще поставиш страничните отвори (за статичното налягане) спрямо смущаващия ръб на цилиндъра. Освен различни показания на статичното налягане при различни скорости, цилиндричния датчик няма да дава линейни показания на ъгъла на атака заради различните картини на обтичане.
Може би трябва да използваш сферичен корпус или нещо по-обтекаемо като тръбата на Пито.
Предполагам че принципа на мерене на ъгъл на атака чрез датчик с разположени на 90 градуса входове е доста неточен и затова след 100 години авиация още не са го внедрили в тръбата на Пито.
Но е похвално че правиш нещо сам, вместо да купуваш наготово.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 2:35 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Може би по-добре казано е, че уреда мери "доколко ъгълът на атака на крилото е безопасен за текущата въздушна скорост" или колко е "резервът" от скорост до срив. Превода на Lift RESERVE indicator по- си пасва така, а и начинът на свързване на входовете (челният вход-високо налягане) отговаря на такова измерване. Извинявам се за първото название, в една от статиите бе даден с такова име. В wikipediata е даден като "..The LRI shows the pilot directly the Potential of Wing Lift (POWL) above the stall at all times and at any airspeed..." и интуитивно значи същото - потенциала на подемна сила на крилото


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 2:47 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
niki написа:
Значи излиза, че на твоя датчик единия вход е отпред в центъра на цилидъра, а другия е някъде отстрани на цилиндричния корпус. Показания на снимката цилиндър е с доста необтекаема форма т.е. има голямо значение къде ще поставиш страничните отвори (за статичното налягане) спрямо смущаващия ръб на цилиндъра. Освен различни показания на статичното налягане при различни скорости, цилиндричния датчик няма да дава линейни показания на ъгъла на атака заради различните картини на обтичане.
Може би трябва да използваш сферичен корпус или нещо по-обтекаемо като тръбата на Пито.
Предполагам че принципа на мерене на ъгъл на атака чрез датчик с разположени на 90 градуса входове е доста неточен и затова след 100 години авиация още не са го внедрили в тръбата на Пито.
Но е похвално че правиш нещо сам, вместо да купуваш наготово.


Не - внедрено е отдавна, но неясно защо го няма в малките самолети(особено ултралеките), а там той е най-полезен, защото сондите на Пито и ASI при 40-100 км/ч са най-неточни. Това с цилиндричният датчик не съм го измислил аз, а е взето наготово - другото решение е с правоъгълна форма на датчика(още по-необтекаема). Нищо не откривам - моят стремеж бе да се опрости максимално конструкцията и в същото време стана и много по-надежна!(мембранните диференциални манометри до 500Па не обичат сътресенията, работоспособността им също не се проверява лесно:) Пробата с колата показа че всичко си отговаря на теорията. И това за любителите е супер - хем безплатно хем по-надежно:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 10:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Ето последният вариант http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/12353/P1010006.JPG http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/12353/P1010004.JPG


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Чет Май 05, 2011 10:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
niki написа:
Значи излиза, че на твоя датчик единия вход е отпред в центъра на цилидъра, а другия е някъде отстрани на цилиндричния корпус..

Извинявай сега се усетих - вторият отвор е отдолу - не отстрани!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Lift Reserve Indicator (LRI)
МнениеПубликувано на: Сря Май 25, 2011 3:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Заключението - работи си и на делтата, ама няма кой да го гледа - няма време за това, особено при кацане и когато се учиш :)))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов