Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 3:59 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:39 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Mitko92 написа:
Така сега чакаме да видим коя организация ще иземе правата на малкото ГВА дали ще е БАЛА,АСЛА , БНАК, или някоя друга и тогава тепърва ще се определят тарифи,цени и т.н.Предполагам безмоторните пара и делта пилоти ще си останат в БНАК и летателни средства разбира се .
Дано не остане тарифа 5 че тогава със сигурност няма да летим.

На последното общо събрание на "Асоциация на свръхлеката авиация в България" се обсъди възможността Асоциацията да кандидатства за правомощия по чл.119, като таксите за лицензиране, първоначална регистрация и определяне на летателна годност ще бъдат драстично намалени. Освен това за свръхлеките няма да е необходимо да се минава авио-лекарска комисия, което спестява около 400лв.
За да се сдобие с тези правомощия обаче, по изчисления на УС ще бъдат необходими около 90 000 лв годишно.
Съветвам заинтересованите да се запознаят по-подробно с дейността на асоциацията http://bgmaa.org/
Пак ще се повторя, като кажа че АСАБ няма намерение да се занимава с излитащите от крака моторно и безмоторно, така че трябва БНАК или друга подобна структура да кандидатства за правомощия по чл 119!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Цитат:
Чл. 2. (1) „Свръхлеки въздухоплавателни средства“ (СлВС) са въздухоплавателни средства по букви „д“, „е“, „ж“ и „й“ от Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент


Цитат:
ANNEX II
Aircraft referred to in Article 4(4)
Article 4(1), (2) and (3) do not apply to aircraft falling in one or more of the categories set out below:
(a) historic aircraft meeting the criteria below:
(i) non-complex aircraft whose:

initial design was established before 1 January 1955, and

production has been stopped before 1 January 1975;
or
(ii) aircraft having a clear historical relevance, related to:

a participation in a noteworthy historical event, or

a major step in the development of aviation, or

a major role played into the armed forces of a Member State;
(b) aircraft specifically designed or modified for research, experimental or scientific purposes, and likely to be produced in very limited numbers;
(c) aircraft of which at least 51 % is built by an amateur, or a non-profit making association of amateurs, for their own purposes and without any commercial objective;
(d) aircraft that have been in the service of military forces, unless the aircraft is of a type for which a design standard has been adopted by the Agency;
(e) aeroplanes, helicopters and powered parachutes having no more than two seats, a maximum take-off mass (MTOM), as recorded by the Member States, of no more than:
(i) 300 kg for a land plane/helicopter, single-seater; or
(ii) 450 kg for a land plane/helicopter, two-seater; or
(iii) 330 kg for an amphibian or floatplane/helicopter single-seater; or
(iv) 495 kg for an amphibian or floatplane/helicopter two-seater, provided that, where operating both as a floatplane/helicopter and as a land plane/helicopter, it falls below both MTOM limits, as appropriate;
(v) 472,5 kg for a land plane, two-seater equipped with an airframe mounted total recovery parachute system;
(vi) 315 kg for a land plane single-seater equipped with an airframe mounted total recovery parachute system;
and, for aeroplanes, having the stall speed or the minimum steady flight speed in landing configuration not exceeding 35 knots calibrated air speed (CAS);
(f) single and two-seater gyroplanes with a maximum take off mass not exceeding 560 kg;
(g) gliders with a maximum empty mass, of no more than 80 kg when single-seater or 100 kg when two-seater, including those which are foot launched;
(h) replicas of aircraft meeting the criteria of (a) or (d) above, for which the structural design is similar to the original aircraft;
(i) unmanned aircraft with an operating mass of no more than 150 kg;
(j) any other aircraft which has a maximum empty mass, including fuel, of no more than 70 kg.


Последна промяна DVD на Пон Яну 27, 2014 1:58 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:48 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
ако приемем че буквите на кирилица д, е, ж и й съответстват на латинските d, e, g и j - то тогава за всички тези ВС описани в Европейския Регламент по четирите точки трябва да се регистрират


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 3:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Говорих с Емо,по старата наредба той е платил 500 лв при регистрация и после всяка година по 500лв плюс командировъчните на проверяващите-става дума за двуместен паратраик.по новата наредба обаче първо трябва да се делигират на някого права да извършва регистрацията, като вече таксите ще са драстично намалени.Това е за сега.Тепърва ще има да се вълнуваме.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 4:47 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Според мен, този гаф трябва да се коригира с връщането на чл.3 който засяга само индивидуалните въздухоплавателни средства.


За индивидуалните въздухоплавателни средства:

1.Удостоверение за летателна годност да не се изисква.
2.Регистрация да не се изисква.
3.Пилотски лиценз да не се изисква.

За мен лично е добре да се предвижда опростена процедура по регистрация на подобни апарати, за тези, които желаят да регистрират.
Тя да се свежда до такса за регистрация, без доказателства за летателна годност, най-много демонстрация на излитане и кацане.
Регистрация може да ни е нужна за ползуване на летище, застраховка или летене в чужбина(мероприятия).


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 8:34 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
И мен ми е чудно защо премахнаха чл. 3 и то в Министерството на транспорта,защото ГВА беше съгласно да го има.По отношениое на чл.129 той е само за пилотските лицензи ,а не за машините.И най важното -колеги не се заблуждавайте ,че регистрациятач на едно ултралеко" летящо" в България ще е лесно.Можем да го сравним с регистрацията на лек автомобил:отиваш в Кат (в случая ГД.ГВА) да си регистрираш колата .Те ти искат един документ дето се казва Типов сертифик-Tüpenschein.Емо си регистрира трайка с много тичане и защото неговия трайк се произвежда серийно и има типов сертификат.Плюс това ти искат типоф сертификат на крилото, а много малко моторни крила имат такъв,после на витлото ,а много малко ,почти никакви витла произвеждани в БГ имат такъв.Машинките ,които сами си правим ще е много трудно да се лицензират и после регистрират.По лесно е като експериментален вариант.
По отношение на АСАБ ми се иска те да придобият правата по чл.119 e от закона за гражданското въздухоплаване ,а в тази наредба чл.5, (няма да бъдат нито БАЛА нито БАНАК,защото тях не ги интересува това)
Не знам само как ще издаянят при условие ,че засега имат приходи само от нашия членски внос. Сега е време да се атакува вече Наредбата в съда ,за връщане на чл.3 (моите адмирации към Деспин Митрев ,който толкова се бори за оставането му)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Сегашните изисквания са равносилни на това да се иска регистрация на всичко, което е без двигател и се движи на колела по пътищата (велосипеди, тротонетки, ролери и т.н.) - просто е смешно...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 10:26 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Според мен пак нищо няма да излезе от цялата работа.Ако е трудно и скъпо никой няма да го прави.От това следва че ще са еденици хората които ще се регистрират.Емо го е направил защото с това си изкарва хляба,и е похарчил една купчина пари за траик и крило и няма друга алтернатива.
Останалите пак ще си летят както до сега ,без много много да бият тъпана.Така като гледам мисията е невъзможна както за регистрацията така и за обучението.Навремето като карах курса за мотоделта ми отне 3 месеца и средства само за пътуването на 45 км до Долна Митрополия.Представям си сега как някой ще дава по 200лв на час плюс пари за регистрация и ежегодни прегледи на мотоделта за 20000лв.Гледаме как е в Европа и по български за да се изпъчим увеличаваме изискванията за хора с 500Е заплата.Е няма как да стане това.
Наредбата е хубава и нека си седи там откъдето е излязла.
Успешни полети на всички:-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 11:33 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Точно снощи си го мислех това за тротинетката на сина ми, там попадат и скейтбордове и шейни, с две думи всичко де мърда :D

Даниеле, дали не е време БНАК да се самосезира? Може би най-голяма тежест би имало всички организации вкупом да атакуват наредбата. Че сезонът чука на вратата...

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 11:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Има един недодялан чл19 в ЗГВ, със който си измиват ръцете при премахването на чл.3.

Чл. 19. (Изм. - ДВ, бр. 85 от 1998 г.) (1) Въздухоплавателното средство се допуска в експлоатация след преглед, регистрация и удостоверяване на летателната му годност.

Във всеки случай, чл.19 явно не е чак толкова голяма пречка, защото наредба 6 съществуваше по времето на сегашният чл.19 (1) и не изискваше регистрация на индивидуалните въздухоплавателни!
Ако искат да са прецизни, чл.19 не трябва да е всеобхватен. Примерно:
Чл. 19.(1) Въздухоплавателното средство се допуска в експлоатация след удостоверяване на летателната му годност.

Или направо (1) да отпадне. И без това в (2) и (4) се уточнява нуждата от съответствие с евронормите и в момента.

И вече тези норми EU 216/2008, да се приложат според замисълът им - да се изключат от общите изисквания някои класове летателни апарати и те да имат облегчена процедура, а не както дяволът чете евангелието! А удостоверяването на летателна годност при индивидуалните въздухоплавателни средства да се свежда до доказване на параметрите им на място, пред проверяващ инспектор. Това не е безконтролно летене, както някои го наричат, това е строго контролирано летене, в съответствие с всички евронорми и практики в държави, от които сме 100 години назад и 50 години вляво!

Ето и частта от EU 216/2008:

СЪЩЕСТВЕНИ ИЗИСКВАНИЯ
Член 4
Основни принципи и приложимост
1. Въздухоплавателното средство, включително всякакъв вграден
продукт, част или прибори, …..
следва да отговарят на изискванията на настоящия регламент.
2. Персоналът, участващ в експлоатацията на въздухоплавателни
средства по параграф 1, букви б), в) или г), спазва настоящия
регламент.
3. Експлоатацията на въздухоплавателни средства по параграф 1,
букви б), в) или г) се извършва съгласно настоящия регламент.

ПРИЛОЖЕНИЕ II
Член 4, параграфи 1, 2 и 3 не се прилагат за въздухоплавателно средство,
попадащо в една или повече от определените по-долу категории:
…….
в) въздухоплавателно средство, от което най-малко 51 % е изградено от
любител или от сдружение с нестопанска цел на любители, за техни
собствени нужди и без търговско предназначение;
……
й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна
маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg



Това, което Ви се лансира като причина за това състояние на закон и наредби - че го изисква европата - не е вярно. Точно обратното! Проблемът беше, че некои наши другари-въздушни превозвачи летяха на въздушни каручки, без да гледат безопасността и подбивайки цените на отговорните авиопревозвачи. Затова им туриха юздата 216/2008. Както виждате, там ние изрично сме изключени! В същото време, нашите "блюстители на евронормите", са си оставили вратичка, която е редно да бъде затворена от еврокомисията:
(3) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2004 г., изм., бр. 81 от 2011 г.) Когато въздухоплавателното средство не отговаря на съответните норми за летателна годност или не е доказано съответствие с тях, главният директор на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" може да издаде разрешително за допускане до полет,....


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 12:28 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
БНАК е спортна организация и няма логика тя да се занимава с уреждането на тези проблеми. Тези камъни са по-скоро в градината на многото вече асоциации на ултра-леката авиация. Не знам какви са отношенията по между им - има ли разбирателство, сътрудничат ли си или по-скоро обратното - конкурират се и си правят номера... Нека някой, който е "в кухнята" да коментира! Могат ли организациите които се занимават с ултра-лека авиация да действат координирано за да се оправят нередностите в нормативните актове?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
DVD написа:
БНАК е спортна организация и няма логика тя да се занимава с уреждането на тези проблеми. Тези камъни са по-скоро в градината на многото вече асоциации на ултра-леката авиация. Не знам какви са отношенията по между им - има ли разбирателство, сътрудничат ли си или по-скоро обратното - конкурират се и си правят номера... Нека някой, който е "в кухнята" да коментира! Могат ли организациите които се занимават с ултра-лека авиация да действат координирано за да се оправят нередностите в нормативните актове?


А безмоторните? А спортните мероприятия с тях? Вкл. тези с чуждо участие?

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 12:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Точно това ще са основните доводи - в цял свят безмоторните ултра-леки не се регистрират и изведнъж в България (сякаш сме №1 авиационна сила) - задължителна регистрация?!?! Хората които са го писали трябва малко да си сверят часовника!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 9:16 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Даниеле, ако тази наредба влезе в сила и някой като ония малоумни радиолюбители, дето се бяха вдигнали специално за световното до Сопот, щото са чули, че сте щели да ползвате незнам си каква честота, реши да направи мръсно именно заради балканския синдром, директно ти гарантирам, че както до сега никога не сме имали орган, който да следи за спазването на закона, изведнъж ще се пръкне точно при следващото състезание.
Това, нали, щото БНАК е спортна организация и не е нейно задължение.
Всъщност - точно такова беше станало преди 1-2 години на Белозем, доколкото си спомням, дето бяха цъфнали ГВА и е летял един румънец, щото е имал бревет.
Ако трябва ще вдигна едно wiki, където всички да работят по вариант, който да предложите?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Вто Яну 28, 2014 9:51 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ivailo написа:
Даниеле, ако тази наредба влезе в сила и някой като ония малоумни радиолюбители, дето се бяха вдигнали специално за световното до Сопот, щото са чули, че сте щели да ползвате незнам си каква честота, реши да направи мръсно именно заради балканския синдром, директно ти гарантирам, че както до сега никога не сме имали орган, който да следи за спазването на закона, изведнъж ще се пръкне точно при следващото състезание.
Това, нали, щото БНАК е спортна организация и не е нейно задължение.
Всъщност - точно такова беше станало преди 1-2 години на Белозем, доколкото си спомням, дето бяха цъфнали ГВА и е летял един румънец, щото е имал бревет.
Ако трябва ще вдигна едно wiki, където всички да работят по вариант, който да предложите?

Иво, наредбата вече Е в сила. Въпросната наредба се коментира сигурно поне от една година във форума, но почти никой от безмоторно летящите не взе някакво активно участие. Сега и да го дъвчем трудно ще се промени нещо, освен ако не е много добре обосновано и не се действа организирано!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов