Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 10:44 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пон Май 28, 2012 11:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 11, 2009 2:41 pm
Мнения: 71
отскоро много ме вълнува темата за жиротата ,но инфото е много старо ,няма нови теми ,някак си форума е замрял и
активно летящите някакси не пишат а новолетците жадуват за информация :D
вярно има тема за жиротата но е много стара
някои знае ли нещо ново,някои ще сподели ли плюсовете и минусите на такова хвъркало
цена на ново и старо ,на части примерно ,какво му е макс скороста или мин скорост ,разход на гориво,проблеми с подръшката ,някави чертежи направи си сам


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Вто Май 29, 2012 12:55 am 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 31, 2010 1:27 pm
Мнения: 221
Местоположение: София / Пловдив
Име: Кирил Недев
Юнга, изтрих ти другата тема че бяха 2 еднакви

_________________
Лети с: Нисан примера :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Вто Май 29, 2012 7:27 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 31, 2009 10:11 pm
Мнения: 37
Местоположение: Варна
Име: АНОНИМЕН
Юнга, тези хвърчила не са много скъпи има ги втора употреба но не в България. Аз бях се навил отначало да си правя автожир, изчетох много информация а така също и ходих при Петър Петров от Варна да се запозная с неговата конструкция. Най важната част на автожира е носещия винт, Петров го беше внесъл от Щатите за сумата от 3500долара. Мисля че с тази част не трябва да се правят компромиси, имам чертежи при интерес бих ти ги пратил. Трябва и мощен мотор! Абе както казват хората много шум и бензин за нищо! http://www.wiatrakowce.com.pl/Hornet%20new.pdf

_________________
Non est ad astra mollis e terris via


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2012 2:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Аз бях почнал да правя автожиро или жирокоптер. Ако трябва да сме точни, жироплан значи безмоторно автожиро. Бенсен е направил жироплан от водопроводни тръби и лопати от чамови дъски. Фитингите на водопроводните тръби ги е ползвал за свързване на цялата конструкция :))) Идеята е била всеки да може да си го направи от железарският магазин! Даже е имало и двуместен вариант на жироплана, теглили са го с лека кола. Толкова за трудната направа и липсата на лопати :)))
Обаче нещата започват да се променят, когато добавим двигател. Колата тегли с много конье иначе лекият жироплан с не много здрави лопати. Роторът иска много повече енергия от едно невъртящо се крило => мощен двигател => маса => по-здрава конструкция като цяло, включително лопатите и роторната глава.

Има един инженер Jukka Tervamaki http://www.saunalahti.fi/jtki1/ , който прави дори лопатите от стъклопластика и неговите жирота ме кефят.

ЖироБии на Ралф Тагарт беше един пример, как с rotax 447 може да се направи добър жирокоптер.

Тайната е в дългите лопати с ниска скорост - за максимална ефективност. И все пак rotax 447 е доста за едноместен ултралек:)

Последната простотия, която ми доде на ума бе: да си представим киловата тръба на делтата, и малко зад окачването на трайка една ос нагоре, една роторна глава, с лопатите, отпред може и трапец за по-голяма прилика с делтата и кеф ти мотоделта, кеф ти автожир! Обаче rotax 503 може би требва да те бута.

Устойчивостта при жирота с тласкащ винт е под въпрос, и линията на тягата трябва да е под центъра на тежестта или през нея, ако не искаш ефект преобръщане при подаване на газ и разтоварен ротор. Жиротата с теглещ винт пък са ми малко грозновати на мен. Но имаше един концептуален дизайн - нещо като мотоциклет с теглещ винт и ротор отгоре - много як вид имаше!

Ако сериозно почваш, съм готов да разменя две лопати от Ка-26 (около 14 кг е едната и към 7м), срещу изработване на възли за захващане на лопатите към роторната глава и ремъчен редуктор на мотора. Материалите от мен. Един мотор от хонда сивик знаеш ли от колко години чака да лети на автожир?:)))

Но мисля, че единственото което си струва, е да се направи нещо уникално и красиво. И практично - лопати, транспорт, бързи и надежни сглобки...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2012 4:28 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
От мен един съвет,консултирайте се с Ники от Правец ,много е отзивчив и много опит натрупа от 3 години насам.За мен най големия проблем при жиротата е че в БГ няма кой да те научи да летиш на този апарат,най близките инструктори са в Унгария и Австрия.По въпроса с лопатите май от хеликоптер не стават трябва профила да е по различен ,това съм го чувал от Ники .Успех и дерзайте.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2012 10:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Една 3D анимация, която направих за Ники, преди модела да бъде готов. Хубаво е, че има място, където може да се види такова нещо и в БГ

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Сря Май 30, 2012 10:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 11, 2009 2:41 pm
Мнения: 71
AIR командване INTERNATIONAL
Командира Елит едно място
gyropilots Начинаещи ще намерите едно лице командир идеал с централната линия тягата, която повишава стабилността на терена и намалява съпротивление. Това отнема до 67 к.с. Rotax 582 двигател, но минава като свръхлеки, когато е оборудван с 40 к.с. Rotax 447. Крейсерска скорост обхват от 50 до 65 mph, в зависимост от двигателя избор. Kit Kit цена списък от размера на двигателя:

Kit без двигател: 7935
447 долара (40 к.с.) Правна свръхлеки: 9875
503 долара (52 к.с.): $ 11,255
582 (67 к.с.): $ дванайсет хиляди шестстотин седемдесет и пет
2704: $ дванайсет хиляди деветстотин деветдесет и шест
2706: $ 14,995
Командващият Elite тандем и командващия Елит рамо до рамо
Подобни двигатели дават различни резултати в двуместен командири. Тандеми достигне скорост до 120 mph двигател с 160 к.с. или 110 mph с 110 к.с., която се раздава безплатно F-30, а страна по страна може да получите само до 85 mph с F-30, макар и нов двигател скоро ще бъде достъпна за увеличаване на тази скорост. Kit Kit цена списък с двигател размер:

Тандем тегло светлина без двигател: $ 12.570
Тандем тежък тегло без двигател: $ 14,235
F-трийсет Тандем, основен комплект: $ 19975
F-трийсет Тандем, всички опции: $ 24.975
Mazda Тандем, основен комплект: $ 22,975
Mazda Тандем, всички настройки: $ 28,450
Side-By-Side "F-30: $ 19,292
Side-By-Side без двигател: $ 11,580
Свържете се с командване Air 903-527-3335 или http://www.aircommand.com. 903-527-3335 или http://www.aircommand.com.

Конструкции на въздухоплавателни средства
Sportster
залага своето място в на автожир историята като първия в света двама души експериментален модел, Sportster е бил във въздуха от 1974 г. насам. Рамо до рамо двойно управление са идеални за летателно обучение. Това е само частично затворено и използва Lycoming двигател 160 к.с., за да достигне максимална скорост от 100 mph. Планове
Е-подробни планове за Sportster: $ 535
Bumble Bee
История бе постигнат през 1983 г. с мъхната пчела, първият в света свръхлеки автожир. На единична седалка отвори рамка autogyro взема или 40 к.с. Rotax 447 или 38.5 к.с. Kawasaki двигател. Дистанция за излитане е 230 фута на спокоен ден и полезен товар е 270 паунда. Планира
планове за мъхната пчела: $ 200
Обадете се на конструкции на въздухоплавателни средства в 831-649-6212 или посетете http://www.aircraftdesigns.com. 831-649-6212 или посетете http://www.aircraftdesigns.com.

Барнет ротокрафтът

Соло J4B И J4B2 Flying, ще получите до 125 mph в един седалка J4B, но неучастието за крейсерска компания, и че пада до 110 mph в тандем J4B2,. J4B е на разположение затворено или частично затворено,, докато двуместен J4B2 е затворено модел.
Комплект
комплект цени се колебаят. Свържете се с Барнет за лично цитат цена.
Планира
J4B планове: $ 155
J4B2 планове: $ 185

На BRC540 купе
с максимална въздушна скорост от 138 mph-бързо, отколкото някои основни хеликоптери-спортното купе "наставка е прилично. Крейсерска скорост варира от 85 до 105 mph, в зависимост от надморската височина и товар. Напълно затворена рамо до рамо двуместен автомобил също има двойно управление, три дросели и две помещения за багаж. Комплект
комплект цени се колебаят. Свържете се с Барнет за лично цитат цена.
Планира
БЧК Coupe540 планове: $ 225.

Контакт Барнет ротоrкрафта на 530-742-7416 или barnett@syix.com, или посетете уеб сайта на http://members.nbci.com/BarnettRotor/ 530-742-7416 или barnett@syix.com, или посетете уеб сайта на http://members.nbci.com/BarnettRotor/

CHAYAIR ПРОИЗВОДСТВО & ВЪЗДУХОПЛАВАНЕ
На Сикамор Mk1 И Сикамор Mk2000
явор семена напуснат дървото и се върти свободно във въздуха, адаш за тандем модели Chayair. В 17 фута, 9 инча, Sycamores са някои от по-дългите автожири там. И двете използват 115-к.с. двигатели и да достигне скорост до 106 mph. Mk1 е напълно затворено, Mk2000 е само частично затворено. Кит
опции на цените варират за явор комплекти. Се контакти Chayair за ценовите котировки.
Съединени
Sycamores са достъпни напълно сглобени, но цените варират. Се контакти Chayair за ценовите котировки.

Посетете http://www.chayair.com или на запис: Chayair Mfg. & Авиация, PO Box 807, Месина 0900, Република Южна Африка. Телефон: +27 (15) 534-0393 . +27 (15) 534-0393 .

Жиро-Коп-ването
Mosquito Hawk и полунощ Hawk
Почти врата на врата в спецификациите, Midnight Hawk има леко предимство пред комара на скоростта с 90-к.с. двигател с впръскване на гориво. Както достигне максимална скорост от 80 mph. Жиро-Коп-ването могат да бъдат закупени от комплект или сглобени и тествани.
Kit
полунощ ястреб: $ 8500
комарите Hawk: $ 6500
Събрани
полунощ ястреб: $ 9500
Mosquito Hawk: $ 7500

Свържете се с Жиро-Коп-ването на 904-752-9116 . ЗАБЕЛЕЖКА: регионалния код ще се променят (386). 904-752-9116 . ЗАБЕЛЕЖКА: регионалния код ще се променят (386).

Джей Souza автожири
Super Bandit / Super Bandit свръхлеки,
пилот на до 250 паунда, може спокойно да скочи на борда на Super Bandit. На единична седалка, откри рамка може да бъде оборудвана с 94-к.с. EA-81 двигател на Subaru, или може да се превърне в един свръхлеки с 55-к.с. 503 двигател Rotax. С Subaru, тя може да достигне 85 mph и с Rotax, 63 mph. Полезен товар е 313 кг с Subaru или 348 паунда с Rotax. Kit
Основен комплект (без двигател, инструменти и витлата): $ 7500
Deluxe комплект: $ 11,000
Свържете се с Джей Souza автожири в 530-741-0741 или http://www.rotorcraft.com / бандит. 530-741-0741 или http://www.rotorcraft.com / бандит.

гледам ново жиро струва около 11000долара ,грубо сметнато 17000лв
без двигател варират около 13000-14000лв
втора употреба би трябвало да е поне наполовин цена.поне така си мисля
а относно направата в бг са малко хората ,които имат знанията и техниката за да се справят
наи много ми харесва ,че площатката за излитане е малка и е слабо зависимо от метерологията
но инфото ни е много малко,да гори да гори колко ще гори една двуместна делта си гълта по 10 л на час и напъваш яко педала ,това жиро ако е със същият двигател за един мото час да вдигне 50% разхода но краисерката скорост е
140 км в час ,ето това не ми се връзва ,чел съм че разхода е голям но като сметнеш изминато растояние може да се окаже и по икономично,незнам може да пиша простотии но логиката ми е такава


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Чет Май 31, 2012 11:28 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Това с крейсерска 140 малко ме съмнява - и една делта може да стане със 140, ама... А че гълтат яко - спор няма - ясно е от коеф. на съпротивление на ротора. Кацането без двигател навсякъде пишат, че е безопасно и лесно с автожир. От това, което съм гледал на ютуба обаче се съмнявам. Да не говорим, че сертифицирани машини в Англия ги бяха спрели преди няколко години поради много инциденти.
Втора употреба да, ама да няма проблеми по ротора(твърди кацания, стрес).

Наистина трябва да се отиде при тези, които вече са направили и да се разбере защо не летят редовно с тях :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Чет Май 31, 2012 12:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Преди доста време четох, че автожира е разработен от испанец и после са го доразработвали дори и военните, но са се отказали по няколко причини:
1. По-ниската скорост в сравнение с хеликоптера.
2. По-високия разход на гориво от което респективно е и по-късия полетен план.
3. Не може да зависва като хеликоптера, а това е най-важното при спасителни акции и кацане на ограничени площадки.
4. При завиване има минимален радиус под който се срива и ако си на малка височина падаш като круша.

За да влезе в авторотация с отказал двигател му трябват приметно 500 метра(зависи от модела) свободно падане за да може винта да набере обороти и да кацне. Същото важи и за хеликоптерите. На мотоделтата след като ти загасне двигателя просто си намираш място за кацане и при тях минималната височина зависи от вида на терена под тебе.
Може да има и други причини, но и тези са достатъчни за да има малко мераклии да летят с автожир.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 01, 2012 9:17 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Х А Р И написа:
Преди доста време четох, че автожира е разработен от испанец и после са го доразработвали дори и военните, но са се отказали по няколко причини:
1. По-ниската скорост в сравнение с хеликоптера.
2. По-високия разход на гориво от което респективно е и по-късия полетен план.
3. Не може да зависва като хеликоптера, а това е най-важното при спасителни акции и кацане на ограничени площадки.
4. При завиване има минимален радиус под който се срива и ако си на малка височина падаш като круша.

За да влезе в авторотация с отказал двигател му трябват приметно 500 метра(зависи от модела) свободно падане за да може винта да набере обороти и да кацне. Същото важи и за хеликоптерите. На мотоделтата след като ти загасне двигателя просто си намираш място за кацане и при тях минималната височина зависи от вида на терена под тебе.
Може да има и други причини, но и тези са достатъчни за да има малко мераклии да летят с автожир.


От всичко написано горе само 3 е вярно! Но по принцип хеликоптера не става за спасителни акции, по авиобазите им казват "слънчевата авиация". Знам че сега някой ще скочи да ме оборва, но мнението ми се базира на факти :) А автожира на Сиерва е ползван от военните до втората световна!

М/у другото първият автожир е в пъти по-способен от първият хеликоптер. А да сравняваме първият автожир с последният хеликоптер е малко нечестно, нали?:) Първият му успешен модел лети в далечната 1923 г. http://www.youtube.com/watch?v=PbalOh4smnM

За съвременните жирокоптери е добре да се прочете тази статия http://www.tervis.fidisk.fi/gyrosafety.html, за да не си купи човек опасен за полети жирокоптер!!! Дори сертифицирани машини(какво значи сертификат за ултралек;) се оказват с недостатъци, водещи до катастрофи с опитни пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 01, 2012 9:52 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Сравни данните на хеликоптер от ново поколение и тези на жиро от същите години и разликите ще излязат. Но това при условие, че и двете летателни средства да са с еднакви данни(собствена маса и полезно натоварване. Ако жирото имаше поне едно предимство, щеше да се ползва за работа в дадена област, а не само като хоби и атракция за хората които искат да летят на нещо различно.
P.S. Може и да бъркам за някои модели, но погледнато от общ план жирото е слабо приложимо, освен за шоу.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 01, 2012 12:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Х А Р И написа:
Сравни данните на хеликоптер от ново поколение и тези на жиро от същите години и разликите ще излязат. Но това при условие, че и двете летателни средства да са с еднакви данни(собствена маса и полезно натоварване. Ако жирото имаше поне едно предимство, щеше да се ползва за работа в дадена област, а не само като хоби и атракция за хората които искат да летят на нещо различно.
P.S. Може и да бъркам за някои модели, но погледнато от общ план жирото е слабо приложимо, освен за шоу.

:))) хеликоптери ново поколение има, но автожири ново поколение няма:))) сегашните автожири са точно за развлечение(почти любителски конструкции) и не могат да се сравнят дори с първите автожири на Сиерва :)))
Всъщност те са най-подходящи точно за хоби и атракция - при високите скорости и ефективност ги бият самолетите, при висене и кацане на ограничена площадка(особено пък с товар) ги бият хеликоптерите. Но по безопасност и лесно обслужване ги бият само мотоделта и мотопара, като по удобство при транспорт май само мотопарите ги бият.

Но пък в една статия авторът разказваше как след като вятърът се усилил толкова, че мотоделтите спрели да летят, вече било много приятно с автожирите, защото излитали почти от място :) Имат си и много плюсове :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 01, 2012 12:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Х А Р И написа:
... Ако жирото имаше поне едно предимство, щеше да се ползва за работа в дадена област, а не само като хоби и атракция за хората които искат да летят на нещо различно...


Жирото си има своите неоспорими предимства пред хелито. Тези, за които се сещам в момента най-общо се изразяват в:
- по-проста и надеждна конструкция;
- значително по-ниска себестойност;
- по-малки експлоатационни разходи;
- по-проста техника на пилотиране...

Това, че автожирът не може да лети като хеликоптер е нормално, защото са различни летателни апарати и общото е само в това, че и при единия и другия има ротор. Принципно обаче са много различни, като автожирът е някъде по средата между самолет и хеликоптер, затова един руски авиоконструктор казва шеговито: "автожирът отлично съчетава в себе си както недостатъците на самолета така и тези на хеликоптера". Според мен обаче може да се каже и обратното, че съчетава и положителните качества на едното и другото летателно средство.

Автожирът преживява в момента бурен ренесанс и е само въпрос на време да получи по-широко приложение.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пет Юни 01, 2012 6:33 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Ще се радвам да се увеличи тяхната сигурност и да има повече хора да полетят с автожир. Дано някой от големите авиоконструктори се заеме да подобри техните летателните характеристики. Има много любители които са изработили в работилниците си чудесни автожири. Все пак предпочитам мотоделтата заради сигурността. Мотопарата също е готина, но е по зависима в метеотоусловията в сравнение с жиро и делта.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: жироплан?
МнениеПубликувано на: Пон Юни 04, 2012 5:05 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Х А Р И написа:
...Все пак предпочитам мотоделтата заради сигурността....


Много точно!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 16 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов