Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 3:02 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Съб Дек 17, 2011 7:25 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
Търсейки разнообразие в летене, мисля че ми е дошло време за парамотор. За да не се лутам в избора си , и да не минавам през грешни решения, надявам се да ми помогнете. Живея на поляна край Хисаря, удобна за излитане и кацане. Иска ми се, да е с минимални размери и тегло, да се побира в кола тип комби. Засега съм 75 кг, да е достатъчно мощен за мене. Имам и едно крило DHV 1 до 110 кг, което мисля да използвам. Надявам се, че темата ще е полезна и за други парапланеристи.


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Нед Мар 11, 2012 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
Няма съвети, разбрах че няма голям избор в България. Така или иначе си избрах от двете възможности, Венко и Симеон , след среща с тях, по външен вид Vittorazi Moster 185/ pull starter/ 25 hp. Сега си мисля за крилото, какво да е , моето изостава доста назад, и се движи доста бавно в неестествена позиция. Какво са по различни пара моторните крила.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Нед Мар 11, 2012 11:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Май 13, 2009 10:18 pm
Мнения: 39
Местоположение: Стара Загора
Име: Радослав Петев
http://www.flyproducts.it/it/paramotori.html
http://www.paramania.com/

_________________
APCO Aviation dealer

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -2 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Пон Мар 12, 2012 9:09 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
До колкото знам парамоторните крила са с S-образен профил (както и някои безмоторни крила) - т.нар. reflex wings.
За разлика от класическия крилен профил, предимството на S-образния е устойчивостта му по ъгъл на атака. С други думи крилото реагира по-слабо на външни смущения по ъгъл на атака (по-малко пикира или кабрира) и това е важно за комфорта на някой парамотористи. Също така мисля че S-образния профил кара крилото по-добре да се самостабилизира над пилота след напълването (което за мудния парамоторист или трайк е фактор за безопасността при излитане).
Недостатък е лекото влошаване на аеродинамичното качество, което е незабележимо на фона на мощен мотор или силни и продължителни низходящи.
Конструктивно парамоторните крила са усилени - по-дебели върви, уребрения и ткн.
Отделно парамоторните крила имат по-удобни колани с двупосочно действащи тримери, които освен за контрол на скоростта се ползват и за компенсиране завиването от въртящия момент на витлото.
......................
Според мен най-важната характеристика на парамоторното крило е лекото напълване и лесното излитане, защото излитането е най-трудната и рискова част от полета.
....
Добре е да използваш по-голямо по площ крило, отколкото това което използваш при безмоторен полет.
Напоследък производителите предлагат крила със сравнително малка площ за товара който носят (напр. 39 м2 T-ride / Mac Para носи до 400 кг в сравнение с 42 м2 Pasha който носи до 230 кг безмоторно), но това са варианти за трайкове, които ускоряват значително повече от твоите крака и то по хубави за излитане полоси.
.....................
Вероятно имам около 100-200 полета с парамотор, но никога не съм летял на парамоторно крило.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Пон Мар 12, 2012 4:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
Благодаря Ники, по добре е да понатрупам опит с това което имам.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Съб Дек 29, 2012 8:11 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
Преди година започнах да си мечтая за моторно фъркане и отворих тази тема. Мечтата е реалност и бих искал да дам съвети на други мечтатели. Оказва се , че моторното фъркане е за пенсионери , в пъти по спокойно и безопасно. Имам предвид , че в 10 годишния ми безмоторен опит съм търсил нестабилното , а сега просто се кефя на природата в най спокойното време.
Относно оборудването , най важно е крилото, не излита ли лесно не става, уцелих със старата си единичка. Моторът много важен , да го усещаш , плавно подаване на газта, лек , без ненужни екстри, също уцелих с Vittorazi Moster 185. Рамата , попаднах на модел при който се лети в същата поза както безмоторно, голямо предимство за мене, произведена от Симеон Fly Air.
И да запаля още мечтатели погледайте две клипчета от моя разходка преди 2 дни. Щаслива нова година и повече фърчасти във въздуха!
http://www.facebook.com/photo.php?v=446 ... =2&theater
http://www.facebook.com/photo.php?v=446 ... =2&theater


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Нед Дек 29, 2013 6:56 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 3:03 pm
Мнения: 69
Местоположение: Пловдив
Име: Христо Ангелов
След още една година, мога да споделя докъде е докарах.
Понеже летенето го ползвам като лекарство, против всякакви проблеми, парамотора е чудесен избор.
Последните няколко месеца , в които безмоторното не става , са прекрасни за моторно.
Без да мисля много си купих рефлексно парамоторно крило от непозната фирма, само гледайки едно клипче.
http://www.ojovolador.com/eng/paramotor/?show=1738
Десет месеца по късно, пак нямам никакви инструкции за ползване на това крило, фирмата ми отговори че е ново и няма,
а българския дилър го интересува само финансовата част.
Иначе е чудесно излита и каца много добре, но има допълнителни управления закачени в двата края на крилото, по две върви.
Подразбрах , че се ползват в рефлексен режим. Някои ми каза , че ако пусна тримерите, не трябва да използвам основните управления , а само тези помощни, нещо не му повярвах. Има много предимства пред предишната ми единичка, не изостава назад, движи се с 40+ , при опънати тримери.
Ако някой знае нещо за рефлексните крила , ще съм му благодарен да го сподели.
Не бях гледал скоро клипа, забелязах , че ползва едновременно, основно и помощно управление.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Избор на парамотор
МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 6:00 am 
Offline

Регистриран на: Пон Окт 24, 2011 4:47 am
Мнения: 44
и,тук
http://www.flying-forum.com/index.php

_________________
Заниманията със спорт ще удължат живота ви с десет години, но за тях ще трябва да похабите 15./цеко-вересията/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 8 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов