Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 12:40 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 8:45 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Mitko92 написа:
Няма тук малоумници ,така е по света така ще е и при нас.Даже доста ни отпуснаха време държавата да си полетим спокойно
отук нататък както е в европа така ще е и при нас,те го изискаха от държавата преди 2 години.


Митко, по кой свят е така - моля изброй държавите, в които парапланерите трябва да са регистрирани и с валидно удостоверение за летателна годност!

Дай ПОНЕ ЕДНА ДЪРЖАВА, където летящите ДЕТСКИ ИГРАЧКИ трябва да са регистрирани и със ВАЛИДНО УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ЛЕТАТЕЛНА ГОДНОСТ.

И още нещо - ТОВА НЕ Е НЕДОГЛЕЖДАНЕ!!! ГВА и министърът БЯХА ПРЕДУПРЕДЕНИ, какво следва от наредбата - НЯМА ДА МОГАТ ДА ЛЕТЯТ и ПАРАПЛАНЕРИ, КОИТО НЕ СА РЕГИСТРИРАНИ В БЪЛГАРИЯ. Край на СЪСТЕЗАНИЯТА С ЧУЖДО УЧАСТИЕ, защото никой няма да тръгне да регистрира крилото си в България за едно състезание. А парапланеристите ме кефехте, как сами постигнахте световно признание - въпреки пречките на държавата.

Според мен, администрацията ще си затваря очите и няма да ви гони. Или на стария български шуробаджанашки принцип тези са ми симпатични - онези не.

ОБАЧЕ: Ако някой изпрати сигнал до ГВА, те ще са длъжни по закон, заедно с полицията да дойдат и да спрат мероприятието.

И накрая, за да видиш как се прави по света: По същото време, в което на обществен дебат в България бе предложено да се РЕГИСТРИРАТ ВСИЧКИ, във Великобритания бе предложено да се ДЕРЕГУЛИРАТ ВСИЧКИ едноместни. Независимо от масата!!!(досега бяха дерегулирани до 115кг).
Имат и доводи(за разлика от нашите убавци). След дерегулацията на едноместните до 115кг, статистиката показва СЪЩИЯТ ПРОЦЕНТ ИНЦИДЕНТИ при тях, както при свръх-регулираната обща авиация!!! И регулацията САМО ПРЕЧИ НА ПАЗАРА.

ЕВРОПА НИКОГА НЕ Е ИЗИСКВАЛА ПОДОБНО НЕЩО! ТОЧНО ОБРАТНОТО!!! Регламент 216/2008 ИЗВАЖДА свръхлеките от строгите регулации и повзволява облегчен режим за тази авиация. Кажи кое е облегчението при нас, след като за 70кг мотопара се прилагат правилата за 1000кг експериментален самолет?!?!?!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 8:55 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Бъркаш се Деспине чл.129 пише че тези апарати не подлежат на регистрация,и друго БАНАК отдавна си регистрира парапланеристите и делтапланеристите,състезания ще има защото при тях важът парапро лицензите на ФАЙ.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 8:58 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
А за детските играчки всичко е преувеличено,пак казвам и се извинявам че ще се повторя,доста дълъг гратисен период ни пуснаха от държавата сега ще си плащаме .Съжалявам че немога да намеря на Венко приказката за свободните коне в Америка/мустангите / да я прочетеш, беше я писал преди 3-4 години е дойде времето.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 9:04 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
А за Европа да ти кажа че преди 3 години някой „доброжелател“слагам го в кавички беше писал че в БГ ултралеката авиация е не регламентирана и от Брюксел сезираха веднага министерство на транспорта да се регламентира този вид летене .А вече че в БГ юристите към министерството разбират повче от летене отколото пилотите ,е това си е вече български синдром.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 9:20 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Колеги, няма нужда да хабите толкова нерви!

В наредбата е написано пределно ясно, че за безмоторни и моторни излитащи от крака НЕ СЕ ИЗИСКВА РЕГИСТРАЦИЯ и НЕ СЕ ИЗИСКВА СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПРАВОСПОСОБНОСТ. Това е така по целия свят без изключение (само по отношение на регистрацията). Ако не беше така - България щеше да стане първата държава в света, която да изисква регистрация на парапланер. Щяхме да изпреварим дори и Северна Корея по този параграф. :wink:

Единствената държава в света, която малко се различава от другите е Германия - там регистрация на парапланер е възможна, НО Е ПО ЖЕЛАНИЕ. Ако някой поиска да си регистрира парапланера - попълва един документ и още на същия ден му дават номер от типа на D-M#####, който трябва да си залепи на крилото и с този номер се идентифицира когато говори на еърбанда.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 10:36 am 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 20, 2011 12:23 pm
Мнения: 10
Mitko92 написа:
Бъркаш се Деспине чл.129 пише че тези апарати не подлежат на регистрация,и друго БАНАК отдавна си регистрира парапланеристите и делтапланеристите,състезания ще има защото при тях важът парапро лицензите на ФАЙ.




Чл. 129. (1) От пилотите на излитащи от крака (FLM – „foot launched microlight“) парапланери и делтапланери не се изисква притежаването на свидетелство за правоспособност за пилот и свидетелство за медицинска годност.


Чл. 24. Свръхлеко ВС не може да изпълнява полети във въздушното пространство на Република България, ако няма удостоверение за регистрация, не носи националните и регистрационните знаци на Република България или те не съответстват на посочените в удостоверението за регистрация знаци.

никъде не можах да намеря да пише че излитащите от крака са освободени от регистрация,освободени са само от свидетелство за правоспособност...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Даниеле това не са нерви просто дискусии.Както винаги става в БГ пак се забърква една страхотна каша.Мисля че пак ще се справим ,никой няма да спре да лети а и няма да ни застави да го направим.Наредбата е факт такава каквато я виждаме ,сега е въпроса кога и как ще почне да се спазва ,а и предполагам че тя ще подлежи на промяна след като се види че някои членове не са направени така като трябва да са .
Деспине вярвам че ще има промяна за нещата за които се бориш ,да така е до 120кг. и 5 литра гориво ВС не трябва да подлежат на регистрация,да не говорим за безмоторните излитащи от крака.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
Колега DVD и Mitko92, ПРОЧЕТЕТЕ ОТНОВО!

Това, че не ви искат "свидетелство за правоспособност за пилот", както колегата lz2str ви показва, не значи, че не искат РЕГИСТРАЦИЯ на въздухоплавателното средство, както и валидно УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ЛЕТАТЕЛНА ГОДНОСТ, което се подновява всяка година, м/у другото.

"Това е така по целия свят без изключение (само по отношение на регистрацията)." DVD, и тук не си прав!!! В БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ СЕ ИЗИСКВА РЕГИСТРАЦИЯ на парапланерите. Но това не е всичко - и на ДЕТСКИТЕ ИГРАЧКИ се изисква регистрация и всяка покупко-продажба на въздухоплавателно, трябва да минава през ГВА :)

Тези тарикати могат лесно да бъдат блокирани със собствената им наредба: Сигнали, на които те ще са длъжни да реагират, иначе съд за държавата и наказателни от евросъюза !!!

Аз съм уведомил много засегнати, интересно ми е сега от европарламента като прочетат наредбата, какво ще кажат :)

Митко, сега виждам и другият ти отговор - искам да ме разбереш вярно - аз самият искам да си регистрирам моята делта, защото предпочитам да ползувам летища. Стар съм вече да сглобявам и разглобявам за всеки полет. Но тази наредба ще убие желанието на тези, които биха се включили. А след време, повечето от тези с едноместни бавни машини, купуват двуместни и бързи. Там изискванията е правилно да са по-високи. Дотогава те са натрупали и опит с по-безопасната машина и ще издържат със сигурност изпита. И пак ще им се плати за регистрация и пилотски лиценз, да не се притесняват. Но при сегашната ситуация? Просто убиват зародилият се сектор!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 12:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
аз ли нещо не съм наред или текста на наредбата е сменен ?!?!? сигурен съм че към чл.129 пишеше че регистрация не се изисква... някой има ли запазен в кеша на браузъра си текста на наредбата от преди няколко дни?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 12:34 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
DVD написа:
аз ли нещо не съм наред или текста на наредбата е сменен ?!?!? сигурен съм че към чл.129 пишеше че регистрация не се изисква... някой има ли запазен в кеша на браузъра си текста на наредбата от преди няколко дни?

Ето го pdf изтеглен в деня на публикуването му https://drive.google.com/file/d/0BybG9W5pHzvyQlFnV2g1NHBfVDA/edit?usp=sharing

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 12:52 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Явно аз съм в грешка.... ами тогава - честито! С това ставаме първата държава в света, в която парапланерите задължително трябва да се регистрират!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Да точно така-честито-и какво правим сега....
някой може ли да каже сега цени,и колко нерви ще ни струва тази "услуга"


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:15 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Така сега чакаме да видим коя организация ще иземе правата на малкото ГВА дали ще е БАЛА,АСЛА , БНАК, или някоя друга и тогава тепърва ще се определят тарифи,цени и т.н.Предполагам безмоторните пара и делта пилоти ще си останат в БНАК и летателни средства разбира се .
Дано не остане тарифа 5 че тогава със сигурност няма да летим.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:28 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Трябва да кажат Емо и Малина колко им е излязло инциализирането на трайка им LZ-EKO.На състезанието видяхме че техния траик е регистриран но тогава пред нас не седеше този проблем.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Проект за Наредба за свръхлеката авиация
МнениеПубликувано на: Пон Яну 27, 2014 1:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Относно лицензирането нещата са ясни. В наредбата е описано кой подлежи на лицензиране и кой не.
Относно регистрацията лично на мен не ми е много ясно. Според въпросното Приложение II към Регламент (ЕО) № 216/2008
и цитираните букви от него в наредбата:

"д) самолети, хеликоптери и механизирани парашути с не повече от две
места и чиято максимална излетна маса (MTOM), регистрирана от
държавите-членки, не превишава:
i) 300 kg за едноместен, излитащ от земята самолет/хеликоптер; или
ii) 450 kg за двуместен, излитащ от земята самолет/хеликоптер; или
iii) 330 kg за едноместен самолет/хеликоптер амфибия или хидроплан;
или
iv) 495 kg за двуместен самолет/хеликоптер амфибия или хидроплан,
при условие че когато се ползва едновременно като хидроплан/-
хеликоптер и като излитащ от земята самолет/хеликоптер, масата
му не превишава нито една от двете граници на максималната
излетна маса съответно;
v) 472,5 kg за двуместен излитащ от земята самолет, оборудван с
парашутна система за пълно възстановяване на височината,
монтирана върху корпуса;
vi) 315 kg за едноместен излитащ от земята самолет, оборудван с
парашутна система за пълно възстановяване на височината,
монтирана върху корпуса;
и за самолети, чиято скорост на сриване или чиято минимална
устойчива скорост в конфигурация за кацане не надвишава 35 възела
калибрирана въздушна скорост (CAS);

е) едноместни и двуместни автожири, чиято максимална маса за излитане
не надвишава 560 kg;

ж) планери с максимална структурна маса 80 kg – за едноместен вариант
или 100 kg – за двуместен вариант, включително с крачно задвижване;

й) всяко друго въздухоплавателно средство, чиято максимална структурна
маса, заедно с горивото, не надвишава 70 kg."

Единствено ми става ясно кой са типовете ВС, които попадат в тази наредба, но никъде не прочетох конкретно кои подлежат на регистрация, както е описано конкретно кои подлежат на лицензиране.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 99 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов