SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Избор на парамотор http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=5625 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | hristo [ Съб Дек 17, 2011 7:25 pm ] |
Заглавие: | Избор на парамотор |
Търсейки разнообразие в летене, мисля че ми е дошло време за парамотор. За да не се лутам в избора си , и да не минавам през грешни решения, надявам се да ми помогнете. Живея на поляна край Хисаря, удобна за излитане и кацане. Иска ми се, да е с минимални размери и тегло, да се побира в кола тип комби. Засега съм 75 кг, да е достатъчно мощен за мене. Имам и едно крило DHV 1 до 110 кг, което мисля да използвам. Надявам се, че темата ще е полезна и за други парапланеристи. |
Автор: | hristo [ Нед Мар 11, 2012 7:27 pm ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
Няма съвети, разбрах че няма голям избор в България. Така или иначе си избрах от двете възможности, Венко и Симеон , след среща с тях, по външен вид Vittorazi Moster 185/ pull starter/ 25 hp. Сега си мисля за крилото, какво да е , моето изостава доста назад, и се движи доста бавно в неестествена позиция. Какво са по различни пара моторните крила. |
Автор: | radopetev [ Нед Мар 11, 2012 11:32 pm ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
http://www.flyproducts.it/it/paramotori.html http://www.paramania.com/ |
Автор: | niki [ Пон Мар 12, 2012 9:09 am ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
До колкото знам парамоторните крила са с S-образен профил (както и някои безмоторни крила) - т.нар. reflex wings. За разлика от класическия крилен профил, предимството на S-образния е устойчивостта му по ъгъл на атака. С други думи крилото реагира по-слабо на външни смущения по ъгъл на атака (по-малко пикира или кабрира) и това е важно за комфорта на някой парамотористи. Също така мисля че S-образния профил кара крилото по-добре да се самостабилизира над пилота след напълването (което за мудния парамоторист или трайк е фактор за безопасността при излитане). Недостатък е лекото влошаване на аеродинамичното качество, което е незабележимо на фона на мощен мотор или силни и продължителни низходящи. Конструктивно парамоторните крила са усилени - по-дебели върви, уребрения и ткн. Отделно парамоторните крила имат по-удобни колани с двупосочно действащи тримери, които освен за контрол на скоростта се ползват и за компенсиране завиването от въртящия момент на витлото. ...................... Според мен най-важната характеристика на парамоторното крило е лекото напълване и лесното излитане, защото излитането е най-трудната и рискова част от полета. .... Добре е да използваш по-голямо по площ крило, отколкото това което използваш при безмоторен полет. Напоследък производителите предлагат крила със сравнително малка площ за товара който носят (напр. 39 м2 T-ride / Mac Para носи до 400 кг в сравнение с 42 м2 Pasha който носи до 230 кг безмоторно), но това са варианти за трайкове, които ускоряват значително повече от твоите крака и то по хубави за излитане полоси. ..................... Вероятно имам около 100-200 полета с парамотор, но никога не съм летял на парамоторно крило. |
Автор: | hristo [ Пон Мар 12, 2012 4:49 pm ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
Благодаря Ники, по добре е да понатрупам опит с това което имам. |
Автор: | hristo [ Съб Дек 29, 2012 8:11 pm ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
Преди година започнах да си мечтая за моторно фъркане и отворих тази тема. Мечтата е реалност и бих искал да дам съвети на други мечтатели. Оказва се , че моторното фъркане е за пенсионери , в пъти по спокойно и безопасно. Имам предвид , че в 10 годишния ми безмоторен опит съм търсил нестабилното , а сега просто се кефя на природата в най спокойното време. Относно оборудването , най важно е крилото, не излита ли лесно не става, уцелих със старата си единичка. Моторът много важен , да го усещаш , плавно подаване на газта, лек , без ненужни екстри, също уцелих с Vittorazi Moster 185. Рамата , попаднах на модел при който се лети в същата поза както безмоторно, голямо предимство за мене, произведена от Симеон Fly Air. И да запаля още мечтатели погледайте две клипчета от моя разходка преди 2 дни. Щаслива нова година и повече фърчасти във въздуха! http://www.facebook.com/photo.php?v=446 ... =2&theater http://www.facebook.com/photo.php?v=446 ... =2&theater |
Автор: | hristo [ Нед Дек 29, 2013 6:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
След още една година, мога да споделя докъде е докарах. Понеже летенето го ползвам като лекарство, против всякакви проблеми, парамотора е чудесен избор. Последните няколко месеца , в които безмоторното не става , са прекрасни за моторно. Без да мисля много си купих рефлексно парамоторно крило от непозната фирма, само гледайки едно клипче. http://www.ojovolador.com/eng/paramotor/?show=1738 Десет месеца по късно, пак нямам никакви инструкции за ползване на това крило, фирмата ми отговори че е ново и няма, а българския дилър го интересува само финансовата част. Иначе е чудесно излита и каца много добре, но има допълнителни управления закачени в двата края на крилото, по две върви. Подразбрах , че се ползват в рефлексен режим. Някои ми каза , че ако пусна тримерите, не трябва да използвам основните управления , а само тези помощни, нещо не му повярвах. Има много предимства пред предишната ми единичка, не изостава назад, движи се с 40+ , при опънати тримери. Ако някой знае нещо за рефлексните крила , ще съм му благодарен да го сподели. Не бях гледал скоро клипа, забелязах , че ползва едновременно, основно и помощно управление. |
Автор: | PTERODACTILUS [ Пон Май 12, 2014 6:00 am ] |
Заглавие: | Re: Избор на парамотор |
и,тук http://www.flying-forum.com/index.php |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |