Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Вто Мар 19, 2013 11:27 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Здравейте,
Реших да споделя впечатленията си по въпроса в няколко реда, така че да предам личния си опит на хора които биха се сблъскали с подобна дилема. Получи се така че от няколко месеца летя с паратрайк, като преди това летях с едноместна мотоделта. Причината за това че потърсих друг вид летене е липсата на време за самото летене.

Според мен предимствата и недостатъците са следните:

Мотоделта
+ Много по лесно излитане
+ При студено време не измръзват ръцете
+ Много директна връзка с въздушните потоци
+ По висока скорост
+ Позволява летене в по-тежки условия
-- Необходимост от летище или поне нещо подобно ( Свързано е и с транспорт )
- По-висока скорост на кацане и излитане ( при аварийно кацане въргала е гарантиран )
-- Пъти повече време за сгъване, разгъване, подготовка за полет итн
- По неудобна е за транспорт
- По трудно и скъпо обучение
- Повече място за съхранение ( ако не е на летище )

Паратрайк
++ Излита и каца от къси поляни може и с леки неравности
+ Каца с много ниска скорост
++ Удивително бърза подготовка за полет - 10мин.
++ Удобно е за транспорт и съхранение
+ Доста по лесен апарат за управление ( може би субективна оценка )
+ По лесен за поддръжка и по-евтин
- Ниска скорост при прелети (иначе няма голямо значение)
-- По трудно излитане и проблеми при страничен вятър
- Измръзват ръцете зимата поради високата позиция и факта че остават без кръв
- Повече ограничения от към време

Сигурно има още но сега не се сещам.
Като извод мога да кажа:
Ако има наблизо ( 20-30 км ) летище с хангар където делтата може да седи разпъната, определено избора е мотоделта.
Ако разчита да ползва близката поляна и има гараж за съхранение на леталото ,то паратрайка печели с много.

Разбира се остава и субективната оценка за усещането от летенето, но според мен огромна разлика там няма :D :D :D

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2013 8:05 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 22, 2011 4:21 pm
Мнения: 34
Много хубава тема .
Моето мнение от опита който имам ,преди съм летял с парапланер сега летя с мотоделта е ,лети и с двете пък въобще да не те инересуват разликите между двете .
Важното е да си във въздуха и да летиш за удоволствие.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Сря Мар 20, 2013 1:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Дай боже всекиму и двете!

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2013 10:47 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 04, 2010 10:24 am
Мнения: 152
Местоположение: София
аз избрах мотоделтата заради по-голямата сигурност(според статистиките).

М/у другото възможността да се лети при по-сериозна турбулентност е осезаем "+", когато е кът свободното време.

Но транспорт, съхранение, подготовка са си "-", ако не е на летище.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Пет Апр 05, 2013 8:09 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 08, 2011 11:10 pm
Мнения: 73
Местоположение: Димитровград
Име: Ивайло Димитров
Паратрайка си има и братче-казва се парамотор.И сега моите впечатления и от двете.
Парамотор:
+++ може да излетиш почти отвсякъде както и да кацнеш
++лесно се наместваш по вятъра с крачка в страни
+++много лесен за транспорт и съхранение,винаги може да го караш с теб
- носиш 35 кг на гърба докато се нагласиш и вдигнеш крилото
-уязвими са краката при кацане-тези които могат да кацат нямат проблеми

Паратраик
+++Седиш си в количката и няма физическо натоварване при излитане
++ кацането ти може и да не е от най добрите-количката поема известни удари при кацане
++ можеш да се придвижваш с него и по земя
- нужно е ремарке или фургон за транспортирането му както и гараж за съхранението му
-по трудно наместване под крилото
-винаги е нужна хубава поляна за да може да кацнеш

Летя на мотоделта,паратраик и парамотор-за мене поне най -лесно и удобно е парамотора-когато се касае за работа мотоделтата е незаменима.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Съб Апр 06, 2013 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Реших и аз да взема отношение по въпроса ,като конструктор на двуместни паратрайкове.Ще изкажа само личните си наблюдения.Имам много австрийски приятели с делти.Отначало ги караха разглобени с дълги ремаркета ,че като се почне едно сглобяване 1 час близо ,после едно разглобяване след полета.Повечето се принудиха да плащат за хангари ,за да може машината да стои сглобена там.Не съм много съгласен с Ивайло за минусите на паратрайка.Може би неговите впечатления за поляна за излитане на паратрайк са от паратрайкторите.Те наистина се нуждаят от дълга и хубава поляна.Паратрайк с мощен мотор му трябват 15-20 метра и вече е във въздуха.При добър пилот кацането е почти на место.Минуса за ремаркето отпада ,ако се постави отпред куплунг за автотеглич ,както при Fresch Breeze.Относно гаража-в един гараж нормален в Стара Загора държим два двуместни паратрайка и един едноместен -електрически,който е още в разработка.Ако някой ми каже ,че си държи парамотора в спалнята или на двора няма да му повярвам,пак ти е нужен гараж или сервизно помещение.И като ,че ли говорим само за едноместни машини.Ако питаш един пасажер какво предпочита при излитане ,да тича с теб с парамотора като ненормален,"докато го вдигнеш",или да си стои спокойно седнал и "да си пие кафето"в паратрайка ,ха познайте верния отговор.Делтата наистина има по–голяма сигурност при полет и турболенция,но в заманя на това излита и каца с по-голяма скорост,което е по-рисковано от това да излиташ и кацаш с 24 км/ч(това е минималната разрешена скорост за нашето моторно крило Paramania Taxi.Абе... това е като бирата.Един обича Загорка ,друг Каменица ,а пък трети пие всичко.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2013 10:38 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Хайде и аз да се включа :)
Първо да кажа, че сравнявайки различните летателни средства, които използваме, нямам за цел да изтъкна кое е по-добро и кое по-лошо.
Със сигурност и Мотоделтата и Паратрайка имат своите плюсове и минуси но най-важното е че и с двете се лети :wink:
Този тип моторизирани летателни апарати имат един много голям плюс и това е че са много по достъпни от който и да е друг вид моторно летателно средство. Поддръжката им не е много скъпа и е сравнително лесно човек да се научи да лети с тях.
Не съм пилотирал мотоделта, но съм летял няколко пъти като пасажер и това, което ми харесва най-много е скоростта.
Мотоделтата си е един малък самолет и ти позволява да отидеш където си искаш. Има по-голяма пробивност срещу вятъра и е по-стабилна в турбуленция. Позволява излитане и кацане при страничен вятър и лесно се рулира по пистата. Ресурса на крилото е много голям и не се валчи по земята, не се закача по трънките и не трябва да го влачиш по асфалта всеки път като вятъра кривне малко. Единствените недостатъци, ако може да се нарекат така са транспортирането, съхранението и нуждата от по голяма полоса за излитане и кацане.
Паратрайка е страхотна летателна машина. Компактен е, лек е и за подготовката за полет ти трябват 5 минути. Ако го сравняваме с парамотора, лично на мен летенето с парамотора ми доставя по-голямо удоволствие. То е по-близко до безмоторното летене, чувствам се по свободен, по маневрен, а кефа да летиш на сантиметри от земята и да се изстрелваш нагоре е неописуем. С трайка нещата са по-мудни, но пък погледнато от гледната точка на пасажера е супер. Повечето хора се притесняват най-много при излитане и кацане. Това са и най опасните и технични моменти за пилота при безмоторно тандемно летене, както и при тандемно летене с парамотор. При трайка, пасажера не е фактор при тези фази от полета и всичко зависи 100% от пилота, което улеснява нещата много. Разбира се, при излитането с трайка има някой доста тънки моменти, който въобще не са за пренебрегване. При асиметрично излизане на крилото, центроването е доста по-трудно, а при прекомерна корекция и неконтролирано подаване на газ, крилото се изстрелва странично и лесно може да обърне трайка. Трайка е много подходящ за въздушна фотография, поради малката си скорост на летене. Ако е двуместен, позицията на пасажера-фотограф е перфектна за разлика от мотоделтата.
Общо взето мога да подредя нещата така:
За кеф - парамотора
За работа - паратрайка
За летене - мотоделтата.
Ето няколко клипчета с излитаня с тандемен трайк и с парамотор в тандем:
http://www.youtube.com/watch?v=mDTzoZWiBuk
http://www.youtube.com/watch?v=OpBlNW1RGxM&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=T-PToTJzNZo
http://www.youtube.com/watch?v=nglUHU9WVAU
П.С. Нещата изглеждат лесни, но падна голям търкал докато се изчистят грешките и си изградя правилна техника ;)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2013 12:06 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 03, 2011 9:16 pm
Мнения: 36
Местоположение: София
Име: Георги Гълъбов
Аз не бих сравнявал двете машини. Различни са, различен кеф...
Но единствените недостатъци на мотоделтата са транспорта и разпъване/скатаване, както и необходимостта от място за съхранение. За дългата полоса, зависи! Аз съм със 65 коня и атлас и излитам на 10-тия метър. Някои с 45 коня и бързо крило ще набира 200метра като самолет.
Главното съображение на кое от 2-те да се лети според мен са транспорт, трудност на сетъп(аз сам не мога да разпъна атласа), място за машината. Иначе както казаха някой хора, важното е да се лети и да доставя удоволствие, без значение със коя от 2-те машини!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Нед Апр 07, 2013 9:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Дек 18, 2012 11:32 am
Мнения: 165
Местоположение: Стара Загора
Име: Иван Банков
Петьо,филмчетата са добри.С какво крило летиш с паратрайка?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Пон Апр 08, 2013 7:10 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
ivanbankov написа:
Петьо,филмчетата са добри.С какво крило летиш с паратрайка?

Благодаря!
Летя го с безмоторния тандем Wings of change DRUID. Принципно това крило е доста дървно и стабилно и лесно излиза при безветрие. Минималната му въздушна скрост е 24км/ч а трим скоростта е 44. Крилото няма тримери, но с трайка няма тенденция да завива много поради въртяшия момент на винта.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Пон Апр 08, 2013 10:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
чудя се защо "Много директна връзка с въздушните потоци" е в графата на плюсовете - не ти ли се разбиват ръцете от това "предимство"?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Пон Апр 08, 2013 5:54 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 10:21 am
Мнения: 136
Местоположение: Sofia
Само в началото докато се учи човек се опитва да се бори с крилото. След като осъзнае че крилото лети по добре когато не му се пречи всичко си идва на мястото и човек не се изморява.
За мен това наистина е предимство. При делтата се усеща на мига откъде и колко те бута.
При парапланера това малко ми липсва. Може би защото всичко е на конци и позволява леки усуквания, а може би и защото не съм лятал достатъчно на парапланер.....

_________________
Стоян


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Мотоделта срещу Паратрайк
МнениеПубликувано на: Нед Юни 09, 2013 11:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 11, 2009 2:41 pm
Мнения: 71
и аз да се включа ,въпреки че сега съм без летало
по горе ,много точно са казани плюсовете и минусите,но от делта до делта си има разлика
имах едноместна делта,след това двуместна
ако ще е за кеф ,по добре едноместна ,крилото е 13 квадрата ,количката е малка и лека ,сглобява се САМ за има няма 30 мин ,разглобяваш за 15 мин,разхода на гориво е по малък
а при двуместната си е мъка,трябва ти помагач и аиде минимум 50 мин сглобяваи ,крилото е голямо ,количката също ,влиза и фактор транспорт ,разхода е 10-12л на час
имах и парамото но си е капризна работа
от всичко с което летях наи съм доволен от едноместната делта
за другата година ,че може и тази ще си купя едноместна делта с по мощен двигател,това за мен е наи удачен вариянт


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов